Daar heb je wel een punt. Ik ga daar wat aan doen. Denk in eerste instantie direct naar forum doorlinken.Alwin schreef:Ik ga normaal gesproken altijd direct naar het forum maar laatst kwam ik toevallig weer een keer op wielertoerist.nl.
Als ik die pagina zie, kan ik begrijpen dat het niet veel drukker wordt op het forum. Die pagina wordt gesierd door zeer oude berichten. Op geen enkele wijze krijg je daar het idee dat er een levendig forum achter zit. Is het mogelijk om daar iets aan te doen, zodat het bezoekers meer uitnodigt om verder te kijken op de pagina's?
WT Forum op sterven na dood?
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- CTWT-lid: Ja
- Contacteer:
Re: WT Forum op sterven na dood?
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Fiets: St. Joris - Grail
- Contacteer:
Ik zie dat er (nog) niks mee gedaan is? Zijn er mensen die kunnen helpen met bijvoorbeeld content aanleveren etc?Rob T schreef:Daar heb je wel een punt. Ik ga daar wat aan doen. Denk in eerste instantie direct naar forum doorlinken.Alwin schreef:Ik ga normaal gesproken altijd direct naar het forum maar laatst kwam ik toevallig weer een keer op wielertoerist.nl.
Als ik die pagina zie, kan ik begrijpen dat het niet veel drukker wordt op het forum. Die pagina wordt gesierd door zeer oude berichten. Op geen enkele wijze krijg je daar het idee dat er een levendig forum achter zit. Is het mogelijk om daar iets aan te doen, zodat het bezoekers meer uitnodigt om verder te kijken op de pagina's?
Be someone who makes you happy.
- Rob T
- Prince of Spain
- Contacteer:
Bedankt voor de reminder. Heb het gelijk aangepast.Harm Jan schreef:Ik zie dat er (nog) niks mee gedaan is? Zijn er mensen die kunnen helpen met bijvoorbeeld content aanleveren etc?Rob T schreef:Daar heb je wel een punt. Ik ga daar wat aan doen. Denk in eerste instantie direct naar forum doorlinken.Alwin schreef:Ik ga normaal gesproken altijd direct naar het forum maar laatst kwam ik toevallig weer een keer op wielertoerist.nl.
Als er mensen zijn die regelmatig wat content willen plaatsen, dan kunnen we dat overleggen, en dan kunnen we het weblog weer open zetten.
- indobesar
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Allez | Colnago CX
Hoe moet ik de websites CTWT.nl, wielertoerist.nl en het forum plaatsen? Voor mij persoonlijk niet duidelijk.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
CTWT.nl is de website van Cycling Team Wielertoerist. Met nieuwsberichten, info over CTWT, etc.indobesar schreef:Hoe moet ik de websites CTWT.nl, wielertoerist.nl en het forum plaatsen? Voor mij persoonlijk niet duidelijk.
wielertoerist.nl gaat direct naar het forum
Het forum wieltertoerist.nl is een open forum met een gedeelte voor CTWT
- indobesar
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Allez | Colnago CX
Jan Willem schreef:CTWT.nl is de website van Cycling Team Wielertoerist. Met nieuwsberichten, info over CTWT, etc.indobesar schreef:Hoe moet ik de websites CTWT.nl, wielertoerist.nl en het forum plaatsen? Voor mij persoonlijk niet duidelijk.
Het forum wieltertoerist.nl is een open forum met een gedeelte voor CTWT

Echter als je gaat naar Mijn WT dan kom je weer op de oude website: http://www.wielertoerist.nl/index.php?pag=MijnWt_MijnWt
"Eerst het bordje van een ander leegeten."
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
daar kan je trainingen e.d. bijhouden:indobesar schreef:Jan Willem schreef:CTWT.nl is de website van Cycling Team Wielertoerist. Met nieuwsberichten, info over CTWT, etc.indobesar schreef:Hoe moet ik de websites CTWT.nl, wielertoerist.nl en het forum plaatsen? Voor mij persoonlijk niet duidelijk.
Het forum wieltertoerist.nl is een open forum met een gedeelte voor CTWT![]()
Echter als je gaat naar Mijn WT dan kom je weer op de oude website: http://www.wielertoerist.nl/index.php?pag=MijnWt_MijnWt
De home knop brengt je dan echter wel weer naar de oude site.Mijn WT is het deel van Wielertoerist buiten het forum. Op Mijn WT kun je allerlei gegevens opslaan zoals je trainingen, tijden gereden op diverse Cols, welke cyclo's en grote tochten je gereden hebt, en natuurlijk de afvalrace. ook kun je op Mijn WT diverse overzichten opvragen, en natuurlijk de Cyclo kalender raadplegen.
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Geen dank, als er met mij nog één of twee daar wat mee willen doen, denkend aan fietsweetjes enz. denk ik?Rob T schreef:Bedankt voor de reminder. Heb het gelijk aangepast.
Als er mensen zijn die regelmatig wat content willen plaatsen, dan kunnen we dat overleggen, en dan kunnen we het weblog weer open zetten.
Maar ook nieuws rondom het forum, wedstrijden, etc. wil ik mij daar wel voor inzetten.
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
....
Laatst gewijzigd door Harm Jan op vr 18 november 2016 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob T
- Prince of Spain
- Contacteer:
Waarom zet je dat in dit topic.
is CTWT Leden niet een beter topic?
is CTWT Leden niet een beter topic?
- Wombcat
- Carbon Racefiets
- Fiets: Ja
Het is inmiddels nog korter geworden.Joseba schreef:Verschijnt nu dus ook in mijn lijstje van "nieuwe" berichten. Hoewel ik regelmatig bezoek is dat lijstje nog immer korter dan ik voorheen gewend was. Mijn indruk toen ik het topic startte blijft dus gewoon.
- arjan916
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Contacteer:
Ondanks herhaaldelijk verzoek op een Whatsapp groep om discussies over het gezamenlijk rijden van tijdritten op het forum te voeren, wordt deze boodschap door velen niet begrepen.
Zolang dergelijke selectieve communicatiemiddelen worden gebruikt krijg je nooit de inbreng of interesse van mensen buiten de groep. Vreemd, dat men dit niet (wil) begrijpen....
Oproep;
Voer dergelijke discussies in het clubhuis, forum, zodat anderen het kunnen lezen en de club intact kan blijven.
Zo niet, zie ik geen toegevoegde waarde meer in t forum en club.
Zolang dergelijke selectieve communicatiemiddelen worden gebruikt krijg je nooit de inbreng of interesse van mensen buiten de groep. Vreemd, dat men dit niet (wil) begrijpen....
Oproep;
Voer dergelijke discussies in het clubhuis, forum, zodat anderen het kunnen lezen en de club intact kan blijven.
Zo niet, zie ik geen toegevoegde waarde meer in t forum en club.
- Rob T
- Prince of Spain
- Contacteer:
Aan wie adresseer je dit?
Club en of WT afspraken zouden idd via forum moeten. Kan iedereen er van meegenieten en er ook belangstelling voor krijgen.
Club en of WT afspraken zouden idd via forum moeten. Kan iedereen er van meegenieten en er ook belangstelling voor krijgen.
- MEG
- Moderator
- Fiets: Red Bull Pro SL 300
Het is wat met al die moderne communicatiemiddelen.
Het bestuur ziet het forum nog steeds als 'backbone' van de vereniging. Hier voeren we discussies, hier nemen we initiatieven voor gezamenlijke activiteiten en hier informeren we elkaar over belangrijke en onbelangrijke zaken en hier juichen we samen als een Nederlander de Giro wint.
Dus we kijken hier ook welke tijdritten er zijn en aan welke tijdritten we als vereniging deel willen nemen. Sterker, we hebben hier een heel aparte hoek voor ingeruimd: viewforum.php?f=61
Maar we gebruiken als CTWT ook andere informatie-kanalen, zoals facebook, onze website en Instagram. Vaak linken we daarbij terug naar het forum, want dat zien we zogezegd als onze backbone.
Daarnaast zijn er verschillende app-groepen in de vereniging. Ik ken ze niet allemaal, maar Whatsapp is een ideaal communicatiemiddel om snel afspraken te maken. Zo heeft het bestuur een app-groep waarin ze zaken kortsluiten. Heb je daar al aan gedacht? Is er al contact geweest met die en die? Zo is er ook een appgroep van de tijdrijders waarin ze snel afspraken kunnen maken over wie wanneer rijdt. Dat is snel en handig.
Kortom. Whatsapp en forum kunnen prima naast elkaar bestaan. Het forum is voor de discussies en het enthousiasmeren. App voor de snelle afspraken. En dat er wel eens iemand is die het "verkeerde" medium gebruikt... dat gebeurt nu eenmaal wel eens.
Kortom. Wie heeft er zin om 8 juli mee te rijden in Gilze? Daarvoor kan je al sinds 31 maart terecht op ons forum: viewtopic.php?f=61&t=21935. We hebben op dit moment vier renners, maar zoeker er nog twee.
Het bestuur ziet het forum nog steeds als 'backbone' van de vereniging. Hier voeren we discussies, hier nemen we initiatieven voor gezamenlijke activiteiten en hier informeren we elkaar over belangrijke en onbelangrijke zaken en hier juichen we samen als een Nederlander de Giro wint.
Dus we kijken hier ook welke tijdritten er zijn en aan welke tijdritten we als vereniging deel willen nemen. Sterker, we hebben hier een heel aparte hoek voor ingeruimd: viewforum.php?f=61
Maar we gebruiken als CTWT ook andere informatie-kanalen, zoals facebook, onze website en Instagram. Vaak linken we daarbij terug naar het forum, want dat zien we zogezegd als onze backbone.
Daarnaast zijn er verschillende app-groepen in de vereniging. Ik ken ze niet allemaal, maar Whatsapp is een ideaal communicatiemiddel om snel afspraken te maken. Zo heeft het bestuur een app-groep waarin ze zaken kortsluiten. Heb je daar al aan gedacht? Is er al contact geweest met die en die? Zo is er ook een appgroep van de tijdrijders waarin ze snel afspraken kunnen maken over wie wanneer rijdt. Dat is snel en handig.
Kortom. Whatsapp en forum kunnen prima naast elkaar bestaan. Het forum is voor de discussies en het enthousiasmeren. App voor de snelle afspraken. En dat er wel eens iemand is die het "verkeerde" medium gebruikt... dat gebeurt nu eenmaal wel eens.
Kortom. Wie heeft er zin om 8 juli mee te rijden in Gilze? Daarvoor kan je al sinds 31 maart terecht op ons forum: viewtopic.php?f=61&t=21935. We hebben op dit moment vier renners, maar zoeker er nog twee.
"tegenwoord" = vandaag?
want gisteren en eergisteren zijn er gewoon nieuwe berichten geweest.
want gisteren en eergisteren zijn er gewoon nieuwe berichten geweest.
- Joseba
- Fiets: Parlee Z5
- Contacteer:
Tegenwoordig = op dit ogenblik. En dat ogenblik is als ik WT nog eens bezoek. Op het moment dat ik dit topic opende was er nog een klein beetje reuring, het is anno 2020 vrijwel niets meer. Vraag me soms af waar alle actieve bezoekers van zo'n 10 jaar geleden zijn gebleven. Wielertoerist.be is ter ziele, Cyclobenelux bestaat niet meer, hier is het een dode boel.
- Alwin
- Moderator
- Fiets: Look 675
Sommige delen van het forum kunnen alleen leden van CTWT zien. Daar is iets meer leven. Maar kennelijk is het wel een trend dat fora niet meer in trek zijn. Ik volg ook het Fiets-forum maar daar zijn het ook maar een paar leden die regelmatig plaatsen.
Op naar de Velomediane!
- Joseba
- Fiets: Parlee Z5
- Contacteer:
Toch heb ik niet de indruk dat het cyclowereldje an sich kleiner is geworden. Misschien heeft het zich meer verplaatst naar andere social media.
-
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Airborn Manhatten
Ik ben was een echte La Marmotte fan. Daar was altijd een enorme intresse voor het jaarlijkse La Marmotte onderwerp.
Ik vraag me af hoeveel daar nog van over is. Hoeveel uit Nederland doen er nog mee.
Onderstaand de jaren het aantal keren bekeken en het aantal reacties
2016 10.300 119
2015 24.490 308
2014 19.622 199
2013 30.135 362
2012 28.363 343
2011 36.396 518
2010 55.481 1030
2009 70.008 1779
2008 40.145 1217
2007 39.532 991
2006 35.202 900
Ik vraag me af hoeveel daar nog van over is. Hoeveel uit Nederland doen er nog mee.
Onderstaand de jaren het aantal keren bekeken en het aantal reacties
2016 10.300 119
2015 24.490 308
2014 19.622 199
2013 30.135 362
2012 28.363 343
2011 36.396 518
2010 55.481 1030
2009 70.008 1779
2008 40.145 1217
2007 39.532 991
2006 35.202 900
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
"vroeger" had je met name LM en DM en ook nog een beetje de Trois Ballons. Daar is inmiddels een waslijst aan cyclo's bijgekomen en de info over deze cyclo's is ook veel breder beschikbaar. Niet alleen via een obscure website van een organisatie in een lokale taal. De meeste fieters rijden ook niet zo heel veel buitenlandse cyclo's per jaar.
Maar WT forum is veel breder geworden dan alleen LM en cyclo's.
Het aantal berichten over materiaal(advies), meetings, etc, etc is ook minder geworden. Denk deels vervangen door Youtube, whatsapp, etc. etc.
Maar WT forum is veel breder geworden dan alleen LM en cyclo's.
Het aantal berichten over materiaal(advies), meetings, etc, etc is ook minder geworden. Denk deels vervangen door Youtube, whatsapp, etc. etc.
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Het mooiste is, de mensen die op sterven na dood vervelend vinden, zullen zelf ook weinig plaatsen.
Ook ik vind het jammer dat het forum niet meer zo levendig is, ook op FB, Insta, Whatsapp, etc. heb ik weinig feeling met (CT)WT wat ik erg jammer vindt. De reden dat ik volgende week aansluit bij de tocht is ook vooral om niet de hele binding met (CT)WT te verliezen, dat zou ik doodzonde vinden.
Waar eerder elke toertocht wel een groepje startte, mis ik dat nu ook. Mede dat is ook de reden dat ik volgend jaar waarschijnlijk ook aansluit bij de plaatselijke toervereniging om iig nog wat ritjes samen te maken.
Ook ik vind het jammer dat het forum niet meer zo levendig is, ook op FB, Insta, Whatsapp, etc. heb ik weinig feeling met (CT)WT wat ik erg jammer vindt. De reden dat ik volgende week aansluit bij de tocht is ook vooral om niet de hele binding met (CT)WT te verliezen, dat zou ik doodzonde vinden.
Waar eerder elke toertocht wel een groepje startte, mis ik dat nu ook. Mede dat is ook de reden dat ik volgend jaar waarschijnlijk ook aansluit bij de plaatselijke toervereniging om iig nog wat ritjes samen te maken.