Voor mij ging het hier 21 jaar geleden bijna gruwelijk mis. Waar?
RDP 839
- Orbi
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Orbea/Rose
- CTWT-lid: Ja
Re: RDP 839
Staat op de weg Alexander. Ballon Alsace
- gios
- Carbon Racefiets
- Fiets: Scott Addict 10

Wel leuk dat je dit topic nieuw leven inblaast. Jouw beurt Orbi

Questa settimana ho chiamato Enrico!
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Dag zag ik er inderdaad gisteren op staan, maar je moet toch wel even scherp kijken wat er precies staat. Ik was even in de veronderstelling dat mensen het als een "opgave" zouden zien en alleen Ballon en dus Vogezen als hint zagen. Het was ook niet bedoeld als een echt RDP

Welke Ballon zie je in de achtergrond en welke bocht?
Achtergrond informatie: Ik haalde hier mijn broer en nog wat andere fietsers in en reed op de linkerhelft en had totaal niet in de gaten dat dit een bocht was waar het tegemoet komende verkeer lekker goed door kan rijden. En toen kwam er dus een auto van de andere kant aan. Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen

Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
-
- Kinderfiets
- Fiets: Cervelo S3 (2017)
En we weten nu: al waren ze er wel, jij had ze niet gehad :-)Alexander schreef: ↑do 18 oktober 2018 07:26Dag zag ik er inderdaad gisteren op staan, maar je moet toch wel even scherp kijken wat er precies staat. Ik was even in de veronderstelling dat mensen het als een "opgave" zouden zien en alleen Ballon en dus Vogezen als hint zagen. Het was ook niet bedoeld als een echt RDP
Welke Ballon zie je in de achtergrond en welke bocht?
Achtergrond informatie: Ik haalde hier mijn broer en nog wat andere fietsers in en reed op de linkerhelft en had totaal niet in de gaten dat dit een bocht was waar het tegemoet komende verkeer lekker goed door kan rijden. En toen kwam er dus een auto van de andere kant aan. Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen![]()
- Alexander
- Prince of Spain
Dat weet je niet...de fiets kocht ik in mei 1989 en toen was ik nog wat naïef en minder strikt in de leer. Het was een Italiaans hand gebouwd frame met Shimano afmontage.
Niemand hoeft er mij van te overtuigen dat bij dergelijke remacties schijfremmen duidelijk de voorkeur zullen hebben.
- Bas
- Moderator
- Fiets: Dedacciai Nerissimo
- Contacteer:
Dan ben je sinds 17 augustus een beetje verstandiger gewordenAlexander schreef: ↑vr 19 oktober 2018 11:21Dat weet je niet...de fiets kocht ik in mei 1989 en toen was ik nog wat naïef en minder strikt in de leer. Het was een Italiaans hand gebouwd frame met Shimano afmontage.
Niemand hoeft er mij van te overtuigen dat bij dergelijke remacties schijfremmen duidelijk de voorkeur zullen hebben.
Alexander schreef: ↑vr 17 augustus 2018 07:50Het zal de toekomst wel zijn maar voorlopig mijn toekomst niet. Het kost honderden euro's extra die je beter ergens anders aan kunt besteden en voor een doorsnee WT-er zijn velgremmen echt wel voldoende. Sterker, ik vind zelfs dat je een stukje valse zekerheid koopt. Immers je kunt niet dalen of je kunt wel dalen. En als je niet kunt dalen dan zal dat echt niet beter gaan met schijfremmen. Overigens zou je moeten afvragen waarom je de grens op zou moeten zoeken tijdens het uitvoeren van je hobby.
Querer es poder
- Alexander
- Prince of Spain
Je bedoelt vast dat ik sinds medio juni 1997 wat verstandiger geworden ben door niet meer de grens op te zoeken dan wel er over heen te gaanBas schreef: ↑vr 19 oktober 2018 12:01Dan ben je sinds 17 augustus een beetje verstandiger gewordenAlexander schreef: ↑vr 19 oktober 2018 11:21Dat weet je niet...de fiets kocht ik in mei 1989 en toen was ik nog wat naïef en minder strikt in de leer. Het was een Italiaans hand gebouwd frame met Shimano afmontage.
Niemand hoeft er mij van te overtuigen dat bij dergelijke remacties schijfremmen duidelijk de voorkeur zullen hebben.Alexander schreef: ↑vr 17 augustus 2018 07:50Het zal de toekomst wel zijn maar voorlopig mijn toekomst niet. Het kost honderden euro's extra die je beter ergens anders aan kunt besteden en voor een doorsnee WT-er zijn velgremmen echt wel voldoende. Sterker, ik vind zelfs dat je een stukje valse zekerheid koopt. Immers je kunt niet dalen of je kunt wel dalen. En als je niet kunt dalen dan zal dat echt niet beter gaan met schijfremmen. Overigens zou je moeten afvragen waarom je de grens op zou moeten zoeken tijdens het uitvoeren van je hobby.