RDP 839

Raad de plaat is een leuk en leerzaam spel.
Plaats reactie
Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

RDP 839

Bericht door Alexander » wo 17 oktober 2018 21:06

Pino schreef:
wo 17 oktober 2018 19:53
Als je nooit een bocht gemist/misrekend hebt, heb je nooit gefietst.
Voor mij ging het hier 21 jaar geleden bijna gruwelijk mis. Waar?

Afbeelding
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Re: RDP 839

Bericht door Orbi » wo 17 oktober 2018 22:40

Staat op de weg Alexander. Ballon Alsace

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict 10

Bericht door gios » wo 17 oktober 2018 23:16

:lol: :lol: :lol: :lol:

Wel leuk dat je dit topic nieuw leven inblaast. Jouw beurt Orbi :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 18 oktober 2018 07:26

Orbi schreef:
wo 17 oktober 2018 22:40
Dag zag ik er inderdaad gisteren op staan, maar je moet toch wel even scherp kijken wat er precies staat. Ik was even in de veronderstelling dat mensen het als een "opgave" zouden zien en alleen Ballon en dus Vogezen als hint zagen. Het was ook niet bedoeld als een echt RDP ;-)

Welke Ballon zie je in de achtergrond en welke bocht?

Achtergrond informatie: Ik haalde hier mijn broer en nog wat andere fietsers in en reed op de linkerhelft en had totaal niet in de gaten dat dit een bocht was waar het tegemoet komende verkeer lekker goed door kan rijden. En toen kwam er dus een auto van de andere kant aan. Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen ;-)

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Cervelo S3 (2017)

Bericht door NielsH » do 18 oktober 2018 20:54

Alexander schreef:
do 18 oktober 2018 07:26
Orbi schreef:
wo 17 oktober 2018 22:40
Dag zag ik er inderdaad gisteren op staan, maar je moet toch wel even scherp kijken wat er precies staat. Ik was even in de veronderstelling dat mensen het als een "opgave" zouden zien en alleen Ballon en dus Vogezen als hint zagen. Het was ook niet bedoeld als een echt RDP ;-)

Welke Ballon zie je in de achtergrond en welke bocht?

Achtergrond informatie: Ik haalde hier mijn broer en nog wat andere fietsers in en reed op de linkerhelft en had totaal niet in de gaten dat dit een bocht was waar het tegemoet komende verkeer lekker goed door kan rijden. En toen kwam er dus een auto van de andere kant aan. Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen ;-)
En we weten nu: al waren ze er wel, jij had ze niet gehad :-)

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 19 oktober 2018 11:21

NielsH schreef:
do 18 oktober 2018 20:54
Alexander schreef:
Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen ;-)
Dat weet je niet...de fiets kocht ik in mei 1989 en toen was ik nog wat naïef en minder strikt in de leer. Het was een Italiaans hand gebouwd frame met Shimano afmontage.

Niemand hoeft er mij van te overtuigen dat bij dergelijke remacties schijfremmen duidelijk de voorkeur zullen hebben.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 19 oktober 2018 12:01

Alexander schreef:
vr 19 oktober 2018 11:21
NielsH schreef:
Alexander schreef:
Vol in de remmen en mijn achterband slipte alle kanten op en uiteindelijk was ik net op tijd op de rechterhelft. Er bestonden toen nog geen schijfremmen ;-)
Dat weet je niet...de fiets kocht ik in mei 1989 en toen was ik nog wat naïef en minder strikt in de leer. Het was een Italiaans hand gebouwd frame met Shimano afmontage.

Niemand hoeft er mij van te overtuigen dat bij dergelijke remacties schijfremmen duidelijk de voorkeur zullen hebben.
Dan ben je sinds 17 augustus een beetje verstandiger geworden
Alexander schreef:
vr 17 augustus 2018 07:50
Het zal de toekomst wel zijn maar voorlopig mijn toekomst niet. Het kost honderden euro's extra die je beter ergens anders aan kunt besteden en voor een doorsnee WT-er zijn velgremmen echt wel voldoende. Sterker, ik vind zelfs dat je een stukje valse zekerheid koopt. Immers je kunt niet dalen of je kunt wel dalen. En als je niet kunt dalen dan zal dat echt niet beter gaan met schijfremmen. Overigens zou je moeten afvragen waarom je de grens op zou moeten zoeken tijdens het uitvoeren van je hobby.
Querer es poder

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 19 oktober 2018 14:10

Bas schreef:
vr 19 oktober 2018 12:01
Alexander schreef:
vr 19 oktober 2018 11:21
NielsH schreef:

Dan ben je sinds 17 augustus een beetje verstandiger geworden
Alexander schreef:
vr 17 augustus 2018 07:50
Het zal de toekomst wel zijn maar voorlopig mijn toekomst niet. Het kost honderden euro's extra die je beter ergens anders aan kunt besteden en voor een doorsnee WT-er zijn velgremmen echt wel voldoende. Sterker, ik vind zelfs dat je een stukje valse zekerheid koopt. Immers je kunt niet dalen of je kunt wel dalen. En als je niet kunt dalen dan zal dat echt niet beter gaan met schijfremmen. Overigens zou je moeten afvragen waarom je de grens op zou moeten zoeken tijdens het uitvoeren van je hobby.
Je bedoelt vast dat ik sinds medio juni 1997 wat verstandiger geworden ben door niet meer de grens op te zoeken dan wel er over heen te gaan ;-)

Plaats reactie