16 maart: Ronde van Drenthe

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

16 maart: Ronde van Drenthe

Bericht door Proeme » zo 24 februari 2019 17:10

16 maart Ronde van Drenthe. Ik ben van plan de 120km te rijden. Nog kans dat ik CTWT'ers tegenkom onderweg?

Andere vraag: er liggen kasseien op de route. Moet ik dan nog speciaal ergens rekening mee houden? Of gewoon lekker overheen denderen? :)

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Re: 16 maart: Ronde van Drenthe

Bericht door MEG » zo 24 februari 2019 20:37

Proeme schreef:
zo 24 februari 2019 17:10
Andere vraag: er liggen kasseien op de route. Moet ik dan nog speciaal ergens rekening mee houden? Of gewoon lekker overheen denderen? :)
Iets bredere banden, iets minder spanning erin en er zo hard mogelijk overheen denderen, inderdaad.
Handen losjes op het stuur, niet het stuur krampachtig vasthouden.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 24 februari 2019 23:05

thnx, daar kan ik wel wat mee. Ben benieuwd :)

Orbi
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » di 26 februari 2019 13:13

Keitjes, geen kasseien ;-) Bij de meeste stroken wordt gesmokkeld door op een zandstrook of fietspad er naast te rijden, bij een paar stroken kan dit niet. Wat Meg zegt, iets lagere spanning kan maar strookjes zijn maar kort. Heb er zelf nooit rekening mee gehouden. Wel tempo, stuiter je over de keitjes ipv er tegen aan. Mooi rondje, veel plezier. Ben er zelf helaas niet bij, nog aan het revalideren

Proeme

Bericht door Proeme » di 26 februari 2019 13:40

thnx. En sterkte met revalideren.

Proeme

Bericht door Proeme » vr 15 maart 2019 16:23

Morgen!
Proeme schreef:
Nog kans dat ik CTWT'ers tegenkom onderweg?
ik twijfel nog hoe laat ik zal starten (ja, tussen 8 en 9, dus de speling is niet heel groot). 's Ochtends is er regen en weinig wind. Later op de dag wordt het droog maar gaat het ook harder waaien...

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 15 maart 2019 16:47

Proeme schreef:
vr 15 maart 2019 16:23
Morgen!
Proeme schreef:
Nog kans dat ik CTWT'ers tegenkom onderweg?
ik twijfel nog hoe laat ik zal starten (ja, tussen 8 en 9, dus de speling is niet heel groot). 's Ochtends is er regen en weinig wind. Later op de dag wordt het droog maar gaat het ook harder waaien...
geen moeilijke keuze dus... ;-)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme

Bericht door Proeme » vr 15 maart 2019 18:52

Mja, de rest van mijn groepje haakt af. Ik weet niet hoe druk die toertocht is en of ik makkelijk bij anderen kan aanhaken. In mijn eentje tegen de wind in is ****, dus ik start maar vroeg in de hoop de wind zo veel mogelijk voor te zijn.

terwijl ik eigenlijk een hekel aan regen heb. Maarja.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 17 maart 2019 14:09

nou, dat was me een dagje. Op tijd aan de start. Het was niet droog, maar de regen was niet heel erg. En dat bleef zo'n anderhalf uur zo.

De eerste kasseienstrook was meteen feest. Donders, dat lag er beroerd bij. De toon was gezet. Gelukkig bleek dit de (op één na) slechtste strook te zijn, dus de rest was dan ineens gewoon goed te doen. Desondanks waren die ook best lastig aangezien alle steentjes nat en dus glad waren.

Na anderhalf uur werd de regen erger. Niet fijn, maar nat was ik toch al.

En toen de kasseienstrook bij Schoonloo. 2,5km lang. Ik ben er overheen gekomen, maar daar is het ook mee gezet. Glibberen, glijden... man man man, hier had je een mountainbike nodig. Er reed een auto achter me (wat moet die daar???) maar dat vond ik eigenlijk fijn, want als ik dan zou vallen was er tenminste iemand bij. De bestuurder dacht blijkbaar ook aan het risico op vallen want hij hield netjes afstand.
Na de strook kwam hij nog even naast me rijden om te vertellen dat hij er bewondering voor had dat ik die strook durfde fietsen.
Later op de dag zag ik dat die strook vandaag uit het parcours van de dames-wedstrijd (world tour) is gehaald. Te gevaarlijk.

Ongeveer toen ik klaar was met die strook hield de regen op. Fijn! Dacht ik... het was meteen het teken dat de wind aantrok. Dat was pas later op de middag voorspeld, maar begon dus rond 12 uur al. Shit.

Na 85km stond ik bovenop de VAM-berg. Ik miste een pijltje waardoor ik de oude route naar boven nam ipv de nieuwe. Nou ja, ook goed. Boven mocht ik niet naar beneden. Er kwam een masters-wedstrijd langs. Even staan kijken hoe die naar boven stampen en naar beneden vliegen, maar toen was ik blij dat ik verder mocht. Het was nogal koud daar in de wind.

Ik was er inmiddels ook wel klaar mee. Die harde wind heeft me genekt. Vanaf de VAM-berg de kortste route gepakt terug naar de finish. Al met al 98km op de teller en daar ben ik dik tevreden mee. Die toertocht van 122km moet dan volgend jaar maar, als het beter weer is.

Samengevat: kasseien, wind, VAM-berg, 98km, kapot en voldaan.

Plaats reactie