IJsselmeer Challenge - sponsoring Fonds GehandicaptenSport

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

IJsselmeer Challenge - sponsoring Fonds GehandicaptenSport

Bericht door Proeme » vr 28 juni 2019 19:37

Op zoek naar leuke toertochten stuitte ik ook op die ene tocht waarvoor je dit jaar wel de Afsluitdijk over mag. De IJsselmeer Challenge.

Ik sport zelf al jaren (meerdere sporten zelfs) en besloot dat het wel eens tijd werd het aangename met het nuttige te verenigen: een mooie en uitdagende fietstocht van 200km (de 300km is niet realistisch voor mij) om daarmee geld in te zamelen zodat anderen ook kunnen sporten.

De eerste 20% van mijn streefbedrag is inmiddels binnen. Mocht iemand ook iets willen bijdragen, dan kan dat hier: https://www.ijsselmeerchallenge.nl/camp ... lip-pruim/

Proeme

Re: IJsselmeer Challenge - sponsoring Fonds GehandicaptenSport

Bericht door Proeme » do 08 augustus 2019 13:10

nog 10 dagen te gaan tot de Challenge. 70% van het streefbedrag is binnen. Wie helpt even de 100% te halen?

Proeme

Bericht door Proeme » zo 18 augustus 2019 19:07

verslagje

Lelystad - Lemmer:
wind in de rug, aanhaken bij een groepje. Blijkt in Lemmer dat ik de 60km heb afgelegd met een gemiddelde van 29,5 km/h. Ok, leuk tempo, maar ik moet nog 150km... Geen last van voorspelde regen. Die paar druppels die vielen mogen geen naam hebben.

Lemmer - Afsluitdijk:
eerste stukjes tegenwind, maar verder ook bewust het tempo iets laten zakken. Krachten sparen voor straks. En ook rustig aan op de natte wegen. Achterwiel gleed weg op een helling naar beneden, een dorpje uit. Bleef gelukkig overeind. Gezien de hoeveelheid water zijn de mensen die voor me reden flink nat geworden...

Afsluitdijk:
wat een draak. Ten eerste vanwege de wind vandaag. Dat hele kreng tegen de wind in. Gelukkig kon ik bij 2 anderen aanhaken waarvan de sterkste wel de hele dijk op kop wilde rijden... :shock: :eek: Ondanks dat hij het kopwerk deed was het pittig. Wat een wind... en... wat is dat ding saai. Heb 5 kwartier naar de kont van de vent voor me gekeken. Links is snelweg, rechts is dijk. Nou joepie...
Wel erg leuk: de verkeersregelaars hadden ook door wat we aan het doen waren, dus we kregen regelmatig applaus en aanmoedigingen. Toch leuk :)

Afsluitdijk - Wervershoof:
Na de Afsluitdijk denk je het gehad te hebben. Die twee gasten hadden een afspraak bij een restaurantje. Geen idee wat dat was. Iets van hun werkgever, die ook shirts had geregeld? Goed, dan maar alleen verder. Kom je op de weg naar Medemblik. Hier nog steeds tegenwind. En ik zat alleen. Dus ging ik stuk. Uiteindelijk kort voor Medemblik opgepikt door een grote groep. Toen kwam het tempo er weer in. Zeker toen de openstaande brug in Medemblik er voor zorgde dat de groep nog groter werd. In peloton naar Wervershoof. Daar zat het laatste rustpunt en daar was ik wel even aan toen.

Wervershoof - Lelystad:
eerst naar de dijk toe. Ik zat weer alleen maar de wind was prima, dus dat gaf niet. Nog een klein stukje achter 2 Duitsers gereden en gelachen toen ze niet snapte dat een stoplicht van rood meteen op groen springt (bij hun is het eerst nog oranje). :lol: Bij het begin van de dijk gingen de heren een plaspauze doen en zat ik dus weer alleen, maar eigenlijk meteen werd ik ingehaald door 3 anderen. Ik heb er vader, moeder en dochter van gemaakt. En die hadden een flink tempo. Eigenlijk iets te snel voor mij, maar he, het is de laatste dijk naar de finish. Doe maar eens gek... Toen het zwaar werd, zag ik dat moeder het ook zwaar had. En inderdaad, die wilde een lager tempo. Prima, ik doe mee... Zeker toen de dijk verderop nog een bocht maakte en we nog even weer de wind vol op kop hadden, was ik blij dat ik nog achter ze zat. afgeraffeld... Deze dijk is minder saai dan de Afsluitdijk, want hier rij je tussen de dijk en het water. Toch net iets leuker dan de snelweg. Ook hier wel een uur lang hetzelfde: dijk, water en de kont van de meid voor me. Nou kijk ik liever naar de kont van een meid dan naar die van een kerel, maar toch was ik deze dijk na een half uurtje ook al wel weer zat. Geeft niet, dan zie je Lelystad liggen. En een paard dat stal ruikt, kan ineens toch weer harder... Al met al die dijk wel in 29,7 km/h

Finish:
volgens mij was dit de eerste toertocht waar ik applaus kreeg bij de finish. En ook erg goed geregeld: er stond drinken (radler 0.0 ging er wel in!) en een flinke portie pasta klaar. Heerlijk!

Samenvatting: pittig, maar i did it! 207km op de teller en bijna 400 euro bij elkaar gefietst voor Fonds Gehandicaptensport. Daar kunnen ze vast wel iets goeds mee doen.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 18 augustus 2019 19:27

Netjes gedaan.
En die brug bij Medemblik staal altijd open. ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 18 augustus 2019 19:44

MEG schreef:
zo 18 augustus 2019 19:27
Netjes gedaan.
Nu je het zegt, maandje terug heb ik daar ook staan wachten.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme

Bericht door Proeme » zo 18 augustus 2019 19:55

MEG schreef:
Netjes gedaan.
thnx
MEG schreef:
haha. Die in Lemmer ook? ;)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 18 augustus 2019 20:41

Goed gedaan :oke:

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS