La marmotte 2016

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Paap
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: La marmotte 2016

Bericht door Paap » wo 22 juni 2016 09:14

Volgens mij zijn de berichten inmiddels weggehaald? Laatste post is van 5 juni. Bedankt iig.

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » wo 22 juni 2016 22:31

Paap schreef:Volgens mij zijn de berichten inmiddels weggehaald? Laatste post is van 5 juni. Bedankt iig.
Inderdaad weggehaald. Helaas.

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » do 23 juni 2016 08:59

Bandit schreef:Ik mag niet meer meedoen: acute virale pericarditis :-( .

http://marmotte.polderbenen.nl/2016/06/ ... otte-2016/

Blijkbaar zijn er toch grenzen aan mijn lijf. Of gewoon domme pech, natuurlijk. Of beide.
Pfff, dat is schrikken zeg.. Jammer van de Marmotte, maar het is voor deze ene keer.. maar een fietstocht...

Paap
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Paap » do 23 juni 2016 16:45

Ik heb inmiddels via blablacar vervoer. Bedankt boor het meedenken!

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » vr 24 juni 2016 19:28

Ik hoorde dat de tunnels onverlicht zijn en dat je echt verlichting bij je moet hebben. Klopt dat?

Feddesman
Kinderzitje
Fiets: Fondriest TF3 1.2 DI

Bericht door Feddesman » vr 24 juni 2016 20:06

Ernest schreef:Ik hoorde dat de tunnels onverlicht zijn en dat je echt verlichting bij je moet hebben. Klopt dat?
Verlichting en/of veiligheidshesje verplicht bij doortocht van tunnels.

carolus210941
Driewieler
Fiets: dogma

Bericht door carolus210941 » za 25 juni 2016 07:09

Feddesman schreef:
Ernest schreef:Ik hoorde dat de tunnels onverlicht zijn en dat je echt verlichting bij je moet hebben. Klopt dat?
Dit jaar ben je blij als je in een tunnel fietst, eindelijk droog. Vergeet je regenjasje niet en op de toppen is het zelfs geen regen.
Marmotte 2016 is voor de echte mannen.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » za 25 juni 2016 08:35

carolus210941 schreef:
Feddesman schreef:
Dit jaar ben je blij als je in een tunnel fietst, eindelijk droog. Vergeet je regenjasje niet en op de toppen is het zelfs geen regen.
Gelukkig maar dat jij er nog bent, anders zou de tocht niet eens doorgaan :oeps:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 25 juni 2016 08:44

Hoeft toch geen probleem te zijn . er is genoeg op de markt dat je gemakkelijk kunt meenemen en niet zwaar is .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Ernest
Driewieler

Bericht door Ernest » za 25 juni 2016 09:56

Lekker droog in de tunnels.. Zo had ik het nog niet bekeken.. En op de toppen zeker hagel ipv regen? :)
Lampjes zijn inderdaad niet het probleem, ga ik dadelijk halen, maar hoorde van iemand die er een paar jaar geleden gevallen is, dat het echt heel erg donker is en de ziekenwagens al klaarstaan.

Ayhan
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR Advanced S

Bericht door Ayhan » za 25 juni 2016 11:41

Heeft er iemand interesse in een startbewijs voor la Marmotte? Gisteren heeft mijn vrouw haar enkel gebroken waardoor ik niet naar Frankrijk kan afreizen. Je kunt in het voorste startvak van start gaan met nummer 253.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » za 25 juni 2016 13:06

Ernest schreef:Lekker droog in de tunnels.. Zo had ik het nog niet bekeken.. En op de toppen zeker hagel ipv regen? :)
Lampjes zijn inderdaad niet het probleem, ga ik dadelijk halen, maar hoorde van iemand die er een paar jaar geleden gevallen is, dat het echt heel erg donker is en de ziekenwagens al klaarstaan.
Wat een onzin. Je bent die tunnels in en uit voordat je er erg in hebt. En dit jaar heb je ook nog eens geen auto's. Zo lang er maar geen malloten gaan remmen...

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » za 25 juni 2016 13:48

Ernest schreef:Lekker droog in de tunnels.. Zo had ik het nog niet bekeken.. En op de toppen zeker hagel ipv regen? :)
Ik gok sneeuw ;)

Tunnels
In 2010 vond ik 1 tunnel best wel heel donker. Zonnebril op hielp ook niet echt :lol: O ja, toen was er nog tegemoetkomend verkeer
In 2013 ging het eigenlijk prima en er was geen tegemoetkomend verkeer op dat stuk.

Ziekenauto's niet gezien.

Ernest
Driewieler

Bericht door Ernest » za 25 juni 2016 15:39

Dank voor jullie reactie, ben er nu iets geruster op..

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » za 25 juni 2016 16:00

Het stelt niet zoveel voor inderdaad. Als ik daar in m`n eentje ga fietsen schroef ik wel een achterlichtje voor achteropkomend verkeer op m`n zadelpen, maar eigenlijk is dat niet heel erg nodig. De langere tunnels hebben verlichting ook. Zeker in een cyclo niks om je druk over te maken. Ik doe altijd wel ff m`n zonnebril af bij inrijden.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 25 juni 2016 18:34

carolus210941 schreef:Dit jaar ben je blij als je in een tunnel fietst, eindelijk droog. Vergeet je regenjasje niet en op de toppen is het zelfs geen regen.
dan heb jij geluk want zoals je ongetwijfeld al in de reglementen gelezen hebt behoudt de organisatie het recht om bij dergelijke weersomstandigheden deelnemers boven de 70 jaar de start te weigeren om ze zo tegen zich zelf in bescherming te nemen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 25 juni 2016 19:31

el_loco schreef:Ik doe altijd wel ff m`n zonnebril af bij inrijden.
De oplossing voor zonnebrillen in tunnels. Het kost wat, maar minder dan een serieuze Rudy project: http://www.ctrl-eyewear.com/
Ik heb hem ook sinds kort en het werkt perfect.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 28 juni 2016 09:49

Vrienden willen de route vrijdag gaan rijden met een volgwagen. Kan iemand aangeven of dat mogelijk is? Zie op ANWB namelijk dat de D1091 afgesloten zou zijn. Gooien ze hem dan alleen voor de fietsers zaterdag open?
Op naar de Velomediane!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 28 juni 2016 15:30

Alwin schreef:Vrienden willen de route vrijdag gaan rijden met een volgwagen. Kan iemand aangeven of dat mogelijk is? Zie op ANWB namelijk dat de D1091 afgesloten zou zijn. Gooien ze hem dan alleen voor de fietsers zaterdag open?
Eric schreef:Marmotte Granfondo Series
June 16 at 6:01pm ·
✦ BREAKING NEWS ✦ Marmotte : Historical Route Confirmed
We have confirmation that this year La Marmotte Granfondo Alpes will follow the historical route. The backup route will be authorized and reserved for cyclists from 11 am to 5 pm . Motor vehicles will not be allowed on this backup route during the race.
Bourg d'Oisans, Glandon , St- Michel , Telegraphe , Valloire Galibier , Lautaret , Bourg d'Oisans, Alpe d'Huez
174 kms
5000 m - d +
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 28 juni 2016 21:19

Dat heb ik gelezen maar hoe is het vrijdag? Kun je dan ook de route rijden of niet? De volgauto zal wel een probleem worden.
Op naar de Velomediane!

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » wo 29 juni 2016 08:36

Alwin schreef:Dat heb ik gelezen maar hoe is het vrijdag? Kun je dan ook de route rijden of niet? De volgauto zal wel een probleem worden.
De D1091 is vrijdag gewoon open.

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 02 juli 2016 15:21

Nederlandse overwinning. Kenny Nijssen wint. Edian Verpoort 11e :oke:
Als ik het allemaal goed begrijp.
http://marmotte.sportcommunication.info/resultats.php
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 03 juli 2016 14:16

Bocht tot bocht verslagen willen we! ;-)

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » zo 03 juli 2016 21:35

Ik hoorde trouwens dat de versie van dit jaar door de Galibiertunnel ging en niet over de col. Ja, dat is nou jammer, dat telt het niet. Volgend jaar opnieuw een kans ;-)

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door Sicillian » zo 03 juli 2016 22:28

Mijn bocht tot bocht verslag, voor sommige oud nieuws, want stond reeds op facebook :).

Samen met de ORM het hoofddoel van het jaar. In de aanloop van deze cyclo merk je toch meer gespannenheid om je heen en van jezelf. Het wordt steeds drukker in de regio en na de overwinning van woensdag merk ik ook dat er wat verwachtingen zijn. Ik laat me er niet door afleiden en blijf bij mijn doelstelling, namelijk top 25, maar realiseer me ook dat er op een dag waar alles mee zit waarschijnlijk meer in zit.
De Marmotte gaat over 4 Alpen cols. Col de Glandon (20km), Col de Telegraphe (11km), Col de Galibier (16km) en Alpe d'Huez (14km). Deze cyclo heeft ieder jaar 8000 deelnemers.

Dit jaar is het eerste startvak 500 man. Net wat teveel en het vervelende is ook dat de helft er helemaal niet thuishoort. We rijden wat eerder dan normaal naar start om niet achteraan te moeten sluiten. Na het startvak snel naar voren geschoven en plaatsje vasthouden tot de eerste beklimming. Deze verliep soepel. Hier en daar wat tempo versnellingen door andere, maar telkens eigen tempo gepakt en teruggekeerd. Met 25 man komen we boven op de eerste klim. Ik verbaas me dat het er zo weinig zijn, want gemiddeld wordt er voor mijn gevoel nog niet hard gereden. Snel één bidon aanpakken en hup naar beneden.

Hierna volgt een stuk door de vallei. De winnaar van vorig jaar probeert een paar keer weg te komen, maar krijgt geen ruimte. Het is hollen en stilstaan. Ik eet en drink wat en bemoei me er niet teveel mee.

Aan de voet van de Telegraphe zijn er weer tempo versnellingen en ik besluit meteen eigen constante tempo te rijden. Er rijden ongeveer 20 man weg. Ik weet daar al dat er mindere bijzitten dan ik die zich aan het opblazen zijn. Ik maak me niet druk en rijd solo verder, af en toe met een ingehaalde andere geloste in m'n wiel, maar nooit lang, omdat die zich inderdaad zoals ik al verwachte hadden opgeblazen. Rond plek 15 kom ik boven. Wederom één bidonnetje aanpakken en door naar de Galibier.

Beetje bij beetje kom ik op de Galibier dichter bij de kop van de koers en raap af en toe een verdwaalde renner op. Richting het einde zakt m'n tempo iets, maar je gaat ook over de 2200meter en dan is er wat minder zuurstof in de lucht. Ik heb daar relatief weinig last van, maar merk wel dat ik een beetje gas terug moet nemen. Net voor de top haal ik nog 3 man bij. Dat is wel lekker voor de lange mee-trap afdaling die volgt. Ik had twee bidonnen klaargezet voor de bevoorrading. Maar helaas. Ik heb de post nooit gezien. Ik mis hierdoor 1liter vocht een twee gelletjes. Kut. Dit kan nier goed gaan. Maar ik wil ook die drie man niet laten rijden... Vol overgave besluit ik door te rijden. Ik neem het risico, met nog 60km te gaan kan ik nog een bidon en gelletje aanpakken op 20km van de finish en ik heb nog een fruitreepje. Het is te weinig voor een goede finale, dat realiseer ik me. In de afdaling rijd al snel een man weg. Ik ken de afdaling niet en laat rijden. We rijden met 3 verder. Op de vals platte stukken draai ik in het begin mee, maar sla later over. Ik had gevraagd of ik wat mocht drinken van hun, maar ze wilde het niet geven. Heb goed onderhandelt en gezegd dat ik voor een paar slokken wel mee wilde werken naar de voet. 'Un petit' zegt de Fransman en geeft me zijn bidon. Ik neem geen petit slokje, ik bedoel 'Un petit' snappen wij Hollanders toch ook niet? Praat dan gewoon Engels... Met een paar grote slokken water en nog een goed gevoel qua fitheid krijg ik weer wat meer vertrouwen en neem de mannen het laatste stuk mee op sleeptouw. Pak nog een bidonnetje aan en drink deze gelijk 2/3 leeg en het gelletje gaat ook gelijk naar binnen. Het is allemaal niet aan de ruime kant, dat wordt een probleem...

Met z'n 3 draaien we de Alpe op. Het gaat lekker. Haal nog hoge vermogens en hoge hartslagen. Beetje bij beetje raap ik mensen op. Ik realiseer me dat top 10 te halen is vandaag. Misschien zelfs podium in categorie. Tot het dorpje Huez. Met nog 5km te gaan voel ik dat de energie weggaat. Ik probeer er doorheen te gaan, maar begin sterretjes te zien. Aiai. Dat kan zo niet. Ik moet gas terugnemen en m'n vermogen daalt met 25%. Dit is vocht en suikertekort. In het wielrennen ook wel hongerklop genaamd. Ik kom nog vrij dicht bij de nummers twee en drie van mijn leeftijdscategorie, maar zodra zij versnellen en ik dat ook probeer, krijg ik wederom zwarte sterretjes. Dit gaat niet. Ik besluit naar de finish te rijden en niet meer te versnellen. Daarmee rol ik als 10de over de streep en terwijl dit gebeurd klinkt uit de speaker dat Kenny Nijssen de Marmotte gewonnen heeft. Met een big-smile rijd in nog even rustig door om vervolgens uitgebreid belevenissen van de dag met mede-finishers van allerhande niveau te delen op de top!

Plaats reactie