nieuwe cyclo

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

nieuwe cyclo

Bericht door winkel » di 11 oktober 2016 17:50

Nieuwe cyclo in de maak . Start en finish in Brugge. Zie Sporza en Golazo ze denken dat de afstand 150km word. Ben benieuwt naar het Parcours.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Re: nieuwe cyclo

Bericht door Wombcat » di 11 oktober 2016 21:11

Zal redelijk vlak zijn, gok ik zo. Misschien wat kasseien.

Van de site van Golazo
17-18 JUNI 2017: UNIEK WIELERWEEKEND!

Wielerliefhebbers, recreatieve fietsers en sportieve fietsers worden in het weekend van 17 en 18 juni 2017 massaal in Brugge verwacht. De Stad Brugge en Golazo sports organiseren dan een gloednieuw tweedaags wielerevenement. Op zaterdag 17 juni openen recreanten het wielerweekend tijdens een groots ‘Bike Festival’, met een waaier aan fiets- en randactiviteiten.

Het programma zal onder meer bestaan uit een Granfondo van +/- 150 km en een Cyclo Tour van 75 km. Deze wielertoeristentochten worden op een (gedeeltelijk) gesloten parcours gereden langs de mooiste plekjes van Brugge en West-Vlaanderen. De wielertoeristen rijden grotendeels op hetzelfde parcours als de profs daags nadien. Mét onvergetelijke aankomst in het centrum van Brugge!

Niet alleen de getrainde fietsfanaten zullen hun gading vinden op zaterdag 17 juni. Er is voor elk wat wils. Zo wordt er voor de schoolgaande jeugd een ‘Kids Ride’ georganiseerd en ‘Free Style’ is de benaming voor een gezellige familiefietstocht door Brugge en de rand. Ook een ludieke competitie met retrofietsen staat op het programma.

Op zondag 18 juni zakt het internationale wielerpeloton af naar Brugge. De renners bekampen elkaar in een UCI 1.1-wedstrijd (Europe Tour) met start op de Brugse Markt en aankomst in het hart van de historische binnenstad. Het parcours slingert langs de mooiste plekjes van de stad en de provincie.
Lijkt me niet de meest briljante plek voor een veilige cyclo over een mooi parkoers.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » di 11 oktober 2016 22:14

dat citaat klinkt meer als een toertocht dan als een cyclo op tijd.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 11 oktober 2016 22:51

Proeme schreef:dat citaat klinkt meer als een toertocht dan als een cyclo op tijd.
met een beetje wind gewoon een ordinaire waaierkoers dus.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 12 oktober 2016 06:22

In België wordt de term cyclo wel vaker gebruikt waar 'ie wat mij betreft niet van toepassing is. Ook de toertochten daags voor de RVV en PR worden cyclo genoemd, terwijl ze dat niet ziijn.

Nu gebruiken ze in het bericht de term Granfondo voor de 150 km tocht. Ik wacht af, maar qua parkoers lijkt het me rondom Brugge idd meer een waaiertocht zoals Thierry al zegt. De belgische betonbanen lijken me overigens een garantie voor veel valpartijen als je daar een cyclo gaat organiseren met een paar honderd (of meer) deelnemers.

Vooralsnog wacht ik nog niet echt in spanning af.

Plaats reactie