nieuwe cyclo "Schleckgranfondo"in Luxemburg 20 mei

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Alpenfreund
Kinderzitje

Re: nieuwe cyclo "Schleckgranfondo"in Luxemburg 20 mei

Bericht door Alpenfreund » zo 21 mei 2017 08:39

niet de uitslag maar wel foto's en een kort filmpje....

http://www.rtl.lu/sport/cyclissem/1037539.html

foto's: klik op plaatje met Frank Schleck
vrij veel over de entourage en vrienden/bekenden die uitgenodigd waren en ook meegereden hebben...bv. Fabian Wegman, Björne Riis

filmpje: staat er net onder en heet "Startschoss 1. Editioun Schleck Gran Fondo (20.05.2017)"

MfG,

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12
CTWT-lid: Ja

Bericht door Dingo » zo 21 mei 2017 08:41

Chronorace.be heeft m
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » zo 21 mei 2017 11:14

Dingo schreef:
zo 21 mei 2017 08:41
Chronorace.be heeft m
Bedankt, was ook al aan het zoeken.
eindtijd 5.33.21
805e geworden, leeftijd cat 117e

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 21 mei 2017 15:22

Goudhaantje schreef:
zo 21 mei 2017 08:24
Waar vind ik de uitslag? Heb op de site gekeken, maar kon zo snel niks vinden.
http://www.chronorace.be/Classements/Li ... 7794775999

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 21 mei 2017 20:56

Weekend

In september 2015 had ik mijn laatste cyclo gereden, niet toevallig ook in Luxemburg, La Charly Gaul 100Km. Gezien de aankomend opdracht, de Trophee d Oisans, vond ik het leuk om dat "wedstrijdgevoel" weer op te pakken en een lange harde strijd aan te gaan.
Doelstelling: Slim rijden, wat betekent: goed voorbereiden, onderweg goed eten en drinken en zolang mogelijk, zoveel mogelijk vermogen leveren (heel blijven).

De voorbereiding was ideaal, op het laatste moment nog een hotel in Mondorf zelf geboekt omdat mijn vrouw op het laatste moment toch mee wilde.
dus lekker uit eten, nog even bij de PastaParty handjes geschud en op de foto met Frank en Andy Schleck. Geen stress voor de start want de startfinish was 2 minuten verderop.

Ik stond al in een startvak toen mij wel opviel dat er wel erg veel jonkies om mij heen stonden, ik stond dus in het verkeerde startvak......Naar 44-49 dan maar, er was geen ontkennen meer aan. Kennisgemaakt met Ernest en poseren voor de foto, mijn vrouw de soigneure/fotografe van dienst.

START en 1100 mannen en vrouwen vlogen Mondorf uit, RobT en Evert kwamen voorbij: "Succes..." Ik was toch wat koud en nerveus want mijn stuur bibberde in mijn handen. Ik moest het even loslaten(figuurlijk dan hé) en lekker in mijn ritme komen. Afdaling naar de Moezel en ik dreigde net de groep voor me niet te halen. Een fransman uit Nancy gebaarde "in mijn wiel" en in een Trofeo Barachiachtige stijl rijden we het gaatje dicht. Merci bien !

Goed, dit zijn ze dus, de dames en heren die net zo goed zijn als ik, op naar de eerste klim. Tijd om te kijken wat ik kan. Nu wist ik al dat ik 1-8minuten klimmetjes met 300+ Watt zou moeten kunnen doen. Groot was dan ook mijn genoegen dat ik steeds 325-360W kon rijden. De toon was gezet, 13 klimmen met dit soort vermogen betekende heel gebleven. ( uit de analyse achteraf blijkt dat Klim 1 met 351Wgem/ 4,4 W/kg/3m28sec)

Tussen de klimmen door werd er steeds flink gas gegegeven, even als het tempo dreigde te stokken, kwamen er wel weer mannen op kop die het tempo weer opjoegen. Ik kon meedoen, ik kon volgen, ik genoot me suf. De wegen zijn in Luxemburg dik in orde en met de vele seingevers en politiemensen op het parcours was het ook superveilig. Deze wannabe prof waande zich haast een echte. Na 34km en 1 uur "koers" eerste Ravi. Ik had al 1 bidon op en wilde perse stoppen ( slim rijden). Niet goed voor het gemiddelde maar over mijn eindklassering maakte me ik sowieso geen illusie. Snel bijtanken en door, aansluiten bij een andere groep.
(34km in 58m/284WattNP/315Hm)

De hellingen waren kort nijdig en steil, de afdalingen lang en geleidelijk, echt een powerkoers. In de 50km tussen Ravi 1 en Ravi 2 was het blijven geven, een kort regenbuitje mocht de pret niet drukken en het is gewoon een enorme kick als je op kop van een grote groep rijdt.( 48 km in 1u36/265wattNP/650HM)

NU is het achterin het veld zo dat zo'n laatste grote groep meestal in en uit elkaar valt, dus ik bleef de hele dag dezelfde mensen tegenkomen/voorbijrijden/ingehaald worden etc(Ernest op de AngelsBierg:"Waar kom jij vandaag ?" Ik had even niets bijdehandters dan "gewoon blijven trappen"). Op 85km zat ik nog steeds op en rond de 300Watt voor de korte klimmetjes en kon ik in de valleien stevig door blijven rijden, mede door maar te blijven eten en drinken ( Jawel een bosbessengelletje is wel lekker.....)

Ravi 2 en Ravi 3, hoogste punt is nu geweest. Mijn Hf blijft onverminderd op Sweet Spot niveau, net als mijn vermogen, ik ben goed in vorm en rij in en uit groepjes/groepen. Ik merk dat ik beter begin te klimmen dan de mensen om mij heen maar dat het vaak niet lang genoeg is om een verschil te maken. Neemt niet weg dat dit wel het "wedstrijdgevoel" is, niet voor elkaar onder willen doen of naar iemand hoger op de berg in willen halen. Dit is waar je beter van wordt.
(45Km in 1u30/244WattNP/405HM)

Net aan de voet van de 10e klim was Ravi3, weer water tanken, tabletje SiS poeder erin en weer door. De groep waar ik in zat valt nu definitief uit elkaar en ik merk aan mezelf dat ik ook al begin af te tellen. Ik heb eigenlijk de bevestiging al die ik zocht dus meer kilometers gaan niets meer toevoegen, enkel meer duurvermogen. Ik laat het tempo iets zakken want inmiddels ben ik alleen komen te zitten. Ik ga de laatste 30 km "rustig" uitrijden en enkel als er nog iets achterop komt sluit ik aan. De Schiersbierg is nog een kneiter van een klim waar ik er nog in slaag om twee man in te halen en ter plekke te laten. (Big Smiley insert here). Na de laatste klim ( Filsdorf, landschappelijk de mooiste maar te kort ) baal ik stevig van een flinke tegenwind op het plateau erna en ben blij dat drie Luxemburgers mij komen oprapen. In de kasseiafdaling die volgt, laat ik ze van schrik weer gaan en kom kort na ze over de finish. ( 1u10 over 32km, 237WattNP/398HM).

Gek op totaaltellingen: 117e in categorie, 757e scratch, 5u21 op mijn Garmin, 256Watt NP met een IF van 0,91 ( wat dus wil zeggen dat ik 5u 21op een vermogen heb gereden wat op 91 % van mijn FTP ligt !!!!!!), Pw:Hr ratio van 6,8% ( Streven is 5, > 8 is niet goed, dus 6,8 is voortreffelijk) Hfgem 153.

Over de finish, Recuperen was het devies, dus R. stond al klaar met een Shake en een reep en een warme CTWTFleece. Snel nog even "hoi" tegen de overige CTWTers en op naar het hotel. Het is weekend en na een copieuze Italiaanse maaltijd ( nog nooit zoveel Tiramisu gegeten ) in een doezelige, mede door een excellent glas Barbera, maar vooral door een zeer tevreden gevoel veroorzaakte, slaap gevallen.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 21 mei 2017 21:46

Leuk verslag :oke:

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 21 mei 2017 22:26

Wombcat schreef:Leuk verslag :oke:
Thank you !

Voor het perspectief, in 7 jaar vermogensmeting, nog nooit zo n hoog gemiddeld vermogen of genormaliseerd vermogen gereden op een rit langer dan 4 uur.....#personalbest

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 22 mei 2017 08:10

Mooi verslag en een mooie nieuwe cyclo als ik het zo allemaal lees :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » ma 22 mei 2017 11:14

Ook deelgenomen.

Ik vond de GF Schleck zeer goed georganiseerd. Maar het parcours was niet selectief genoeg, de klimmetjes waren kort zodat er steeds vrij grote groepen terug bij elkaar kwamen na die korte stukjes. Bij de Charly Gaul bvb zijn de klimmetjes toch 7-10 minuten lang, hier bleef het beperkt tot minder dan 5 minuten, met een uitzondering in Oberglabach op km80 (waar dan wel een selectie werd doorgevoerd). Wij hingen dus tot op dat moment nog met +200 man bij elkaar vooraan, hetgeen er een erg zenuwachtige race van maakte. Ook de (UCI) setup met startboxen op leeftijdscategorie maakte het in 't begin gevaarlijk. Veel van de sterkere renners zochten hun weg naar voor doorheen de massa 'mindere goden'.

Wel een perfect weertje om eens stevig door te fietsen!

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 22 mei 2017 12:12

Korte versie gedaan.
Was net de Pretzel, maar dan wat anders. Je moest zelf sturen en remmen op je fiets hebben.
Maar geen rollenbanken in het startvak.
Bij de bejaarden achterin gestart, dan zie je de groepen voor je wegrijden.
Niet echt getraind, dus genoten van een mooie fietsdag, heel goede organisatie, gigantische hoeveelheid vrijwilligers.

Lekker gefietst, goed gedoseerd.
https://www.strava.com/activities/997470639

En nog wat forumbezekers gesproken.
Op de terugweg nog 2 flessen Riesling gescoord.

Mooie dag!
Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 22 mei 2017 14:15

Mooie verslagen! Arno, je ken leuk schrijven! :oke:

Mooie vermelding voor RobL. 31e overall met ruim 38km/u gem. zag ik in de uitslag. Gekwalificeerd voor het WK net als Reneke. Wie nog meer?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

raven14
Kinderzitje
Fiets: Open UP; Scott Foil

Bericht door raven14 » ma 22 mei 2017 15:13

Ook geplaatst, 11e in age group 45-49, gefinished in 4h21 dus een dikke 37km/h. 't Was een vliegmeeting.

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » ma 22 mei 2017 21:26

Mooie verhalen!
Ik stond naast Arno in het startvak 45-49 en had me goed aangekleed. Nog niet zo heel veel cyclo's gereden, dus blijft een beetje spannend.
In de andere cyclo's gezien dat de start hard gaat en me daarop voorbereid.
Doordat de groepen op leeftijd stonden, waren de verschillen best groot en vlogen velen mij hard voorbij.
De meeste tochten/cyclo's die ik rij, zijn de laatste 25km meestal pure ellende, omdat ik me dan helemaal stuk gefietst heb. Vandaag ging ik proberen beter te doseren. Met dat in mijn achterhoofd er compleet niet bij stilgestaan dat het allemaal korte klimmetjes waren. Van heel de groep waarin ik zat (Arno reed paar plaatsen voor mij), racete iedereen de eerste klim op en bleef ik lekker op mijn gemakje trappen zoals ik dat tijdens de Marmotte ook deed.. Dus gelost uit die groep en op de volgende helling gelost door de daaropvolgende groep. Het ging wel lekker eigenlijk en ineens een klop op mijn schouder en kwam Arno voorbij. Die ben ik vervolgens kwijtgeraakt bij de tweede pauzeplaats. Het ging hartstikke lekker, doseerde goed en deed niet gek.
Derde pauzeplaats blij dat ik nog fit was en reed daar door. Toen kwam ik steeds in een groepje van 3-4 man, waarvan niemand wilde overnemen en besloot ik door te fietsen. Het laatste uur rond mijn omslagpunt gereden, ging hartstikke lekker. Van de ene kant dus te weinig inspanningen geleverd in het begin van de cyclo, van de andere kant ook weer blij dat ik een tocht eens normaal uitgefietst heb, in plaats van me helemaal kapot te hebben gereden. Gefinished in ik meen 5u25 en plaats 771. Dat viel wel wat tegen, want zit bij andere cyclo's meestal rond de middenmoot, maar dan had er vandaag een half uur af gemoeten en dat zat er bij lange na niet in.
Komende week dus weer genoeg stof om over na te denken, want in het Pinksterweekend rij ik de Marcialonga in de Dolomieten.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 23 mei 2017 09:05

Leuke verslagen! Zo te lezen heeft iedereen goed gereden en is de cyclo een mooie toevoeging op de cyclo kalender.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 23 mei 2017 11:49

Het werd weer eens tijd, een echte heuvel cyclo, aangezien ik die al jaren niet meer gereden heb. De week ervoor waren mijn benen in een koers niet veel soeps en ook de dagen ervoor in de Ardennen wat hoogtemeters gemaakt en waren de benen niet zoals ik hoopte. Bewust 2 dagen rust genomen in de hoop (tegen beter weten in) dat de benen toch nog in vorm zouden raken.
Op zaterdag ochtend vroeg vertrokken en stond praktisch naast Joost geparkeerd. Na de keuze van kleding en eten stond ik naast Joost ruim op tijd in het startvak. Na uitgebreid bijkletsen werden we dan keurig op tijd weg geschoten. Het doel was om zsm naar voren te rijden en zover mogelijk vooraan de 1e klim op te draaien. Ik had geen vertrouwen in mijn klimbenen en door een groep heen zakken geeft altijd wat meer ruimte en biedt mogelijkheden om zo lang mogelijk in de 1e groep te blijven.

Na 10km was het dan eindelijk gelukt, kleine valpartijen ontwijkend, de gaten in het grote peloton zoeken en af en toe via de zijkant zat ik dan helemaal voorin. Nu was het "slechts" 10km handhaven en dan zat ik perfect voor de 1e klim. Dit bleef ook prima zo en de 1e klim zat ik bij de 1e 20 van het hele grote peloton. Er werd direct zeer rap omhoog gesprint en toen het eigen tempo zoeken werd bleef het zeer rap gaan. Ik werd aan alle kanten voorbij gereden en merkte dat er gewoon geen echte power in de benen zat.
Na de klim mij in de afdaling gegooid en van wiel naar wiel gereden om zo wel bij het 1e peloton te blijven. Dit lukte prima en in de aanloop naar de 2e klim zat ik weer helemaal voorin. Nu draaide ik bij de 1e 10 omhoog en begon dezelfde ellende. 1e deel van de klim mee omhoog en 2e deel werd ik weer door heel veel renners voorbij gereden. Nu was er helaas geen afdaling maar een lang plateau en ging het op een lint. Veel renners wilden mee naar voren en was het kwestie van tijd dat het zou gaan breken. Dit gebeurde een paar keer een paar plekken voor me en toen was het 1e peloton vertrokken. Even op adem komen en vanzelf vormt zich dan wel een grote 2e groep. Dit gebeurde rap waarbij Thijs, Reneke, Ronald ook aanwezig waren. Eigenlijk was het nu continue opletten om tijdens de klimmen bij te blijven, na de klimmen niet op de kant te komen en goed eten en drinken. Het tempo bleef erg hoog en de kilometers vlogen voorbij.

Na 80 km en de zwaarste klim was ik helaas Thijs en Reneke kwijt en zat ik nog keurig bij de 2e groep, al ging het niet vanzelf. Ik draaide van de weg af om snel een bidon te vullen bij de bevoorrading en tot mijn grote verbazing was ik de enige(!) van de hele groep :shock: die blijkbaar niet op 2 bidons de cyclo zou kunnen rijden. Flink balend dat ik de groep nu kwijt was en ook niet meer zou terug zien. Vervolgens zoals verwacht door weer een grote groep opgeraapt waar nu Reneke en Joost in zaten. En eigenlijk veranderde er niet veel. Zorgen dat ik vooraan begin bij een klim, langzaam door de groep zakken en na de klim alert blijven dat het niet breekt als er wordt doorgetrokken.
Na 130km kwam het 1e kramp signaal van de benen en was het opletten om niet te forceren. Al brak de groep in de klim daarna verwachte dat het boven weer samen zou komen, helaas gebeurde dit niet en zat ik het laatste deel waar niemand de benen of de wil had om het dicht te rijden. Gevolg was dat er in een relatief rustig tempo gezamenlijk werd doorgereden en ook op klimmen daarna werd er niet meer doorgetrokken. Zo konden we toch met een man of 30 de laatste (kasseien!) afdaling in en werd het met elkaar sprinten voor de eer, die ik dan nog wel kon winnen.

Uiteindelijk veel verder van achter dan gehoopt en ook wel dan verwacht. Al was het niveau zeer hoog en had ik nooit verwacht om 165km en 2200hm met 35 km/u af te werken. Het napraten met alle CTWT-ers was weer zoals vanouds en de conclusies waren unaniem, mooi parcours, goede wegen, goed georganiseerd en er wordt zeer hard gereden! Volgend jaar dus voor herhaling vatbaar!
Resultaat: 325e overal en 58e in mijn categorie.

Sicillian
Aluminium Racefiets
Fiets: Giant TCR Advanced

Bericht door Sicillian » di 23 mei 2017 12:15

Het niveau van deze cyclo's is altijd wel erg hoog. Zelfde met La Charly Gaul of de cyclo in Etalle. Zijn altijd veel belgische amateurs/elite die een dergerlijk parcours prima aankunnen.

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » di 23 mei 2017 19:25

Za 20 mei 2017
GF Schleck

Mooi ontbijtje in het hotel, rustig omkleden en auto naar de start.
Alles op het gemakje want start pas om 09.30u

Hierna met +/- 1/3 van de CTWT delegatie ongeveer voorin het 1e startvak.
Geneutraliseerd Mondorf uit en de 1e 55km lekker gepeddeld in het (grote) peloton, nog niemand weggereden.
Op de heuveltjes ging het wel vrij had omhoog, maar voorin starten (tactiek van Marcel) en hierna weer inpikken en terug naar voren rijden, waardoor meer dan prima te volgen.
De benen voelden heel goed.

Toen begon de ellende helaas..
De ketting ging in de afdaling niet meer op de grote plaat waardoor aansluiting met de 1e groep gemist, 34x11 is toch niet genoeg om mee te trappen.
Onderweg nog een motard gevraagd maar deze had geen gereedschap bij, afdaling dus door en na nog een keer onderweg stil gestaan en wat gekloot en inmiddels alweer door de 2e groep bijgehaald uiteindelijk na de volgende afdaling pas iemand met gereedschap gevonden.
Hier nog zo'n 10 minuten gepoogd alles weer werkend te krijgen.

Al met al inmiddels al heel wat tijd kwijt met deze ellende.

Weer fietsende heel veel coureurs opgeraapt en weer achtergelaten, in groepjes rijden was toen ook niet meer te doen gezien niemand een poot wou uit steken, bekend..

Al met al dus eigen plan getrokken en maar doorgereden waarna ik op zo'n uurtje van de streep na een keer aanzetten toch 2 man meekreeg die niet te vuil waren het werk op te knappen.

Op 3 km van de meet vroeg de Luxemburger nog of het akkoord was om te sprinten, uiteraard, dus voor de moraal toch de sprint nog gewonnen.

Al met al na materiaalfiasco en een flinke scheldpartij toch heel lekker gereden, al had er veel meer ingezeten qua resultaat.

Gezien ik er na 55 km zonder teveel moeite nog steeds bijzat denk ik dat een WK kwalificatie (op het randje) wellicht net haalbaar was geweest dus daar toch wel goed de balen in.

Verder enkel kudo's voor de organisatie, top omgeving qua route en wegen. Alle kruisingen vrije doorgang, bewaakte fietsenstalling bij de finish, douchegelegenheid etcetc.

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » di 23 mei 2017 20:53

Voor mij was het mijn eerste deelname aan een cyclo, wat dat betreft gelijk een goede vuurdoop.

We waren ruim op tijd aanwezig bij het voorste startvak, waardoor we helemaal voorin konden vertrekken. Tot de eerste klim was het voor mij even wennen aan het rijden in een peloton op dergelijke snelheden, uiteindelijk wat plekken moeten laten schieten door een valpartij net voor de eerste klim waarvoor ik in de remmen moest.

Na de eerste klim in de (toen nog) 2e groep terecht gekomen waar ik goed mee kon. Na 80 kilometer ben ik ook als een van de weinige gestopt bij de bevoorrading, waar ik Thijs tegen kwam. Na de pauze een stuk samen met Thijs gereden tot we werden ingehaald door een groep van een man of 5. In deze groep meegedraaid, maar na een tijdje reed er een groep van een man of 100 in ons wiel waarvan niemand mee kwam draaien. Mezelf laten afzakken in die groep waarmee ik tot de een na laatste klim (Scheuerberg) goed mee kwam.

Bij die klim gelost en de tocht uit gefietst in een groepje van 5 waarvan ik op het einde de sprint won.

Resultaat 415 overall, voor de eerste cyclo ben ik redelijk tevreden al had er met wat meer ervaring misschien net iets meer in gezeten. Ik heb in ieder geval een top dag op de fiets gehad en voel me weer wat meer klaar voor de Marmotteweek. :oke:

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 23 mei 2017 22:06

Dingo schreef:
zo 21 mei 2017 20:56
De voorbereiding was ideaal, op het laatste moment nog een hotel in Mondorf zelf geboekt omdat mijn vrouw op het laatste moment toch mee wilde.
Wow van aanstaande naar vrouw in een paar dagen. Bruiloft is toch pas in september ;-) ;-)

sladkovm
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R3

Bericht door sladkovm » vr 26 mei 2017 19:58

Ik moest twee keer schrijven toets Nederlands doen, dus hier is mijn visuel samenvatting ;)

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 28 mei 2017 21:49

Mooi overzicht

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 29 mei 2017 21:22

@maksym, but your English is fine :) https://sladkovm.github.io/cycling/2017 ... gf-wc.html

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » zo 16 juli 2017 14:41

Nog meer deelnemers die nu als nog een uitnodiging voor het WK in Albi hebben ontvangen?
Deelnemen aan een WK toch bijzonder :roll:

winkel
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: aeroad,scott,

Bericht door winkel » zo 16 juli 2017 18:01

Ik heb ook uitnodiging voor Albi gehad. Maar had me al ingeschreven voor het wk van Albi

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 17 juli 2017 07:51

Metor schreef:
zo 16 juli 2017 14:41
Nog meer deelnemers die nu als nog een uitnodiging voor het WK in Albi hebben ontvangen?
Deelnemen aan een WK toch bijzonder :roll:
YEP

Plaats reactie