Festive 500 belevenissen

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12
CTWT-lid: Ja

Festive 500 belevenissen

Bericht door Dingo » ma 24 december 2018 16:31

Festive 500 p/b JohnKnoops Ride 1

Niet echt een toertocht maar wel een mooie uitdaging, de Festive 500. 500Km buiten fietsen tussen Kerst en Oud/Nieuw en als het niet op Strava staat is het niet gebeurd. Ik zag laatst een Youtube filmpje waarin werd behandeld of je nog in contact was met Het Waarom dat je fietst. In dat kader past de F500 natuurlijk als een handschoen. Ik wilde dat voor mezelf weer even helder hebben, zo middenin de winter.

De locale fietsenman, JohnKnoops Passion For Bikes, spamde al zijn vaste klanten dat je bij hem voor deze uitdaging terecht kon. Mooi, geregeld. Laat het feest beginnen. Het enige nadeel is dat, eindelijk vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw, je ook op je vrije dagen relatief vroeg je bed uit moet teneinde om 0930 aan het vertrek te staan. Gedeelde smart is echter halve smart en zo stonden er 28man/vrouw achter de werkplaats van voornoemde Passion For BikesToko, te luisteren naar HeadHoncho Peet die de te rijden gemiddelde snelheid met een dusdanig ruime marge uitlegd dat het voor velerlei interpretatie vatbaar is. Indelen in twee groepen allá, maar tussen 27-33 ? echt waar joh ? Enfin, we zullen zien. Ik, niet gespeend van gebrek aan enig zelfvertrouwen, duik mee met Groep 1, in de naive gedachte:'"Zo hard zal het toch niet gaan ?"

Waar de fok is Wegkapitein Rob als je m nodig hebt ! Ik, als Animalisti, ben de strakke hand gewend, 1 tempo, netjes twee aan twee en draaien over links dan wel rechts en luister je niet krijg je een klets sportdrank in je nek ( dat laatste is overigen niet waar maar voor het verhaal leuker red.). Dit was echter een soort anarchistische troep kleuters die in eerste instantie maar niet wilde luisteren naar wat precies de bedoeling was. Het vergde enige tijd voor een ieder het begreep dat de man met de Route Puk niet meedraait maar wel voorin blijft rijden om route aanwijzingen te schreeuwen en 33 kruissnelheid NIET betekent dat je 36 gaat rijden. Sommigen zullen het wel nooit leren.

Na de obligate lekke band waar beide groepen bijna toch samensmelten, ging het tempo er weer op ( wind mee bergaf etc. u kent het wel) en reden we een prachtig rondje door Brabant en ach zo erg was het nu ook weer niet. Je steekt je weg in de groep, let goed op wat er om je heen gebeurd en alles gaat goed. De zon ging zelfs schijnen ! Waar ik, als zelfverklaard autistische cijfer nerd natuurlijk wel jeuk van krijg, zijn haperende metertjes. Mijn speedsensor voelde het kennelijk niet zo, besloot rare getallen weer te geven om mij kennelijk zo te herinneren aan het Waarom van mijn rijden: Laat het gaan, laat het vallen, laat het lossssss...De anderen in mijn groep kwamen terug met 32,7 gemiddeld, het zal wel.

De eerste 89 km zijn in de pocket, nog 411 te gaan en, ja ik heb de batterij van mijn Wahoo SpeedSensor verwisseld......
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Re: Festive 500 belevenissen

Bericht door Thierry le Brun » ma 24 december 2018 17:11

fietsen tussen Kerst en Oud/Nieuw
in Brabant is kerst al achter de rug begrijp ik hieruit?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » ma 24 december 2018 17:14

Thierry le Brun schreef:
ma 24 december 2018 17:11
fietsen tussen Kerst en Oud/Nieuw
in Brabant is kerst al achter de rug begrijp ik hieruit?

Er brandt nog licht

Edwardfotografie
Kinderzitje
Fiets: Sensa Giulia G2

Bericht door Edwardfotografie » ma 24 december 2018 17:44

Als je 8 dagen de tijd hebt, zoals ik ergens gelezen heb, zal het vandaag moeten ingaan volgens mij.

geric

Bericht door geric » ma 24 december 2018 20:05

Dingo schreef:
ma 24 december 2018 16:31
Het enige nadeel is dat, eindelijk vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw, je ook op je vrije dagen relatief vroeg je bed uit moet teneinde om 0930 aan het vertrek te staan.
Zelfs in de zomer lijkt mij dat nou juist vrij laat als je 500 km wil gaan rijden. 🤔

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » ma 24 december 2018 20:21

Vandaag er ook maar eens aan begonnen, niet zoals Dingo met een groep maar gewoon solo. Voorgaande jaren was er altijd wel iets, cross, gezondheid die niet wilde en voorlopig zijn er voor dit jaar niet teveel beren op de weg.
Om het jaar eens mooi af te sluiten vanmiddag mijn fiets gepakt en vertrokken voor een rondje van een kleine 70 km. Het liep lekker, de zon kwam nog even om de hoek en de benen hadden er zin in. Uiteindelijk weer thuis gekomen met 87 km op de teller, een mooi begin, nu hopen dat het weer meewerkt en er komende week niet teveel tussen komt (1x cross waarschijnlijk) dan moet die 500 km als afsluiter toch te doen zijn, zou mooi zijn om door de 12000 km grens te komen dit jaar.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » ma 24 december 2018 21:42

Fantastisch leuke uitdaging elk jaar. Maar dit jaar moet ik helaas aan mij voorbij laten gaan. Maar erg leuk topic. Ik ben benieuwd naar de mooie verhalen en resultaten! Succes voor alle deelnemers. Aan het weer zal het niet liggen dit jaar.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 24 december 2018 22:26

Ik zal wel teveel fietsen om het idee erachter te snappen. Heb het hele jaar door al genoeg 500km weken gehad.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » ma 24 december 2018 22:47

Thierry le Brun schreef:
ma 24 december 2018 22:26
Ik zal wel teveel fietsen om het idee erachter te snappen. Heb het hele jaar door al genoeg 500km weken gehad.
Inderdaad, daarom is het voor ons een uitdaging en voor jou een week zoals gewoonlijk ;-) .

Alhoewel ik zag iets op strava van trainingskamp op de Veluwe, ook lekker :)

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 24 december 2018 22:54

Bontempi schreef:
ma 24 december 2018 22:47
Thierry le Brun schreef:
Inderdaad, daarom is het voor ons een uitdaging en voor jou een week zoals gewoonlijk ;-) .

Alhoewel ik zag iets op strava van trainingskamp op de Veluwe, ook lekker :)
Best leuke fiets omgeving, aanrader! 😜

Proeme

Bericht door Proeme » ma 24 december 2018 23:25

geric schreef:
ma 24 december 2018 20:05
Dingo schreef:
Het enige nadeel is dat, eindelijk vrij tussen Kerst en Oud en Nieuw, je ook op je vrije dagen relatief vroeg je bed uit moet teneinde om 0930 aan het vertrek te staan.
Zelfs in de zomer lijkt mij dat nou juist vrij laat als je 500 km wil gaan rijden. 🤔
Als ik het goed begrijp hoet het niet in 1 dag.

Tussen Kerst en oud-en-nieuw zitten 5 dagen. 100km per dag dus. Dat kan prima als je om 9:30 uur vertrekt. En om voor 16 uur binnen te zijn hoeft je ook niet per se om 9:30 al te vertrekken.
Als je op 25 en 26 december ook mag fietsen voor deze challenge heb je zelfs 7 dagen en is het zelfs maar 72km per dag. Scheelt weer een uur :)

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 24 december 2018 23:40

Thierry le Brun schreef:
Zeker, ik ook. Maar in deze tijd van het jaar is het vaak vanwege het weer (temperatuur) net een wat grotere uitdaging. En het is geen volledige week hè. ;-)

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 25 december 2018 11:02

Goudhaantje schreef:
ma 24 december 2018 23:40
Thierry le Brun schreef:
Zeker, ik ook. Maar in deze tijd van het jaar is het vaak vanwege het weer (temperatuur) net een wat grotere uitdaging. En het is geen volledige week hè. ;-)
Ha, ha. Dat is een domme opmerking zeg. :roll: Het is natuurlijk wel een week. Het lijkt altijd zo kort. :lol:

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » di 25 december 2018 11:24

Goudhaantje schreef:
di 25 december 2018 11:02
Goudhaantje schreef:
ma 24 december 2018 23:40
Thierry le Brun schreef:
Ha, ha. Dat is een domme opmerking zeg. :roll: Het is natuurlijk wel een week. Het lijkt altijd zo kort. :lol:
Een week van 8 dagen zelfs!

geric

Bericht door geric » di 25 december 2018 11:33

Proeme schreef:
ma 24 december 2018 23:25
geric schreef:
ma 24 december 2018 20:05
Dingo schreef:
Als ik het goed begrijp hoet het niet in 1 dag.
Maar wat is dan de uitdaging?
😂

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 25 december 2018 11:34

Het is geen uitdaging, het is een slimme reclamecampagne van Rapha :oke:

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » di 25 december 2018 14:03

Festive 500 p/b JohnKnoops Ride 2

Vandaag dag twee van de non-Uitdaging in het kader van de uiterste slimme reclamecampagne van Rapha. Dus ik al mijn Castelli kleren weer aan en op naar de LBS. Benieuwd of ik, als wederom zelfverklaard Groot Ronderenner, mijn HerstelProtocol correct heb neergezet. Rondje Oirschot en door de Grote Stad terug.

De naamgever van de LBS ging zelf dit keer ook mee, leuk. Zoals het hoort wind tegen heen en wachten op het moment dat je "erdoor" komt, spieren stijf en stram na het 32,7 exploit van gisteren. De eerste kopbeurt ging dan ook niet van harte. Ook hadden diverse gemeentes besloten dat het wegzout toch ook op moest, dus er was rijkelijk gestrooid. Zucht, weer fiets poetsen dadelijk.

Het leuke van zo'n groepsgebeuren is dat de kilometers moeiteloos onder de wielen doorgaan en je even met deze of gene bij kan praten. Nu ben ik zelf niet zo van het bijpraten, ik vind groepsgebeuren heel veel opletten en ik kan geen twee dingen tegelijk maar om mij heen was het een getwetter van jewelste. Nee, dames, ook mannen kunnen onvoorstelbaar tantebeppen. Zo weet ik nu van alles over Beardyman' s nierstenen en bijbehorende operaties.

Af en toe ben ik een vervelend mannetje (laat dat af en toe maar weg red.) en op het fietspad voor de Herdgang, zette ik ff vol aan om het groepsgebeuren te testen. Eens even mijn superieure 5 minuten vermogen aan en kijken wat er gebeurd. Binnen no time waren er 4 man weg en toen ik dat na de Grote Stad nog een keer probeerde, speelde er niemand meer leuk mee. Via een prachtig nieuw fietspadje weer terug bij LBS waar er Il Magistrale koffie geserveerd werd.

85,25km vandaag, nog 326km te gaan....

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 25 december 2018 15:26

:oke: keep 'm comin'
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 25 december 2018 15:30

Dingo schreef:
di 25 december 2018 14:03

Vandaag dag twee van de non-Uitdaging in het kader van de uiterste slimme reclamecampagne van Rapha.
:lol: :oke:

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 25 december 2018 17:43

Vandaag moest de Mrs werken, dus een ideale gelegenheid om net zoals Dingo dag twee van deze non uitdaging te gaan rijden.
Waar het gisteren van het begin lekker ging viel het nu wat (zeg maar flink) tegen, bedoeling was richting Eindhoven maar gezien de wind toch maar richting Rijsbergen gereden om in het begin wind tegen te hebben.

Het was een stuk frisser dan gisteren en ook hier in de regio was (geen idee waarom) kwistig gestrooid. Zo'n beetje bij Rijsbergen kreeg ik eindelijk wind mee, was wel nodig want de benen begonnen toch wat te sputteren (nadeel van solo), vandaar lekker langs de grens via Meerle, Baarle richting Poppel en daarna op huis aan, lekker muziekje (top 2000) in 1 oor en de km's vlogen onder de wielen door. Uiteindelijk rond 16.00 uur weer terug met puur toevallig weer 87 km op de teller, Dat maakt 500 - 174, nog 326 te gaan.

Morgen een gravelride op de Strabrechtse hei met zoon en schoonzoon, dus van herstellen zal wel niet veel komen, kijken hoe de benen zijn, maar altijd makkelijk 2 van die jonge honden, kunnen ze mooi de ouwe bok uit de wind houden ;-) :oke:

geric

Bericht door geric » di 25 december 2018 21:48

GoodRiddance schreef:
di 25 december 2018 15:30
Dingo schreef:
di 25 december 2018 14:03

Vandaag dag twee van de non-Uitdaging in het kader van de uiterste slimme reclamecampagne van Rapha.
:lol: :oke:
Toch kan ik mij voorstellen dat met deze slogan de conversies van de LBS ietwat zullen tegen vallen. 🤔

Proeme

Bericht door Proeme » di 25 december 2018 23:30

Ik ben wel met een kleine omweg van huis naar Kerstdiner gefietst. 34,9km. Niet veel. Hoeft ook niet. Die challenge ga ik toch niet halen. Maar wellicht ga ik volgend jaar wel een poging doen. Lijkt me wel wat :)

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » wo 26 december 2018 13:46

Festive 500 Ride 3 Een koffieRit zonder koffie

Het was koud, bitterkoud. De thermometer stond op standje " jekanjebierookbuitenneerzettenwordtieietstekoudvan" maar het was gelukkig wel droog. Checkin in mijn lijf, hoe voel ik me ? Moe...alhoewel later sommige mensen met droge ogen stonden te beweren dat en ik citeer:' Je hier niks van lijdt" Joh ?!

Extra muts op, sjaal om en als je maar hard genoeg rijdt, krijg je het vanzelf warm. Op naar de LBS, alwaar een groep van zo n 25man klaar stond. " Koffie, Arno ?" " Ja lekker !" ( o ja toch wel koffie maar daarover later meer red.) Puk legt bij vertrek uit dat we toch weer in twee groepen gaan. 1e groep 33gem, de rest..nou ja...euh...minder. Dus ik mijn stoute stoute stoute schoenen aan, zie me hakken zie me tjappen, zie me gaan, gaan met die banaan ( dixit Niki T.).

Soms heb ik briljante ideeën en soms iets minder briljante, deze viel in de laatste categorie want deze groep 1 bestond uit een aantal vrij verse motoren en niemand wilde voor elkaar onder doen, dus ergens tussen de 35-39 werd er gereden. Ik moest in het begin een van die verse motoren nog ff uitleggen dat draaien niet betekent dat je dwars door iedereen heen kan rijden en dat ieder radertje een plek in het systeem heeft ( mijn autistische trekken kent soms geen grenzen). Ik kon zo zelf een beetje achterin hangen.....

Af en toe meedraaien en heel snel weer van kop af, veel klagen en mopperen tegen de anderen dat je niet in orde bent, als er links over rechts gedraaid werd, net even aan de bidon lurken, het hele verzaakregister heb ik vandaag opengetrokken. Overigens heb ik nog wel een gratis tip.Voor dit soort ritjes als er nauwelijks tijd is om te eten, is BetaFuel van SiS echt een aanrader. zie voor info www.scienceinsport.com ( zo, mijn commercieel plicht ook weer gedaan)

Kees was de navigator wat nog best lastig was want eigenlijk had hij de route niet. Ik weet ook niet hoe we de route precies gevolgd hebben dan, maar uiteindelijk kwamen we na 100km bij de Velosoof uit. Probleem was echter dat die dicht was en wel open zou gaan maar er kennelijk niet gerekend was op deze groep hardrijders. Door naar huis.

Het leuke is nu dat ik vandaag 111,1km gereden heb volgens de Wahoo, hoe gek wil je het hebben. Nog 215km te gaan en nog 5 dagen.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » wo 26 december 2018 20:19

Vandaag een kort ritje. Op de kalender stond al een afspraak (gravelride) voor 2e kerstdag met Rob en Gerjan om de omgeving van Geldrop offroad onveilig te gaan maken. Zouden vandaag dus niet zoveel kilometers worden maar wel een mooie afwisseling met het op de wegfietsen.

Vertrokken bij oma onder een lekker zonnetje richting Aalst om af te buigen naar Heeze en daar over de Strabrechtse heide te gaan fietsen richting Lierop. Het ging heerlijk, werd regelmatig flink onder druk gezet door de jonge honden en de af en toe noodzakelijke crosstechniek is duidelijk wat roestig geworden.

Uiteindelijk via Mierlo weer in Geldrop geëindigd om daar de fietsen af te spuiten en met de familie van 2e kerstdag te gaan genieten. Totaal nu 221 km gereden, 500 - 221 is nog 279 te gaan. Bijna op de helft, eens kijken wat morgen gaat brengen.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » wo 26 december 2018 20:30

Strabrechtseheide is prachtig !

Cool ritje !!

Plaats reactie