Wat is jouw Toerfietsgetal?
- Pizzi
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Cervélo R3 SL
Re: Wat is jouw Toerfietsgetal?
T_2010 = 64. T = 64.
T_2011 = 54. T = 81.
T_2012 = 61. T = 90.
T_2013 = 72. T = 101.
T_2014 = 73. T = 108.
T_2015 = 74. T = 115.
T_2016 = 81. T = 123.
T_2011 = 54. T = 81.
T_2012 = 61. T = 90.
T_2013 = 72. T = 101.
T_2014 = 73. T = 108.
T_2015 = 74. T = 115.
T_2016 = 81. T = 123.
- Ariën
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Pinarello Paris
- CTWT-lid: Ja
2017 was qua lange afstanden heel vergelijkbaar met 2016. Erg mager dus. Ik klim na seizoen 2017 naar een toerfietsgetal van 143. Er zat maar één rit bij die er echt toe deed, een 200+km-rit. Verder nog wel wat ritten in de categorie 150-200km. De progressie zal de komende jaren ook heel langzaam gaan, want er zitten heel veel ritten in de categorie 150-170km tussen.Ariën schreef: ↑do 22 september 2016 20:23Met alle veranderingen en bezigheden in het normale leven is dit jaar mijn fietsgedrag zodanig gewijzigd dat de bijdrage aan het toerfietsgetal beperkt is.
Slechts 13 ritten kwamen boven de 100km, ik moet terug naar 2006 voor een dergelijk laag aantal. Van die 13 ritten waren er maar 7 ritten hoger dan mijn toerfietsgetal bij de start van seizoen 2016. Alleen die ritten tellen dus mee.
Opgeteld bij het gegeven dat de opbouw van mijn toerfietsgetal veel ritten telt in de categorie 140-150km en bij aanvang van 2016 mijn toerfietsgetal 140 was, is de stijging van mijn toerfietsgetal aan het eind van dit seizoen slechts één zielige kilometer. Van T=140 in 2015 tot T=141 in 2016.
De ritten die er voor mij in dit verband écht toe doen zijn de 200+km-ritten. Die stegen van 56 naar 58 ritten. Met dank aan de klassiekers Ronde van Vlaanderen en Amstel Gold Race.
Voor een toerfietsgetal van 150 heb ik nog 20 ritten van 150+km nodig. Ik betwijfel of dat me in 2017 gaat lukken. Het zal een kwestie worden van heel gestaag werken aan een toename. De wet van de remmende voorsprong op sommigen hier gaat voor mij in elk geval behoorlijk op!![]()
T = 150
2013 t=22
2014 t=47
2015 t=59
2016 t=68
2017 t=84
nog 31 ritten voor t=100
Dat gaat vast wel lukken in 2 jaar.
mvg Harry
2014 t=47
2015 t=59
2016 t=68
2017 t=84
nog 31 ritten voor t=100
Dat gaat vast wel lukken in 2 jaar.
mvg Harry
T = 101
T=48 nu, maar de 50 ga ik nog wel halen voor de jaarwisseling is de bedoeling.
- pct
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Basso Laguna
ik kom er net achter dat het hier genoemde toerfietsgetal op strava ook reeds bekend is onder de naam Strava Eddington Number.
op https://swinny.net/Strava/-4691-My-Stra ... ton-Number kan je je strava account koppelen en krijg je weer wat nieuwe stats. (even omzetten naar Metric)
Ik kom uit op een toerfietsgetal/eddington-number van 112
op https://swinny.net/Strava/-4691-My-Stra ... ton-Number kan je je strava account koppelen en krijg je weer wat nieuwe stats. (even omzetten naar Metric)
Ik kom uit op een toerfietsgetal/eddington-number van 112
Opgeven is geen optie!

daar klopt bij mij toch iets niet, want volgens Strava sta ik dan op 39, terwijl ik in mijn eigen gegevens kan zien dat ik op 53 sta.
Misschien is niet alles ooit vanuit Runkeeper ook naar Strava gekopieerd?
edit: wacht, die site gaat in miles. Daar kijk ik morgen wel even wat beter naar.
Misschien is niet alles ooit vanuit Runkeeper ook naar Strava gekopieerd?
edit: wacht, die site gaat in miles. Daar kijk ik morgen wel even wat beter naar.
114
metric Ride Eddington Number
You're in the top 6%
metric Ride Eddington Number
You're in the top 6%
Mooiweerfiets: Canyon Endurace DI2 Disc; Slechtweerfiets: Cube Cross Race SL disc; Winter(hometrainer): Giant Defy op Direto 

- Ariën
- Aluminium Racefiets
Fietsseizoen 2018 eindigde voor mij op de dag van de DreiländerGiro in verband met de geboorte van de kleine bijna twee weken later en was dus wat aan de korte kant, maar wel een serieuze, waarin echt werd voorbereid op het hoofddoel. Drie ritten boven de 200km en Zes ritten die meetellen voor mijn toerfietsgetal.Ariën schreef: ↑do 26 oktober 2017 22:012017 was qua lange afstanden heel vergelijkbaar met 2016. Erg mager dus. Ik klim na seizoen 2017 naar een toerfietsgetal van 143. Er zat maar één rit bij die er echt toe deed, een 200+km-rit. Verder nog wel wat ritten in de categorie 150-200km. De progressie zal de komende jaren ook heel langzaam gaan, want er zitten heel veel ritten in de categorie 150-170km tussen.
Het nieuwe toerfietsgetal is 145
Het aantal +100km ritten is 352
Het aantal +200km ritten is 62
Hoewel progressie langzaam gaat is het toch een uitdaging om met het verstrijken der jaren het toerfietsgetal te zien stijgen. Komend jaar komt er naar verwachting niet of nauwelijks iets bij vanwege mijn hardloop focus.
T = 150
- Wombcat
- Carbon Racefiets
- Fiets: Ja
Ik heb de mijne dit jaar opgekrikt van 150 naar 152. Om 'm naar 153 te krijgen moet ik nog 13 ritten van 153+ maken. Dat is niet voor dit jaar. Zal zelfs volgend jaar al lastig worden, omdat ik er meestal 10-12 van 150+ maak. Aan de andere kant heb ik er dit jaar al 10 van 152+ gemaakt, waarvan 9 van 154+, en ik verwacht dat er nog wel een paar bijkomen.
- Watergeus
- Kinderfiets
- Fiets: Van Nicholas
Ik wil mijn officiële Toerfietsgetal, zonder de ritten uit het pre-Strava tijdperk, ook graag op 200 krijgen. Dat is nu 193 en ik heb nog 23 200-kilometerritten nodig om dat te bereiken. Mooi doel voor volgend jaar ...
Lijkt me ook wel eens een uitdaging om je jaargetal op 100 te krijgen, maar dat valt niet mee. Vorig jaar net boven de 90 blijven steken.
Lijkt me ook wel eens een uitdaging om je jaargetal op 100 te krijgen, maar dat valt niet mee. Vorig jaar net boven de 90 blijven steken.
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.
- Wombcat
- Carbon Racefiets
Waarom zouden pre-strava-ritten niet meetellen?
Overigens wel knap dat je in de jaar of 6 die Strava er nu is, op 193 zit

- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
- Watergeus
- Kinderfiets
Met pre-strava bedoel ik natuurlijk "niet digitaal geregistreerd". Onder het motto "Niet geregistreerd=niet gereden".
Anyhow: als je maar een doel hebt!
Anyhow: als je maar een doel hebt!

- Wombcat
- Carbon Racefiets
Trainingsafstand en -duur kun je ook handmatig invoeren in Strava.
- Ariën
- Aluminium Racefiets
Niet mee eens.
Het overgrote deel van mijn beste fietsprestaties reed ik in het pre-Strava en pre-GPS tijdperk, waaronder mijn ultieme: platina Alpenbrevet 2010. Die ritten tellen allemaal mee, ook al zijn ze met de old-school kilometerteller geregistreerd.
Dat dat geen Strava-ritten zijn of geen online registraties is me echt worst: IK heb ze gereden en ze zelf bijgehouden. DAT is voor mij de maatstaf, niet wat anderen online van me zien.
Overigens eens met Wombcat: chapeau dat je in 6 jaar zo'n toerfietsgetal hebt kunnen rijden.

T = 150
- Watergeus
- Kinderfiets
Ja maar, Ja maar: het is gewoon ondoenlijk om te achterhalen welke 200+ tochten ik allemaal gedaan heb. Gewoon lekker opnieuw beginnen met tellen vanaf 2012.
Vanaf 1987 reed ik LBL al en ook mijn eerste van de minstens jaarlijkse rondjes IJsselmeer. Zeker weten dat ik ook op mijn transcontinentale fietsvakanties tientallen keren 200+ heb gereden. En ik weet ook zeker dat ik tussen 2000 en 2012 minstens 30 wielerklassiekers heb gefietst. Maar inderdaad: mooie herinneringen voor mezelf.
Dat Alpenbrevet van jou, Arien, dat was toch die legendarische regenrit? Chapeau!
Vanaf 1987 reed ik LBL al en ook mijn eerste van de minstens jaarlijkse rondjes IJsselmeer. Zeker weten dat ik ook op mijn transcontinentale fietsvakanties tientallen keren 200+ heb gereden. En ik weet ook zeker dat ik tussen 2000 en 2012 minstens 30 wielerklassiekers heb gefietst. Maar inderdaad: mooie herinneringen voor mezelf.
Dat Alpenbrevet van jou, Arien, dat was toch die legendarische regenrit? Chapeau!
- Pizzi
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Cervélo R3 SL
T_2010 = 64. T = 64.
T_2011 = 54. T = 81.
T_2012 = 61. T = 90.
T_2013 = 72. T = 101.
T_2014 = 73. T = 108.
T_2015 = 74. T = 115.
T_2016 = 81. T = 123.
T_2017 = 74. T = 131.
Tussenstand_T_2018 = 77.
Tussenstand_T_alltime = 138.
T_2011 = 54. T = 81.
T_2012 = 61. T = 90.
T_2013 = 72. T = 101.
T_2014 = 73. T = 108.
T_2015 = 74. T = 115.
T_2016 = 81. T = 123.
T_2017 = 74. T = 131.
Tussenstand_T_2018 = 77.
Tussenstand_T_alltime = 138.
- Ariën
- Aluminium Racefiets
Ik weet ook vrijwel zeker dat jij al dik in de 200 zit met je toerfietsgetal!Watergeus schreef: ↑zo 16 september 2018 21:15Ja maar, Ja maar: het is gewoon ondoenlijk om te achterhalen welke 200+ tochten ik allemaal gedaan heb. Gewoon lekker opnieuw beginnen met tellen vanaf 2012.
Of die rit legendarisch was mogen anderen beoordelen maar voor mij in elk geval wel en regen was er ook genoeg! Alweer 8 jaar geleden, maar ik weet bijna alles nog van die dag. Verhalen zijn ook ergens hier op het forum te vinden. En hij telt uiteraard mee voor mijn toerfietsgetal

T = 150
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Ik ben zoals bekend van de cijfertjes maar persoonlijk heb ik helemaal niets met het toerfietsgetal. Het is namelijk erg afhankelijk van hoe hard je fietst, of je vaak in een groep rijdt, of je veel vrije tijd hebt enz. Daarnaast heb ik een verleden waarbij ik veel gefietst heb, maar ik weet echt niet meer hoeveel ritten ik gemaakt heb van een bepaalde afstand. Uiteraard weet ik nog wel de uitzonderingen, maar dan op 10-20 km nauwkeurig.
ps. Volgens de laatste inzichten is het "Less is More". Als je volgens een (achterliggend) plan fietst cq. traint maak je al minder lange ritten.
ps. Volgens de laatste inzichten is het "Less is More". Als je volgens een (achterliggend) plan fietst cq. traint maak je al minder lange ritten.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
Ik heb zojuist geprobeerd Linus Torvalds dit verhaal aan te smeren, en hij zei: “Talk is cheap. Show me the legs.”Alexander schreef: ↑do 20 september 2018 15:33Ik ben zoals bekend van de cijfertjes maar persoonlijk heb ik helemaal niets met het toerfietsgetal. Het is namelijk erg afhankelijk van hoe hard je fietst, of je vaak in een groep rijdt, of je veel vrije tijd hebt enz. Daarnaast heb ik een verleden waarbij ik veel gefietst heb, maar ik weet echt niet meer hoeveel ritten ik gemaakt heb van een bepaalde afstand. Uiteraard weet ik nog wel de uitzonderingen, maar dan op 10-20 km nauwkeurig.

- Ariën
- Aluminium Racefiets
... (mag weg)
Laatst gewijzigd door Ariën op vr 21 september 2018 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
T = 150
- Ariën
- Aluminium Racefiets
Hier heb ik lang over nagedacht maar OF ik begrijp het nog steeds niet OF het is onzin. Of je nu 25 km/u rijd of 35 km/u maakt niet uit: afstand is afstand. Als je sneller gaat doe je er alleen wat korter over qua tijd. Maar tegelijkertijd moet je juist heel erg kunnen doseren en dan vraag ik me af of het verstandig is om met 35 km/u gemiddeld te beginnen aan een 200+ kilometer tocht.
En het verband tussen al dan niet vaak in een groep rijden en een hoog toerfietsgetal is me ook een raadsel. J kunt beredeneren dat in een groep rijden juist je toerfietsgetal negatief beïnvloed en omgekeerd.
Dit IS onzin. Profs maken in de winter lange dagen en dito kilometers om duurvermogen op te bouwen. Renners als Mathieu van der Poel (die juist in korte wedstrijden uitkomt) trainen ook gewoon 6 tot 8 uur op een dag voor het duurvermogen. Ik geloof dat ik afgelopen winter een tweet las dat hij NA een veldrit nog bijna 200 kilometer training er aan vast had geplakt. Kan ook de vorige winter zijn geweest.
Nog een voorbeeld Afgelopen voorjaar reed ik solo een trainingsrit van 220 km in een voor mij prima geschikt duurtempo om dat een uur of 8 te kunnen volhouden. Inderdaad twee dagdelen van huis, maar door zulke ritten word ik sterker en heb ik mede mijn prestatie in de 3LG van dit jaar aan te danken.
En vervolgens: Als je traint voor klassiekers en berg cyclo's (klassiekers zijn per definitie 200+ km en bergcyclo's zijn in mijn geval in uren allemaal lang) dan zul je wel lange duurritten móeten maken.
Dat je niets met het toerfietsgetal hebt is helemaal prima, maar kom dan niet met kul argumenten om het toerfietsgetal af te kraken.
Laatst gewijzigd door Ariën op vr 21 september 2018 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
T = 150
- vc-charlie
- Aluminium Racefiets
Van 220 km/u ritten zou ik ook sterker worden... 
Sent from my HTC U11 using Tapatalk

Sent from my HTC U11 using Tapatalk

- Wombcat
- Carbon Racefiets
Volgens mij heb je dit een aantal jaar geleden ook al eens aangegeven. Stappenplan om tot een redelijk betrouwbare schatting van je T te komen:Alexander schreef: ↑do 20 september 2018 15:33Ik ben zoals bekend van de cijfertjes maar persoonlijk heb ik helemaal niets met het toerfietsgetal. Het is namelijk erg afhankelijk van hoe hard je fietst, of je vaak in een groep rijdt, of je veel vrije tijd hebt enz. Daarnaast heb ik een verleden waarbij ik veel gefietst heb, maar ik weet echt niet meer hoeveel ritten ik gemaakt heb van een bepaalde afstand. Uiteraard weet ik nog wel de uitzonderingen, maar dan op 10-20 km nauwkeurig.
1. Ga na op basis van je rittenadministratie wat je T is. Dit is dus op basis van harde cijfers, Hou je b.v. sinds 3 jaar op Strava bij wat je fietst, loop je geregistreerde ritten langs en bepaal de T van die ritten.
2. Bedenk welke ritten je in het verleden hebt gefietst die hoger zijn dan die T. Ritten lager dan de T hoef je niet over na te denken, die tellen nl niet mee. Voorbeeld: op basis van je rittenadministratie is je T x km. Alle ritten van minder dan x km hoef je niet over na te denken. En dat bedenken heb je 10 jaar geleden al gedaan:
Als je een beetje door bent blijven fietsen, dan zou je in de periode van 2008-nu een flink aantal (geregistreerde) tochten rond die afstand hebben gemaakt. Stel op basis van je registratie is je T 110, en heb je nog 15 nodig om tot T 115 te komen. Dan kun je dus veilig aannemen dat je T 115 is. Verder zeggen " heel veel tochten tussen 90 en 115 km" dat je T over die periode maximaal 115 kan zijn. Wil je 'm hoger brengen moet je nu verder gaan fietsen en doen die tochten er niet zoveel toe. Je geeft immers aan dat je voor 2004 maar 8 ritten hebt gemaakt van meer dan 120 km.Alexander schreef: ↑za 27 september 2008 09:56als ik kijk naar mijn fietsverleden dan weet ik zeker dat ik 4 ritten gereden heb van circa 220km, 1 rit van circa 160km, 2 ritten van circa 120km, heel veel ritten van tussen de 90 en 115km, en in 2004 heb ik er nog 1 staan van 135km. Maar met "heel veel" en 90-115 schiet ik weinig mee op. Zo zou ik dus op 90 of 95 of 100 kunnen staan, en dat maakt nogal een verschil.
Heb je na 2008 wel veel tochten tot 115 km gefietst, maar weinig daarboven, dan hebben je tochten weinig aan je T bijgedragen en ben je aan het plafonneren op 115. Wil je 'm hoger brengen, moet je verder gaan fietsen. Wil je niet verder gaan fietsen, dan wordt je T nooit hoger dan 115.
TL/DR: Wat is je T sinds 2008 (of eerder als je rittenregistratie al wat eerder begint)? Is die T veel lager dan 115, hou dan op naar de zoektocht van je T en ga fietsen om je T omhoog te brengen of constateer dat je het niet interessant vindt.