Zelf routes maken

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Zelf routes maken

Bericht door Alwin » di 25 maart 2008 13:20

MWF schreef:Mooi hoe je dat kaartje hebt gemaakt : wat niet direct duidelijk voor me is of de route (115 en 75km)linksom of rechtsom gaat ; ik neem aan , te concluderen uit sommige beschrijvingen bij de impressies , dat het linksom is ( eerst via de IJzeren Man en op de terugweg langs Liempde)
Overigens doe ik de Oranjetocht in Schijndel al vele jaren (heb wel eens overgeslagen als het nat is) en kan die tocht echt aan bevelen. Dit is een voorbeeld van waar een goede toertocht aan moet voldoen.
En voor "normale" inschrijfprijzen.
De enige plus die ik kan bedenken is de bewaakte fietsenstalling (en natuurlijk de sfeer bij de Hopbel). Voor het overige wijkt hij niet af van andere toertochten. Ik rij hem meestal wel aangezien ik toch in de buurt ben ;-)
Op naar de Velomediane!

h.avoort
Kinderzitje
Fiets: Passion

Bericht door h.avoort » di 25 maart 2008 14:10

MWF schreef:
h.avoort schreef:Zelf routes maken doe ik voornamelijk met het programma Mapsource (Garmin). Om hiervan een kaartje te maken, kan met eerder in dit lijntje besproken Print Screen programmatjes. Veel interesanter vind ik het om kaarten, van een eigen gemaakte route, op de site van mijn eigen fietsclubje te kunnen publiceren.
[*]Het vetrekpunt daarbij is een goed GPS apparaat (Bv. Foretrex 201, Vista HCX enz.)
[*]Fiets je voorkeur route en neem deze op als een track in je, op het fietsstuur gemonteerde, GPS apparaat.
[*]Deze track kun je dan bij de site http://www.gpsvisualizer.com, gebruiken om er een "kaartje" (htm-file) mee te maken.
[*]Deze kun je bewaren op je computer waarvandaan jezelf deze steeds opnieuw kunt inzien.(openen in je webbrowser)
[*]Met behulp van een google API key http://code.google.com/apis/maps/signup.html kun je deze kaart gebruiken om ook als webpagina op je egen website te publiceren.
[*]Een voorbeeld hiervan http://www.hetverzetje.nl/ onder de knop Oranjetocht.

In het kaartje bevinden zich diverse links welke een impressie geven van wat je onderweg passeert.
Om te checken hoe de route(s) i.h. echt zijn....kom op koninginedag die fietsen. Je bent van harte welkom in Schijndel
Mooi hoe je dat kaartje hebt gemaakt : wat niet direct duidelijk voor me is of de route (115 en 75km)linksom of rechtsom gaat ; ik neem aan , te concluderen uit sommige beschrijvingen bij de impressies , dat het linksom is ( eerst via de IJzeren Man en op de terugweg langs Liempde)
Overigens doe ik de Oranjetocht in Schijndel al vele jaren (heb wel eens overgeslagen als het nat is) en kan die tocht echt aan bevelen. Dit is een voorbeeld van waar een goede toertocht aan moet voldoen.
En voor "normale" inschrijfprijzen.
Dank je voor het compliment.
twc Het Verzetje doet elk jaar zijn best mooie en afwisselende routes te brengen. We proberen deelnemers aan onze tocht in een goede sfeer te ontvangen, en indien nodig bij pech onderweg bij te staan. Na afloop is er een fietsenstalling waar je fiets goed wordt bewaard, mocht je na afloop in Grand café de Hopbel (of hopelijk beter nog op het terras), een kop koffie of iets anders willen nuttigen.
Gastvrijheid is iets wat we bij collega toer wieler clubs, tijdens het fietsen van door hun georganiseerde tochten, ook vaak ontmoeten. Voor mij is dat een van de aantrekkelijke kanten van het fietsen in (nftu) clubverband. Daarnaast zijn nftu Sterren gehonoreerde tochten goed uitgepijld, en voeren over veilige goed befietsbare wegen.
Dit jaar gaan de Oranje tocht routes, linksom. En zijn ze geprojecteerd, zoals op het kaartje te zien, in Noord -Westelijke richting.
Laatst gewijzigd door h.avoort op di 25 maart 2008 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 25 maart 2008 14:20

Da's een mooie route. Ik zal waarschijnlijk de 75 km rijden.
Op naar de Velomediane!

montinari111
Kinderzitje

Bericht door montinari111 » ma 28 april 2008 10:11

Ik heb een leuk rondje door Zuid-Limburg gemaakt, 93km lang, enkele pittige beklimmingen, met begin en einde op het Vrijthof in Maastricht.

http://www.bikely.com/maps/bike-path/Ro ... mburg-93km

Vanuit Maastricht rijd via de Bemelerweg de Bemelerberg op, een leuke opwarmer. Hierna blijf je deze weg volgen, totdat je bij een rotonde komt, alwaar je rechtsaf moet richting Sibbe. In Sibbe daal je de Sibbenergrubbe af, onderaan scherp rechts richting Schin op Geul.

De weg enkele kilometers blijven volgen door Oud-Valkenburg en Schin op Geul, waarna je rechtsaf slaat een straat in waarvoor een bordje staat dat ie doodlopend is, dit is de Keutenberg. Boven blijven doorfietsen tot het kruispunt, waar je linksaf slaat en de Dodeman afdaalt. Onderaan opletten, je komt er met een rotvaart naar beneden zo tussen uitritten en auto's in.

Beneden naar rechts, de weg blijven volgen totdat je bij een T-splitsing komt, waar je naar rechts afslaat een lange weg met bomen in. Deze weg blijven volgen, op een gegeven moment een stukje omhoog en dan omlaag het centrum van Gulpen in, onderaan wederom opletten. Bij de stoplichten naar rechts en dan bij de volgende stoplichten een paar honderd meter verder naar links. Deze weg blijven volgen langs Mosaqua en de parkeerplaatsen de Koning van Spanje op. Boven naar links, over het plateau blijven fietsen tot je langs Restaurant Gulperberg komt, daarna, vlak voordat de weg naar links draait, rechtsaf de Gulperberg af, waar je 80km/h aantikt, richting Partij.

In Partij een klein stukje doorfietsen en bij het eerste ''grote'' kruispunt naar rechts de Partijerweg op richting Mechelen. Weg blijven volgen door Mechelen tot in Epen. In Epen sla je linksaf de Wilhelminastraat op, deze weg slaat af naar links, blijf je volgen totdat je onderaan de Geul oversteekt, alwaar de Kamerig begint. Bovenaan de weg blijven volgen met de ''haarspeldbocht'' mee.

Hierna even opletten, na enkele honderden meters moet je linksaf een bospad inslaan richting Vijlen, een paar mooie kilometers afdaling. De weg enkele kilometers blijven volgen, totdat je in Hilleshagen bent, waar je rechtsaf slaat naar Wahlwiller.

In Wahlwiller de grote weg oversteken, dan meteen rechts, links, rechts en weer links de Kruisberg op. Bovenop de Kruisberg schuin naar links, steil naar beneden richting Eys, en beneden aan de grote weg naar links. Na een paar honderd meter, na het restaurantje, meteen naar rechts de Eyserbosweg op. Bovenaan naar links en daarna weer naar links totdat je beneden bent.

Dan afslaan naar links naar Wittem. Bij het volgende grote kruispunt scherp rechts draaien richting Gulpen, de weg blijven volgen door Gulpen heen, dan kom je langs de stoplichten waar je een tijdje geleden naar links bent gegaan, hier fiets je nu echter rechtdoor, Gulpen uit.

Dan na een paar honderd meter naar links afslaan richting Slenaken. (Je kunt hier echter ook rechtdoor gaan de hoofdweg volgen terug naar Maastricht, je hebt dan uiteindelijk ongeveer 70km gereden). De weg blijven volgen, dan rechts afslaan richting Noorbeek en Mheer. Na Mheer niet afslaan richting St. Geertruid, maar in de richting van Mesch en Withuis.

Onderaan in Mesch rechtsaf slaan en de weg blijven volgen totdat je de grote weg weer bereikt. Hier sla je linksaf (en niet rechtsaf de autobahn op zoals Bikely aangeeft). Na een paar honderd meter bij de Y-splitsing rechtsaf de Withuisstraat in richting Moelingen. In Moelingen rechtsaf slaan en de Dorpsstraat blijven volgen. Na een paar kilometer twee bruggen over en jawel, je bent in Franstalig Belgie. Let echter wel op dat er geen fietspaden zijn, daarnaast rijden de auto's hier vaak vrij hard.

De weg blijven volgen, (op een gegeven moment zie je aan je rechterhand de Halembaye al liggen, hetgeen een indrukwekkend gezicht is), bij de T-splitsing rechtsaf en na een paar kilometer de Halembaye op, een leuke uitsmijter. Door het bos omlaag en bij de rotonde rechtdoor. Dan de weg linksaf blijven volgen, en dan alsmaar rechtdoor door Eben-Emael en Kanne door weer Maastricht in.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 15 juni 2008 11:49

Als ik http://www.bikely.com op m'n laptop open dan krijg ik alleen een blanco pagina. Eerst deed hij het wel.
Zal wel iets met cookies oid te maken hebben. Iemand een oplossing??

skippy
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon Inflite AL

Bericht door skippy » ma 07 juli 2008 15:22

Jan Willem schreef:Als ik http://www.bikely.com op m'n laptop open dan krijg ik alleen een blanco pagina. Eerst deed hij het wel.
Zal wel iets met cookies oid te maken hebben. Iemand een oplossing??
Heb je toevallig gesleuteld aan de beveiliging? De website opnieuw als veilig opslaan wil ook eens helpen.
Pluk de dag. :) :)

Twente
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Twente » vr 08 augustus 2008 13:20

Gebruik de laatste tijd zelf voor het maken van routes de website http://www.gpsies.com. Werkt ongeveer gelijk aan bikely en dat soort sites. Je kunt de routes echter erg eenvoudig in een navigatiesysteem (in mijn geval de Edge) laden als course. Je ziet dan tevens het te verwachten routeprofiel etc. Heb inmiddels een aantal routes op de website gezet. Zijn te vinden onder mijn forumnaam Twente.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 03 januari 2009 00:07

Twente schreef:Gebruik de laatste tijd zelf voor het maken van routes de website http://www.gpsies.com. Werkt ongeveer gelijk aan bikely en dat soort sites. Je kunt de routes echter erg eenvoudig in een navigatiesysteem (in mijn geval de Edge) laden als course. Je ziet dan tevens het te verwachten routeprofiel etc. Heb inmiddels een aantal routes op de website gezet. Zijn te vinden onder mijn forumnaam Twente.
lukt mij niet om direkt vanuit gpsies in mijn edge te laden. Moet dit telkens via GTC doen. Lukt dat jouw wel?

grappig om te zien overigens dat je over de Tankenberg, Paasberg, Bad Bentheim (steile klim), de Lutte etc. rijdt. Heb in Enschede gestudeerd dus goede herinneringen aan die routes.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 03 januari 2009 07:01

Jan Willem schreef:
lukt mij niet om direkt vanuit gpsies in mijn edge te laden. Moet dit telkens via GTC doen. Lukt dat jouw wel?
Ik iig niet . Ik krijg dit dan te zien , bij GPX tracks of Garmin Course CRS :

Error:
File Path: String Stream, line: 18, char: 17
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 03 januari 2009 11:46

who cares schreef:
Jan Willem schreef:
Ik iig niet . Ik krijg dit dan te zien , bij GPX tracks of Garmin Course CRS :

Error:
File Path: String Stream, line: 18, char: 17
om het direct te doen moet het zoiezo een Garmin Course CRS zijn volgens mij. Garmin Communicator geinstalleerd, transfer gaat goed, maar dan vind ik niets terug in m'n edge. Niet bij ritten en niet bij routes
Dan maar ouderwets via GTC dat gaat ook prima.

Rinus
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Rinus » za 04 april 2009 06:58

Gereden route van gisteren heb ik 'geupload' in gpsies. Nu wil ik omdat ik toch enkele malen verkeerd ben gereden (en niet wil dat anderen dit ook doen) de track veranderen.
Maar het is 'monnikenwerk' voor mij om al die blauwe puntjes weg te klikken. Is hier niet een andere manier voor om te doen? Kan ik bijv op een andere manier minder van die blauwe puntjes krijgen?

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » za 04 april 2009 07:28

Rinus schreef:Gereden route van gisteren heb ik 'geupload' in gpsies. Nu wil ik omdat ik toch enkele malen verkeerd ben gereden (en niet wil dat anderen dit ook doen) de track veranderen.
Maar het is 'monnikenwerk' voor mij om al die blauwe puntjes weg te klikken. Is hier niet een andere manier voor om te doen? Kan ik bijv op een andere manier minder van die blauwe puntjes krijgen?
Ik vrees van niet . Als je een beetje snel met de muis bent , gat het nog redelijk snel .
Andere optie is de route opnieuw intekenen , maar of dat minder werk geeft ???

Afbeelding

stelvio
Kinderzitje
Fiets: stevens SCF1

Bericht door stelvio » zo 21 juni 2009 20:07

Ik wil de 705 kopen van garmin.
De routes zoals in de link(http://www.bikely.com/ )
kun je die ook ergens downloaden .kon daar niets vinden.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 21 juni 2009 20:54

stelvio schreef:Ik wil de 705 kopen van garmin.
De routes zoals in de link(http://www.bikely.com/ )
kun je die ook ergens downloaden .kon daar niets vinden.
Klik eens een route aan . Dan vindt je onder share de mogelijkheid : Download GPX !!

Afbeelding

AirJay
Kinderfiets
Fiets: Batavus Competition

Bericht door AirJay » zo 21 juni 2009 21:00

Rinus schreef:Gereden route van gisteren heb ik 'geupload' in gpsies. Nu wil ik omdat ik toch enkele malen verkeerd ben gereden (en niet wil dat anderen dit ook doen) de track veranderen.
Als je een Garmin gebruikt en je hebt het Garmin-programma "Mapsource" dan kun je de track uit je Garmin inladen in Mapsource. Vervolgens geef je de track weer in Mapsource en dubbelklik je op de tracknaam, links op je venster. Daarmee krijg je alle logpunten te zien op je scherm. "Loop" vervolgens door de punten heen, je ziet ze in de track op het kaartje van kleur veranderen. Loop door tot je bij het lusje bent wat je wilt verwijderen. Verwijder de log en de track wordt ingekort. Als je zo je hele track doorloopt hou je uiteindelijk de juiste route over. Bij vragen....PM

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 05 juli 2009 21:19

Ik heb in routeyou een aantal Ardennentochten gemaakt voor de getrainde racefietser die niet vies is van hellingen met percantages van 10% of meer. Mijn doel was een aantal routes te maken buiten de bekende driehoek Spa, Stavelot, Trois Ponts. Meer routes staan in de planning.

Veel plezier.

http://www.routeyou.com/group/view/3009 ... nekkers.nl
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 13 augustus 2009 20:23

Wat is er met Bikely gebeurd? Die website is de laatste tijd niet of nauwelijks bereikbaar... :-?
Laatst gewijzigd door Bas op do 13 augustus 2009 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Querer es poder

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » do 13 augustus 2009 20:28

Bas schreef:Wat is er met Bikely gebeurd? Die website is de laatste tijd niet of nauwelijksbereikbaar... :-?
Bij mij wel bereikbaar, maar ik kan al weken geen routes meer intekenen. Technisch zit er in ieder geval iets niet goed met die site. :-(
It never gets easier, you just go faster.

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » do 13 augustus 2009 20:33

De startpagina krijg ik wel maar na inloggen of een route opvragen wordt het blanco.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » do 13 augustus 2009 21:16

Bas schreef:Wat is er met Bikely gebeurd? Die website is de laatste tijd niet of nauwelijks bereikbaar... :-?
Misschien te populair of te weinig financien , is al een tijdje moeilijk bereikbaar. Je moet een beetje geluk hebben .

Ga dan naar http://www.GPSies.com of http://www.Bikeroutetoaster.com om routes te maken .

Afbeelding

cemaster
Kinderfiets
Fiets: Cinelli

Bericht door cemaster » do 13 augustus 2009 21:43

Bas schreef:Wat is er met Bikely gebeurd? Die website is de laatste tijd niet of nauwelijks bereikbaar... :-?
Ik heb hier eigenlijk nergens last van. Gister ging het prima in ieder geval. Wel gebruik ik Safari, werkte in het verleden al beter dan IE

DJ H-Bird
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cube Agree GTC Pro

Bericht door DJ H-Bird » di 18 augustus 2009 20:04

ik kom ook nog wel gewoon op Bikley, maar ik kamp al weken met problemen met het intekenen van routes op die site.

Er wordt wel ergens een route uitgetekend, maar dat is altijd buiten beeld en dus niet waar ik de strepen aan het trekken ben.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 04 oktober 2009 18:46

DJ H-Bird schreef:ik kom ook nog wel gewoon op Bikley, maar ik kamp al weken met problemen met het intekenen van routes op die site.

Er wordt wel ergens een route uitgetekend, maar dat is altijd buiten beeld en dus niet waar ik de strepen aan het trekken ben.
probeer eens http://www.bikemap.net

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 25 augustus 2010 13:25

O de site van La Charly Gaul staat een routekaart op google maps. Weet iemand of er een mogelijkheid is dit op de een of andere manier als bestandje op te slaan?

http://www.lacharlygaul.lu/Francais/201 ... landet.htm

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 25 augustus 2010 17:53

Ronald schreef:O de site van La Charly Gaul staat een routekaart op google maps. Weet iemand of er een mogelijkheid is dit op de een of andere manier als bestandje op te slaan?

http://www.lacharlygaul.lu/Francais/201 ... landet.htm
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar als je 'm als .jpg wilt, gebruik ik zelf vaak MWSnap.

Plaats reactie