Waarom waarom
Waarom waarom
Hallo allemaal
Het onderwerp waarom ik zelf fiets al ruim 40 jaar zo iets nog nooit gezien
Afgelopen zondag op Moederdag ben ik met 2 fiets maten
Naar de italiaanseweg gefiets bij Doorwerth
Onderweg kwamen we groepen wielrenners tegen op een smal fietspad wij zijn achter
Elkaar gaan rijden helaas de groepen niet waardoor we verschillende situaties gezien hebben
Die niet kunnen andere fietsers werden de graskant ingedwongen oudere mensen bijna gevallen rood verkeerslicht zien ze niet waarom moet dat voor de gemiddelde snelheid ???
We zijn recreanten
Wat ik wil vragen wie dit leest en ook in groepen rijd
Denk alsjeblieft na voordat je zoiets doet
Ik heb getwijfeld om dit te plaatsen
Maar zo krijgen de mensen een hekel aan wielrenners als ze dat al niet hebben in verschilde plaatsen nog heel veel mooie km Allemaal
Gr jilles
Het onderwerp waarom ik zelf fiets al ruim 40 jaar zo iets nog nooit gezien
Afgelopen zondag op Moederdag ben ik met 2 fiets maten
Naar de italiaanseweg gefiets bij Doorwerth
Onderweg kwamen we groepen wielrenners tegen op een smal fietspad wij zijn achter
Elkaar gaan rijden helaas de groepen niet waardoor we verschillende situaties gezien hebben
Die niet kunnen andere fietsers werden de graskant ingedwongen oudere mensen bijna gevallen rood verkeerslicht zien ze niet waarom moet dat voor de gemiddelde snelheid ???
We zijn recreanten
Wat ik wil vragen wie dit leest en ook in groepen rijd
Denk alsjeblieft na voordat je zoiets doet
Ik heb getwijfeld om dit te plaatsen
Maar zo krijgen de mensen een hekel aan wielrenners als ze dat al niet hebben in verschilde plaatsen nog heel veel mooie km Allemaal
Gr jilles
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
- CTWT-lid: Ja
Re: Waarom waarom
Buiten het feit dat wielrenners per definitie eikels zijn en blijven (lees alleen de reacties in de Stentor maar).
Hoofdletters,leestekens, punten etc maken het verhaal wel leesbaarder.
Hoofdletters,leestekens, punten etc maken het verhaal wel leesbaarder.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
Hoofdletters en leestekens heb je gelijk in
Maar ik ben niet zo’n schrijver
Ik heb dit geplaatst omdat wij met ons drieën bij het stoplicht voor asociale
Werden uitgemaakt voelt niet lekker
Maar ik ben niet zo’n schrijver
Ik heb dit geplaatst omdat wij met ons drieën bij het stoplicht voor asociale
Werden uitgemaakt voelt niet lekker
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
Sorry dat ik het zeg maar wen er maar aan. Nogmaals, lees alleen maar de reacties op ongevallen met fietsers op facebook, de stentor, dumpert etc (of we wel of geen schuld hebben maakt totaal niet uit). we zijn eikels en zullen het altijd blijven.
en waarschijnlijk hebben we het er met zn allen zelf naar gemaakt.....
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Je hebt volkomen gelijk. Helaas worden altijd de verkeerde aangesproken.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
-
- Prince of Spain
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
Als ik "aangevallen" word, dan zeg ik altijd: "waarom val jij tegen mij uit ipv tegen diegene die werkelijk de ellende voor je veroorzaakt.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Ik ben al eens bedreigd. Meneer zou mijn bek wel even dicht timmeren en mij met fiets en al in het water flikkeren, want als die kutwielrenners denken dat de weg van hen is.
Wat daar aan vooraf ging? Ik gaf hem voorrang... Nooit te weten gekomen wat hem bezielde, maar ik vermoed dat hij wat andere wielrenners (die wél uit de asociale categorie kwamen) was tegengekomen en dat op mij projecteerde.
Gelukkig zijn verreweg de meeste weggebruikers wel normaal. Terecht boos op de asocialen, maar gewoon vriendelijk naar wielrenners die zelf ook vriendelijk zijn.
- Alwin
- Moderator
- Fiets: Look 675
Ik probeer altijd rekening te houden met anderen in het verkeer en zo de beeldvorming iets aan te passen. Toch gaat het ook bij mij wel eens mis. Ik was eens fout gereden en keerde over de weg. Ik zag een auto aankomen maar die was naar mijn idee nog ver weg. Helaas voor mij bleek je aan de overkant niet op het fietspad te kunnen komen. Klein stukje verder over de weg en het fietspad op. 50 meter verder stopt er een auto vlak voor me. Bestuurder/ster (kon echt niet zien wat het was) springt eruit en valt tegen me uit. Ik was zo'n kutwielrenner die dacht dat ie alles kon maken, geen rekening hield met anderen en van alles en nog wat. Het feit dat meneer/mevrouw zelf kennelijk veel te hard reed en er een wietwalm uit die auto kwam was vast niet het probleem.......
Overigens kan ik me ook storen aan die wannabe groepen. Heb je er hier ook een paar van. Kamikazegroepen die alles doen om het gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden.
Overigens kan ik me ook storen aan die wannabe groepen. Heb je er hier ook een paar van. Kamikazegroepen die alles doen om het gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden.
Op naar de Velomediane!
- Alexander
- Prince of Spain
Mijn mening is dat een groep al snel zo'n wannabe groep wordt.
Ik heb me zelf ook wel eens niet aan de verkeersregels gehouden .
Vanmorgen nog mijn woensdag morgen rondje Utrechtse heuvelrug
Er stonden auto’s op het fietspad dus ik kon niet anders dan op de weg te rijden
Ben 100 meter doorgereden om over te kunnen steken komt er er een politie auto naast me rijden opend zijn raam en zegt het fietspad ligt daar hij had de situatie daarvoor ook
Al gezien maar krijg ik een bon heb ik niets te zeggen
Vanmorgen nog mijn woensdag morgen rondje Utrechtse heuvelrug
Er stonden auto’s op het fietspad dus ik kon niet anders dan op de weg te rijden
Ben 100 meter doorgereden om over te kunnen steken komt er er een politie auto naast me rijden opend zijn raam en zegt het fietspad ligt daar hij had de situatie daarvoor ook
Al gezien maar krijg ik een bon heb ik niets te zeggen
- Alexander
- Prince of Spain
Als ik buiten fiets, en dat is helaas heel erg sporadisch, dan houd ik me ook regelmatig niet helemaal aan de verkeersregels. Echter ik fiets altijd erg defensief en ben dan niemand tot last en zoek geen gevaarlijke situaties op. Soms kijk ik wel eens naar gemiddelde snelheid en laat me even leiden en dan merk ik meteen op dat er gewoon minder controle over de situatie is.
Dat laatste mis ik vooral bij veel andere wielrenners. Ik zie regelmatig diverse taferelen waarbij ik denk hoe je dit in hemelsnaam in je hoofd kunt halen terwijl je met je hobby bezig bent en je daarnaast ook uitermate kwetsbaar bent. Dit houd ik voor mezelf dan voor als belangrijke reden waarom mijn gemiddelde over het algemeen wat lager ligt dan bij anderen. Het scheelt namelijk best wat tijd als je gewoon netjes en voorzichtig rijdt. Binnen de bebouwde kom moet je gewoon vind ik extra oppassen. Buiten de bebouwde kom heb je meer ruimte om je gang te gaan.
Maar je zult dus altijd zien dat meerdere en zwaardere overtredingen niet bestraft worden en als jij een keertje een beetje fout doet omdat het niet anders kan dat je meteen een boete krijgt.
Dat laatste mis ik vooral bij veel andere wielrenners. Ik zie regelmatig diverse taferelen waarbij ik denk hoe je dit in hemelsnaam in je hoofd kunt halen terwijl je met je hobby bezig bent en je daarnaast ook uitermate kwetsbaar bent. Dit houd ik voor mezelf dan voor als belangrijke reden waarom mijn gemiddelde over het algemeen wat lager ligt dan bij anderen. Het scheelt namelijk best wat tijd als je gewoon netjes en voorzichtig rijdt. Binnen de bebouwde kom moet je gewoon vind ik extra oppassen. Buiten de bebouwde kom heb je meer ruimte om je gang te gaan.
Maar je zult dus altijd zien dat meerdere en zwaardere overtredingen niet bestraft worden en als jij een keertje een beetje fout doet omdat het niet anders kan dat je meteen een boete krijgt.
- Harm Jan
- Carbon Racefiets
- Fiets: St. Joris - Grail
- Contacteer:
Niemand is Roomser dan de paus....
Ja ik heb wel eens een discussie gehad met iemand, maar ook wel eens een opmerking van zo kan het dus ook...
Til er vooral niet te zwaar aan, geniet van het leven wat het brengt en stoor je niet aan anderen waar je geen invloed op hebt
Ja ik heb wel eens een discussie gehad met iemand, maar ook wel eens een opmerking van zo kan het dus ook...
Til er vooral niet te zwaar aan, geniet van het leven wat het brengt en stoor je niet aan anderen waar je geen invloed op hebt
Be someone who makes you happy.
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
Dat vindt jij (en je medefietsers wrs ook) maar de gemiddelde overige verkeersdeelnemers die we tegenkomen vinden dat vaak niet
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
Dankjewel voor jullie reacties.
Nog heel veel fijne km allemaal
Ik blijf zolang als ik het kan doorgaan
Blijven bewegen
Nog heel veel fijne km allemaal
Ik blijf zolang als ik het kan doorgaan