Profwielrennen 2021: nieuws en uitslagen

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Proeme
Moderator
CTWT-lid: Ja

Re: Profwielrennen 2021: nieuws en uitslagen

Bericht door Proeme » zo 25 september 2022 16:35

Tsja, als je selectief gaat knippen en plakken dan heeft verder reageren niet zo veel zin. Vergeet niet de Australische politie even op te bellen met je verhaal. Jij was er blijkbaar wel bij...

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 25 september 2022 21:37

Alexander schreef:
zo 25 september 2022 15:20

Wel fout is dat twee minderjarige kinderen zonder toezicht midden in de nacht door een hotel lopen.
22:30 oid Dus niet midden in de nacht.

Kinderen horen in een hotel niet andere gasten lastig te vallen.

Duwen eindigt vaak met vechten.

Grote mensen kunnen beter van andermans kinderen afblijven.

Wat er gebeurd is weet ik niet, was er niet bij.

MvdP had gelijk KNWU begeleider moeten bellen en terug naar bed moeten gaan.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 25 september 2022 22:09

Rob T schreef:
zo 25 september 2022 21:37
Precies. Receptie bellen, KNWU begeleider bellen en niet zelf tot actie overgaan. Reuze onhandig wat hij deed, maar ja wel begrijpelijk want hij zal woedend zijn geweest.
Querer es poder

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 25 september 2022 22:21

Bas schreef:
zo 25 september 2022 22:09
Rob T schreef:
Precies. Receptie bellen, KNWU begeleider bellen en niet zelf tor actie overgaan. Reuze onhandig wat hij deed, maar ja wel begrijpelijk want hij zal woedend zijn geweest.
Ja en spanning zal heel erg hoog geweest zijn denk ik.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » zo 25 september 2022 22:54

Rob T schreef:
Alexander schreef:
zo 25 september 2022 15:20

Wel fout is dat twee minderjarige kinderen zonder toezicht midden in de nacht door een hotel lopen.
22:30 oid Dus niet midden in de nacht.

Kinderen horen in een hotel niet andere gasten lastig te vallen.

Duwen eindigt vaak met vechten.

Grote mensen kunnen beter van andermans kinderen afblijven.

Wat er gebeurd is weet ik niet, was er niet bij.

Ook half 11 is voor mij voor kinderen van 13 en 14 midden in de nacht. Overigens heb ik gelezen dat het tot na twaalf uur duurde.

Verder is het allemaal makkelijk achteraf praten. In zo'n geval wil je het proberen klein te houden en het snel oplossen. Zodra je de begeleider gaat bellen en/of de receptie dan gaat het zeker nog langer duren. En dan is het ook nog maar de vraag met welk verhaal de kinderen aan komen zetten.

Daarnaast weet je niet wat de reden van het duwtje was.

Punt is en blijft dat die minderjarige kinderen daar niet alleen horen te zijn. Niet in de ochtend of in de middag en zeker niet diep in de avond. En ik blijf vinden dat zowel het hotel als ook de politie hun aandacht daar primair op had moeten richten. Wat is fout en wat is fouter.... Ik vind persoonlijk deze situatie zo ernstig dat bij herhaling de kinderbescherming ingeschakeld moet worden. Totaal onverantwoord.

Daar waar ik in München in het hotel zat met de Spaanse wielerploeg sliepen en ontbeten zij ook gewoon tussen de andere gasten. En daar kregen we tijdens het inchecken ook te horen dat er per kamer één ouder en één kind moeten slapen en niet ouders en kinderen apart. Voor mij klinkt dat als vanzelfsprekend, maar vermoedelijk geldt deze regel om juist dit soort toestanden te voorkomen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 25 september 2022 23:28

Rond 21.00 uur plaatselijke tijd is Van der Poel op bed gegaan.;
Vanaf dat moment was er geluidsoverlast op de gang, waarbij – naar later bleek – twee meisjes van dertien en veertien jaar oud herhaaldelijk (drie keer) op zijn hotelkamerdeur klopten;
Volgens Christoph Roodhooft waren de twee kamers in hotel The Grand Parade Sydney tegenover de kamer van Van der Poel bezet door families met kinderen;
Bondscoach Koos Moerenhout heeft later verklaard dat Van der Poel eerder deze week een andere, eigen kamer heeft gekregen, omdat hij eerder deze week verkouden was aangekomen in Australië. In de nacht voor het WK op de weg sliep hij daar met zijn vriendin;
Rond 22.30 uur was Van der Poel klaar met de overlast op de gang, waarna hij verhaal is gaan halen;
Hij zei zelf voor de start dat hij ‘niet zo vriendelijk heeft gevraagd om te stoppen’. Ouders waren nergens te bekennen, maar kort na het incident is wel de politie gebeld;
Rond 00.00 uur lokale tijd stond de politie bij Van der Poel voor de deur, waarna hij is gearresteerd;
Gewoon begeleider van KNWU bellen. Die is er binnen 5min en kan op een stoel voor de kamer van MvdP gaan zitten. Kan vdP gewoon slapen.

Maar goed achteraf is het allemaal gemakkelijk praten idd.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 26 september 2022 09:28

Rob T schreef:
zo 25 september 2022 23:28
Rond 21.00 uur plaatselijke tijd is Van der Poel op bed gegaan.;
Vanaf dat moment was er geluidsoverlast op de gang, waarbij – naar later bleek – twee meisjes van dertien en veertien jaar oud herhaaldelijk (drie keer) op zijn hotelkamerdeur klopten;
Volgens Christoph Roodhooft waren de twee kamers in hotel The Grand Parade Sydney tegenover de kamer van Van der Poel bezet door families met kinderen;
Bondscoach Koos Moerenhout heeft later verklaard dat Van der Poel eerder deze week een andere, eigen kamer heeft gekregen, omdat hij eerder deze week verkouden was aangekomen in Australië. In de nacht voor het WK op de weg sliep hij daar met zijn vriendin;
Rond 22.30 uur was Van der Poel klaar met de overlast op de gang, waarna hij verhaal is gaan halen;
Hij zei zelf voor de start dat hij ‘niet zo vriendelijk heeft gevraagd om te stoppen’. Ouders waren nergens te bekennen, maar kort na het incident is wel de politie gebeld;
Rond 00.00 uur lokale tijd stond de politie bij Van der Poel voor de deur, waarna hij is gearresteerd;
Gewoon begeleider van KNWU bellen. Die is er binnen 5min en kan op een stoel voor de kamer van MvdP gaan zitten. Kan vdP gewoon slapen.

Maar goed achteraf is het allemaal gemakkelijk praten idd.
Gaat iemand echt meteen bellen zonder eerst te kijken?

Overigens is er al uitspraak door de rechter gedaan. 1000 euro boete. Maar de verwachting is dat MvdP in beroep gaat. Overigens lees ik niets over beelden. Het is de het ene woord tegen het andere woord. Dan maakt het ook niet uit of je nu gebeld hebt of niet, je staat bij deze echter toch al in het nadeel..... Het is gewoon een grote klucht. Immers, heeft het hotel wel eerst om weerwoord van MvdP gevraagd alvorens de politie in te schakelen? Als ik zo het verhaal aan elkaar probeer te knopen na de uitspraak van de rechter dan stinkt het aan alle kanten.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 26 september 2022 10:17

Het is inderdaad niet logisch dat iemand meteen gaat bellen zonder eerst te kijken.

Wat mij logisch lijkt: kijken op de gang, en als je de kinderen ziet die lopen te klooien dan spreek je ze aan. Daarna bel je - los van de reactie van de kinderen - meteen de receptie/security en ook de ploegleiding (want de ploegentactiek is volledig op jou afgestemd). Daarna doe je een paar oordoppen in en ga je in je bed liggen.
Een meisje duwde hij tegen een muur aan en het andere meisje duwde hij naar beneden waardoor ze haar arm bezeerde. Dat Van der Poel als profwielrenner een belangrijke wedstrijd voor de boeg had, was voor de rechtbank geen verzachtende omstandigheid.
https://nos.nl/artikel/2446030-van-der- ... -in-sydney

Dat is uitermate kwalijk. Je blijft met je tengels van anderen af, en al helemaal van kinderen.

Nogmaals, ik kan me de frustratie en ergernis van MvdP heel goed voorstellen, maar hij had zijn verstand moeten gebruiken.
Querer es poder

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » ma 26 september 2022 12:04

Ach, dit past ook wel weer bij zijn fout met het plankje bij de OS.

Ik las gisteren over de organisatie van de KNWU rondom dit WK en dat is toch wel erg slecht te noemen. Junioren die zonder begeleiding op het vliegtuig worden gezet (op het laatste moment op aandringen van ouders toch nog iemand mee), fietsen die niet aangemeld zijn als bagage, een hotel op 1,5 uur rijden van het parkoers, een bondscoach die geen tijd heeft om met de juniorendames te trainen, niemand die Van Vleuten waarschuwt dat ze de verkeerde outfit aanheeft etc.
Op naar de Velomediane!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 26 september 2022 13:34

Alexander schreef:
ma 26 september 2022 09:28
Overigens is er al uitspraak door de rechter gedaan. 1000 euro boete. Maar de verwachting is dat MvdP in beroep gaat. Overigens lees ik niets over beelden. Het is de het ene woord tegen het andere woord. Dan maakt het ook niet uit of je nu gebeld hebt of niet, je staat bij deze echter toch al in het nadeel..... Het is gewoon een grote klucht. Immers, heeft het hotel wel eerst om weerwoord van MvdP gevraagd alvorens de politie in te schakelen? Als ik zo het verhaal aan elkaar probeer te knopen na de uitspraak van de rechter dan stinkt het aan alle kanten.
had je meegekregen dat MvdP zélf voor de rechtbank heeft toegegeven dat hij het ene meisje tegen de muur en de ander tegen de grond heeft geduwd?

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 26 september 2022 14:13

Proeme schreef:
ma 26 september 2022 13:34
Alexander schreef:
ma 26 september 2022 09:28
had je meegekregen dat MvdP zélf voor de rechtbank heeft toegegeven dat hij het ene meisje tegen de muur en de ander tegen de grond heeft geduwd?
Zie ik nergens staan, ik heb enkel gelezen dat MvdP alles ontkend heeft.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 26 september 2022 14:14

Chasseur
Driewieler
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » ma 26 september 2022 14:49

Hoe geirriteerd ook hoeveel druk dan ook, handen thuis en hier wordt heel duidelijk aangegeven dat hij de meisjes geduwd heeft (licht, zwaar, hard, zacht, maakt voor mij allemaal niets uit). In mijn ogen raak je een ander nooit aan, hoe ver andere fatsoens- of wat voor normen dan ook, er overschreden zijn.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 26 september 2022 15:18

Proeme schreef:
ma 26 september 2022 14:14
https://nos.nl/video/2446076-advocaat-v ... eurgesteld

vanaf 0:33

en om 0:56 nog een keer
Leuk zo'n verklaring welke uit de context gehaald wordt. Daar is de media nogal goed in en hebben ze ook aangetoond de laatste jaren.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 26 september 2022 16:42

ok, gisteren haalde jij een zinnetje van mijn post uit de context. En nu MvdP nota bene zelf(!) schuld bekend, kun je nog steeds niet hebben dat hij fout zat? Laat verder maar dan...

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 26 september 2022 16:48

Proeme schreef:
ma 26 september 2022 16:42
ok, gisteren haalde jij een zinnetje van mijn post uit de context. En nu MvdP nota bene zelf(!) schuld bekend, kun je nog steeds niet hebben dat hij fout zat? Laat verder maar dan...
En daarom gaat MvdP in beroep tegen een schamele boete van 1000 euro?

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 26 september 2022 16:51

ja, hij beroept zich op verzachtende omstandigheden (namelijk de druk van het WK). Aldus zijn advocaat.
Hij gaat niet ontkennen wat hij gedaan heeft en de schuld op anderen schuiven.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 26 september 2022 18:23

MvdP en de KNWU zouden een civiele zaak moeten aanspannen tegen de ouders van die kinderen. Dankzij die kinderen is MvdP's voorbereiding op het WK ernstig verstoord, met o.a. financiële schade als gevolg.

MvdP gaat in beroep omdat de rechter weigerde om MvdP's deelname aan het WK en de spanning etc die daarmee gepaard gaat als verzachtende omstandigheid te zien. De hoge boete en het strafblad zijn nu een zware straf.
Querer es poder

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 27 september 2022 08:22

1 kort filmpje gezien, 8 seconden. Voor mij duidelijk genoeg dat dit een bewussie was van de dames
Dat was denk ik ook niet de eerste keer dat ze het deden. Zou ik ook een heel veel beetje geïrriteerd van raken als mvdp zijnde .
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 27 september 2022 09:09

Wat mensen wel eens willen vergeten is dat het tijdens een rechtszaak niet gaat om de waarheid maar om de straf, en voor de advocaat en de cliënt betekent dit dus een zo'n laag mogelijke straf. De advocaat schat de zaak en de rechter in en zal dan aan de hand van wat cliënt zegt een verhaal formuleren waarvan hij denkt dat cliënt de meeste kans heeft op een zo laag mogelijke straf. Dus alles wat je nu hoort, en zeker hoort van een sensatie zoekende journalist, is per definitie dus niet de waarheid meer en ook niet hetgeen wat cliënt zelf stelt. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor het in beroep gaan, zowel advocaat als cliënt kunnen verschillende redenen hebben om in beroep te gaan.

Het feit is wel dat er twee minderjarige kinderen zonder ouderlijk toezicht waren. En nu blijkt ook nog eens dat beide ouders helemaal niet meer in het hotel aanwezig waren. Het is dus een raadsel waarom het hotel toch besloten heeft om de politie te bellen inzake MvdP zonder eerst de zaak tussen beide partijen te schikken. Nogmaals, ze hadden de politie moeten bellen inzake de ouders.

De ouders hebben toegegeven dat ze weten dat hun minderjarige kinderen dit soort spelletjes wel vaker doen in een hotel en ze hebben daar geen enkel probleem mee. Ook hebben ze gezegd dat hun minderjarige kinderen in een aparte hotelkamer slapen. Wat moet je met dit soort ouders....

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 28 september 2022 18:12

Irritante kutkinderen. Op die leeftijd zijn de ouders verantwoordelijk. Verbannen naar Vlaanderen of andere strafkolonies.
Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Wombcat » wo 28 september 2022 19:48

Pino schreef:
wo 28 september 2022 18:12
Irritante kutkinderen. Op die leeftijd zijn de ouders verantwoordelijk. Verbannen naar Vlaanderen of andere strafkolonies.
:lol:
Zoals Australië?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 05 november 2022 09:45

Dit weekend kunnen we gaan zien hoe je met een krom stuur het beste daalt op een super
lastig parcours, met de handen onder in de beugel of ergens anders.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 05 november 2022 11:35

Pino schreef:
za 05 november 2022 09:45
Dit weekend kunnen we gaan zien hoe je met een krom stuur het beste daalt op een super
lastig parcours, met de handen onder in de beugel of ergens anders.
Echt lastig zou voor mij onderin de beugel zijn. Maar ik rij dan ook vandaag op de Veluwe en niet in Namen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Plaats reactie