Vanavond op T.V. .....

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: Vanavond op T.V. .....

Bericht door Thierry le Brun » za 01 maart 2014 17:30

gios schreef:Dat commentaar bij de NOS...die roepen over een valpartij die 10 seconden later in beeld komt.... :ass:
was jammer ja. nu van ellende de Boonenshow weer opgezocht. als ik per keer dat zijn naam genoemd werd een € 1,-- zou krijgen..... Kun je een mooi stel wielen van kopen
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » za 01 maart 2014 18:00

Thierry le Brun schreef:
gios schreef:Dat commentaar bij de NOS...die roepen over een valpartij die 10 seconden later in beeld komt.... :ass:
was jammer ja. nu van ellende de Boonenshow weer opgezocht. als ik per keer dat zijn naam genoemd werd een € 1,-- zou krijgen..... Kun je een mooi stel wielen van kopen
Dat commentaar wordt ik ook beu. Ik was gewoon blij dat er geen belg won.
Doe je niet mee aan de Wuyts-bingo, Thierry :-P
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Bee-eM
Kinderzitje

Bericht door Bee-eM » za 01 maart 2014 20:22

Ik heb niet naar NOS gekeken maar naar de belg.

Maar wat je zegt is best mogelijk. Ook op de belg heb ik al vaker gemerkt dat de commentatoren de beelden iets eerder zien dan wij tv-kijkers, al zijn het dan geen 10 maar hooguit 2 of 3 seconden.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 01 maart 2014 21:58

gios schreef:
Thierry le Brun schreef:
je mag als commentator best supporteren voor een landgenoot maar als je er als commentator maar 2 kent.....
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » za 01 maart 2014 23:13

Afbeelding
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Moos
Kinderzitje
Fiets: batavus

Bericht door Moos » zo 02 maart 2014 10:02

gios schreef:
Thierry le Brun schreef:
Het is net alsof je naar het schaatsen in Sotjie zat te kijken :roll:

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » zo 02 maart 2014 14:42

Toch maar weer op Sporza kijken, want die zijn er toch weer eerder bij als de NOS....

Moos
Kinderzitje
Fiets: batavus

Bericht door Moos » zo 02 maart 2014 17:27

Sterke Hofland vandaag :oke: :oke:

Ekko
Carbon Racefiets
Fiets: LOOK, De Rosa

Bericht door Ekko » wo 12 maart 2014 15:10

eindelijk worden ook alle WB-koersen voor vrouwen door de UCI in beeld gebracht. Jammer dat ze alleen in samenvatting te zien zullen zijn bij de NOS
I don't need therapy, I just need to go cycling
-----
GOOD, BETTER, BEST … NEVER LET IT REST,
´TILL YOUR GOOD IS BETTER
AND YOUR BETTER IS YOUR BEST

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » ma 07 april 2014 22:27

Wat een afgang die Thijs Zonneveld in P en W: reaktie Bram Tankink:je bent aan het raaskallen :D

Tim
Carbon Racefiets
Fiets: Cento1/Scott CR1pro
Contacteer:

Bericht door Tim » ma 07 april 2014 22:51

HenkP schreef:Wat een afgang die Thijs Zonneveld in P en W: reaktie Bram Tankink:je bent aan het raaskallen :D
Ik krijg bij die Zonneveld de laatste tijd ook steeds meer een IWAB orakel gevoel. Ik Weet Alles Beter. Hij orakelt alsof hij zijn hele leven in het peloton heeft geleefd en dat ihíj nu wel eens even de boel goed recht gaat zetten.
Mij bekruipt het gevoel dat hij steeds meer maar wat aan het roepen is om maar wat te vertellen te hebben.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 08 april 2014 08:40

Wat was ie dan aan het raaskallen bij P&W? Ik heb het niet gezien.

Vwb z'n uitlatingen...Ik vond 'm in het begin ook vrij irritant, maar je moet er een beetje doorheen kijken. Hij is natuurlijk journalist en hij brengt in ieder geval discussie op gang. Of je het er nou mee eens bent of niet.

nicovandijk
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: King RS/Aeroad CF

Bericht door nicovandijk » di 08 april 2014 10:25

Joostje schreef:Vwb z'n uitlatingen...Ik vond 'm in het begin ook vrij irritant, maar je moet er een beetje doorheen kijken. Hij is natuurlijk journalist en hij brengt in ieder geval discussie op gang. Of je het er nou mee eens bent of niet.
Mee eens! Af en toe zit 'ie tegen de irritatie grens aan. Maar ik lees zijn columns altijd met veel plezier en vaak met een glimlach op mijn gezicht.
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

MMF
Kinderfiets
Fiets: Bianchi, Faggin

Bericht door MMF » di 08 april 2014 22:44

HenkP schreef:Wat een afgang die Thijs Zonneveld in P en W: reaktie Bram Tankink:je bent aan het raaskallen :D
Ik heb het net terug gekeken.
Hier z'n 10 anti val voorstellen: http://www.nusport.nl/column/3745653/anti-val.html

Vond het wel mee vallen met de afgang. Boogerd kon m niet echt van repliek dienen. Is misschien ook niet echt de juiste persoon om er tegenover te zetten :-?

Ik ben het niet eens met alle voorstellen van Zonneveld. Hij speelt misschien ook een beetje advocaat van de duivel...
Maar aan het eind van de rit heeft hij natuurlijk wel een punt; Er wordt veel gevallen (meer of minder dan voorheen doet er niet toe)
Michaël

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » wo 09 april 2014 05:22

MMF schreef:
Hier z'n 10 anti val voorstellen: http://www.nusport.nl/column/3745653/anti-val.html

Vond het wel mee vallen met de afgang. Boogerd kon m niet echt van repliek dienen. Is misschien ook niet echt de juiste persoon om er tegenover te zetten :-?

Ik ben het niet eens met alle voorstellen van Zonneveld. Hij speelt misschien ook een beetje advocaat van de duivel...
Maar aan het eind van de rit heeft hij natuurlijk wel een punt; Er wordt veel gevallen (meer of minder dan voorheen doet er niet toe)
Ik heb 2 jaar geleden een gesprek met Cees Priem gehad. Ook in die periode werd er veel gevallen. CP gaf toen aan dat het komt door het materiaal waarop tegenwoordig gereden wordt. Het ultralichte carbon, en ook de wielen van carbon geven de renners minder gevoel, zei de oude baas. Zelf heeft hij natuurlijk zijn loopbaan op stalen fietsen gereden, dus of dat nou een goede raadgever is weet ik ook niet.... :D
Is het trouwens ook echt zo dat er veel meer gevallen wordt, of komen de valpartijen tegenwoordig gewoon meer in beeld. Misschien is het wel iets meer, maar niet zoveel meer als we allemaal denken omdat er meer camera´s in de koers zijn, en de media meer bij de valpartijen aanwezig zijn. Ik zeg niet dat dat zo is, maar ben gewoon even hardop aan het denken.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 09 april 2014 13:03

Lijkt me sterk dat het door het materiaal komt, alhoewel, indirect misschien. Ik denk vooral dat de hele 'industrie' veranderd is, waarbij de (financiele) belangen groter dan ooit zijn. Het gaat steeds harder (materiaal?!) en de renners zitten dichter en dichter bij elkaar, qua tijd bedoel ik dan. Men moet dus veel grotere risico's nemen op een goede klassering, met als gevolg dat men niet rouwig is om een duwtje, een elleboogje of een afsnijdertje in het peleton.
Er is al eerder genoemd in dit topic dat de oortjes hier ook wellicht aan bijdragen, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Had men vroeger niet geheel in de gaten wat er voorin gebeurde, nu moet men kostte wat het kost naar voren ploeteren om te knechten. Nee, ik heb het gevoel dat men nu een stuk 'egoistischer' rijdt dan 15-20 jaar geleden. Uiteraard wordt dit ook nog eens gevoed door de vele media aandacht, wat weer extra druk geeft op de renners persoonlijk.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » wo 09 april 2014 13:13

Joostje schreef:Lijkt me sterk dat het door het materiaal komt, alhoewel, indirect misschien. Ik denk vooral dat de hele 'industrie' veranderd is, waarbij de (financiele) belangen groter dan ooit zijn. Het gaat steeds harder (materiaal?!) en de renners zitten dichter en dichter bij elkaar, qua tijd bedoel ik dan. Men moet dus veel grotere risico's nemen op een goede klassering, met als gevolg dat men niet rouwig is om een duwtje, een elleboogje of een afsnijdertje in het peleton.
Er is al eerder genoemd in dit topic dat de oortjes hier ook wellicht aan bijdragen, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Had men vroeger niet geheel in de gaten wat er voorin gebeurde, nu moet men kostte wat het kost naar voren ploeteren om te knechten. Nee, ik heb het gevoel dat men nu een stuk 'egoistischer' rijdt dan 15-20 jaar geleden. Uiteraard wordt dit ook nog eens gevoed door de vele media aandacht, wat weer extra druk geeft op de renners persoonlijk.
Die hele revolutie qua materiaal heeft in vele decennia's nauwelijks bijgedragen aan de gemiddelde snelheid.

Dat 'egoistischer' rijden is iets wat je de laatste tijd vaker hoort doorklinken in interviews inderdaad. Wellicht in een stroomversnelling gekomens sinds vorig jaar waarin veel ploegen moesten stoppen en veel renners op straat kwamen te staan. De huidige renners willen dit ten koste van 'alles' voorkomen.

MWF

Bericht door MWF » wo 09 april 2014 17:52

MMF schreef:

Eens , overigens zat Boogerd meer te raaskallen dan Zonneveld.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 09 april 2014 18:40

Nu op canvas surplace. Zwart wit docu over 4 koersen in Vlaanderen

Knikker
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Knikker » ma 14 april 2014 22:27

Dinsdag 15 april om 19.50 een programma van Filemon Wesselink waarin Maas van Beek naar eigen zeggen "nooit vertoonde wattages" laat zien.
duursporter

MMF
Kinderfiets
Fiets: Bianchi, Faggin

Bericht door MMF » ma 14 april 2014 22:40

Niet op tv maar in t filmhuis: nieuwe helden

http://www.amstelfilm.nl/nieuwehelden

Docu over de tour 2013 van argos-shimano
Verwacht:
17-04-2014
Nieuwe Helden - In het hart van de Tour is het unieke inside-verhaal van een wielerploeg die wil bewijzen dat je ook zonder doping kunt winnen. In de honderdste editie van de Tour de France zint het jonge Nederlandse team van Argos-Shimano op revanche op de oude garde die door jarenlang dopinggebruik het wielrennen heeft verziekt. Dicht op de huid, in cinema vérité stijl, volgt de film van Dirk Jan Roeleven het jonge team. We zijn er bij in de hotelkamers, als de renners gemasseerd worden en in de teambus. We zijn er bij als sprinttalent Marcel Kittel zijn teamgenoten een mooie bonus – “een Rolex?” – belooft bij een etappeoverwinning. We zijn er bij als sprintfavoriet Mark Cavendish zijn concurrent Tom Veelers van Argos vlak voor de finish ten val brengt. We zien het bloed en de wonden en voelen zijn teleurstelling en frustratie.

Marcel Kittel en zijn team schrijven geschiedenis. Niet alleen wint Argos de eerste etappe, waarmee ze de gele trui pakken, maar ook nog twee andere etappes. Voor het team is het echter een ware uitputtingsslag. Tom Veelers is de eerste die moet lossen. Tijdens een eenzame afdaling van een Alpenreus verlaat hij op dramatische wijze de Tour. Was zijn herstel met doping anders gegaan? Naar het eind toe is de vraag: hoe ver zijn Marcel en de anderen bereid te gaan? Hoever kunnen ze nog gaan? Wie is nog sterk genoeg om in Parijs gangmaker te zijn voor Kittel? Vlak voor de finale in Parijs probeert Cavendish zijn uitdager Kittel nog te intimideren. Maar wie komt er in de bloedstollende finale als eerste over de streep?
Michaël

Knikker
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Knikker » di 15 april 2014 20:41

De concurrent van Cancellara voor het wereld uur record. Maas van Beek, bijna 60, trapt 600 W.

http://youtu.be/C-F6EZaxr3E
duursporter

Joseba
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 19 mei 2014 20:50

MMF schreef:Niet op tv maar in t filmhuis: nieuwe helden

http://www.amstelfilm.nl/nieuwehelden

Docu over de tour 2013 van argos-shimano
Verwacht:
17-04-2014
Nieuwe Helden - In het hart van de Tour is het unieke inside-verhaal van een wielerploeg die wil bewijzen dat je ook zonder doping kunt winnen. In de honderdste editie van de Tour de France zint het jonge Nederlandse team van Argos-Shimano op revanche op de oude garde die door jarenlang dopinggebruik het wielrennen heeft verziekt. Dicht op de huid, in cinema vérité stijl, volgt de film van Dirk Jan Roeleven het jonge team. We zijn er bij in de hotelkamers, als de renners gemasseerd worden en in de teambus. We zijn er bij als sprinttalent Marcel Kittel zijn teamgenoten een mooie bonus – “een Rolex?” – belooft bij een etappeoverwinning. We zijn er bij als sprintfavoriet Mark Cavendish zijn concurrent Tom Veelers van Argos vlak voor de finish ten val brengt. We zien het bloed en de wonden en voelen zijn teleurstelling en frustratie.

Marcel Kittel en zijn team schrijven geschiedenis. Niet alleen wint Argos de eerste etappe, waarmee ze de gele trui pakken, maar ook nog twee andere etappes. Voor het team is het echter een ware uitputtingsslag. Tom Veelers is de eerste die moet lossen. Tijdens een eenzame afdaling van een Alpenreus verlaat hij op dramatische wijze de Tour. Was zijn herstel met doping anders gegaan? Naar het eind toe is de vraag: hoe ver zijn Marcel en de anderen bereid te gaan? Hoever kunnen ze nog gaan? Wie is nog sterk genoeg om in Parijs gangmaker te zijn voor Kittel? Vlak voor de finale in Parijs probeert Cavendish zijn uitdager Kittel nog te intimideren. Maar wie komt er in de bloedstollende finale als eerste over de streep?
Dirk Jan Roeleven, dan schiet ik altijd in de lach..... Die bracht zijn Italiaanse "Rosso Nero" met de trein naar huis en schreef er een boek over. Wat een natte krant.

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » za 24 mei 2014 13:10

Morgen is op Redbull TV weer de XC worldcup voor mannen en vrouwen te zien. Live uitzending begint om 10:50 uur met de vrouwen. Om 13.00 uur gaan de mannen van start. Als je een smart TV hebt kun je ook kijken of je het kunt bekijken via de redbull app. Via internet kun je het hier zien: http://live.redbull.tv/

Je kunt eventueel de wedstrijden ook later bekijken.

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » ma 26 mei 2014 20:39

Laatste 3km van de 8ste etappe van de ronde van California. Nieuwe camera mogelijkheden.
http://www.youtube.com/watch?v=aeCRnFq_9Lo

Plaats reactie