Vanavond op T.V. .....

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Re: Vanavond op T.V. .....

Bericht door Tante_Bep » do 10 juli 2014 08:53

Vanavond Ned 1 21:05
Andere tijden sport over de TVM ploeg van Cees Priem.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » do 10 juli 2014 09:16

Tante_Bep schreef:Vanavond Ned 1 21:05
Het is weer tijd voor anti reclame voor het wielrennen op de TV. Erg jammer dit, zeker na het mooie succes van gister.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 10 juli 2014 09:37

Rob T schreef:
Het is weer tijd voor anti reclame voor het wielrennen op de TV. Erg jammer dit, zeker na het mooie succes van gister.
We krijgen in ieder geval weer een bekentenis te horen/zien:

http://www.nu.nl/sport/3824114/oud-wiel ... bruik.html

Verrassend? Mwah.... :roll:
Querer es poder

MMF
Kinderfiets
Fiets: Bianchi, Faggin

Bericht door MMF » do 10 juli 2014 09:51

Bas schreef:
Rob T schreef: Het is weer tijd voor anti reclame voor het wielrennen op de TV. Erg jammer dit, zeker na het mooie succes van gister.

Ik vind t echt belachelijk dat ze die idioten een podium geven midden in het seizoen, tijdens de tour.
ook al worden ze er mogelijk door de programma maker op dat podium getrokken, ik heb er geen goed woord voor over.
Toen liepen ze met z'n allen mee in het doping gebeuren, nu in het bekennen ervan.
zitten ze daar zielig te zijn aan hun keukentafeltje; 'helaas...' 'helaas...' :kots:
Michaël

Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » do 10 juli 2014 12:44

MMF schreef:
Bas schreef:
Rob T schreef: Het is weer tijd voor anti reclame voor het wielrennen op de TV. Erg jammer dit, zeker na het mooie succes van gister.

Ik vind t echt belachelijk dat ze die idioten een podium geven midden in het seizoen, tijdens de tour.
ook al worden ze er mogelijk door de programma maker op dat podium getrokken, ik heb er geen goed woord voor over.
Toen liepen ze met z'n allen mee in het doping gebeuren, nu in het bekennen ervan.
zitten ze daar zielig te zijn aan hun keukentafeltje; 'helaas...' 'helaas...' :kots:
Maar Cees Priem krijgt door deze uitzending en bekentenis wel eerherstel. Dat is de positieve kant van het verhaal.
En dat is wat men in de wielerwereld moet doen, meer nadruk leggen op de positieve dingen van het wielrennen.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 10 juli 2014 12:47

Tante_Bep schreef:
Maar Cees Priem krijgt door deze uitzending en bekentenis wel eerherstel. Dat is de positieve kant van het verhaal.
En dat is wat men in de wielerwereld moet doen, meer nadruk leggen op de positieve dingen van het wielrennen.
Mee eens, maar het is een beetje een slecht gekozen tijdstip. In de zomer als er volop wielrennen op tv is, wordt de sport overschaduwd door dopingaffaires of de bekentenissen ervan, en in de winter als er geen klap te doen is hoor je niemand. Doe dan je mond open na het seizoen denk ik dan en geef de huidige renners een podium ipv jezelf.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » do 10 juli 2014 19:33

Daarom kijk ik naar Vive le velo op de VRT om 21.10 uur. Van die oude koeien moeten ze maar lekkere steaks maken.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 10 juli 2014 21:40

Bontempi schreef:Daarom kijk ik naar Vive le velo op de VRT om 21.10 uur. Van die oude koeien moeten ze maar lekkere steaks maken.
zaten vandaag idd 2 ouwe koeien aan tafel. vooral die madam...
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » do 10 juli 2014 22:10

Thierry le Brun schreef:
Bontempi schreef:Daarom kijk ik naar Vive le velo op de VRT om 21.10 uur. Van die oude koeien moeten ze maar lekkere steaks maken.
Zonde van de tijd. Ik miste ondertiteling. Wat een baggerprogramma.

(leve Mart Smeets. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen).
Afbeelding

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » do 10 juli 2014 22:24

Pino schreef:
Thierry le Brun schreef:
Zonde van de tijd. Ik miste ondertiteling. Wat een baggerprogramma.

(leve Mart Smeets. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen).
Jullie mogen dat zeggen :oke: maar die Smeets zit weer de hele avond te lullen over schaatsen en doping, ach hij behoord onderhand ook tot de ouwe koeien.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » do 10 juli 2014 22:32

Bas schreef:
Rob T schreef:

Geen verrassing wat bekentenissen betreft, maar wel wat betreft het zwijgen over wie de EPO in die bestelwagen had gelegd. Goede aflevering van Andere Tijden Sport.
Querer es poder

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » vr 11 juli 2014 08:36

Rob T schreef:Het is weer tijd voor anti reclame voor het wielrennen op de TV. Erg jammer dit, zeker na het mooie succes van gister.
Kom op hé, wat is dit voor huilie huilie mentaliteit. We kunnen echt wel tegen een stootje. Na al die jaren dopingellende en negatieve publiciteit is wielrennen nog steeds één van de grootste sporten. Het heeft niets aan populariteit ingeboet, sterker nog, ik heb het idee dat de belangstelling alleen maar groter is geworden de laatste 10 jaar. Het feit dat er met regelmaat over wielrennen geschreven wordt (positief of negatief) geeft aan dat mensen interesse hebben in de sport.

MMF schreef:Ik vind t echt belachelijk dat ze die idioten een podium geven midden in het seizoen, tijdens de tour.
Een buitengewoon makkelijk oordeel jaren achteraf. Niveau borrelpraat. De renners hadden in die tijd twee keuzes: doping gebruiken of stoppen. Hoewel een enkeling inderdaad gestopt is kun je dit nauwelijks een serieuze keuze noemen. Ook in de uitzending kwam dit naar voren. Priem zei "ik verwacht dat je presteert", maar ook "als je doping gebruikt is het over". Wat heb je dan voor keuze als jonge renner als je allerlei figuren bij je weg ziet rijden?

Tante_Bep schreef:Maar Cees Priem krijgt door deze uitzending en bekentenis wel eerherstel. Dat is de positieve kant van het verhaal.
Helemaal eens :oke:

Joostje schreef:maar het is een beetje een slecht gekozen tijdstip. In de zomer als er volop wielrennen op tv is, wordt de sport overschaduwd door dopingaffaires of de bekentenissen ervan, en in de winter als er geen klap te doen is hoor je niemand. Doe dan je mond open na het seizoen denk ik dan en geef de huidige renners een podium ipv jezelf.
Journalistiek gezien is dit de beste tijd, want de belangstelling voor wielrennen is nooit zo groot als in de tijd van de Tour. De renners die in dit programma aan het woord waren hebben natuurlijk geen invloed op het moment van uitzending.

Bas schreef:Geen verrassing wat bekentenissen betreft, maar wel wat betreft het zwijgen over wie de EPO in die bestelwagen had gelegd. Goede aflevering van Andere Tijden Sport.
+1 De bekentenissen op zich waren niet verrassend, maar wel het feit dat Priem er niet vanaf wist. Is toch iets wat weinigen verwacht hadden denk ik.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 11 juli 2014 08:53

Het format van Andere Tijden Sport is juist dat ze tijdens grote sportevenementen terugkijken naar gebeurtenissen uit het verleden om die te 'duiden'.

De toon van ATS vond ik goed getroffen: het ging de programmamakers er niet om de boel te veroordelen, maar om te reconstrueren wat er precies gebeurd was, en hoe de betrokkenen dat beleefden. Dat Voskamp en Blijlevens meewerkten aan het programma vind ik te prijzen. Ze wisten dat dat betekende dat ze niet alleen hun dopinggebruik moesten toegeven - wat Blijlevens al eerder had gedaan - maar ook dat zij mede die EPO in die wagen hadden gelegd die in Frankrijk werd onderschept en dat ze dus wisten dat Priem daar niets van wist of mee te maken had.

Het dilemma waarmee zij destijds zaten - een getuigenis van hun zou Priem vrijpleiten maar einde carrière betekenen, niet alleen van hun maar mogelijk van een heel team - kwam goed naar voren. En ik weet niet wat ik had gedaan als ik in hun schoenen had gestaan. Ik zou zeker ook doping hebben gebruikt, en wellicht had ik ook gezwegen. Eigenlijk kom je er alleen maar achter wat je in zo´n geval doet als je daadwerkelijk in die situatie terechtkomt.

Kortom, goede aflevering van ATS :oke: (maar vanavond kijk ik niet! :boos: )
Querer es poder

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 11 juli 2014 09:04

Ik heb gister wel gekeken. Moet zeggen dat het een goede aflevering was. Mooi op ze zien dat Priem hier dus echt niets van wist.

Ik snap wel dat de renners van toen het gevoel hadden dat ze geen keuze hadden.

Wat ik niet snap is dat Voskamp daar met roode wangen zit. Komt erg zielig over, en dat is hij natuurlijk niet.

Wat ik erg vind is dat Voskamp en Blijlevens Priem en de anderen er voor op hebben willen laten draaien. Geen respect voor.

Snap dat tijdens de Tour dit extra aandacht krijgt, maar ik dan zie toch liever docu's zoals "Nieuwe Helden".

Waarom ik toch gekeken heb, ondanks mijn kritiek, ben altijd wel een fan van Priem geweest, en heb Blijlevens nooit gemogen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » vr 11 juli 2014 21:44

Rob, ik vrees dat je Priem wel erg positief wegzet.
Zijn instelling was vooral: ga je gang, als ik er maar niet bij betrokken word. Als je gepakt wordt vlieg je eruit, als je niet hard genoeg fietst vlieg je er ook uit. Onschuldig was hij zeker niet.
Tenzij hij ECHT nergens van wist. En zo dom is hij niet.
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 11 juli 2014 21:55

Pino schreef:Rob, ik vrees dat je Priem wel erg positief wegzet.
Zijn instelling was vooral: ga je gang, als ik er maar niet bij betrokken word. Als je gepakt wordt vlieg je eruit, als je niet hard genoeg fietst vlieg je er ook uit. Onschuldig was hij zeker niet.
Tenzij hij ECHT nergens van wist. En zo dom is hij niet.
Bedoel meer dat hij van niets wist mbt het transport van de 104 ampullen. Ben niet zo naïef om te denken dat er in die tijd ook maar 1 ploegleider zal zijn die veronderstelde dat er in zijn team niemand aan de doping zat.

MJW
Carbon Racefiets
Fiets: NINER BSB 9 RDO

Bericht door MJW » ma 14 juli 2014 21:27

Mooie special vandaag op Ned2 (in beeld) over johan van der velde.

Ergens aan het eind komt er nog een CTWT er 2x (of 2 verschillende?) in beeld bij een of andere vacansoleil toertocht vanuit Landgraaf (2012) met ook Peter Winnen als prominente deelnemer. Wie stond daar een rugnummer op te spelden? MEG?
Afbeelding

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 14 juli 2014 21:47

Wat ziet Thijs Zonneveld eruit zeg.
Ergens voor aan het trainen?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 14 juli 2014 22:12

Niels schreef:Wat ziet Thijs Zonneveld eruit zeg.
Volgens mij was ie toch aan het laveren op het steile stuk :shock:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 14 juli 2014 22:20

who cares schreef:
Niels schreef:Wat ziet Thijs Zonneveld eruit zeg.
Volgens mij was ie toch aan het laveren op het steile stuk :shock:
Tja, hij reed samen met Halbe omhoog en had volgens mij niet bepaald een verzet bij zich voor die snelheid...

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 14 juli 2014 22:45

Zoek hem maar op Strava. Bijvoorbeeld die laatste klim in Gerardmer.
Afbeelding

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » zo 10 augustus 2014 11:48

Vanavond om 18.45 op Redbull TV de MTB world cup voor dames vanuit Windham (USA) daarna om 21.15 de mannen.

Streams kun je hier vinden: http://live.redbull.tv/

Als je een smart TV hebt kun je eventueel de Redbull app installeren en het op die manier bekijken.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 21 oktober 2014 20:37

Nu op Discovery , de (carbonnen) fiets .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

arjan916
Contacteer:

Bericht door arjan916 » zo 21 december 2014 15:20

Ik zette net TV aan en ving een bericht op dat Sporza vanmiddag een jaaroverzicht van het wieler wegseizoen gaat uitzenden.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » zo 18 januari 2015 19:43

Vanavond 22.25 uur NPO 1, andere tijden sport. De 4 truien van Adrie van der Poel. Aanrader!!!

Plaats reactie