Tenerife algemeen
- fred mtb-sport
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Meerdere............
- Contacteer:
Re: Tenerife algemeen
Bekende plaatjes en idd de TF 38 is nu heerlijk om te rijden. Voorheen trilde je vullingen er bijna uit. 2 jaar geleden waren ze bezig met het opknappen en dit jaar genieten.
Mbt minder vriendelijk tov GC: Heb ik niet zo ervaren.
Mbt minder vriendelijk tov GC: Heb ik niet zo ervaren.
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. 

- fred mtb-sport
- Aluminium Racefiets
- Contacteer:
Weer terug uit Tenerife waar wij in 2019 voor het laatst waren. 2020 en 2021 niet, dus heel veel zin in. Vooraf beetje minder voorgevoel over hoe het fietsen daar zou gaan en kwam helaas ook uit. Toch de lichamelijke ongemakken met heup en versleten linker knie en weer 3 jaar ouder zorgden ervoor dat het niet zo ging dan ik hoopte.
Dus na 1 rit met de klim naar de Teide was het daarna gewoonweg "laffere" ritjes (pakweg 100 km en max 700 meter hoogte) en proberen het knopje om te zetten.
Overigens de klim naar de Teide wel opgeleukt door 200 meter samen klimmen met Annemiek van Vleuten om daarna weer te lossen. Wel even leuk kletsen, maar ze ging wel heel hard omhoog.
In totaal met 7 ritjes gedaan in de 9 volle dagen daar en 725 km/13.600hm afgelegd en muv 5 km regen compleet droog gehouden.
Was 99% zeker mijn laatste keer op Canarische eilanden (zeker met knie prothese in het najaar) want lichaam zegt onderhand dat het genoeg is geweest daar. Maar vanaf 2004 daar lekker getrapt en nooit "gekke/enge" dingen meegemaakt en dat is ook lekker.
Dus nog even paar plaatjes om aan te geven hoe mooie het daar is en geweldig fietseiland het is en niet onder hoeft te doen voor Gran Canaria.

Middagje varen met zeilboot en walvissen en later dolfijnen spotten

Dus na 1 rit met de klim naar de Teide was het daarna gewoonweg "laffere" ritjes (pakweg 100 km en max 700 meter hoogte) en proberen het knopje om te zetten.
Overigens de klim naar de Teide wel opgeleukt door 200 meter samen klimmen met Annemiek van Vleuten om daarna weer te lossen. Wel even leuk kletsen, maar ze ging wel heel hard omhoog.
In totaal met 7 ritjes gedaan in de 9 volle dagen daar en 725 km/13.600hm afgelegd en muv 5 km regen compleet droog gehouden.
Was 99% zeker mijn laatste keer op Canarische eilanden (zeker met knie prothese in het najaar) want lichaam zegt onderhand dat het genoeg is geweest daar. Maar vanaf 2004 daar lekker getrapt en nooit "gekke/enge" dingen meegemaakt en dat is ook lekker.
Dus nog even paar plaatjes om aan te geven hoe mooie het daar is en geweldig fietseiland het is en niet onder hoeft te doen voor Gran Canaria.
Middagje varen met zeilboot en walvissen en later dolfijnen spotten
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. 

Fantastisch Fred!
Veteraan van Tenerife ben je geworden nu!
Ben vorig jaar geweest, het is nog steeds ongelofelijk dat ik 40km continu linair omhoog heb gefietst en toen weer 40km naar beneden heb afgedaald continu.
Was hoog boven de wolken man!
Gran Canaria ben ik ook geweest: heb het gevoel dat daar meer fietswegen en variatie waren.
Veteraan van Tenerife ben je geworden nu!
Ben vorig jaar geweest, het is nog steeds ongelofelijk dat ik 40km continu linair omhoog heb gefietst en toen weer 40km naar beneden heb afgedaald continu.
Was hoog boven de wolken man!
Gran Canaria ben ik ook geweest: heb het gevoel dat daar meer fietswegen en variatie waren.
-
- Prince of Spain
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
- CTWT-lid: Ja
It ain't what you do it's the way that you do it.

- fred mtb-sport
- Aluminium Racefiets
- Contacteer:
@Knallen: Dank je, voelde me in de klim een echte veteraan...............
Mbt TF of GC: Denk dat GC net ietsjes mee biedt, maar voor Marga en mij is het vakantiegevoel nummer 1 en fietsen nummer 2. TF is allemaal wat netter, maar zou ik 100% voor fietsen gaan zou ik voor GC gaan.
@who cares: Echt knullig, op TF en zeker bovenop de Teide moet je weten dat er soms ineens hard waait en daar rekening mee houden.
Mbt TF of GC: Denk dat GC net ietsjes mee biedt, maar voor Marga en mij is het vakantiegevoel nummer 1 en fietsen nummer 2. TF is allemaal wat netter, maar zou ik 100% voor fietsen gaan zou ik voor GC gaan.
@who cares: Echt knullig, op TF en zeker bovenop de Teide moet je weten dat er soms ineens hard waait en daar rekening mee houden.

Hier ook een zeer tevreden canarische eilandganger (GC in dit geval). Na 2 jaar eindelijk weer eens zonnige hoogtemeters verzamelen, zelfs wat ge-gravel, terwijl Nl in de sneeuw ploetert!

- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
- CTWT-lid: Ja
Nederland zit gewoon weer in de zon hoor!
Oké, bij plus 2 graden of zoiets maar toch
Oké, bij plus 2 graden of zoiets maar toch
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
ik kwam net toch echt in een sneeuwbui terecht. En buienradar voorspelde meer, dus ben maar weer naar huis gegaan. Dan had ik toch liever het zonnetje van Tenerife...