Trainingswedstrijden
- marcello
- Huis-, tuin- en keukenfiets
- Fiets: Specialized Tarmac
Re: Trainingswedstrijden
Thanx all! Voordeel is dat ik één van de betere sprinters ben van dit peloton.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- marcello
Zat ik vorige week nog ingesloten voor de sprint en vond een niet-sprinter het nodig om zich wel met de sprint te bemoeien, met alle risico's van dien, (wel nog 3e geworden) was het vandaag tijd voor revanche.
Mede door de stevige O-wind, konden we er een mooie waaierkoers van maken. Er werdt besloten om de A- en B-cat. tegelijk weg te schieten en was het vanaf start direct volle bak koers.
Na 5 ronden werd alles op de kant gegooid en moesten er al snel renners vanaf. Daarna was het overleven, omdat elke ronde alles op de kant werd gezet, waar de snelheden soms over de 50 km/u gingen. Op 3/4 van de koers hadden we het peloton al 2X gedubbeld, dus ja...het ging rap.
In de finale was het vechten om een goed plekkie en als 5e begon ik aan de sprint, maar waar de rest niet harder kon, kon ik nog versnellen en als 1e over de meet.

Verstuurd met Tapatalk
Mede door de stevige O-wind, konden we er een mooie waaierkoers van maken. Er werdt besloten om de A- en B-cat. tegelijk weg te schieten en was het vanaf start direct volle bak koers.
Na 5 ronden werd alles op de kant gegooid en moesten er al snel renners vanaf. Daarna was het overleven, omdat elke ronde alles op de kant werd gezet, waar de snelheden soms over de 50 km/u gingen. Op 3/4 van de koers hadden we het peloton al 2X gedubbeld, dus ja...het ging rap.
In de finale was het vechten om een goed plekkie en als 5e begon ik aan de sprint, maar waar de rest niet harder kon, kon ik nog versnellen en als 1e over de meet.

Verstuurd met Tapatalk
-
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Rose weg/cross/MTB
Proficiat! Je rijgt de overwinningen mooi aan elkaar. Al 1ste overall?
- marcello
Dat schiet wel op, het zijn nog 18 punten verschil.
Verstuurd met Tapatalk
Verstuurd met Tapatalk
- marcello
Afgelopen zondagochtend weer trouw gestart bij de B-cat. tijdens de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti.
Direct vanaf ging het gas er goed op en de toon was gezet...na een aantal ronden ging mijn directe concurrent samen met een andere renner er stiekem vandoor en trokken een groot gat.
In het peloton ging niemand dat gat dichtrijden, dus ging ik er maar zelf naar toe. Met een gangetje van tegen de 50 in het uur, was ik na een halve ronde in het wiel. Daarna draaide het wel, maar het peloton had ook de gashendel opengedraaid. Deze poging ging het dus niet worden.
Verder verloop van de koers was niet zo heel spannend en kon ik lekker schuilen achter de mannen die het tempo vrij hoog hielden.
De bel voor de laatste ronde klinkt en tsja dat is altijd wel een dingetje, want iedereen wilt voorin zitten. Ik zelf kwam als 6e uit de bocht en hoppa, sprinten maar! Binnen no time was ik iedereen voorbij en poef als 1e over de meet. Het was een mooie koers met een rappe, maar tactische sprint!
Verstuurd met Tapatalk
Direct vanaf ging het gas er goed op en de toon was gezet...na een aantal ronden ging mijn directe concurrent samen met een andere renner er stiekem vandoor en trokken een groot gat.
In het peloton ging niemand dat gat dichtrijden, dus ging ik er maar zelf naar toe. Met een gangetje van tegen de 50 in het uur, was ik na een halve ronde in het wiel. Daarna draaide het wel, maar het peloton had ook de gashendel opengedraaid. Deze poging ging het dus niet worden.
Verder verloop van de koers was niet zo heel spannend en kon ik lekker schuilen achter de mannen die het tempo vrij hoog hielden.
De bel voor de laatste ronde klinkt en tsja dat is altijd wel een dingetje, want iedereen wilt voorin zitten. Ik zelf kwam als 6e uit de bocht en hoppa, sprinten maar! Binnen no time was ik iedereen voorbij en poef als 1e over de meet. Het was een mooie koers met een rappe, maar tactische sprint!
Verstuurd met Tapatalk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- marcello
Vanochtend was het tijd om naar WV Avanti te gaan voor de ZondagMorgenCompetitie. Ondertussen sta ik goed aan de leiding bij de B-cat. in het algemeen klassement.
Vandaag vanaf het begin direct de gaskraan opengedraaid en kreeg direct 2 man mee. Dat draaide lekker, maar na 7 ronden werden we weer teruggepakt door het peloton. Direct weer aangevallen en kreeg dezelfde renners weer mee, maar ook dat strande weer...een paar rondjes later klonk de bel voor de 3 rondensprints en die pakte ik (3 extra punten). Daarna wederom aangevallen, maar dat werd wéér dichtgereden...met de finale was alles weer compleet....dus massasprint....daar kwam ik als 4e uit de bocht. De sprintersbenen zijn prima in orde en whoop als 1e over de meet.

Verstuurd met Tapatalk
Vandaag vanaf het begin direct de gaskraan opengedraaid en kreeg direct 2 man mee. Dat draaide lekker, maar na 7 ronden werden we weer teruggepakt door het peloton. Direct weer aangevallen en kreeg dezelfde renners weer mee, maar ook dat strande weer...een paar rondjes later klonk de bel voor de 3 rondensprints en die pakte ik (3 extra punten). Daarna wederom aangevallen, maar dat werd wéér dichtgereden...met de finale was alles weer compleet....dus massasprint....daar kwam ik als 4e uit de bocht. De sprintersbenen zijn prima in orde en whoop als 1e over de meet.

Verstuurd met Tapatalk
- MrAnMo
- Fiets: Stevens Aspin
- Contacteer:
Goed bezig Marcel, toch lekker als je zo'n goede sprint in de benen hebt. Zijn er nog mooie eindprijzen te winnen straks?
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.
- marcello
Aan het einde van het seizoen krijgt de top 10 volgens mij een envelopje, maar wat de inhoud voor de winnaar is....geen idee.MrAnMo schreef:Goed bezig Marcel, toch lekker als je zo'n goede sprint in de benen hebt. Zijn er nog mooie eindprijzen te winnen straks?
Verstuurd met Tapatalk
-
- Prince of Spain
- Fiets: Ridley Noah Fast ESP
- CTWT-lid: Ja
https://zomoco.nl/prijzen/ in 2016marcello schreef: ↑ma 20 augustus 2018 13:26Aan het einde van het seizoen krijgt de top 10 volgens mij een envelopje, maar wat de inhoud voor de winnaar is....geen idee.MrAnMo schreef:Goed bezig Marcel, toch lekker als je zo'n goede sprint in de benen hebt. Zijn er nog mooie eindprijzen te winnen straks?
Verstuurd met Tapatalk
It ain't what you do it's the way that you do it.

- MrAnMo
- Contacteer:
Dat is de verkeerde ZoMoCo. Marcel rijdt de Avanti only ZoMoCo. De link die jij stuurt is de Zondag Morgen Competitie van een aantal clubs gezamenlijk. Dij rijden elke zondag ochtend ergens anders (en ik rij regelmatig daar meen trainingskoersjes in mee)
- marcello
Afgelopen zondag was het weer tijd voor de ZondagMorgenCompetitie van WV Avanti.
Met moeite m'n bed uit kunnen komen en nog een beetje slaperig stond ik aan de start, i.v.m. de feestweek die er nu is.
Vanaf het startschot ging mijn directe concurrent er samen met 2 jonge knapen vandoor, wat ik natuurlijk veels te laat in de gaten had en ze hadden binnen no time een halve ronde voorsprong. Die zien we dus niet meer terug....
In het peloton draaide het voor geen meter, blijkbaar zijn er renners die niet weten hoe je goed moet draaien, lees kop over kop. Na wat geschreeuw en fietsles kregen ze het eindelijk door, maar de 3 waren nu serieus weg...althans dat dachten we, want blijkbaar waren ze het ergens niet over eens en wij (het peloton) kwamen steeds dichterbij.
Dus met wat sterke mannen de gaskraan flink opengedraaid en we hadden ze weer in het vizier. Kort daarna was alles weer compleet en sprak ik mijn concurrent aan, wat er nu was gebeurd...hij had een afspraak staan om de 3 ronde sprints te pakken (extra punten), maar die 2 knapen flikte hem op de streep. Dus dag samenwerking...maar ja, in de koers worden nu eenmaal geen cadeautjes gegeven.
Met een compleet peloton gingen we richting de finale en zocht ik weer mijn plekkie op in de voorste gelederen, want er ging gesprint worden. Met nog 1 bocht te gaan ging ik als 3e de sprint aan en won de sprint, dus wederom plek 1.
Inmiddels sta ik nu 40 punten voor op nr.2 en een dikke 110 punten voor op nr.3
Met nog 3 wedstrijden te gaan wordt het dus plek 1 of 2.

Verstuurd met Tapatalk
Met moeite m'n bed uit kunnen komen en nog een beetje slaperig stond ik aan de start, i.v.m. de feestweek die er nu is.
Vanaf het startschot ging mijn directe concurrent er samen met 2 jonge knapen vandoor, wat ik natuurlijk veels te laat in de gaten had en ze hadden binnen no time een halve ronde voorsprong. Die zien we dus niet meer terug....
In het peloton draaide het voor geen meter, blijkbaar zijn er renners die niet weten hoe je goed moet draaien, lees kop over kop. Na wat geschreeuw en fietsles kregen ze het eindelijk door, maar de 3 waren nu serieus weg...althans dat dachten we, want blijkbaar waren ze het ergens niet over eens en wij (het peloton) kwamen steeds dichterbij.
Dus met wat sterke mannen de gaskraan flink opengedraaid en we hadden ze weer in het vizier. Kort daarna was alles weer compleet en sprak ik mijn concurrent aan, wat er nu was gebeurd...hij had een afspraak staan om de 3 ronde sprints te pakken (extra punten), maar die 2 knapen flikte hem op de streep. Dus dag samenwerking...maar ja, in de koers worden nu eenmaal geen cadeautjes gegeven.
Met een compleet peloton gingen we richting de finale en zocht ik weer mijn plekkie op in de voorste gelederen, want er ging gesprint worden. Met nog 1 bocht te gaan ging ik als 3e de sprint aan en won de sprint, dus wederom plek 1.
Inmiddels sta ik nu 40 punten voor op nr.2 en een dikke 110 punten voor op nr.3
Met nog 3 wedstrijden te gaan wordt het dus plek 1 of 2.

Verstuurd met Tapatalk
-
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Rose weg/cross/MTB
Plek 1 zeg ik.
- MrAnMo
- Contacteer:
Lekker hoor, doe je wederom goed.
- MrAnMo
- Contacteer:
Marcel, wat zie ik nou!!! Heb je niet gewonnen vanmorgen maar strandde je op plek 2. Hoe kan dat nou?
- marcello
Hahaha, dat was een cadeautje aan een oude vriend van meMrAnMo schreef:Marcel, wat zie ik nou!!! Heb je niet gewonnen vanmorgen maar strandde je op plek 2. Hoe kan dat nou?
Verstuurd met Tapatalk
- marcello
Vanochtend met maatje Marcel Klapwijk (Metor) naar WV Avanti gegaan, zodat hij wat extra punten kan scoren en zo een paar plekken kan opschuiven. Met een ruime marge heb ik het algemeen klassement gewonnen bij de B-cat., dus vandaag bij de A-cat. gestart.
Regen...regen...regen, het kwam met bakken naar beneden en met een klein deelnemersveld reden we keurig alle rondjes kop over kop. Metor pakte ondertussen nog extra punten bij het 3-rondenklassement. Plan was dat ik de sprint zou pakken...Maar dat liep iets anders.
In de laatste ronde deed Metor een ultieme poging om solo weg te rijden en trok een aardig gat en de rest keek naar mij, maar ja...ik ga dat niet dichtrijden mannen. Een andere renner ging er dus achteraan en ik reageerde daar weer op, maar Metor was nog steeds weg. Totdat er ineens een ander snoeihard onderdoor kwam en die ging rap naar Metor en pakte hem toch nog op een kleine 100m van de streep. Uiteindelijk toch een mooi resultaat en ik met een 3e plek zeer tevreden.
Bij thuiskomst was de warme douche erg fijn, maar wel met de bijbehorende tintelingen....

Verstuurd met Tapatalk
Regen...regen...regen, het kwam met bakken naar beneden en met een klein deelnemersveld reden we keurig alle rondjes kop over kop. Metor pakte ondertussen nog extra punten bij het 3-rondenklassement. Plan was dat ik de sprint zou pakken...Maar dat liep iets anders.
In de laatste ronde deed Metor een ultieme poging om solo weg te rijden en trok een aardig gat en de rest keek naar mij, maar ja...ik ga dat niet dichtrijden mannen. Een andere renner ging er dus achteraan en ik reageerde daar weer op, maar Metor was nog steeds weg. Totdat er ineens een ander snoeihard onderdoor kwam en die ging rap naar Metor en pakte hem toch nog op een kleine 100m van de streep. Uiteindelijk toch een mooi resultaat en ik met een 3e plek zeer tevreden.
Bij thuiskomst was de warme douche erg fijn, maar wel met de bijbehorende tintelingen....

Verstuurd met Tapatalk
fantastische foto!
- Jan Willem
- Carbon Racefiets
- CTWT-lid: Ja
Afgelopen dinsdag eindelijk weer eens een trainingswedstrijdje gedaan. Om de hoek bij WV de Amstel. Lekker concept om mee te beginnen. Eerste 30min gesloten koers en daarna mag het los. In de 3e ronde nadat de koers vrijgegeven werd kwam ik uit de bocht op een klein gaatje en dat werd me fataal. Rondje gewacht en weer aangepikt. Daarna kon ik "probleemloos" meerijden. Was wel weer ontzettend wennen om bochten op snelheid te nemen. Was in ieder geval een goede trainingsprikkel.