Sloten

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets
CTWT-lid: Ja

Sloten

Bericht door ChrisN » zo 19 februari 2012 11:39

Ook daar zijn ze (gisteren, 18-2-12) begonnen met koersen.
Het is voor mij niet naast de deur, maar vorig jaar ben ik daar begonnen met koersen rijden omdat de baan wat gemakkelijker is dan gemiddeld en sindsdien ben ik min of meer blijven hangen. Zo ook gisteren.

Allereerst, zijn er nog meer CTWT'ers die we aan de start mogen verwachten de komende tijd? Ik denk onder andere aan Rose die me vorig jaar vertelde dat ze het in Sloten wilde komen proberen.

18-2-12, was een dag met veel wind en bovendien was de baan behoorlijk nat en modderig. Ik zou starten in de 13:00 groep. Arjan916 reed mee want die maakt het liefst zo veel mogelijk foto's van van alles en nog wat 8)

Heerlijk om weer te mogen vertrekken na een veel te lange winter. Het peloton was niet heel groot, zoals ik van hier gewend ben. Ik denk hooguit 50 man (En 2 vrouw) De eerste ronde had ik heel duidelijk wat onwennigheid met het handhaven in een peloton (Ik heb de hele winter alleen gereden) maar dat gevoel was er vrij snel alweer. Iedereen was ook wat zenuwachtig die eerste ronde. De ronden waren identiek: Het stuk voor de meet wind iets schuin tegen dus steeds een serie mooie waaiers over weg. Het lange stuk langs de snelweg volle bak wind mee. Dat was min of meer uitrusten alhoewel sommigen van de gelegenheid gebruik maakten om volle bak door te trekken. Daarna het lastigste stuk met de twee bochten en het klimmetje, wind vanaf de zijkant. Hier brak het peloton iedere keer weer in stukken. Ik heb me na dit stuk achteraf veel te veel bemoeid met het dichtrijden van gaten. (Als er ergens voor mij een gat valt word ik snel zenuwachtig als het niet dichtgereden word dus dan ga ik zelf steeds maar rijden. Eigenlijk moet ik wat vaker wachten tot iemand anders het doet...)

Aan de voorkant is er een kopgroep van 9 man vertrokken en aan de achterkant staat de deur wagenwijd open, 1 voor 1 vallen renners eraf op het lastige stuk met de wind op de kant. Er word op kop van het uitgedunde peloton aardig doorgereden om te proberen terug bij de kopgroep te komen maar ze lopen eigenlijk alleen maar verder uit. Zelf heb ik het voorin ook heel even geprobeerd maar dat zette al helemaal geen zoden aan de dijk 8) :

Afbeelding

Op de foto zie je trouwens precies wat er steeds op die plek gebeurde: Het peloton brak uit elkaar.
Het was de eerste keer dit jaar en dat in combinatie met de harde wind en het kleine peloton zorgde ervoor dat ik er richting het einde van de koers behoorlijk door zat. Het enige wat ik nu nog hoopte te doen was kunnen volgen tot het einde en ik was blij dat de jury uiteindelijk "Nog drie rondes te gaan!" riep. De kopgroep met daarin de winnaar was intussen al enkele minuten vooruit.
Met 9 man vooruit was er schijnbaar nog reden om voor de tiende plaats te rijden want de laatste ronde ging het echt flink hard en ik kwam uiteindelijk als één van de laatsten van het restant van het peloton binnen op een 26ste plaats. Barff! Het was de zwaarste koers voor mij persoonlijk die ik hier heb meegemaakt. Een half uur later vond ik het heerlijk, en blij dat we "weer mogen" :lol:

Uiteindelijk ziet de fiets er dan ongeveer zo uit:

Afbeelding

m.v.g. Chris

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Re: Sloten

Bericht door Ronald » zo 19 februari 2012 11:49

:oke: CTWT-ers op kop altijd +1

Sloten is ideaal om pelotonervaring op te doen, lekker actief te zijn en je uit te leven. Wat ook leuk is (ook makkelijk, maar net iets afwisselender) is parcours Spaarnwoude.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 19 februari 2012 12:53

ChrisN schreef:Allereerst, zijn er nog meer CTWT'ers die we aan de start mogen verwachten de komende tijd? Ik denk onder andere aan Rose die me vorig jaar vertelde dat ze het in Sloten wilde komen proberen.
wil dit jaar wat meer koersjes gaan rijden, dus denk dat ik wel een keer naar Sloten en/of Spaarnwoude ga. Is voor mij om de hoek.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 19 februari 2012 12:56

Lekker bezig Chris :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » zo 19 februari 2012 13:00

Goed gedaan Chris! Ik begrijp echter niet waarom je 'helemaal' daar gaat rijden als De Mol bij jou om hoek is? ;-)

ChrisN

Bericht door ChrisN » zo 19 februari 2012 14:12

Spaarnwoude is wheelerplanet, nietwaar? Weet iemand welke clubs daar rijden en waar ik info kan vinden?
Jan-Willem, dan zie ik je daar wel een keer :oke:
Elard, ik denk dat je me zeer binnenkort gewoon een keer tegen gaat komen bij De Mol!

m.v.g. Chris

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » zo 19 februari 2012 14:16

ChrisN schreef:Spaarnwoude is wheelerplanet, nietwaar? Weet iemand welke clubs daar rijden en waar ik info kan vinden?
Jan-Willem, dan zie ik je daar wel een keer :oke:
Elard, ik denk dat je me zeer binnenkort gewoon een keer tegen gaat komen bij De Mol!

m.v.g. Chris
http://www.hsvdekampioen.nl/

ChrisN

Bericht door ChrisN » zo 19 februari 2012 15:09

Bedankt Ronald, ik heb zojuist wat filmpjes gezien van HSV de Kampioen op wheelerplanet en daar ga ik dus ook een keer naartoe :lol:

m.v.g., Chris

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » zo 19 februari 2012 21:37

Hoi Chris, ik had/heb zeker plannen om eens een koersje te doen en zeker in Sloten op jou aanbeveling. Maar vandaag gemerkt met fietsen dat ik eerst maar eens wat kms in de benen moet fietsen voor ik bij Sloten meld. Heb wel net mijn ProChip binnen en die kan ik volgens mij daar gebruiken of is dat ergens anders? :-)
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » zo 19 februari 2012 21:39

ChrisN schreef: Elard, ik denk dat je me zeer binnenkort gewoon een keer tegen gaat komen bij De Mol!
Ok, daar hou ik je aan! De Mol kent ook geen moeilijk parcours en tussen die 100 man een beetje in het peloton meedraaien mag voor iedere wielrenner geen probleem zijn, lijkt me. Jij bent tot meer in staat, kan niet anders! :)

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 19 februari 2012 21:48

Rose69 schreef:Hoi Chris, ik had/heb zeker plannen om eens een koersje te doen en zeker in Sloten op jou aanbeveling. Maar vandaag gemerkt met fietsen dat ik eerst maar eens wat kms in de benen moet fietsen voor ik bij Sloten meld. Heb wel net mijn ProChip binnen en die kan ik volgens mij daar gebruiken of is dat ergens anders? :-)
gewoon een keer gaan. 't is maar een uur fietsen. Daar hoef je niet veel km's voor gemaakt te hebben. En van daar mee (proberen te) fietsen wordt je ook beter.

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 21 februari 2012 20:39

Is Sloten nu elk weekend koersen? wellicht dat ik a.s. zaterdag maar met de trimmers mee doe? Wie weet het, want is me niet duidelijk op de site van WVA.
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

ChrisN

Bericht door ChrisN » di 21 februari 2012 21:59

Rose, dat is inderdaad iedere zaterdag om 13:00
Ik zal zelf waarschijnlijk ook die kant op komen, de komende zaterdag

Zaterdag:
Neerslaghoeveelheid: 0/1 mm
Wind NW 3
Temp: 7 tot 10 graden.

Kortom, dat word een hele mooie fietsdag in Sloten (of elders) :lol:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » wo 22 februari 2012 09:06

Werkt het met daglicenties? Ik wil het op zich wel een keer proberen. Als het zo goed gaat als ik hoop, wil ik dan vaker meedoen. Als het zo slecht gaat als ik vrees... dan niet.

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » wo 22 februari 2012 09:44

ChrisN schreef:Rose, dat is inderdaad iedere zaterdag om 13:00
Ik zal zelf waarschijnlijk ook die kant op komen, de komende zaterdag

Zaterdag:
Neerslaghoeveelheid: 0/1 mm
Wind NW 3
Temp: 7 tot 10 graden.

Kortom, dat word een hele mooie fietsdag in Sloten (of elders) :lol:
Ah dank voor de info! Met bijna zekerheid (houd even slag om arm) zal ik aan de start verschijnen.
~* Carpe Diem *~

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » wo 22 februari 2012 09:49

GoodRiddance schreef:Werkt het met daglicenties? Ik wil het op zich wel een keer proberen. Als het zo goed gaat als ik hoop, wil ik dan vaker meedoen. Als het zo slecht gaat als ik vrees... dan niet.
Heb je geen basislicentie? Ander kan het niet, de site van wvamsterdam.nl zegt:

'W.V.Amsterdam; gelegen op sportpark Sloten.
Ons doel is om het iedereen die het wielrennen een warm hart toedraagt zo veel mogelijk naar de zin te maken. Dat doen wij d.m.v wedstrijden die op sportpark Sloten worden georganiseerd, waaronder; avondwedstrijden, zaterdagwedstrijden, driedaagse wedstrijden, clubkampioenschappen (alleen voor leden w.v. Amsterdam). De avondwedstrijden worden verreden op Woensdagavond om 19:00 uur (Alleen voor licentiehouders) Deze avondwedstrijden beginnen bij aanvang van de zomertijd. Op Zaterdag zijn de starttijden: 13:00 uur voor de Trimmers en 15:00 uur voor de licentiehouders. Voor deelname aan de wedstrijden is een basislicentie verplicht.'
~* Carpe Diem *~

ChrisN

Bericht door ChrisN » wo 22 februari 2012 10:54

Een basislicentie bestaat niet (meer) dat is een basislidmaatschap. Toch, bij de 13:00 groep kun je altijd starten. Je schrijft je in en je kan wegrijden, zonder vertoon van wat dan ook.

GoodRiddance, we zien je wel verschijnen (Gewoon doen). Het zal je wellicht nog meevallen!

m.v.g. Chris

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 22 februari 2012 12:56

ChrisN schreef:Elard, ik denk dat je me zeer binnenkort gewoon een keer tegen gaat komen bij De Mol!
Lijkt me leuk! :oke:

arjan916
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Contacteer:

Bericht door arjan916 » wo 22 februari 2012 13:23

Afgelopen zaterdag was m'n eerste kennismakeing met Sloten, niet op de fiets, maar met camera om de nek.
Ondanks dat het voor ons zo'n driekwartier rijden is om er te komen, vond ik het de moeie waard en een leuke kennismaking.
Zonder enige voorkennis van de vereniging, mensen en faciliteiten, was de eerste indruk dat het een oudere locatie is, en waar het er erg gemoedelijk aan toe gaat. De oude en onderbekladde keten die dienst doen als verenigingsgebouw, de 'wedstrijdtoren' :oeps: en de ambiance van bosrijk gebiedje met aan de rand een aantal fraaie woningen en dat alles goed bereikbaar vanaf de snelweg. De sfeer binnen en buiten was gemoedelijk, en ondanks dat ik er als niet-fietser rondliep, werd er niet tegen je aangekeken of genegeerd, en een babbel met die en gene was snel gemaakt.
Wie weet rij ik nog een keer met je mee Chris, met camera of met fiets ;-)

Sorry voor de wel-sympathieke Mol-renners hier, maar daar kan het merendeel van de Mol-leden een punt aanzuigen, de enkele keer dat ik daar ben geweest werd je met de rug aangekeken, laat staan een gesprek. En onderweg gedragen 'ze' zich net zo, te besodemieterd om te groeten, zelfs in bar wintersweer...
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 22 februari 2012 13:31

en dat in Amsterdam :shock:

Marcel
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Marcel » wo 22 februari 2012 13:35

Misschien is het leuk om met "Het kampioenschap van Amsterdam" op zaterdag 10 maart met wat CTWT-ers aan de start te verschijnen.

Trimmers om 10,30 uur
Masters 40+/50+ om 13.15 uur
Sportklasse om 14.45 uur

Ik rij met de Sportklasse mee.

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » wo 22 februari 2012 14:31

Marcel schreef:Misschien is het leuk om met "Het kampioenschap van Amsterdam" op zaterdag 10 maart met wat CTWT-ers aan de start te verschijnen.

Trimmers om 10,30 uur
Sportklasse om 14.45 uur

Leuk idee! Had het al gelezen en zat in gedachte in de agenda, zet hem nu even met potlood :-) Ik dan bij de Trimmers!
~* Carpe Diem *~

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 22 februari 2012 14:51

Marcel schreef:Misschien is het leuk om met "Het kampioenschap van Amsterdam" op zaterdag 10 maart met wat CTWT-ers aan de start te verschijnen.

Trimmers om 10,30 uur
Sportklasse om 14.45 uur

ach, wie weet doe ik ook eens gek. maar dan wel om 13.15
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Marcel
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Marcel » wo 22 februari 2012 15:00

Thierry le Brun schreef:

Trimmers om 10,30 uur
Sportklasse om 14.45 uur

ach, wie weet doe ik ook eens gek. maar dan wel om 13.15
Kan hier evt. ook nog starten, ligt een beetje aan het programma van Legmeervogels F10 waar ik leider van ben :oeps:

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 22 februari 2012 15:21

Twijfel tussen deze en de Witte Kruis Classic.

Plaats reactie