Wedstrijden Nedereindse Berg: Di, Do, Za en Zo

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

Re: Wedstrijden Nedereindse Berg: Di, Do, Za en Zo

Bericht door GoodRiddance » di 07 april 2015 20:52

Na het fiasco van zaterdag (op 2 ronden gereden bij de A's) ben ik maar weer bij de B's gestart. Toch ben ik dat wel wat ontgroeid want het ging de eerste ronden net even te makkelijk. Na twee ronden even doorgetrokken en het brak na een man of 8. Niemand nam over dus maar weer gaan schuilen. Na een paar ronden zag ik ineens vier man voorop rijden waarvan ik het idee had dat ze sterk waren. Er sprong er nog eentje naartoe en ik zat opgesloten. Goed balen want voorin de groep waren er een paar aan het rijden die het gat duidelijk niet dicht gingen krijgen.

Op start-finish kon ik er eindelijk voorbij. Er was nog iemand voorop en daar kon ik mooi naartoe springen en even in het wiel hangen. Vervolgens zelf doorgetrokken, die gast moest laten lopen maar er bleek er nog een in m'n wiel te zitten. Die reed vervolgens het laatste stukje dicht. Overduidelijk de slag want het peloton liet het meteen lopen. We waren al snel uit zicht en het draaide redelijk rond. Na een tijdje kwam de A-kopgroep langs en al snel konden we het peloton zien rijden op meer dan een halve ronde achterstand. Toen begonnen er toch een aantal te slepen maar ik besloot maar door te blijven draaien en de vaart erin te houden. Pas twee ronden voor het eind besloten niet meer over te nemen en in de laatste ronde ben ik in het laatste wiel gaan zitten. Toen het stil viel bovenop ben ik volle bak vertrokken maar dat was te vroeg. Onderaan de brug zag ik al iemand op 5 meter zitten en ik kon alleen nog tempo blijven rijden. Ze kwamen er dus eenvoudig overheen; ik ben maar rechtop gaan zitten en als 6e over de streep gerold.

Mijn chip deed het wel (kan ik op mylaps zien) maar ik sta niet in de uitslag. Blijkbaar is de naam/chip niet goed gekoppeld. De uitslag lijkt ook nergens op; er staan een aantal A-renners bij de B's en andersom. Anyway... volgende keer toch maar weer bij de A's gaan rijden.

Basje zag ik bij de start maar die startte wel bij de A's. Ik zag 'm in het peloton zitten.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » wo 08 april 2015 07:52

Gisteren ook op de Berg gereden voor het eerst op mn nieuwe Aeroad. Ik ben verliefd :) Wat een heerlijke fiets!

Over de wedstrijd zelf, na een week wintersport, stond ik er niet al te best voor, neus verstopt, en een redelijk goed kuchje om me niet top fit te voelen. Gestart bij de A's waar na 20 minuten een wel heel erg sterke kopgroep vertrok (alle grote kleppers zo ongeveer). Niet eens aan gedacht om bij te kunnen houden, dus een beetje in het peloton lopen schuilen. Na 40 - 50 minuten twee pogingen ondernomen om weg te komen met een groepje, maar veel langer dan een halve ronde duurde dat niet. Ietsje later de kopgroep van de B gelapt, Harm nog even aangemoedigd, maar die leek te veel geconcentreerd op z'n fiets ;) Laatste tien minuten van de koers maar weer eens geprobeerd weg te komen, twee rondjes weggeweest, maar net na start finish in de laatste ronde bijgehaald. Op dat moment wist ik dat mn sprint niks meer kon worden, dus maar op kop van t peloton gezet en geprobeerd een groep die wegsprong terug te rijden. Volle bak 2/3e rondje op kop gereden, en bij het uitkomen van de laatste bocht door alles en iedereen ingehaald, zoals verwacht :)

Tempo lag redelijk hoog zo aan eht begin van t seizoen, met 41,5 gemiddeld. Ondanks de wintersport ging het beter dan verwacht, maar er moet nog wel wat meer bij. Gelukkig duurt het seizoen nog even :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 08 april 2015 08:52

:oke:

Volgende keer kom ik je vergezellen.
Basje schreef:Ietsje later de kopgroep van de B gelapt, Harm nog even aangemoedigd, maar die leek te veel geconcentreerd op z'n fiets ;)
Ik zag jou anders wel zitten :twisted:. Maar ik was toen ook druk met zorgen dat niemand van ons ging aanhaken bij het peloton en de groep gewoon ging laten rijden. En ik had mijn action camera op de fiets en ik wilde kijken of die nog aan stond :D. Als ik vanavond tijd/zin heb, zal ik een filmpje maken en online zetten.

Is wel vrij saai denk ik, want we reden na 20 minuten weg en dus zie je steeds hetzelfde groepje ronddraaien.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » wo 08 april 2015 09:13

GoodRiddance schreef::oke:

Ik zag jou anders wel zitten :twisted:. Maar ik was toen ook druk met zorgen dat niemand van ons ging aanhaken bij het peloton en de groep gewoon ging laten rijden. En ik had mijn action camera op de fiets en ik wilde kijken of die nog aan stond :D. Als ik vanavond tijd/zin heb, zal ik een filmpje maken en online zetten.

Is wel vrij saai denk ik, want we reden na 20 minuten weg en dus zie je steeds hetzelfde groepje ronddraaien.
Ik riep iets van "gaat lekker, prima voorsprong", maar dat was mogelijk lastig te verstaan. Zal voortaan zwaaien nu ik weet dat je een camera hebt 8)
Overigens was de top 4 bij jullie A-rijders. En opvallend veel rijders zonder chip (of niet gekoppeld dus), aangezien er een hoop meer renners waren dan in de uitslag.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 08 april 2015 11:00

Basje schreef: En opvallend veel rijders zonder chip (of niet gekoppeld dus), aangezien er een hoop meer renners waren dan in de uitslag.
Da's altijd. Ik denk dat maar ca. de helft een chip heeft. Misschien zelfs minder.

Waarschijnlijk ben ik er morgen weer bij :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 08 april 2015 23:23

Als beloofd:

https://www.youtube.com/watch?v=CJdSMTHbkhU

Een ster in video editing ben ik nog niet maar het is leuk om mee te spelen.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » do 09 april 2015 07:43

GoodRiddance schreef:Als beloofd:

Leuk filmpje!
En als ik je een tip mag geven (voor zover mijn mening iets waard is :) ), mocht je weer willen springen, wacht dan nog even zo'n 100 meter. Dan krijg je het viaduct wat af loopt als extra boost om op snelheid te komen, ben je sneller weg, dus een groter gat, en dan is je snelheid bocht in hoger en kom je verder weg, en heb je (hopelijk ;) ) nog net wat meer over om de laatste bocht hard uit te komen, zodat ze moeilijker op je wiel komen.
Maar om eerlijk te zijn, tegen die twee jongens van Verhagen (die in het roze) is sprinten erg lastig. Zijn allebei erg sterk en snel, helaas :)

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » do 09 april 2015 09:13

GoodRiddance schreef:Als beloofd:

Mooi filmpje! Ook met die extra info over het parcours etc. :oke: :oke:

Ga binnenkort ook maar weer eens aansluiten op de berg. Denk zondag. Rijden de A's en B's dan samen?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 09 april 2015 09:16

Meestal laten ze het afhangen van de drukte. Gezien het weer van zondag denk ik dat ze wel apart zullen rijden.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » do 09 april 2015 09:22

GoodRiddance schreef:Meestal laten ze het afhangen van de drukte. Gezien het weer van zondag denk ik dat ze wel apart zullen rijden.
Behalve op de donderdag, dan rijden de A en B altijd samen, eens kijken of we een keer iets van een CTWT ploegentactiek kunnen uitvoeren :oeps:

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » do 09 april 2015 20:41

Basje schreef:
GoodRiddance schreef:Meestal laten ze het afhangen van de drukte. Gezien het weer van zondag denk ik dat ze wel apart zullen rijden.
Behalve op de donderdag, dan rijden de A en B altijd samen, eens kijken of we een keer iets van een CTWT ploegentactiek kunnen uitvoeren :oeps:
Je reed wel sterk vandaag, je was nog weg in de finale :oke:
Ik zat net wat te ver achter, toen je wegreed. In de laatste tien minuten wel veel meegesprongen met aanvallen, ook een paar keer met een paar man wat voorsprong gehad, maar in de laatste ronde werden we weer gegrepen. Toch nog 10e in de sprint.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » vr 10 april 2015 08:14

Wombcat schreef: Je reed wel sterk vandaag, je was nog weg in de finale :oke:
Ik zat net wat te ver achter, toen je wegreed. In de laatste tien minuten wel veel meegesprongen met aanvallen, ook een paar keer met een paar man wat voorsprong gehad, maar in de laatste ronde werden we weer gegrepen. Toch nog 10e in de sprint.
Ging inderdaad erg lekker vandaag! Was niet alleen in de finale weg, na 7 ronden met 8 anderen ontsnapt en met 40 minuten hadden we t peloton op een ronde gezet! Vervolgens beetje moeite met vooraan komen, en toen ik er eindelijk was, vertrok weer een deel van de kopgroep. Net de sprong kunnen maken inderdaad, en met 6 man in de aanval gereden. Tegen het verkrampen aan doorgereden, en toen er in die groep een demarrage plaats vond moest ik, samen met 2 anderen, passen. Eerste kopgroep waren twee jongens die ook in de eerste aanval (die het peloton dubbelde) zaten, en in mijn groep 1 jongen (Martijn Broekman) die ook bij de eerste groep hoorde. Met z'n drieen naar de finish gereden, de eerste kopgroep was weg, en in de sprint op 0,06 sec net naast het podium gereden. Das dan wel jammer, maar erg blij met het resultaat! Gemiddelde van 44,8 km/u gereden over de wedstrijd, en met name een sterk eerste deel waar het gemiddeld tegen de 46 ging!
Naar huis fietsen ging wel wat minder soepel, dat moet ik eerlijk toegeven :) Maar in dit rijtje op Strava staan https://www.strava.com/segments/6947099?filter=overall dat ben ik stiekem toch wel blij mee :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 10 april 2015 08:41

Holy crap, dat is echt een hele snelle wedstrijd geweest! En dan twee keer in de kopgroep :shock:

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » vr 10 april 2015 08:57

GoodRiddance schreef:Holy crap, dat is echt een hele snelle wedstrijd geweest! En dan twee keer in de kopgroep :shock:
Canyon Aeroad Power 8) 8)

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » vr 10 april 2015 09:24

Basje schreef:
GoodRiddance schreef:Holy crap, dat is echt een hele snelle wedstrijd geweest! En dan twee keer in de kopgroep :shock:
Canyon Aeroad Power 8) 8)
Dat is zeker zo'n fiets met een motortje erin verstopt! :oeps:
Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » vr 10 april 2015 19:49

Basje schreef:
Wombcat schreef: Je reed wel sterk vandaag, je was nog weg in de finale :oke:
Ging inderdaad erg lekker vandaag! Was niet alleen in de finale weg, na 7 ronden met 8 anderen ontsnapt en met 40 minuten hadden we t peloton op een ronde gezet! Vervolgens beetje moeite met vooraan komen, en toen ik er eindelijk was, vertrok weer een deel van de kopgroep. Net de sprong kunnen maken inderdaad, en met 6 man in de aanval gereden. Tegen het verkrampen aan doorgereden, en toen er in die groep een demarrage plaats vond moest ik, samen met 2 anderen, passen. Eerste kopgroep waren twee jongens die ook in de eerste aanval (die het peloton dubbelde) zaten, en in mijn groep 1 jongen (Martijn Broekman) die ook bij de eerste groep hoorde. Met z'n drieen naar de finish gereden, de eerste kopgroep was weg, en in de sprint op 0,06 sec net naast het podium gereden. Das dan wel jammer, maar erg blij met het resultaat! Gemiddelde van 44,8 km/u gereden over de wedstrijd, en met name een sterk eerste deel waar het gemiddeld tegen de 46 ging!
Naar huis fietsen ging wel wat minder soepel, dat moet ik eerlijk toegeven :) Maar in dit rijtje op Strava staan https://www.strava.com/segments/6947099?filter=overall dat ben ik stiekem toch wel blij mee :)
Dan ben je nog beter bezig dan ik dacht :oke: Ik had eerlijk gezegd niet eens gemerkt dat er een kopgroep weg was :oops: Vanuit achterin het peloton is dat soms best moeilijk te zien.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » za 11 april 2015 22:04

Vandaag winst bij de B's 8) In de sprint nog wel, van een uitgedund peloton (/kopgroep) van een man of 10. Al vanaf het begin weg met een paar man, er kwamen eerst 3 terug, later nog een stuk of 4, waardoor het peletonnetje effectief ongeveer was gehalveerd (er waren dus een man of 20 aan de start bij de B).
Me daarna een half uurtje koest gehouden, daarna nog eens aan de boom geschud, maar er vielen geen appeltjes uit :lol:

In de finale waren er nog wat aanvallen, waar ik steeds bij zat, maar er kwam niets weg.
In de laatste ronde me in het wiel gezet van eentje die de afgelopen weken een paar keer de sprint had gewonnen. Twee keer viel een ploegmaat van me nog aan, dus ik liet mijn voorganger het gat steeds dichtrijden. De sprint ging ik vanuit 3e positie aan (op het stuk naar beneden werd de laatste aanvaller bijgehaald, daarna viel het even iets stil) en ik kwam er vrij gemakkelijk langs :D

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » za 11 april 2015 22:06

Vandaag was apart. Er waren veel A's aan de start, een stuk of 40, denk ik.

ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door ChrisN » za 11 april 2015 22:13

Maar, rijden de A en B op dinsdag dan altijd wél apart?, of hangt dat er ook vanaf?

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » za 11 april 2015 22:42

ChrisN schreef:
Maar, rijden de A en B op dinsdag dan altijd wél apart?, of hangt dat er ook vanaf?
Dan rijden ze altijd apart. Ik heb iig nog niet meegemaakt dat ze dan samen rijden.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » zo 12 april 2015 20:10

Wombcat schreef:Vandaag winst bij de B's 8) In de sprint nog wel, van een uitgedund peloton (/kopgroep) van een man of 10. Al vanaf het begin weg met een paar man, er kwamen eerst 3 terug, later nog een stuk of 4, waardoor het peletonnetje effectief ongeveer was gehalveerd (er waren dus een man of 20 aan de start bij de B).
Me daarna een half uurtje koest gehouden, daarna nog eens aan de boom geschud, maar er vielen geen appeltjes uit :lol:

In de finale waren er nog wat aanvallen, waar ik steeds bij zat, maar er kwam niets weg.
In de laatste ronde me in het wiel gezet van eentje die de afgelopen weken een paar keer de sprint had gewonnen. Twee keer viel een ploegmaat van me nog aan, dus ik liet mijn voorganger het gat steeds dichtrijden. De sprint ging ik vanuit 3e positie aan (op het stuk naar beneden werd de laatste aanvaller bijgehaald, daarna viel het even iets stil) en ik kwam er vrij gemakkelijk langs :D
Goed bezig, gefeliciteerd! Zat er al een aantal weken aan te komen gezien je goede klasseringen!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 12 april 2015 22:10

Nice! Je zou bijna denken dat je klaar bent voor de A's ;-)

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » vr 17 april 2015 09:13

Zowel dinsdag als donderdag op de Berg gereden, en beide dagen in een kopgroep lekker mn rondjes gereden :)
Dinsdag met 12 man vertrokken, goede samenwerking gevonden, en weg kunnen blijven. Na 40 min hing opeens t peloton in onze nek, op zo'n 50 meter afstand, maar ze hebben t niet dicht kunnen krijgen. Vervolgens naar de sprint toe gereden, maar bocht in lag het tempo al tegen de 60. Moet eerlijk bekennen dat er dan nog een aantal jongens echt een maat te groot zijn, maar toch naar een 5e plek toe kunnen sprinten.

Donderdag al in de tweede ronde vertrokken, in een kopgroep van zo'n 15 - 20 man. Samenwerking was echt matig, viel vaak stil, grote groep die niet wilde meedraaien, maar blijkbaar was er weinig animo in het peloton om ons terug te rijden, en na 35 minuten iedereen op een ronde gereden. Vervolgens een erg wisselvallige koers, veel demarrages, maar weinig jongens die weg kwamen. Uiteindelijk sprongen er twee weg, en die zijn ook niet meer terug gezien. Zelf in de laatste ronde een poging gewaagd en vanaf de start streep tot halverwege de laatste bocht op kop gereden in mn eentje, maar de benen waren toch te leeg om er nog een fatsoenlijk tempo op na te houden. Resultaat: 10e plek.

De seizoensvorm is er, nu hopelijk volhouden en nog wat verder verbeteren. Eigenlijk nog 2 kilo eraf rijden, en dan moet ik er echt staan. Op naar de Ronde van Brabant met CTWT, met als doel uit te mogen rijden.
Ook Ronbrug nog gesproken na afloop, die binnenkort zijn opwachting gaat maken in een wedstrijd op de Berg in de B groep, toch? :D :oke: ;-)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 17 april 2015 09:25

Knap hoor!! Voorin bij de A's is het toch echt geen flauw niveau..

Ronde van Brabant gaat wel goed komen zo, alleen even 3 uur volhouden ;-)

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » vr 17 april 2015 10:02

GoodRiddance schreef:Knap hoor!! Voorin bij de A's is het toch echt geen flauw niveau..

Ronde van Brabant gaat wel goed komen zo, alleen even 3 uur volhouden ;-)
Wordt mijn langste tocht van het jaar tot op heden... :)
Enige voordeel wat ik gisteren terug zag, in het peloton rondjes met 41 gemiddeld gereden met hartslag 140. Dat moet ik toch wel een uurtje of 3 kunnen volhouden, hoop ik.

Plaats reactie