Avondcriterium Kessel

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

Avondcriterium Kessel

Bericht door GoodRiddance » za 12 april 2014 21:47

Vandaag na een dag helpen sjouwen bij een verhuizing naar Kessel gegaan voor het allereerste avondcriterium. Op fietsafstand van m'n ouders dus ideale opwarming en cooling down.

De loting was weer geweldig. Bij alle KNWU koersen tot nu toe mag ik achteraan beginnen :-?. Eerste ronde dus geprobeerd op te schuiven maar het parcours van 1600 meter had 11 (!!!) haakse bochten. Na de eerste bocht lagen de eersten al een meter of 100 voor op de sukkelaars (ikke) achterin.

Blijven plakken dus maar en als iemand liet lopen, dat gat zo efficient mogelijk gedicht. Na een tijdje ging het kaarsje langzaam uit en bleef ik met vier man. We konden op het bochtige binnenstuk dan weer aansluiten bij het peloton, lieten professioneel lopen op het enige rechte stuk van naam en sloten dan weer aan. Dat ging best goed totdat het niet meer goed ging. Toch lekker rondgedraaid vanaf dat moment en het peloton in de verte ging niet eens zo veel harder.

Bij mij ging het steeds slechter. Om bij dat groepje te blijven, moest ik al enorm harken. Ik vond het dus wel prima toen de vaart er wat uit liep toen we het peloton niet meer konden zien.

Zo eigenlijk de hele wedstrijd doorgereden. Af en toe loste iemand en dan pikten we weer iemand op. Toen het peloton achterop kwam, weer aangesloten om snel weer te lossen. De koek was echt op. OP zich niet erg want meteen daarna riep de jury om dat de gedubbelden 5 ronden voor het einde uit koers moesten. De finish bekeken en ik zie net dat ik als 40e ben geklasseerd. Het peloton bestond nog uit een mannetje of 27.

Conclusie: het moet nog een tandje beter.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Re: Avondcriterium Kessel

Bericht door Ottie » zo 13 april 2014 08:03

Goed volgehouden, dat blijt toch ook goede training :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

nicovandijk
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: King RS/Aeroad CF

Bericht door nicovandijk » wo 16 april 2014 12:12

Netjes! Zie ik je vanavond weer?
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 23 maart 2015 21:32

Zojuist gehoord dat deze dit jaar weer plaats vindt, maar dan niet als avondcriterium maar gewoon op de zondagmiddag.

Zondag 12 april is het bal.

Zelf ben ik dan nog niet echt fit denk ik, maar omdat het qua locatie ideaal ligt voor de toeschouwers en het een leuk rondje is door het centrum (en de fans dus op het terras kunnen ploffen), heb ik me toch maar ingeschreven.

Desnoods ga ik ook gewoon op het terras zitten 8)

Plaats reactie