TWC De Zwaluw - Klassiekers voor amateurs 2015

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

TWC De Zwaluw - Klassiekers voor amateurs 2015

Bericht door GoodRiddance » ma 15 december 2014 09:34

Nog onder voorbehoud, maar het lijkt al redelijk definitief te zijn:

18 en 19 april : Omloop der Peel

3 mei: Ronde van Brabant

12 juli: Someren - Peer - Someren

6 september: Twee Landen Koers

Alle koersen zijn ongeveer 130km, met een uur of 3 sta je weer bij de finish.

CTWT heeft de Ronde van Brabant op de jaarkalender staan. Dit is de eenvoudigste klassieker van de kalender dus ook voor beginners de beste koers om je even prof te voelen. Dat is een rit in lijn van 100 kilometer met daarna 3 omlopen van 10 kilometer.

Het is anders koersen dan een criterium. Veel minder bochten en dus minder heftig qua remmen-optrekken-etc. De snelheden liggen wel weer hoger omdat een peloton op lange rechte wegen meer snelheid kan ontwikkelen.

Het zou mooi zijn als we - in ieder geval voor de Ronde van Brabant - een team van CTWT kunnen inschrijven.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Re: TWC De Zwaluw - Klassiekers voor amateurs 2015

Bericht door Jan Willem » ma 15 december 2014 09:49

ik heb 3 mei alvast in de agenda gezet. De enige klassieker die ik ooit al een keer gereden heb.

Vond het erg gaaf om te doen. Meerijden met het peleton tot de plaatselijke rondes ging goed. Pas daar ging het door de wind op de kant en moest ik er af en kwam in een achtervolgende groep terecht. Met die groep de lokale rondes uitgereden.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 15 december 2014 10:37

Hier staat 3 mei ook in de agenda, zal afhangen van de vakantie plannen of dat lukt.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 28 december 2014 08:33

Van betrouwbare bron weet ik dat de vergunningen voor 3 mei voor de Ronde van Brabant rond zijn dus die datum is toch vrij definitief.

Kleine frustratie van mijn kant: Brakel/Maaskantje valt samen met de Omloop der Peel en Kasteelronde Mill valt samen met Ronde van Brabant.

Op 3 mei komen we dus vrijwel langs de plek waar ook een wedstrijd wordt georganiseerd. En als je dan de rest van de kalender ziet.. dan is er in de regio een stuk minder.

Je zou haast verwachten dat er anno 2015 wat communicatie plaatsvindt tussen verschillende organisaties die in dezelfde vijver vissen. Nu moet je natuurlijk niet klagen als de deelname voor je criterium tegenvalt want je potentiele deelnemers rijden 15km verderop een klassieker... of andersom :ass:

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 28 december 2014 10:30

GoodRiddance schreef:Van betrouwbare bron weet ik dat de vergunningen voor 3 mei voor de Ronde van Brabant rond zijn dus die datum is toch vrij definitief.

Kleine frustratie van mijn kant: Brakel/Maaskantje valt samen met de Omloop der Peel en Kasteelronde Mill valt samen met Ronde van Brabant.

Op 3 mei komen we dus vrijwel langs de plek waar ook een wedstrijd wordt georganiseerd. En als je dan de rest van de kalender ziet.. dan is er in de regio een stuk minder.

Je zou haast verwachten dat er anno 2015 wat communicatie plaatsvindt tussen verschillende organisaties die in dezelfde vijver vissen. Nu moet je natuurlijk niet klagen als de deelname voor je criterium tegenvalt want je potentiele deelnemers rijden 15km verderop een klassieker... of andersom :ass:
Vermoed zo dat de NWB mensen niet op de kalendervergaderingen van de KNWU districten aanwezig zijn.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 28 december 2014 11:17

Een mail is zo getypt.

Plaats reactie