Voorjaars Trainingskoersjes Ahoy 2015

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Voorjaars Trainingskoersjes Ahoy 2015

Bericht door MrAnMo » zo 01 maart 2015 10:24

Fietsen hier eigenlijk ook mensen bij de trainings voorjaarskoersjes van Ahoy mee? Ik ben sinds dit jaar begonnen met wedstrijdjes. Voorlopige status is nog pannenkoek maar de lol is groot.

Mijn verslagje van gister:

Zaterdag Ahoy dag. Net terug van vakantie en de kriebels om te koersen waren niet meer te onderdrukken. Ik bak er natuurlijk nog geen pepernoot van en dat ik in de B groep start zegt natuurlijk wel genoeg, maar dat maakt de lol in het spelletje niet minder. Het gevoel tijdens de vakantie was niet erg positief. Hartslag die maar moeilijk omhoog ging terwijl je benen in de brand staan gaven eigenlijk geen goede hoop, maar wie weet wat 48 uur niet fietsen voor herstel oplevert.
Vrouw mocht vandaag al weer aan de arbeid, gelukkig boden schoonouders oppas uitkomst. Hierdoor vertrok ik vanuit Maassluis wat het afspreken met Harm en Ronald weer makkelijker maakte. Toevallig ging de rest van Een Bonk Macht er vandaag ook nog op uit voor een toertochtje waardoor we gelijktijdig in het Wapen konden verzamelen. Na gezellig gekeuvel en een opgelucht gezicht van een niet nader te noemen persoon toen die er achter kwam dat wij met zijn drieën niet mee gingen toeren was het tijd.

Helaas konden we de rest niet overtuigen om voor een rondje Berkel te gaan dus het tempo moesten we zelf doen. Harm had spierpijn en die wou die dmv hard aanzetten en sommige stukken op hoge snelheid alvast er uit trappen. Of het werkte geen idee maar ik zag hierdoor wel dat hartslag en benen weer een beetje deden wat ze horen te doen. Met bijna alleen maar wind mee waren we zo bij RWC Ahoy. Tijd om in te schrijven. Dit ging nu vlot we stonden tenslotte al in het systeem.

Hier scheidde dan mijn wegen met Harm en Ronald. Zij in de A groep en ik in de B groep. De B groep had totaal 50 man aan het vertrek. Besloten om me zelf maar ergens halverwege in het peloton te handhaven. Ik ben namelijk niet zo goed met harde wind (te weinig watts voor mijn frontale oppervlakte)en elke trap teveel kom je op het einde tekort. De wind waaide goed hard door dus die zou wel de beslissende factor worden. Het wedstrijd verloop was chaotisch. De A groep haalde ons op een gegeven moment in maar het snelheidsverschil was erg klein. Hierdoor reden we met de B's mee met de A wat dus niet mag. Deze situatie werd erg lang toegestaan met als gevolg dat aan de achterkant van het B peloton de deur wagenwijd open stond. Ik hield zo'n beetje 10 a 15 man van het B peloton voor me maar op een gegeven moment leerde een blik naar achter dat ik de laatste was die nog was overgebleven.

Het stuk van de laatste bocht naar start finish was het zwaarst met volle bak schuin wind tegen waardoor je al gauw op de kant zat. Gelukkig schoof het dan al gauw in elkaar maar elke rond vielen hier dus slachtoffers. Doordat B nog steeds achter A zat bleef het tempo ging omhoog en ik voelde dat ik eigenlijk moest gaan lossen maar gelijktijdig greep de jury in, de B’s en A’s moesten weer apart gaan koersen of de overgebleven B’s lieten het ook lopen, geen idee meer eigenlijk. In ieder geval, ik zat er nog bij en had het overleeft.

Weer een aantal rondes later werden we ingehaald door de kopgroep van A. Dit liet weer een aantal B’s mee gaan met de A’s terwijl ik het met een aantal andere B’s liet lopen en een eigen wedstrijd er van maakte. Door al deze chaos was mij mijn plek in het peloton geheel onduidelijk.

Langzaam maar zeker kregen we zicht op een groter peloton wat uit bijna allemaal B renners bleek te bestaan. Hiervan moesten we dus een aantal op een ronde hebben gezet. Na vraag bij personen die met mij mee hadden gereden deden dat echter ontkennend beantwoorden. Oftewel geen idee dus of ik nu op de meeste een ronde voorlag of dat ik schijnbaar met moeite bij de rest had kunnen komen. In ieder geval werd het sein nog 5 rondes gegeven.

De sprint was chaotisch. 2 bochten voor het eind werd ik zowat van mij fiets gereden maar kon gelukkig blijven zitten. Dit kosten me wel veel plaatsen. De sprint zelf met volle bak wind tegen ging niet goed. Ik won net zo veel als ik verloor en zou zo rond p20 van het peloton zijn. Uit de uitslag later bleek echter dat ik 10e was. We hadden dus toch met 14 man de rest op een rondje gezet. Beste prestatie tot zo ver.

Na afloop kreeg ik van de persoon achter me te horen dat die blij was maar het ook een wonder te vinden dat ik op mijn fiets bleef zitten. Hij zag dat er iemand onbesuisd voorbijkwam en zich in een gat probeerde te persen die er niet was waarbij ik dus een paar duwtjes kreeg. Hij dacht als jij gaat ga ik ook maar gelukkig ging je niet. Ik heb er maar niet te veel bij stil gestaan. Het hoort erbij en ging te snel om over na te denken.

Bij de A’s was het ook een zware koers geweest. Ronald op een ronde gezet en Harm 7e (erg netjes van hem) De race werd gewonnen door 1 van de miljoen fietsende Kreders. Veel uitvallers bij de A’s door de wind wat uitrijden dus des te straffer maakte.

Strava https://www.strava.com/activities/260977648
Mylaps http://www.mylaps.com/en/classification ... perClass=1
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

MrAnMo
Contacteer:

Re: Voorjaars Trainingskoersjes Ahoy 2015

Bericht door MrAnMo » ma 09 maart 2015 16:02

De lente is aantocht en dat was afgelopen zaterdag te merken ook bij Ahoy. 110 mensen aan de start waarvan 59 in de B categorie waar ik reed. Bij de start een voorzichtig zonnetje maar vooral een fel windje. Helaas ging het vandaag minder makkelijk als vorige week. Zat al snel op driekwart van het peloton met als gevolg dat ik verkeerd zat bij het passeren van het A peloton. Je mag niet aanhaken volgens de jury maar dat gebeurde weer volop. Het tempo ging omhoog en gedurende een tijd was het peloton vermengt. Ik dacht nog redelijk vooraan te zijn maar op een gegeven moment zag toch nog een groep voor ons rijden. We dachten dat het een A peloton was maar zo te zien volgens Mylaps en Strava zaten er ook nog B renners in verstopt. Jammer toch een beetje koersvervalsing.
Anyway ik heb gewoon mijn rondjes gedraaid en af en toe op kop gefietst. Geen power dus de gedachte aan ontsnappen kwam niet eens bij mijn op. Bij de tweede passage van het A peloton ging het tempo weer omhoog. Gedurende een ronde of 5 was het gemengd. Door deze aktie waren we wel weer terug bij het B peloton die eerder mee was gesneaked (maar dat wist ik op dat moment niet)

Met nog 3 rondes te gaan langzaam naar voren gereden maar helemaal vooraan kwam ik nooit. De laatste ronde ging erg hard en een echte sprint kwam er niet meer uit. Uiteindelijk dus volgens Mylaps 15e.

Het was weer leuk en gezien de wind ben ik tevreden.

Kan ik het hier laten staan of moet ik het naar de trainingskoersjes topic verplaatsen?

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Bericht door Wombcat » ma 09 maart 2015 18:17

Kan prima hier, er zijn meer competities met een eigen draad.

En die koersvervalsing bij het dubbelen is idd erg irritant. Netjes gereden :oke:

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R
CTWT-lid: Ja

Bericht door Vinnie 2.0 » ma 09 maart 2015 23:08

Ik was erbij, maar dan als toeschouwer.
Ook leuk 8)
2017 wordt mijn jaar

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » di 10 maart 2015 08:16

Volgens mij heb ik je dan in een flits gezien Vinnie.

Ik zat nog even naar de gemiddeldes te kijken en daar was voor de B groep weer een kilometer bij gekomen ten opzichte van de week ervoor en dat ondanks de harde wind. Geen wonder dat het moeizamer ging voor mijn gevoel. Hopelijk zaterdag eens wat minder wind.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 14 maart 2015 19:08

Wind, veel wind en dat uit oost noord oostelijke richting. Oftewel 2 stukken recht tegen en 2 stukken mee. Dit bleek killing voor het koersverloop te zijn. Niemand kwam weg. Zelf het ook nog geprobeerd met een paar man maar verder als 1,5 ronde kwamen we niet. Elke voorsprong werd op het stuk wind tegen wel weer dichtgereden.
Geprobeerd zo goed mogelijk voorin te blijven in de B groep voor het geval er weer gaten ontstonden bij passage van het A peloton. Dit lukte redelijk als je maar continu naar voren bleef rijden. Deed je dat niet dan zat je zo halverwege en vervolgens achteraan. Hier en daar weer mee gesprongen maar zoals ik al eerder melde alles stranden een vroegtijdige dood.

Het 51 koppige peloton bleef compleet. Aan de achterkant waaide er niemand af en voor lukte het niemand om weg te komen. Het zal de koude harde wind zijn geweest. Als er dan weer eens hard werd doorgetrokken en je keek na een rondje een beetje achter je zag je heel het peloton op een lint maar wel compleet. Dat kon dus niet anders als een massasprint gaan worden.

In de laatste ronde gebeurde wat wel vaker bij mij gebeurde. Ik zat net aan de verkeerde kant toen het tempo omhoog werd gegooid en iedereen me rechts voorbij vloog en ik niet mee kon doordat er nog 1 voor mij zat die niet door trapte. In no time 10 extra plaatsen kwijt en die maakte ik nooit meer goed. Op het laatste rechte eind win ik eigenlijk hoogstens 1 plaatsje dus je plek na de bocht bepaalt meestal je uitslag. Geen top 10 helaas waar ik stiekem wel op had gehoopt met deze benen. Volgens mylaps 18e geworden van de 51.

MrAnMo
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » za 28 maart 2015 18:55

Vandaag de laatste wedstrijd in de voorjaarsreeks bij AHOY.

Het Open Rotterdams Kampioenschap maar na vandaag beter bekend als modderworstelen langs de startbaan. Er was regen voorspeld, er was wind voorspeld en de voorspellingen kwamen ook nog eens uit. De voorspelling van zoveel modder had ik echter nergens gelezen. Ik dacht dat ik alleen bij WWV zo vies kon worden maar die gedachte was fout, het kon nog erger.

Vandaag dus het ORK bij RWC AHOY. Hierdoor werd er dus verschillende gescheiden klassementen gemaakt en waren er ook nog eens 3 starttijden. Ik zelf mocht om 12:00 aan de start verschijnen en stond bij de basisleden ingeschreven. Gelijktijdig met ons starten ook de 50+ en de mannen met een sportklasse licentie. De dames die aan het vertrok stonden mochten 1 minuutje later vertrekken en hun eigen race rijden.

Bij de mannen rond de 56 man aan de start op een natte baan, alleen als je op kop fietste werd je niet vies maar daar had en heb ik de benen niet voor dus belande ik achterin het peloton en mocht ik aldaar gaan modderhappen. Van de koers vooraan zag ik niet zo veel. Dit had meerdere redenen maar de voornaamste was dat ik al snel niet zo veel meer zag door mijn bril, afzetten is dan ook weer geen optie want dan zitten binnen notime je ogen vol met bagger. De andere reden was dat ik met deze nattigheid niet zo goed naar voren durfde te rijden en daar continu je plekje te verdedigen. Der halve besloot ik al snel dat uitrijden het best haalbare zou worden vandaag.

Het peloton reed vrij compact vandaag en ik kwam qua snelheid niet in de problemen, dit ondanks de af en toe harde wind vlagen die tegen ons aan ramden richting start finish. Nadat de dames hadden afgesprint en wij het sein nog 3 rondes kregen had ik de hoop om nog wat op te schuiven. Helaas denkt altijd iedereen dat te doen tegen die tijd en dus ging dat niet zo makkelijk. Uiteindelijk ergens halverwege het peloton gekomen en van daaruit maar gesprint. Veel kwam er niet uit vandaag. Ik was verzopen en mijn benen wouden gewoon niet harder.

Uiteindelijk 5e van de 15 bij de basisleden en 24e van de gehele groep die was gestart. Ondanks de nattigheid, kou, wind en modder toch weer veel plezier gehad. Vanaf morgen is het weer zomertijd dus dan kunnen we aan de slag bij de diverse Zomer Avond Competities.

https://www.strava.com/activities/275262505
http://www.mylaps.com/en/classification/3406837

Plaats reactie