Ronde van Brabant

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Ronde van Brabant | 3 mei 2015

Bericht door who cares » zo 03 mei 2015 11:42

Ik heb ze in Deurne voorbij zien komen . Volgens mijn was het deelnemersveld al in 2en gesplitst . Ottie gezien en toegeroepen . Of ie het gehoord heeft , ?????. Zeker 5 tenuetjes gezien in de 1e groep Ottie reed vrij achteraan in de 1e groep.

Ze moesten idd iets anders rijden , precies zoals ik het gedacht had.

Het begon net licht te miezeren , maar daar zullen ze niets van merken.

Met een beetje geluk zullen ze geen last van de regen hebben , misschien wat gemiezer . Wel een pittig windje
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Re: Ronde van Brabant | 3 mei 2015

Bericht door Jan Willem » zo 03 mei 2015 17:28

Alleen in de plaatsellijke rondes werd het echt nat. En ook nog eens erg nerveus. Er werd bij tijd en wijle erg slecht gestuurd en hard geremd. Eigenlijk zat ik daar ook wat te ver naar achter.

Was erg leuk om als team met volgauto aan de start te staan. Geloof dat de mannen in de auto ook een mooie dag gehad hebben.

Bij ging het best goed. Grootste probleem was m'n plek in het peleton handhaven. Kon wel naar voren rijden (tot op zekere hoogte) maar daar blijven rijden is wat anders. Gelukkig ging het niet al te vaak op de kant. Uiteindelijk bleef er een flink peleton bij elkaar in de lokale rondes en daar ben ik dan ook in gefinished.

na afloop nog even gezellig nagepraat en eklaars belevenissen gedeeld.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 03 mei 2015 18:02

Jan Willem schreef: Gelukkig ging het niet al te vaak op de kant.
1 x was voor mij helaas genoeg. Werd door een wat lompe Wilvo renner het gras in gereden toen het op een lint ging. Stuk hout en een pol gras in derailleur en achterwiel. Liep ineens erg zwaar. Al rijdend de troep uit de derailleur gepulkt, maar toen was het kwaad al geschied en reed ik met een groepje achter het peloton. Na 65km uit koers gehaald met een man of 20.

Thuis helaas geconstateerd dat achter wiel een enorme slag had opgelopen, 1 spaak volkomen uit zijn nippel gerukt en gebroken. Eens kijken of dat nog gerepareerd kan worden. Gelukkig geen dure wielen gestoken.

Maar..... ik vond het wel weer machtig mooi om met zo'n groot peloton met hoge snelheid door het Brabantse land te 'vliegen' :D ondanks de angst voor valpartijen etc. blijft koersen mooi om te doen
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 03 mei 2015 18:53

Otto , ik neem aan dat je me niet hebt gehoord bij de rotonde in Deurne . Daar reed je vrij achteraan in de groep .

Afbeelding

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » zo 03 mei 2015 19:09

Was pittig koersen als je niet goed bent in peloton rijden :(
Toen het op de kant ging waar Otto eraf moest, wist ik een mooie groepje bij elkaar te krijgen. 10 km volle bak in de achtervolging op het peloton, om daar nog bij te kunnen aanpikken. Naast Harm komen rijden, met een hoofd roder dan een tomaat, die op z'n gemakje in het peloton mee aan het sturen was. Had niet door gehad dat er een grote groep af was, tegendeel gold helaas voor mij. 30 km later weer er half af, en met een groepje van 6 kunnen terug keren, maar, zoals de Belgen het zo mooi zeggen, een aantal lucifers al verbrandt.
Na 70 km lichte kramp in beide bovenbenen en dat werd alleen maar erger. Het resulteerde in niet meer staand kunnen aanzetten, en juist op het meer bochtige deel van het parcours miste ik dit erg. Hele tijd als laatste of 3 na laatste in het peloton gehangen, tot het op 3 km voor Liessel op de kant ging en het wiel voor mij langzaamaan verdween. Met de moed der wanhoop er heen geprobeerd te rijden, maar moest helaas laten lopen. Tussen de auto's in naar Liessel gereden. In de finish straat niks herkend, toch wat te diep gegaan, en maar een omloop van 10 km gereden, waar halverwege de omloop de gevreesde Bezemwagen mij kwam vertellen dat ik niet op de weg thuis hoor, maar op het fietspad.
Zo'n 100 km mogen koersen, als een echte peloton, als een echte wielrenner, stiekem een droom die uit kwam, jammer dat die niet kon worden uitgeslapen :)

Iedereen die mee was bedankt voor het relaxte inrijden, Harm extra bedankt voor het regelen van de inschrijvingen, en Ploegleider en Mecanicien, bedankt voor jullie tijd! Ik vond het een topdag!

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » zo 03 mei 2015 19:23

Ik ben ook erg tevreden met mijn persoonlijke prestatie. Weliswaar een DNF, maar het doel was om tot de plaatselijke rondes erbij te blijven en dat is gelukt.

Ik had mezelf voorgenomen om 1 ding te doen, en dat was voorin rijden. Zodra er een aantal voorbij gingen, wist ik dat ik zelf ook weer aan de bak moest, want ik heb het vermogen niet om achteraan alles constant bij te trappen. Dat ging aardig goed en ik heb vaak op ongeveer 1/3 van het peloton gereden. In het begin flinke spanning, omdat het voor mij de eerste klassieker was, en het dus op z'n zachtst gezegd onwennig was om met 50+ in een peloton te rijden. Na een km of 8 liep mijn hartslag ook duidelijk terug en begon ik me wat meer op m'n gemak te voelen. Vanaf dan was het puur positie houden en dat lukte best aardig. Af en toe een keer een remmetje erbij, wat misschien niet helemaal prettig was voor de mensen achter mij, maar ik deed m'n best om zo vloeiend mogelijk te rijden.

Ik had specifiek snelheid en afstand niet zichtbaar gemaakt op de garmin, zodat ik niet mentaal afgeleid zou worden, want die waardes had ik toch niets aan. Na geschat ongeveer 50 km begon ik lichte kramp te voelen, dus foute boel. Ik baalde flink want lucht had ik nog genoeg, dus ik probeerde flink te drinken, wat ik achteraf misschien te weinig had gedaan. Toch doorgebeten en geprobeerd om de benen in beweging te houden. Kramp werd echter steeds erger, en het vrat energie om er doorheen te fietsen. Uiteindelijk toen het na 93 km koers nogmaals op de kant ging werd het een keer te veel en moest ik echt eraf. Het peloton zat bij elkaar dus de bezemwagen haalde me al redelijk snel in. Op het fietspad m'n weg vervolgd voor nog 4 km en toen afgestapt bij de permanence waar mijn vrouw al op mij stond te wachten.

Al met al een geweldige ervaring en het smaakt naar veel meer. Jongens allemaal bedankt voor de gezelligheid, Jan Willem een extra bedankje voor jou voor die ene duw, waardoor ik net weer effe aan kon pikken. :oke:

Om me bij Bas te voegen, ploegleider en mecanicien bedankt, maar jullie hadden volgens mij ook de grootste lol. :D

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 03 mei 2015 19:32

Ik vond het een geweldige dag!!

Vooraf iedereen gezien behalve Koert die alleen even zwaaide bij de start toen hij achteraan startte. Ik was behoorlijk bang voor de stevige wind die er stond dus probeerde ik me te houden aan de planning die ik in mijn hoofd had: Zo weinig mogelijk energie verspillen maar bij de eersten zitten als we vanuit Oploo rechtsaf naar Overloon draaien en van St. Anthonis linksaf naar Boekel.

Dat ging prima. Op het eerste lange stuk naar Oploo kon ik wat opschuiven. Daar meteen de eerste verbazing: Joostje is een winnaar in de dop want zonder enige ervaring in zo'n peloton reed hij (zo leek het) probleemloos bij de eerste 30 rond tussen alle kanshebbers in. Af en toe frustrerend om door de wind naar voren te rijden om dan nog steeds achter hem te zitten terwijl hij "gewoon" in het pak bleef zitten. Erg knap.

Anyway, naar Overloon bleef het rustig. Toen in hoog tempo naar het Noorden waar ik bij St. Anthonis (dankzij parcourskennis van die rotonde) even het pak aanvoerde. Even overwogen te demarreren maar me in gehouden. Zo kon ik toen het linksaf draaide redelijk rustig meekomen zonder moeite. Ik zakte wel naar achteren maar toen het even op de kant ging, kon ik probleemloos mee. Blijkbaar (zo claimde Basje) brak het een meter of 10 achter me. Het stuk wind tegen ging erg rustig. Geen oorlog tussen Boekel en Gemert, alleen bij Bakel ging het even op de kant. Ook daar kon ik zonder veel moeite mee.

Mijn grote angst waren voor de lokale ronden maar daar ging het van de 9km maar een krappe 500 meter echt op de kant. Dat werd vooraan niet uitgespeeld dus kon ik daar ook makkelijk mee. Helaas waren Joostje en Basje toen net gelost dus zat een ploegenklassement er niet meer in. De eerste lokale ronde ging Nico (vorig jaar nog CTWT-er) onderuit in de eerste bocht van de omloop waardoor het even aanpoten was maar verder gingen de lokale ronden soepeltjes. Zelfs nog even vooraan gaan kijken. In de laatste ronde was het erg nerveus en hield ik me koest tot er aan de linkerkant een groot gapend gat naar me keek. Daar toch maar in gedoken om niet eens zo heel ver van de eersten naar de finish te rijden. Geen idee van de uitslag - dat is moeilijk raden in zo'n peloton - maar ik gok iets van 40e. Kan ook zomaar 60e zijn; zodra de uitslag gepubliceerd wordt, zullen we het weten. Gemiddelde snelheid was 43,6 p/u, toch serieus hard bij deze weersomstandigheden.

De jongens in de ploegwagen hebben een mooie dag gehad en genoten van de chaos die af en toe ontstond. Volgens mij was het een groot succes! Ik zou morgen zo weer willen ;-). Misschien een CTWT-bak aanschaffen want ik had toch best stress voor mijn auto :lol:

Ik ga nog een filmpje monteren, daar moet ik even voor gaan zitten.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » zo 03 mei 2015 19:40

Haha Harm, leuk stuk. Jij nog bedankt voor het aanmoedigen toen ik dreigde te lossen. Je riep dat het stil ging vallen dus met de energie uit m'n kleine teen kon ik weer aanklampen, en wat bleek...het viel stil. :lol: Net op tijd gelukkig. :oeps:
Af en toe was het echt harken. Enige 'paniek' moment was een PLOINK van mijn spaak tegen een achterderailleur. Maar dat bleek zonder verdere gevolgen. Ik begrijp dat Otto schade heeft aan z'n achterwiel met een spaak eruit, dus ik hoop dat dat nog te repareren valt.

Leuk voor de statistieken, STRAVA van de winnaar: https://app.strava.com/activities/297483611/analysis

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » zo 03 mei 2015 20:51

Joostje schreef: Leuk voor de statistieken, STRAVA van de winnaar: https://app.strava.com/activities/297483611/analysis
Hartslag gemiddelde van 140, wow! Moet ik nog wel wat jaartjes voor oefenen!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 03 mei 2015 21:01

GoodRiddance schreef:...want ik had toch best stress voor mijn auto :lol:
Als ik onze ploegleider mag geloven: Terecht! :shock: :lol:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » zo 03 mei 2015 21:05

Zat eens terug te kijken op Strava, eerste uur 46,6 gemiddeld, tweede uur 42 gemiddeld, en toen nog een goed kwartier eraan kunnen bungelen voordat het peloton besloot om niet meer op mij te wachten. Prima tijden die eerste twee uurtjes :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 03 mei 2015 22:36

Om na te genieten:

https://www.youtube.com/watch?v=dSo_U7_ ... e=youtu.be

Ik heb maar wat geknipt, vooral als ik CTWT-kleuren zag. De beelden in de regen zijn hier en daar wat blurry.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 04 mei 2015 07:02

GoodRiddance schreef:Om na te genieten:

Ik heb maar wat geknipt, vooral als ik CTWT-kleuren zag. De beelden in de regen zijn hier en daar wat blurry.
Ik ben wazig in beeld 2:09/2:10 links van de witte auto ( met lampen aan ) aan de rechterkant .

Afbeelding

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 04 mei 2015 07:07

:oke: mooi filmpje!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 04 mei 2015 07:09

Uitslag CTWT :

41 62 Harm Verhoeven Rosmalen CTWT.nl
76 58 Jan Willem den Braber Amsterdam CTWT.nl

NG 56 Bas Koster Utrecht CTWT.nl
NG 57 Joost Adriaans Eindhoven CTWT.nl
NG 59 Otto Schapendonk Nijmegen CTWT.nl
NG 60 Koert Weber Swifterbant CTWT.nl
NG 61 Mark Snaterse Oegstgeest CTWT.nl

Afbeelding

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 04 mei 2015 07:34

Netjes gereden mannen. Wat een gemiddelde zeg...foi!
Biologisch

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 04 mei 2015 07:49

verlagje op de site van de wielrenbond http://wielrenbond.nl/wielrenbond/node/263

kan een moderater de verslagen in het wedstrijd gedeelte van het forum zetten? Ze staan nu in het leden deel?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 08:00

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 mei 2015 08:04

Basje schreef:
Joostje schreef: Leuk voor de statistieken, STRAVA van de winnaar: https://app.strava.com/activities/297483611/analysis
de 40+ ers heersen weer als vanouds!
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 04 mei 2015 08:24

GoodRiddance schreef:Om na te genieten:

die snelheid loopt lekker op af en toe! Meteen na afloop van de neutralisatie en af en toe met 20 een bochtje door en dan in 1x doortrekken tot 50+ km/u 8) Mooie actie op 3:00 ;-)

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » ma 04 mei 2015 08:39

Leuk filmpje Harm! En echt knap gereden van Jan Willem en jou, ik moet eerlijk bekennen dat ik voor zulke lange koersen als dit echt een stuk inhoud mis. 50 km koers als training is toch echt wat te weinig, wijze les voor volgend jaar :)

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 04 mei 2015 08:44

Basje schreef:Leuk filmpje Harm! En echt knap gereden van Jan Willem en jou, ik moet eerlijk bekennen dat ik voor zulke lange koersen als dit echt een stuk inhoud mis. 50 km koers als training is toch echt wat te weinig, wijze les voor volgend jaar :)
en vooral meer naar voren rijden in het peleton. Dat scheelt echt veel energie!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 04 mei 2015 08:46

who cares schreef:Uitslag CTWT :

41 62 Harm Verhoeven Rosmalen CTWT.nl
76 58 Jan Willem den Braber Amsterdam CTWT.nl

NG 56 Bas Koster Utrecht CTWT.nl
NG 57 Joost Adriaans Eindhoven CTWT.nl
NG 59 Otto Schapendonk Nijmegen CTWT.nl
NG 60 Koert Weber Swifterbant CTWT.nl
NG 61 Mark Snaterse Oegstgeest CTWT.nl
:) 2 plekjes beter dan de vorige keer. Alleen nu wel in het peleton, terwijl ik de vorige keer in de 4e groep zat.

Volgens m'n hartslag niet zo heel gek gedaan, maar m'n benen voelen vandaag zwaar genoeg :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Willem op ma 04 mei 2015 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 04 mei 2015 09:03

Basje schreef:
Is ook een kwestie van je positie in de groep . Als je constant achterin vertoefd zul je meer en meer een achtervolgingswedstrijd rijden , zeker na de smalle bochtenpassages waar het op een lint gaat erna.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 mei 2015 09:05

Jan Willem schreef:
Basje schreef:Leuk filmpje Harm! En echt knap gereden van Jan Willem en jou, ik moet eerlijk bekennen dat ik voor zulke lange koersen als dit echt een stuk inhoud mis. 50 km koers als training is toch echt wat te weinig, wijze les voor volgend jaar :)
en vooral meer naar voren rijden in het peleton. Dat scheelt echt veel energie!
meer (trainings-) wedstrijden opzoeken met grotere pelotons?
zie bijv. 't Loo/Oldebroek in februari. Gegarandeerd 100 man per peloton op mooie brede wegen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Plaats reactie