Ronde van Brabant

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Re: Ronde van Brabant | 3 mei 2015

Bericht door Basje » ma 04 mei 2015 09:12

Thierry le Brun schreef: meer (trainings-) wedstrijden opzoeken met grotere pelotons?
zie bijv. 't Loo/Oldebroek in februari. Gegarandeerd 100 man per peloton op mooie brede wegen.
Is inderdaad een van m'n leerpunten, positioneren in het peloton. Tot 40 - 50 man gaat het mij goed af, maar grotere groepen zit ik achterin te prutsen...

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 04 mei 2015 09:19

GoodRiddance schreef:Om na te genieten:

https://www.youtube.com/watch?v=dSo_U7_ ... e=youtu.be

Ik heb maar wat geknipt, vooral als ik CTWT-kleuren zag. De beelden in de regen zijn hier en daar wat blurry.
Leuk filmpje, kan goed zien dat je graag aan de buitenkant rijdt en af en toe wat (meer) wind vangt. Viel mij trouwens ook op in Sloten. ;-)
Wel goed gereden :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 09:37

Eigenlijk hang ik het liefst achterin. Beetje cruisen, af en toe doortrekken maar geen nervositeit en wachten op de finale. Dan pak ik mijn moment er wel uit. Als ik vooraan zit in zo'n wedstrijd, ga ik ook iets proberen anders blijf ik uit het gedrang.

Midden in het peloton vind ik het nerveus en rijd ik liever wat aan de zijkanten. Kan ik ook opschuiven als het moet, desnoods door de wind.

Gisteren was achterin hangen geen optie. Te veel plekken waar het op de kant kon en dan heeft het sterk de voorkeur om er voor te zitten. Ik raakte nog even in de stress bij Landhorst waar ik enigszins agressief een plekje moest veroveren in het lint; anders had ik er daar al af kunnen waaien. Gelukkig brak het achter me en niet voor me.

Een krappe minuut voor dat dorpje zie je JW naar voren sprinten aan de linkerkant door de wind aan 50+ per uur. Daardoor zat hij net 20 a 30 plekken verder naar voren een heeft waarschijnlijk nauwelijks gemerkt dat het na dat dorpje op de kant ging.

Vaak is het ook geen kwestie van "opschuiven". Als je te ver naar achteren zit en je weet dat het na de volgende bocht op de kant kan gaan, moet je naar voren. Desnoods volle bak door de wind: liever een seconde of 30 daar gebruiken om in één ruk 40 plekken te pakken dan even later 3 minuten te moeten harken op het kantje.

Ik ben geen ster in het peloton; het lukt me niet om 'schuilend' bij de eerste 50 te blijven rijden. Gelukkig was ik gisteren sterk genoeg om op de cruciale momenten door de wind naar voren te rijden en op het goede moment op de juiste plek te zitten.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 04 mei 2015 09:46

Gaaf filmpje Harm. En bedankt voor het deja vu van mijn 2 'sterf' momenten. 2e keer vloog ik er zo snel af dat de camera het amper kon bijhouden. :lol:
Wel gaaf om te zien zo. Je reed inderdaad compleet anders dan ik. Ik probeerde juist weg te blijven van de kanten. Als je goed voor je uit keek en min of meer vertrouwde op je voorgangers viel het mee met de nervositeit. Had ik jouw lijnen gereden, dan had ik zeker weten al veel eerder moeten lossen.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure
CTWT-lid: Ja

Bericht door vc-charlie » ma 04 mei 2015 09:53

Chapeau mannen voor deze inspanningen: DNF of niet, het zal mij een worst zijn, ik zou er immers zelf helemaal niets van bakken! Dus, nogmaals: petje af!

Wel benieuwd: wat voor vermogens kunnen er nu aan het eind van de koers worden gepresenteerd? Ik zie in dat filmpje het een en ander langs komen, maar ben toch benieuwd naar het geheel... ;-)
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 09:59

Kepietje van Garmin:

279 W
Gem. vermogen

1,094 W
Max. vermogen

238 W
Max. gem. vermogen (20 min)

271 W
NP (Normalized Power)

2,298 kJ
Arbeid

Je rijdt eigenlijk heel weinig "constant". 46% zit onder de 150 watt (vaak 0 dus even de benen stil) en 14% zit op meer dan 450 watt.

Tussen de 200 en 300 watt is 'slechts' 15% van de tijd.

Hollen en stilstaan dus. Dat is ook wat je nekt, lekker 3 uur aan 270 watt fietsen is denk ik eenvoudiger dan dit vermogensprofiel nabootsen.
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op ma 04 mei 2015 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

nicovandijk
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: King RS/Aeroad CF

Ronde van Brabant

Bericht door nicovandijk » ma 04 mei 2015 10:06

Geen mooie kleurige verhalen over de Ronde van Brabant op het Wielertoerist forum? ;-)
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Re: Ronde van Brabant

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 10:12

Jij hebt zeker geen toegang meer tot het ledendeel :lol:

Volgens mij ligt er al een verzoek bij de moderators om het te verplaatsen naar dit gedeelte.

nicovandijk

Bericht door nicovandijk » ma 04 mei 2015 10:14

Nu je het zegt.... Jammer. Ik was benieuwd naar de verhalen.
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 04 mei 2015 10:34

nicovandijk schreef:Nu je het zegt.... Jammer. Ik was benieuwd naar de verhalen.
Dit topic even vanaf het begin lezen ;-)

nicovandijk

Bericht door nicovandijk » ma 04 mei 2015 10:50

Leuk om te lezen mannen en respect voor de debutanten! Ondanks dat ik tegenwoordig bij De Kempen rijd draag ik mijn mede-ctwt'ers een warm hart toe!

Hetgeen dat ik vorig jaar gemist heb zag ik nu voor het eerst gebeuren. Een leuk team van CTWT aan de start.
De koers ging inderdaad hard van start maar dat was ook de verwachting met de wind in de rug het eerste stuk. Zoals Harm al aangeeft is parcourskennis van belang in deze wedstrijden. Gezien de wind werd het 2de stuk van de koers bepalend. Dan moet je gewoon bij de eerste 50 zitten. Het ging me goed af, ik heb het grootste deel van de rit voorin gezeten omdat wij onze kopman voorin wilde houden.
Joost, jij komt er wel. Ik heb je redelijk makkelijk voorin zien rijden. Chapeau.

Voor mij was de koers na dik 100km over. Na de eerste doorkomst reed er iemand tegen de vluchtheuvel in de bocht naar de snoertsebaan en ging onderuit. We gingen er met een paar man overheen. Ondanks dat ik redelijk voorin zat. M'n ketting vloog eraf en ik kreeg een tandwiel in mijn scheenbeen. Ik heb nog geprobeerd mijn ketting erop te gooien maar door de val stond ik behoorlijk te trillen op m'n benen. De wond bloedde ook behoorlijk dus ik ben uit koers gegaan. Jammer, ondanks mijn jetlag had ik goede benen en wilde ik graag een resultaat rijden. Overigens reed (oud-)CTWT'er Rob Linsen gisteren naar een 16de plek.

Tot woensdag in Heusden!
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 04 mei 2015 10:59

Ik stond te kijken langs de kant en ik zag dat Rob in de eerste plaatselijke ronde samen met een handje vol andere renners een gaatje had geslagen, wat helaas de ronde erna weer gedicht was.

Hopelijk gaat het verder ok met je Nico! Maar gezien je woensdag er weer bij bent, zal dat vast goed komen.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 11:51

nicovandijk schreef:Leuk om te lezen mannen en respect voor de debutanten! Ondanks dat ik tegenwoordig bij De Kempen rijd draag ik mijn mede-ctwt'ers een warm hart toe!

Hetgeen dat ik vorig jaar gemist heb zag ik nu voor het eerst gebeuren. Een leuk team van CTWT aan de start.
De koers ging inderdaad hard van start maar dat was ook de verwachting met de wind in de rug het eerste stuk. Zoals Harm al aangeeft is parcourskennis van belang in deze wedstrijden. Gezien de wind werd het 2de stuk van de koers bepalend. Dan moet je gewoon bij de eerste 50 zitten. Het ging me goed af, ik heb het grootste deel van de rit voorin gezeten omdat wij onze kopman voorin wilde houden.
Joost, jij komt er wel. Ik heb je redelijk makkelijk voorin zien rijden. Chapeau.

Voor mij was de koers na dik 100km over. Na de eerste doorkomst reed er iemand tegen de vluchtheuvel in de bocht naar de snoertsebaan en ging onderuit. We gingen er met een paar man overheen. Ondanks dat ik redelijk voorin zat. M'n ketting vloog eraf en ik kreeg een tandwiel in mijn scheenbeen. Ik heb nog geprobeerd mijn ketting erop te gooien maar door de val stond ik behoorlijk te trillen op m'n benen. De wond bloedde ook behoorlijk dus ik ben uit koers gegaan. Jammer, ondanks mijn jetlag had ik goede benen en wilde ik graag een resultaat rijden. Overigens reed (oud-)CTWT'er Rob Linsen gisteren naar een 16de plek.

Tot woensdag in Heusden!
Toch wel zuur, ik hoorde wat vallen dus pakte ik nog net de linkerkant van de vluchtheuvel. Had niet gezien dat je er bij lag.

Bij De Rips zag ik Marc stoppen, waarna de jongen voor me ook meteen naar de kant ging. Wel grappig dat teamwork, al ben ik blij dat ik dat niet hoef te doen :D. Ik dacht toen ik iets naar voren was nog dat ik je moest zeggen dat Marc lek had maar voordat we bij Overloon waren, was hij alweer terug.

Rob zag ik ook makkelijk voorin zitten. Helaas geen dag voor ontsnappingen; eigenlijk was iedere uitlooppoging gisteren een kansloze actie; volgens mij is er geen groep geweest met een écht serieus gat.

Tommeke
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Tommeke » ma 04 mei 2015 12:03

Basje schreef:
Joostje schreef: Leuk voor de statistieken, STRAVA van de winnaar: https://app.strava.com/activities/297483611/analysis
Hartslag gemiddelde van 140, wow! Moet ik nog wel wat jaartjes voor oefenen!
Die beste man is vroeger ook een behoorlijk goede elite geweest. Ik kwam hem donderdag tijdens een trainingsritje tegen en heb een stukje met hem opgefietst. Hij rijdt echt verschrikkelijk hard! Trainingskoersjes rijdt 'ie vaak op het binnenblad.

nicovandijk

Bericht door nicovandijk » ma 04 mei 2015 13:13

:lol: wat een wijsheden allemaal. Met de beste wil rijd je een trainingskoers niet op je binnenblad. Tenzij dat een combinatie 52-53 is.... ;-)

Overigens zijn de meeste top-amateurs voormalige elite renners. Marc van Grinsven rijdt nog steeds koersen bij de elite voor de hardheid, en hij is 41. De winnaar van de omloop der peel is ook een voormalig elite.
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 13:25

Tsja... als er doorgetrokken wordt en je moet aan 50 per uur mee dan kun je met een 39x11 nog net de 49 per uur halen met een cadans van 110.

Moet het niet veel harder gaan... dan kun je toch echt gaan lossen met je koffiemolentje.

Je kunt 'm ook gewoon op de 53x15 leggen. Hetzelfde effect maar dan ligt je ketting niet zo scheef.

Klinkt als een broodje aap, want het heeft 0,0 toegevoegde waarde om je buitenblad niet te gebruiken.

Tommeke
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Tommeke » ma 04 mei 2015 13:31

Ik rij daar wekelijks mee (baantje Groningen) en het is geen broodje aap verhaal, want ik zie het met m'n eigen ogen.

Hij rijdt dan echt met een achterlijk hoge cadans rond inderdaad. Voor souplesse zegt ie, omdat ie op omwentelingen wil trainingen. Ik vind het altijd wel grappig om te zien. Groningen is geen moeilijk baantje met elke week een groot peloton, met 45 per uur kan je in het peloton zitten zonder dat je je echt hoeft in te spannen. Tenminste, dat lukt mij vaak wel (altijd op het buitenblad ;) )en ik ben niet het grootste talen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 04 mei 2015 14:45

GoodRiddance schreef:Tsja... als er doorgetrokken wordt en je moet aan 50 per uur mee dan kun je met een 39x11 nog net de 49 per uur halen met een cadans van 110.

Moet het niet veel harder gaan... dan kun je toch echt gaan lossen met je koffiemolentje.

Je kunt 'm ook gewoon op de 53x15 leggen. Hetzelfde effect maar dan ligt je ketting niet zo scheef.

Klinkt als een broodje aap, want het heeft 0,0 toegevoegde waarde om je buitenblad niet te gebruiken.
er zijn ook binnenbladen van 42 verkrijgbaar... Daar rijd ik de hele winter mee en als ik met de snelle mannen mee ga rijdt ik ook bewust enkel binnenblad ( mede omdat buitenblad meer tot een Ninja werpster verworden is). 42x14, 42x15. Als het echt hard gaat of naar beneden dan even 42x12/11.
hard mee op kop rondrijden is wat lastig. in groep is het echter goed te volgen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 04 mei 2015 15:06

Thierry le Brun schreef: ( mede omdat buitenblad meer tot een Ninja werpster verworden is).
:lol: :lol: :lol:
Biologisch

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 04 mei 2015 17:43

Ik heb maar wat geknipt, vooral als ik CTWT-kleuren zag. De beelden in de regen zijn hier en daar wat blurry.
Leuk filmpje :oke:

Wat mij opvalt is dat je elke keer bij het aanzetten 10-20 plaatsen verliest (wel herkenbaar, want dat heb ik vaak ook).

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 04 mei 2015 18:47

Wombcat schreef:

Leuk filmpje :oke:

Wat mij opvalt is dat je elke keer bij het aanzetten 10-20 plaatsen verliest (wel herkenbaar, want dat heb ik vaak ook).
Valt wel mee. Zeker niet elke keer. Bij veel stukken weet ik wat erna komt en kan ik wel voorspellen of het daarna op de kant gaat of dat ik (naar verwachting) vrij eenvoudig naar voren kan rijden. Dan ga ik dus rustig een bocht uit en maak me niet zo druk om de positie. Bij al die stukken was het daarna wind mee of vol tegen en is opschuiven relatief makkelijk.

Bij de bocht van Oploo naar Overloon vreesde ik dat het op de kant ging en had ik bij het uitkomen van de bocht al besloten welk wiel ik wilde hebben. Namelijk: van iemand waarvan ik wist dat die never nooit niet ging lossen. Dan zit ik liever in dat wiel dan dat van iemand anders. Vanuit St Anthonis zette ik extra aan omdat ik nog naar voren wilde rijden.

Heb dus niet het idee dat het een zwak punt is. Ik kan vrij eenvoudig met 1200 watt een bocht uit met aanzetten maar als het niet nodig is, doe ik het liever met 600. Zeker in het begin van een wedstrijd.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 05 mei 2015 21:40

Ik kwam nog een foto tegen van Otto. Geen idee waar dit op de route is maar het ziet er nog uit als een behoorlijke groep.

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 05 mei 2015 21:52

Mooi filmpje Harm!
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » di 05 mei 2015 21:53

GoodRiddance schreef:Ik kwam nog een foto tegen van Otto. Geen idee waar dit op de route is maar het ziet er nog uit als een behoorlijke groep.
Welke foto ;-)
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 05 mei 2015 21:58

Plaats reactie