Ronde van Amstelveen 10 mei 2015

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Ronde van Amstelveen 10 mei 2015

Bericht door Jan Willem » ma 11 mei 2015 14:27

Afgelopen zondag op moederdag de Ronde van Amstelveen gereden. Rondje van 1.1 km door de straten van Amstelveen met 50% asfalt, 50% klinkers. En wat drempels uiteraard.

Eerst Ingrid gekeken die bij de dames voor ons reed. Langs de kant opstellen om het parcours op te mogen. Daar was het al dringen. Ik wil graag een beetje vooraan staan, want de eerste 15min zijn voor mij cruciaal. Zo explosief ben ik niet (dat heb ik niet getraind) en ik wil niet helemaal achteraan bungelen met het risico te moeten lossen. Als de dames klaar zijn mogen we het parcours op. Aangezien ze nog gehuldigd moeten worden moeten we eerst een rondje inrijden tot ieders ontevredenheid ;). Dat gaat al in een belachelijk tempo. Wedstrijd in een wedstrijd. Als we weer rond zijn schuiven we aan voor de start. Ik sta halverwege het ruim 80 man grote startveld. Dat moet goed kunnen gaan.

Na het startsein doet de kerel voor mij helemaal niets. Hij rolt alleen een beetje voort en zit te kutten met z'n pedaal. Ik geef hem een flinke duw, want erlangs kan ik niet. En ja hoor, bij de eerst bocht zit ik al zo'n beetje in het laatste wiel. Er wordt opgetrokken richting de 50 per uur en m'n wedstrijd is nu eigenlijk al over. Ik weet nog over een paar man te springen naar het wiel daarvoor. Kom tussen een paar jongens die geen fatsoenlijke bocht kunnen rijden. GRrrrr ik heb de macht niet om nu al naar voren te rijden. Te weinig hierop getrained. Ik ontplof en moet lossen.

Met een paar anderen vormen we nog een groepje en komen zelfs bijna weer terug. Als dan de ketting van de jongen voor mij eraf vliegt en ik er niet meteen overheen kan heb ik weer een gat. Met deze benen krijg ik dat niet dicht. Nog heel even probeer ik er weer bij te komen, maar dat lukt niet. Al snel komt het peleton voorbij denderen. Ik wil weer inpikken. Een achterblijver rijdt de bocht echt belachelijk langzaam. Ik durf hem niet voorbij met het peleton wat binnendoor voorbij stormt. Het snelheids verschil wordt steeds groter en ja hoor inpikken mislukt.

Shit! Voor mij hoeft het zo niet meer. Stevig balend geef ik aan bij de jury dat ik er mee kap. Een keiharde DNF. Verdorie!!!

Afbeelding

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Re: Ronde van Amstelveen 10 mei 2015

Bericht door MrAnMo » ma 11 mei 2015 14:46

Dat is wel zuur als je er al zo snel af moet en ook later niet meer kan aanhaken. In ieder geval wel een mooie foto als troost.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 11 mei 2015 14:50

MrAnMo schreef:Dat is wel zuur als je er al zo snel af moet en ook later niet meer kan aanhaken. In ieder geval wel een mooie foto als troost.
tja, baalde er flink van. Maar is ook gewoon een gebrek aan training. In je eentje een rondje hard rijden is wat anders dan uit elke bocht als een malle aanzetten.

Inky
Driewieler

Bericht door Inky » ma 11 mei 2015 20:03

Voor mij was dit mijn debut in een criterium. Vorige week voor het eerst een wedstrijd op Sloten gereden en afgelopen vrijdagavond nog een wedstrijd op de Nedereindse Berg als voorbereiding voor deze ronde van Amstelveen.

Pff wat was is de hele dag al zenuwachtig zeg! Er hadden zich ruim 45 dames ingeschreven voor de wedstrijd. Ik was echt heel bang dat ik de slechtste zou zijn en al direct de groep moest laten gaan. De start was al direct een leerpunt voor volgende keer. Lette niet op en stond daardoor helemaal achteraan... Vanaf de start werd er direct hard weggereden, een aantal dames voor mij moesten een gat laten waardoor ik al direct het peloton kwijt was. Niet een heel goed begin dus.. Met vijf dames een groepje gevormd en nog geprobeerd om in de buurt van het peloton te komen. Helaas bleven ze langzaam aan maar wegrijden aangezien er een aantal dames in mijn groepje zaten die alleen de kracht hadden om te volgen en niet om op kop te rijden. Veel kopwerk gedaan en mij daardoor redelijk leeg gereden. Maar langzaamaan pikten we toch wat dames die het peloton moesten laten gaan. Een enkeling kon aanhaken bij onze groep.
Op een gegeven moment werd ik gedubbeld door het peloton en ben daar aangepikt. Nog een paar rondes mee kunnen rijden en zo weer wat dames in kunnen halen die niet konden aanpikken. Helaas werden alle gedubbelde 6 rondes voor het einde uit de wedstrijd gehaald, maar wel geklasseerd gelukkig. Nog naar de laatste rondes gekeken van de topvrouwen. Pfff deze rijden toch wel een slag sneller dan ik.
Al met al was het een enorm leuke ervaring. Veel bochten kunnen oefenen en vooral het aanzetten na de bochten was zwaar. Maar de smaak wel te pakken, dit wil ik wel vaker gaan doen!
In de uitslag zag ik dat ik 29 ste geworden ben! Veel beter dan dat ik van tevoren had gedacht. Was bij lange aan niet de slechtste. Maar wat meer training zou geen kwaad kunnen. Ik heb nu spierpijn in spieren die ik nog niet eerder had gebruikt met fietsen!

Afbeelding

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 11 mei 2015 22:08

Jammer JW! Moeten we samen maar vaker gaan trainen, ik zal het ook nodig hebben voor de criteriums...

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 11 mei 2015 22:14

Goed gedaan Inky. Al doende leer je (weet ik zelf ook alles van) Ook deze ervaring pak je maar mooi weer mee en aangezien je mooi weer kon aanpakken heb je de snelheid van het peloton ook kunnen trainen. Top.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Plaats reactie