Omloop der Kempen & Kersenronde

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

Omloop der Kempen & Kersenronde

Bericht door GoodRiddance » vr 22 mei 2015 08:40

Komende zaterdag het Omloop der Kempen Avondcriterium in Veldhoven en maandag de Kersenronde in Mierlo.

Geweldige ronde van 15 kilometer, die 6x moet worden afgelegd.

Maar het mooiste is:

Startnummer 69.

Nu al zin in. Als stiekeme puber in hart en nieren ga ik er alles voor doen om bij start-finish eventjes voorop te rijden zodat de speaker omroept dat numero soixante neuf voorop ligt.
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op za 23 mei 2015 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Re: Kersenronde Mierlo: Dream come true

Bericht door MrAnMo » vr 22 mei 2015 09:21

:oke: :lol: Hoe oud je ook bent, het kind in je is op zulke momenten niet tegen te houden. Ik ben benieuwd of het je lukt.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » vr 22 mei 2015 09:42

Hehe...Succes in Mierlo! :oke: :oke: :oke:

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 23 mei 2015 20:31

:lol: :lol:

Succes alvast!
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » za 23 mei 2015 21:56

Beetje overdreven om een nieuw topic te openen, dus hier even mijn verslag van de ODK avondcrit.

Echt een mooi rondje (12x 5.2 km) moet ik zeggen met goede wegen en hier en daar een vluchtheuvel, die je na 2 rondes ook wel kon onthouden. Eigenlijk is er van mijn kant weinig bijzonders te melden. er stond weinig wind, dus dat stemde me al gunstig. Ik heb geprobeerd om toch zo veel mogelijk voorin (bij de eerste 15) te blijven, wat ook meermaals aardig lukte. Het was een beetje op en af met het tempo, waarbij vooral de mannen van De Kempen en Tempo de koers maakten. Af en toe zat ik naar mijn mening iets TE veel voorin dus af en toe wat gas terug, maar ook een aantal maal mezelf op kop gemeld...kortom, lekker meegedaan.
Ik had al redelijk snel in de gaten dat uitrijden wel ging lukken, al was het soms aardig lastig om me in te houden en niet mee te gaan met een demarrage. Dat niveau ligt nog een stukje boven mijn kunnen en ik wist dat ik mezelf dan zeker op zou blazen.

Laatste ronde redelijk voorin gebleven, maar ik wist dat iedereen uiteindelijk toch langszij ging komen. Uiteindelijk de koers prima uitgereden en uiteindelijk ergens midden/achterin het peloton gefinished. Welke plaats weet ik niet, dus dat zie ik nog wel. Helaas mijn startnummer 1 geen eer aan kunnen doen, maar toch met een voortreffelijk gevoel huiswaarts gekeerd.

Gezellig nagebabbeld met Good Riddance, die hier ook vast z'n zegje nog wel komt doen. Een mooie avond!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Re: Omloop der Kempen & Kersenronde

Bericht door GoodRiddance » za 23 mei 2015 23:16

Door zo'n wedstrijd weet je meteen weer waarom koersen zo mooi is. Inderdaad een mooi rondje, weinig wind en een overzichtelijk veld.

Helemaal mijn ding :-). Opschuiven was simpel, waardoor ik meestal relaxed achterin kon hangen of voorin kon spelen.

In het begin rustig aan gedaan. Niet meegesprongen met welke uitval dan ook. Halverwege werd er een premiesprint aangekondigd en besloot ik daarvoor te gaan. Er sprong iemand weg, ik dook in het wiel en met nog eentje waren we vooruit. Twee maakten de sprong en het gat was enorm... maar ik ging dus voor die sprint. Eentje ging aan en ik moest me binnenste buiten keren om er nog naast te komen. Toen haalde ik het... Net. Millimeterwerk maar mijn eerste echte prijs was binnen.

Ik vond het lullig voor mijn medevluchters maar die sprint was echt volle bak (nieuw 5 sec tot 25 sec watt record) dus liet ik lopen om even te herstellen in het peloton. Na een paar ronden werd de rest ook bijgehaald.

Sprinten dus. Ik was net te laat voor het wiel van degene die uiteindelijk 2e werd en de nr 1 was ook al vertrokken. De laatste bocht nam ik (ideaal) als 2e van de groep maar door een stuurfout verloor ik een paar meter op degene voor me. Veel te vroeg dus mijn kruit moeten verschieten om dat te dichten. Het peloton wachtte in mijn wiel om me te overlopen. Zonde, als 19e over de streep gerold.

Toch een geweldige avond gehad. Organisatie was super en met €12,50 aan premies ging ik naar huis.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » zo 24 mei 2015 07:35

Klinkt als, had een mooi rondje voor mij geweest.... ;)

Mooi gereden beide! :oke: :oke: En gefeliciteerd met de premie!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 24 mei 2015 14:05

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 24 mei 2015 19:25

Leuk filmpje :oke:

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 24 mei 2015 19:32

Mooi werk! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 24 mei 2015 19:51

Wombcat schreef:Leuk filmpje :oke:
Wel jammer dat ik net voor het passeren van de lijn van de premiesprint, mijn knie tegen de camera ramde zodat je daar alleen asfalt zag. Dat heb ik dus weg moeten knippen..

Deze koers is echt een aanrader voor volgend jaar. Een van de leukste die ik gereden heb.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 24 mei 2015 19:56

GoodRiddance schreef:
Wombcat schreef:Leuk filmpje :oke:
Wel jammer dat ik net voor het passeren van de lijn van de premiesprint, mijn knie tegen de camera ramde zodat je daar alleen asfalt zag. Dat heb ik dus weg moeten knippen..
Het viel me al op dat dat weggeknipt was.

Joostje

Bericht door Joostje » zo 24 mei 2015 19:59

Haha, tof filmpje! Ik zou je bijna vooruit willen schreeuwen die laatste ronde. :lol:
Overigens ben ik 28e geworden van de 31 finishers. Geen idee of er DNF's waren trouwens. Nog een waardevolle vermelding trouwens voor Tom Lichtenberg die 15e is geworden bij de Masters.

Uitslagen

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 25 mei 2015 18:45

Vandaag Kersenronde. Achteraan gestart omdat het - dacht ik - wel te doen moest zijn om op te schuiven.

Op de smalle wegen was dat niet zo maar dat vond ik niet erg want het was in de buik van het peloton behoorlijk nerveus. Omdat ik het niet zo heel hard vond gaan, ben ik dus maar achterin gaan hangen, hopende dat het na een ronde of 2 zou bekoelen.

Dat was maar ten dele zo. In de tweede ronde opgeschoven tot halverwege het peloton maar in het dorp liet ik me alweer wat wegdrukken. Bij de 270-graden bocht naar parallelweg ging ik even het zand in. Niet zo heel erg maar daardoor kwam ik achteraan te hangen waar vervolgens een man of 5 moesten laten lopen.

Met m'n goede benen in de achtervolging tot aan het viaduct waar de staart van de groep stapvoets doorheen moest en ik dus kon aansluiten. Om na het viaduct aan te zetten en te zien dat er weer een stel losten. Weer in de achtervolging maar dit keer kreeg ik het gat niet dicht en de groep viel hier niet stil.

Met de andere gelosten nog wel geprobeerd om tempo te houden maar bij de meesten was de jus wel op. Na de vierde ronde (van 6) kwam de bezemwagen met het verzoek om te stoppen.

Echt eigen schuld. Mijn hartslag was tot op het moment van lossen niet hoog geweest en volgen ging prima. Maar de nervositeit trok ik vandaag erg slecht waardoor ik uiteindelijk achter degenen zat die het lieten lopen. Twee keer een gat dichtrijden was teveel.

Snel vergeten en maar hoop putten uit het feit dat ik in ieder geval goede benen heb. Of met 90 man over dit soort landweggetjes koersen echt mijn specialiteit gaat worden... denk 't niet.

Joostje

Bericht door Joostje » ma 25 mei 2015 19:50

Jammer Harm! Soms zit het mee, soms zit het tegen. Je laatste conclusie is wel juist hoor, de vorm is er zeker!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 26 mei 2015 08:16

Gaat ook wel goed komen, maar het is wel zuur om naar Mierlo te rijden om daar op een suffe manier het peloton te zien wegrijden. Dit jaar kan ik de snelheden goed aan en ik ben niet bang als het even hard gaat maar ik zit te vaak van achteren. Dat gedrang in het peloton kan ik wel eventjes maar na een tijdje laat ik me toch wegdrummen. Gebeurde in de Omloop der Peel etappe 1, ronde van Kessel en gisteren dan ook weer.

Dat is gewoon niet gaaf. Moet echt beter.

In zo'n overzichtelijke wedstrijd als zaterdag waar je niet hoeft te dringen om voorin te zitten, gaat het prima. Zo'n wedstrijd kan ik lezen en af en toe het verschil maken zoals bij die premiespurt. In de finale meedoen; allemaal goed. Maar dan moet ik me er niet halverwege laten afrijden doordat ik bij de harkende medemensen achterin zit.

nicovandijk
Fiets: King RS/Aeroad CF

Bericht door nicovandijk » di 26 mei 2015 09:56

Tja, volgens mij waren er meer met "goede benen" gisteren. Toch maar 63 finishers van de 100.... ;-)

Voorin zitten en blijven is een kunst en een moment van rust pakken kan gewoon niet. Het kost veel energie om constant naar voren te rijden, soms betekend dat dus ook door de wind heen naar voren. Toch leuk om jullie te zien afgelopen zaterdag en gisteren. Op naar Liessel!
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » wo 20 april 2016 13:21

Schopje...

Het lijkt erop dat er dit jaar geen avondcrit is, maar alleen een KNWU wedstrijd voor AMA/SPK op 21 mei. Jammer...dat vond ik echt een heerlijke wedstrijd om te rijden vorig jaar. Leuk rondje.

nicovandijk

Bericht door nicovandijk » wo 20 april 2016 13:27

Welke wedstrijd bedoel je precies?
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 20 april 2016 13:35

Joostje schreef:Schopje...

Het lijkt erop dat er dit jaar geen avondcrit is, maar alleen een KNWU wedstrijd voor AMA/SPK op 21 mei. Jammer...dat vond ik echt een heerlijke wedstrijd om te rijden vorig jaar. Leuk rondje.
Volgens mij is dat precies dezelfde wedstrijd. Ze zijn alleen overgestapt van de NWB naar de KNWU.

Het is 's avonds, organisatie is hetzelfde en het rondje ook..

Joostje

Bericht door Joostje » wo 20 april 2016 15:01

GoodRiddance schreef:
Joostje schreef:Schopje...

Volgens mij is dat precies dezelfde wedstrijd. Ze zijn alleen overgestapt van de NWB naar de KNWU.

Het is 's avonds, organisatie is hetzelfde en het rondje ook..
Je hebt gelijk. Ik zat gewoon verkeerd te kijken. 8)

Betekent dus verplicht met chip rijden? Die heb ik nog geen...

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 20 april 2016 15:06

Dat is met chip, ja. Kun je soms ook huren. Of lenen bij iemand.

Joostje

Bericht door Joostje » wo 20 april 2016 15:07

GoodRiddance schreef:Dat is met chip, ja. Kun je soms ook huren. Of lenen bij iemand.
Zojuist besteld. Da's ook weer gepiept. :oke:

nicovandijk

Bericht door nicovandijk » wo 20 april 2016 15:19

Vorig jaar was de kersenronde ook al via de KNWU en net als dit jaar ook meteen de district kampioenschappen zuidoost.
De ronde is dit jaar wel anders. Vorig jaar was de omloop 15km. Ik heb begrepen van de organisatie dat er dit jaar een ronde van dik 5km is omdat politie inzet niet meer mogelijk is. Wat mij betreft een degradatie van de kersenronde en ontzettend jammer.

Tot straks?
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » wo 20 april 2016 15:25

nicovandijk schreef: Tot straks?
Tot volgende week. ;) Net 3 weken in de VS gezeten en afgelopen vrijdag teruggekomen. Weinig fietsen icm jet lag is garantie voor geen succes.

De Kersenronde heb ik vorig jaar niet gereden, maar mogelijk dit jaar wel als het thuis lukt. Jij succes straks! :oke: :oke:

Plaats reactie