Trainingsritten Oss 2016

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Re: Trainingsritten Oss 2016

Bericht door indobesar » za 30 januari 2016 23:00

Hoe kom je aan een transponder?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso
CTWT-lid: Ja

Bericht door Niels » za 30 januari 2016 23:31

Kan je kopen of huren, dan laten koppelen aan je licentie

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 31 januari 2016 08:30

Marcel3204 schreef:Morgen kiezen tussen Oss en VTT in Gennep. Otto, ga jij nog (op de fiets) naar Oss?
Beetje late reactie: ik ga met de auto (woon tijdelijk in Plasmolen ivm bouw nieuwe huis)
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 31 januari 2016 08:31

indobesar schreef:Hoe kom je aan een transponder?
Is verplicht bij een KNWU licentie. Kan je kopen/huren

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 31 januari 2016 08:31

Ottie schreef:
indobesar schreef:Hoe kom je aan een transponder?
Is verplicht bij een KNWU licentie. Kan je kopen/huren
Maar als je in oss een keer mee wilt rijden kun je gewoon een keer zonder transponder starten.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 31 januari 2016 13:59

Vier (!) CTWT-ers aan de start! Dat viel niet tegen.

Het weer was ook prima. Flinke wind maar de regen kwam niet of nauwelijks dus was het prima koersweer.

Na de start iets opgeschoven naar voren maar omdat er een flink aantal eliterenners waren, was ik verstandig genoeg om niet meteen volle bak te demarreren. De wind stond op kop op het rechte stuk dus voor een kopgroep ging het moeilijk worden. En jawel: een echte kopgroep is er nooit gekomen. Wel meer nervositeit dan vorige week dus het ging regelmatig op een lint om daarna weer stil te vallen. Ik zat door het gedrang al snel weer achterin maar dat was iets te vroeg want er moest nog wat volk tussenuit en achterin betekent dat hard werken om gaatjes te dichten. Na 45 minuten was het wel gespeeld en wachtte iedereen op de laatste ronden om nog iets te proberen of te sprinten.

De laatste paar ronden vond ik dan ook erg hard gaan. De laatste ronden was zelfs mijn op een-na-snelste ronde in Oss en ik heb daar weleens met betere omstandigheden gereden. Anyway, het was soms alle hens aan dek maar echt bang om te lossen, was ik niet. Af en toe voorin gaan kijken en een demarrage niet kunnen laten maar heel veel ambitie had ik eigenlijk niet omdat er teveel sterke(re) mannen zaten.

In de laatste ronde zat ik niet goed en ik moest al sprinten om bij de groep te eindigen toen er op het laatste rechte eind een stel de boel de boel liet. 19e plek en niet ontevreden.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 31 januari 2016 21:30

Was inderdaad leuk om met z'n 4-en aan de start te staan. Nog proficiat met je 19de plek Harm, ik had niet in de gaten dat je zo van voren zat. Heb op kleine 3/4 van de wedstrijd een rondje moeten laten lopen, en op 2 ronden voor het einde laten lopen. Al met al lekker gefietst. Misschien dat ik op m'n wegfiets was bijgebleven (nu op de crosser met wegwielen) maar dat is achteraf gezeur. Nu ik weet dat we een rappe man in de gelederen hebben wil ik wel een keer als het zo uitkomt een sprintje voor je aantrekken Harm.
Met de ploeg van Stipbike naar huis gepeddeld, en tevreden een 100+ km-dag afgesloten.

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » zo 31 januari 2016 22:23

Zo! Koersontmaagding hebben we gehad! Man, man, man wat was het een zware dag. Helemaal naar de klote. :kots:
Erg leuk om met de andere CTWT'ers deel te nemen. Eigenlijk alleen nog even met Otto gereden. :oke:

De koers begon slecht. Na paar rondjes lek. Bah balen. Snel gewisseld en op achterstand aangesloten bij het voorbij denderende peloton en een groepje wat daar achter hing. We konden niet meer aansluiten dus met dat groepje 3/4 van de koers samen gereden. Tijdje later sloot ook Otto aan. Samen nog wat gereden. Op ongeveer 7 ronden voor het eind kwam het peloton weer voorbij en aanhaken was het doel. Nah, dat ging niet zo makkelijk. Tempo ging hard omhoog en de wind was ook zeer sterk. Zat verkeerd (buitenkant) en kreeg gat niet meer dicht. Uiteindelijk met een paar anderen achter het peloton gefinished.
Na afloop even nagesproken met de CTWT'ers en met een paar FCA en Carbonreparatie mannen naar huis gereden.

Leuke ervaring en nog een lange weg te gaan in de transformatie tot koersrenner.

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 31 januari 2016 22:41

Was een lekker stukkie koers. L:euk dat we met z'n vieren waren :oke: Na pakweg 35 minuten was voor mij de koek op. Ik kreeg een gat dat 2 nieuwelingen lieten vallen niet meer dicht op het stuk tegen de wind in naar de finish. Paar rondjes rustig aan en bij een groepje met Indobesar aangesloten en gewacht tot het peloton weer langs kwam. De laatste paar ronden ging het echt (te) hard en heb ik nog een rondje laten lopen. Lekker getraind ;-)

Conditie is eigenlijk best OK, ondanks heel weinig fietsen deze maand (laagste aantal km sinds 2011). Ik heb in één uur nog nooit zo lang en zo vaak in het rood gereden. Maar het voelde niet eens al te beroerd. Nu nog een beetje koersritme zien (terug) te vinden en het komt vast goed de komende weken/maanden.

Heb me in ieder geval prima vermaakt :D

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 31 januari 2016 22:47

indobesar schreef:Leuke ervaring en nog een lange weg te gaan in de transformatie tot koersrenner.
Dat gaat enorm meevallen. Vandaag was het windkracht 4 en er doen een aantal eliterenners mee. Als je dan nog niet gewend bent aan de (korte) intensieve stukken die je keer op keer moet doen in een koers, dan ben je gezien.

Windstil en een normaal veld met amateurs en voor je het weet ga je overwegen om mee te springen in plaats van achteruit demarreren.

Voor de cijferfans:

53.35km , 1h19 @ 40.7kpu
Gem hartslag: 158, max 175. (Omslagpunt is 177)

Gemiddeld vermogen: 243w
Normalized: 279w
Nonzero avg: 340w

Max 20 min: 261w
Max 5 min: 305w
Max 1 min: 454w
Max 5 sec: 989w

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » ma 01 februari 2016 22:29

indobesar schreef:Zo! Koersontmaagding hebben we gehad! Man, man, man wat was het een zware dag. Helemaal naar de klote. :kots:
Erg leuk om met de andere CTWT'ers deel te nemen. Eigenlijk alleen nog even met Otto gereden. :oke:

De koers begon slecht. Na paar rondjes lek. Bah balen. Snel gewisseld en op achterstand aangesloten bij het voorbij denderende peloton en een groepje wat daar achter hing. We konden niet meer aansluiten dus met dat groepje 3/4 van de koers samen gereden. Tijdje later sloot ook Otto aan. Samen nog wat gereden. Op ongeveer 7 ronden voor het eind kwam het peloton weer voorbij en aanhaken was het doel. Nah, dat ging niet zo makkelijk. Tempo ging hard omhoog en de wind was ook zeer sterk. Zat verkeerd (buitenkant) en kreeg gat niet meer dicht. Uiteindelijk met een paar anderen achter het peloton gefinished.
Na afloop even nagesproken met de CTWT'ers en met een paar FCA en Carbonreparatie mannen naar huis gereden.

Leuke ervaring en nog een lange weg te gaan in de transformatie tot koersrenner.
Dan zat je denk bij mij in dat groepje. Ik had na paar rondjes gelost omdat iemand een zwieber maakte en ik het gat niet dicht kreeg. Toen peloton voorbij kwam wel weer aan kunnen sluiten en volgen. Mooi dagje

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » di 02 februari 2016 08:30

GoodRiddance schreef:
indobesar schreef:Leuke ervaring en nog een lange weg te gaan in de transformatie tot koersrenner.
Dat gaat enorm meevallen. Vandaag was het windkracht 4 en er doen een aantal eliterenners mee. Als je dan nog niet gewend bent aan de (korte) intensieve stukken die je keer op keer moet doen in een koers, dan ben je gezien.

Windstil en een normaal veld met amateurs en voor je het weet ga je overwegen om mee te springen in plaats van achteruit demarreren.

Voor de cijferfans:

53.35km , 1h19 @ 40.7kpu

Benieuwd hoe sterk je gaat worden dit seizoen! Nu al zulke cijfers, erg goed / beangstigend ;)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 02 februari 2016 09:35

Ik vrees dat ik het in de zomer met deze cijfers niet red..

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » di 02 februari 2016 10:20

Bianchi thijs schreef: Dan zat je denk bij mij in dat groepje. Ik had na paar rondjes gelost omdat iemand een zwieber maakte en ik het gat niet dicht kreeg. Toen peloton voorbij kwam wel weer aan kunnen sluiten en volgen. Mooi dagje
:oke: Zwarte Bianchi met celeste stuurlint?

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » di 02 februari 2016 11:16

GoodRiddance schreef:Ik vrees dat ik het in de zomer met deze cijfers niet red..
Ik vrees dat je vooral nog sterker gaat worden, als je zo goed de winter uit komt :oke:

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » di 02 februari 2016 18:57

indobesar schreef:
Bianchi thijs schreef: Dan zat je denk bij mij in dat groepje. Ik had na paar rondjes gelost omdat iemand een zwieber maakte en ik het gat niet dicht kreeg. Toen peloton voorbij kwam wel weer aan kunnen sluiten en volgen. Mooi dagje
:oke: Zwarte Bianchi met celeste stuurlint?
Correct ! Op de Oltre was ik

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » di 02 februari 2016 21:26

GoodRiddance schreef:

Voor de cijferfans:

53.35km , 1h19 @ 40.7kpu

Tjisses man hoe kan dat nou met die HF. Ik reed een stuk in dezelfde groep (eerste 35 min) en ik heb in totaal ruim 30 minuten in het rood (= boven omslagpunt) gereden en een HF max van 187 heb ik 4 maanden niet meer gereden.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 02 februari 2016 21:59

Ottie schreef:Ik reed een stuk in dezelfde groep (eerste 35 min) en ik heb in totaal ruim 30 minuten in het rood (= boven omslagpunt) gereden en een HF max van 187 heb ik 4 maanden niet meer gereden.
Volgens mij heb je een prima training achter de rug :oke: :lol:

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » zo 07 februari 2016 17:14

GoodRiddance schreef:
Ottie schreef:Ik reed een stuk in dezelfde groep (eerste 35 min) en ik heb in totaal ruim 30 minuten in het rood (= boven omslagpunt) gereden en een HF max van 187 heb ik 4 maanden niet meer gereden.
Volgens mij heb je een prima training achter de rug :oke: :lol:
En vandaag weer :kots: dik 45 min in het rood en hoogste gemiddelde HF sinds 7-heuvelenloop 2007. Kan nog niet de hele koers met de groep meekomen maar wel lekker als 2 uurtjes sporten op zondag ochtend :D
Nu de komende tijd maar weer eens wat normale trainingen er aan toevoegen en dan komt het vast goed

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 07 februari 2016 19:25

Ik had gisteravond besloten niet naar Oss te gaan vanwege net teveel alcohol en een te lange nacht.

Na 4 uur slapen werd ik gewekt door de mini's thuis maar ik voelde me op zich niet slecht. Wel moe, maar geen kater ofzo. Dus heb ik me laten afzetten in Oss voor anderhalf uur koers.

Dat werd 15 kilometer want ik had bijzonder weinig versnelling in m'n benen. Ik had veel gaatjes dicht moeten rijden en dat werd me teveel. Een ronde aan 24 per uur rijden doet dan wonderen want de tweede helft koers ging beter. Ik zat lekker in het laatste wiel achter een jongen met een oranje jack en die reed netjes alle gaatjes dicht als die vielen en bovendien was hij lekker breed dus zat ik prima uit de wind. Af en toe ging het goed hard maar OranjeRug sleepte me er doorheen. Eigenlijk heb ik dus een slordige 45 minuten achter OranjeRug gereden zonder me met de koers te bemoeien. Prima zo :oke:. De laatste 5 ronden ging OranjeRug naar voren om zich te bemoeien met ontsnappingen. Dat lukte hem ook nog. De kopgroep kwam ons in de een-na-laatste ronde - en dus hun laatste - ronde op het rechte stuk voorbijsprinten dus voor de zekerheid ben ik maar als eerste over de streep gereden die ronde. Onze 'laatste' ronde ben ik volle bak gaan sprinten en won dat ook nog, dat viel niet eens tegen. Uiteindelijk was het de een-na-laatste ronde die de laatste was.

Vanmiddag alweer in de kroeg geweest en dat ging me beter af. Nu een paar dagen fietsrust en dan zien we het zondag wel weer.

Officiele uitslag was 25e. 53 starters in beide groepen, waarvan 40 bij de A's.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 07 februari 2016 19:44

Mooie training zo toch? Hoef je je daarna gelijk niet meer schuldig te voelen over het bierdrinken.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Basje
Kinderfiets

Bericht door Basje » ma 08 februari 2016 10:37

Haha, mooi geschreven stukje tekst! Prima rust-trainings arbeids verhouding toch?
En 4 uur slaap is dus voldoende om te koersen, weet je dat voortaan ook weer!

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » di 09 februari 2016 15:09

Mooie verhalen weer GR en Ottie! :oke:
Kijk er naar uit om zondag weer samen te rijden. Eerst nog even goed herstellen van het virus.

Hieronder twee foto's. Als je goed kijkt zie je CTWT'ers:

Afbeelding
Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets

Bericht door Ottie » di 09 februari 2016 22:11

:oke:

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 14 februari 2016 17:59

0,5 graden en natte sneeuw / regen. Alle ingedrienten om thuis te blijven.

Ware het niet dat ik volgens mijn Trainingsschema op mijn eerste vormpiekje zou moeten zitten en ik heel veel zin had om te koersen. Met wat (onterecht) wishful thinking stond ik dus aan de start met 16 andere positief ingestelde wedstrijdrenners.

Ik ken in Oss nog niet heel veel renners dus hield ik de FCA mannen in de gaten die startnummers 1 en 2 hadden (FCA1 en FCA2). Zo kwam ik in de eerste ronden meteen in een kopgroepje gerecht met FCA2 en een andere jongen. Het peloton liet niet begaan en een man of 6 sloten bij ons aan. Dat was het teken voor iedereen om de benen maar helemaal stil te houden en dus was het peloton weer compleet.

Even later viel het stil en ging ik weer aan maar niemand reageerde. Dat schoot niet op dus ging ik rechtop zitten. Meteen waren er vier man weg (FCA2, dezelfde jongen die eerder ook mee zat en twee anderen). Ik ging bij FCA1 in het wiel zitten omdat ik ervan uit ging dat hij op het eerste de beste wiel zou reageren en ik zo mee wilde schuiven. Dat gebeurde niet en de kopgroep kachelde flink door dus ging ik maar vol aan om het gat in m'n eentje te dichten. Dat was te optimistisch en ik viel terug in het peloton. Daar zaten vooral dode vogeltjes en de vier vogeltjes vooraan waren gevlogen. Nou ja, drie want eentje moest laten lopen.

Na 30 kilometer zat FCA1 voorop met twee anderen die sterk leken. Iedereen liet begaan dus moest ik mezelf flink pijn doen om er naartoe te springen. Dat lukte en een ronde later was het peloton(netje) al op enorme afstand. Net op tijd dus..

In mijn achtervolgend groepje zat een jongen die flink doortrok als hij op kop kwam (de Snokker), de jongen die eerder bij de kopgroep moest lossen (de Losser) en FCA1. De Losser werd al snel de Sleper want die kopbeurten stelden niets voor. FCA1 deed iets meer z'n best en ik reed ook stug 350 watt op kop maar het was toch vooral Snokker die het werk deed.

De kopgroep was toen allang gevlogen en het voormalige peloton was ook uit zicht aan de achterkant. Dus reed de Snokker 50% van de tijd op, ikzelf 25%, FCA1 20% en de Sleper een slordige 5%.

Ik had gemist dat we in de laatste ronde zaten maar Snokker lichtte me in. Die ging ook als eerste aan met FCA1 en Sleper in z'n wiel. Dat was ideaal want die reden het gat dicht, FCA1 viel vervolgens wat stil maar ik was net te laat met mijn jump om Sleper nog te kloppen.

Omdat ik Sleper alias de Losser was vergeten dacht ik dat ik 6e was, maar dat was dus 5e. Best tevreden over, het was ook hard werken met een Normalized Power van 297 en een uur gemiddelde van 276 watt. Hartslag was wel 'maar' 156 gemiddeld dus de vorm was inderdaad prima. Ook geen seconde in de moeilijkheden gezeten.

Volgende week komen de continentale ploegen van De Rijke en Jo Piels ook.. voor de liefhebbers!

Plaats reactie