Trainingsritten Oss 2016

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568
CTWT-lid: Ja

Re: Trainingsritten Oss 2016

Bericht door GoodRiddance » ma 29 februari 2016 12:26

Tja Jan, de voornaamste reden om deze verslagjes te plaatsen is om mensen enthousiast te maken... lukt het??

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 29 februari 2016 12:52

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! :oke: :D

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 29 februari 2016 13:14

GoodRiddance schreef:Tja Jan, de voornaamste reden om deze verslagjes te plaatsen is om mensen enthousiast te maken... lukt het??
Zeker weten! :oke: 8)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » ma 29 februari 2016 13:27

GoodRiddance schreef:Tja Jan, de voornaamste reden om deze verslagjes te plaatsen is om mensen enthousiast te maken... lukt het??
Van jou totaal niet... Ik krijg alleen maar angst dat je dit seizoen veel te sterk wordt :oke: :oke:
Maar het is altijd erg leuk om jouw (en van anderen) koerservaringen te lezen! Motiveert mij ook om meer te schrijven.

JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase

Bericht door JanV79 » ma 29 februari 2016 13:44

:lol:
Ja dat lukt zeker! :oke:
Helaas sta ik er momenteel gewoon nog niet goed voor :oops: ... hopelijk lukt het me om in april weer aan te haken!
Afbeelding

Tonnis Hoogewerf
Driewieler
Fiets: Specialized Venge

Bericht door Tonnis Hoogewerf » ma 29 februari 2016 14:41

Dat lukt goed Harm!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 29 februari 2016 17:32

Grappig om terug te zien hoe je in zo'n koers wordt gesloopt.

Het gemiddelde vermogen (en ook mijn NP) was namelijk relatief laag, lager dan bijvoorbeeld op 31 januari of 14 februari.

Daar scoorde ik weinig PR's mee. Wél een PR was het aantal 'surges'. Ik houd voor iedere wedstrijd bij hoe vaak ik meer dan 10 watt/kg heb moeten trappen, langer dan 3 seconden. Dat geeft voor mij aan dat je vaak een bocht uit moet sprinten om eraan te blijven hangen. Dat was gisteren 29 keer, ofwel gemiddeld iedere ronde. Ter vergelijking: vorig jaar tijdens de 3-uur durende Ronde van Brabant was dat maar 17 x nodig; en dat was al een record.

Data... mooi spul! Vanavond maar weer een sprinttraining inlassen.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » ma 29 februari 2016 21:44

GoodRiddance schreef:Vanavond maar weer een sprinttraining inlassen.
Ehhh Harm, 't is pas 29 feb. Die 12 bonus-surges van gisteren zijn er al genoeg aan?! Lekker met de beentjes omhoog zou ik zeggen. :D

Proeme

Bericht door Proeme » di 01 maart 2016 09:22

GoodRiddance schreef: Met deze rit is mijn Eppington score nu 100, dat is toch wel leuk.
wat is dat?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 01 maart 2016 10:37

Moest zijn Eddington. Hier op het forum wordt het Toerfietsgetal genoemd.

Proeme

Bericht door Proeme » di 01 maart 2016 11:59

GoodRiddance schreef:Moest zijn Eddington. Hier op het forum wordt het Toerfietsgetal genoemd.
ah. Toerfietsgetal. Dan ken ik hem wel :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 06 maart 2016 13:09

Korte koers vandaag.

Er waren er 2 vooruit maar die gingen wel teruggepakt worden. Het peloton bleef erg rustig.

Na 40 minuten heb ik ineens de volledige crank los aan m'n schoen hangen... geen idee hoe dat kan. Misschien is mijn winterfiets aan z'n pensioen toe :roll:.

Fin de la course dus. Zonde want het ging vrij makkelijk en de echte wedstrijd moest nog beginnen.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » zo 06 maart 2016 20:28

Dat is balen. Heb je goede benen en dan eindigt het op die manier. Wel een goed verhaal voor op de vrijdagmiddag borrel. "Power? Ik heb pas Power. Onlangs bij een koersje in Oss mijn crank van mijn fiets getrapt. Mijn powermeter flipte gewoon, helaas wel een dnfje. Echt dat is pas Power"
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 07 maart 2016 09:54

Ik kwam de bocht uit met 970 watt.. dat verklaart het niet helemaal vrees ik :roll:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 14 maart 2016 09:11

Laatste rit gisteren. Dieptepuntje... ik zat vrij laks achterin en kon mezelf niet motiveren om voorin te blijven. Soms reeds ik naar voren en dan zakte ik na twee bochten weer naar de laatste wielen. Daar brak het een keer en dat zag ik te laat, nog wel geprobeerd maar uiteindelijk een ronde laten lopen.

Erg irritant om te lossen terwijl je nog niet echt hebt gekoerst. Anyway, de benen waren zo slecht nog niet maar het hoofd moet wel meewerken.

Uiteindelijk 9e in het eindklassement omdat de nummer 10 in de kopgroep finishte en zo een stapel punten verzamelde. Met name dankzij de 5e plek halverwege februari en het stug komen opdraven; ik heb maar 1 wedstrijd gemist.

Volgende week het eerste criterium. Even zorgen dat het tussen de oren goed zit..

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » ma 14 maart 2016 10:36

GoodRiddance schreef:Laatste rit gisteren. Dieptepuntje... ik zat vrij laks achterin en kon mezelf niet motiveren om voorin te blijven. Soms reeds ik naar voren en dan zakte ik na twee bochten weer naar de laatste wielen. Daar brak het een keer en dat zag ik te laat, nog wel geprobeerd maar uiteindelijk een ronde laten lopen.

Erg irritant om te lossen terwijl je nog niet echt hebt gekoerst. Anyway, de benen waren zo slecht nog niet maar het hoofd moet wel meewerken.

Uiteindelijk 9e in het eindklassement omdat de nummer 10 in de kopgroep finishte en zo een stapel punten verzamelde. Met name dankzij de 5e plek halverwege februari en het stug komen opdraven; ik heb maar 1 wedstrijd gemist.

Volgende week het eerste criterium. Even zorgen dat het tussen de oren goed zit..

En misschien dat zwiften op vrijdag ook even laten voor wat het is. Overdaad schaadt en het jaar is nog heeeeeeeeeeeel lang. Gratis tip ;-)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 14 maart 2016 11:57

Om rustig aan te doen, ga ik vrijdag waarschijnlijk een rondje Voerstreek doen ;-).

Ik hoef pas in april goed te zijn dus een dipje halverwege maart zat toch al in de planning. In Heeswijk verwacht ik ook geen topprestatie maar lossen uit laksheid gaat me weer iets te ver.

Plaats reactie