CTWT 'Koers van de maand'

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Plaats reactie
who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: CTWT 'Koers van de maand'

Bericht door who cares » zo 01 mei 2016 19:52

Volgens mij is het niet echt een CTWT succes geworden :-(
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » zo 01 mei 2016 20:43

Onderweg 2 CTWT'ers gezien, maar op een gegeven moment niet meer.

Was een mooi rondje in Liessel trouwens :oke:

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » zo 01 mei 2016 21:33

Een groot drama was het...maar ook dat is koers.

Het rondje was aardig, maar een stuk lastiger dan een Ronde van Brabant waar de wegen een stuk breder zijn. De wind was een factor, maar dat was zeker niet het enige. Het gas ging er vanaf het begin flink op, en waar je normaal denkt van 'het moet een keer stil gaan vallen'...dat gebeurde niet. De stukken waar het wind mee was, ging het ook meteen tegen de 60 in het uur en persoonlijk vond ik het opschuiven naar voren erg lastig, wat me normaal wat beter af gaat. Vrijwel de gehele tijd zat alles op een lint. Dus op een gegeven moment ging het kaarsje uit, geen excuses. Na 4 a 5 rondes wat het complete veld in 6 stukken gehakt. Uiteindelijk volgens mij minder dan 50 renners gefinished van de 171.

Al met al kan ik alleen mezelf verwijten, was ik was gewoonweg niet goed genoeg. Hopelijk dat de hardheid met wat meer WVAN wedstrijden er weer in komt, want dit ging nergens over. Na 2 rondes van 12 km was het klaar.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 02 mei 2016 08:09

Het was me het half uurtje wel :lol:

Achteraan gestart en daar gebleven. Niet uit vrije wil, maar op het kantje was het een kwestie van overleven en met wind mee ging het aan 60 per uur dus daar was het ook gewoon harken. Na de eerste ronde al een paar keer op een gat gezeten als iemand loste en ik had al bijzonder weinig koek over.

Toen brak het weer vlak voor me. Een tijdje alleen achter het peloton gezwommen maar toen zo snel mogelijk voor een bocht auto's voorbij gelaten. Dat was een prima zet want achter een auto kon ik aan 50 per uur nog wat groepjes voorbij snellen. Toch was na een paar bochten het gat te groot, de auto gaf weer gas en toen kwam er een busje met vlaggetjes voorbij om te zeggen dat mijn wedstrijd erop zat.

Na 2 ronden zat ik dus al op een stoel bij start-finish en toen het peloton voorbij kwam, bleek alleen Marcel er nog aan te hangen. Helaas kwam hij even later in de laatste waaier terecht en werd die groep uit koers gehaald.

Uiteindelijk maar 43 finishers gisteren... het was me het dagje wel.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 02 mei 2016 09:06

Tja, er passen maar een man of 10 in de waaier op de smallen stukken en met veel wind was het een kwestie van tijd dat het een slagveld zou worden.
Rustig achteraan gestart en gelijk begonnen met schuiven. Waar het wel hard ging, zeker met wind mee was een 11 toch wel welkom. Veel op het kantje harken en schuiven waar het kon.
Na een ronde of 4 ging het pas echt los en probeerde zo'n 20 man weg te rijden. Het peloton in de achtervolging met als gevolg dat het uit elkaar knalde.
Ik zat nog in de 2e waaier maar het ging me even te hard en moest lossen. De waaier daarna was ik niet brutaal genoeg en waaide daar ook uit om zo in de 4e waaier te komen. Daar de overige rondes te blijven totdat we helaas als laatste groep uit koers werden genomen.
Meer power kweken en volgende keer iets meer energie verbruiken in het begin om dan wel helemaal voorin te komen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 02 mei 2016 09:54

dubbel.
Laatst gewijzigd door indobesar op ma 02 mei 2016 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 02 mei 2016 09:55

Waar slagveld dus! Stond een vervelend windje gisteren. Toch mooi dat jullie zijn gegaan enhet hebben geprobeerd. :oke:

FYI, de rit van de winnaar: https://www.strava.com/activities/562274267/overview
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 02 mei 2016 10:21

Balen dat het zo vlot alweer voorbij was. In zo'n slagveld is een slechte start funest. Op naar de volgende.

sladkovm
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R3

Bericht door sladkovm » ma 02 mei 2016 10:23

My brief recollection of yesterday's fiasco.

It was my first race of such caliber. Experience up to date included only WVAN, racreanten crits in Veldhven, Hapert and Bladel and training wedstrijden at TWC de Kempen.

The start was really awesome - 170 people, driven out by neutralization car - only that experience alone justifies getting to the start line. The fun part is that even during neutralization the riders are already fighting for a better position in the front.

And than the race started - I was at the left side of the group and to my surprise that is where the oncoming traffic was parked - so from the start it was all brake and sprint all the time. Quite quickly I've got tired of this and moved to the right side of the group, but that is also when we've changed direction and came into the first section of strong cross-wind. At the back of the group it is hard to find a shelter and it cost me way to much to stay connected.

Than we've changed direction again - a moment for recovery, but this stretch was way too short and when we've hit the cross wind again I've given up - end of the story.

It was the slaughter, less than third of the group finished, but I completely agree with Joost - this level of racing was way too high for me.

Some lessons learned:

1. Next time i need better pre-race organization and allocate more time for a warm up. It is very personal, but experience says I need my 20 min.

2. It might help to get familiar with a course before the start - the cross-wind section came as a surprise, especially the second one, that turned out to be quite short. If I knew that from the start I would try hang on for 1-2 laps longer.

Meanwhile back to WVAN and who knows - maybe even on the startline of Omloop van de Peelrijt ;)

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 03 mei 2016 08:57

Helaas zat de Omloop Nes vol idd. Dus ook ik kan Metor niet bijstaan daar. Inky staat wel aan de start bij de dames.

Dan is er nog de Omloop van Eibergen op 12 juni, maar op 11 juni is ook het NK masters:
Parcours:
Het betreft een omloop van 7,64 km met vooral zeer brede rechte wegen. De omloop is voor 95% asfalt.
Een kleine strook van 75 meter kasseien en steentjes bevind zich in Middelharnis.
De wind kan op de dijk richting Stad aan het Haringvliet en de weg terug naar de Industrieweg zeker een bepalende factor worden.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » di 03 mei 2016 09:03

Jan Willem schreef:Helaas zat de Omloop Nes vol idd. Dus ook ik kan Metor niet bijstaan daar. Inky staat wel aan de start bij de dames.

Dan is er nog de Omloop van Eibergen op 12 juni, maar op 11 juni is ook het NK masters:
Parcours:
Het betreft een omloop van 7,64 km met vooral zeer brede rechte wegen. De omloop is voor 95% asfalt.
Een kleine strook van 75 meter kasseien en steentjes bevind zich in Middelharnis.
De wind kan op de dijk richting Stad aan het Haringvliet en de weg terug naar de Industrieweg zeker een bepalende factor worden.
Ik heb me ook aangemeld voor het NK, daar nog geen bevestiging van ontvangen.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 03 mei 2016 09:25

Ik heb me ook aangemeld voor het NK masters 30+

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » vr 06 mei 2016 23:00

Wie gaan er meedoen aan de Omloop van de Peelrijt op 29 mei?

Mooi rondje van ruim 13 kilometer in de buurt van Someren. Vergelijkbaar met de Omloop Liessel maar hopelijk iets minder wind (al zouden sterkere benen dat oplossen) :lol:

Ik heb me zojuist ingeschreven, zou mooi zijn als we daar ook weer met een groep starten!

http://twcdezwaluw.nl/deelnemen/Inschri ... dueel.html

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 07 mei 2016 09:48

Hallo,

Ik wil deze wedstrijd nog eens onder jullie aandacht brengen.
Dit omdat het aantal ingeschreven renners verschrikkelijk te wensen over laat.
Verandert dit niet, dan zijn we genoodzaakt de wedstrijd te annuleren.

De wedstrijd wordt op een zelfde manier gehouden als de onlangs verreden Omloop Liessel – Liessel.

Ingesloten tref je informatie aan van de 1e editie van de Omloop van de Peelrijt, op een parkoers van 13,2 km in Someren. Totaal 132 km.
Deze wedstrijd wordt gehouden op 29 mei en is voor amateurs, sportklasse en masters.

Inschrijven kan via onze site of via de site van de bond www.wielrenbond.nl

Daar is ook informatie te vinden over ons en onze wedstrijden.

Met vriendelijke groet,

Leo Verberne
voorzitter.

Tour- en Wielerclub de Zwaluw,
Dintel 4, 5711 KE Someren
Tel. +31-(0)493-490746
Fax. +31-(0)493-479249
E-mail: info@twcdezwaluw.nl
Internet: www.twcdezwaluw.nl

trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » za 07 mei 2016 20:11

Niet echt het geschikte topic maar ik vond het niet de moeite waard een eigen topic hiervoor te openen.

Vandaag gestart in Wissenkerke voor de Ronde van Noord-Beveland. Niet heel ambitieus maar vorige week besloten dat ik iets meer koershardheid nodig heb. Al snel weer spijt van de inschrijving want mijn fiets staat sinds woensdag bij de fietsenmaker omdat het achterwiel daar al een tijdlang scheef in staat... en het ligt niet aan het wiel.

Ik rijd dus al sinds woensdag op de winterfiets, een prachtige triple met allemaal vieze vlekken erop :lol:.

Anyway. Bij de start wilde mijn ketting niet op het grote blad. Met de hand wat geholpen en toen was het gelukt maar toen was ik dus wel laatste van het veld. Het ging vrij hard maar ik kon achterin makkelijk meekomen. Richting de kasseistrook wist ik dat ik iets op moest schuiven en dat lukte redelijk. Na de echte kasseien volgden wat klinkertjes waar iemand het peloton losliet maar omdat ik wist dat 200 meter verderop een haakse bocht kwam, voelde ik me niet geroepen om over te nemen. Dat zou nog wel goed komen. Was ook zo, al was er ook eentje achter me zo nerveus dat hij al door de wind beukte om dat gat dicht te rijden. Zo kwam ik vrij relaxed de kasseistrook over en toen ik omkeek was er toch al een redelijke groep af. Een mannetje of 20, gok ik.

Dat was mooi want ik voelde me nog prima. We gingen door een dorpje heen en op de brede weg ging het op de kant. Ging ook prima, totdat ze recht voor m'n neus vielen. Uitwijken, gras in, peloton weg. Ik vloek zelden maar er kwam toch een oerkreet naar boven. Met een groepje achtervolgd en nog wat volk opgeraapt maar het mocht niet baten. Ondanks dat we ruim 40 bleven rijden, werden we bij start-finish na koud een uur uit koers gehaald.

Samen met een jongen van CS030 wel doorgereden om de kilometers te maken. Uiteindelijk ging ik de benen toch voelen in de wind dus of ik echt zo goed was als dat ik dacht toen ik nog in koers was... dat is maar de vraag.

Wel een prachtige koers! Twee rondjes van dik 40km en daarna wat kleine omlopen. En in Zeeland, dus fans van waaiers kunnen hun hart ophalen.

Hopelijk snel mijn koersfiets terug, want deze rijdt toch minder lekker (al zal dat ook grotendeels tussen de oren zitten).

Joostje

Bericht door Joostje » za 07 mei 2016 22:43

Jammer zeg! Zo te horen zag het er best wel aardig uit voor je, want over het begin had je niet te klagen. In ieder geval prettig dat je niet middenin die valpartij zat. Volgend jaar op herhaling?

Ik doe trouwens mee aan Omloop vd Peelrijt. Heb me al ingeschreven. :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 08 mei 2016 09:03

Cool! Nu al zin in, lijkt een mooi rondje te zijn.

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » zo 08 mei 2016 09:43

Was een mooi rondje daar in Zeeland!

Allereerst, er stond meer wind dan ik had verwacht. De korte kasseistrook was goed te doen. Op de klinkersstrook die volgde ging het lekker rap. Best tof!

Enfin, na de start me een beetje weg laten drummen. Het lukte daarna niet echt om enigszins naar voren te rijden. Zat zodoende slecht gepositioneerd, en telkens als het op een lint ging was het vol harken op het kantje. Nog wel een paar gaten kunnen dichtrijden, maar bij 1 poging mezelf keihard opgeblazen. Even op adem gekomen, bij wat achteropkomers aangesloten en 20 kilometer moeten achtervolgen op het peloton. Gelukkig uiteindelijk daar weer aan kunnen sluiten. Tank wel een beetje leeg, maar ja, we zijn er weer. Rest van ronde 2 aardig kunnen volgen, maar niet genoeg kunnen herstellen.

Na twee grote ronden van 42 kilometer volgde 7 x een lokaal rondje van een kilometer of 6. Nou, dat viel niet mee. Na het tweede lokale rondje - bij uitrijden van Wissenkerkke - lag ik er definitief af. Was nog wel fit genoeg om tussen alle bidons op de weg door te slalommen. Leuk dat er bidons worden aangegeven, maar pak 'm dan ook.. Na ja, nog wat doorgepeddeld met andere afvallers en een ronde later (voor ons de laatste rondje vanwege teveel achterstand :knor: ) nog wat afvallers uit het peloton opgeraapt. In Wissenkerke bij ingaan van het dorpje de sprint aangegaan. Iedereen was dood, want niemand kon volgen. Of ze geloofden het wel, dat kan natuurlijk ook.

Teleurstelling, had er meer van verwacht. DNF.

Heb een CTWT'er in het wit gezien. Wie was dat?

Oh ja, wie was de CS030'er? (Rijd zelf ook voor CS030) :)

Joostje

Bericht door Joostje » wo 18 mei 2016 12:24

Omloop van de Peelrijt op 29 mei

Ingeschreven:
- Good Riddance
- Joostje

Nog meer gegadigden? Ik heb begrepen dat Stan zich ook wil inschrijven. Wellicht kunnen we dan een teaminschrijving doen. GR, weet jij of dit nog te regelen is, gezien wij al als individueel staan?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 18 mei 2016 14:26

Ik kan Leo een mail sturen met de deelnemers en dan plaatst hij ze normaal gesproken als team op de startlijst.

Marcel wilde volgens mij ook in Someren starten.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 18 mei 2016 14:58

GoodRiddance schreef:Ik kan Leo een mail sturen met de deelnemers en dan plaatst hij ze normaal gesproken als team op de startlijst.

Marcel wilde volgens mij ook in Someren starten.
Ik wil inderdaad Peelrijt ook rijden.
Moet ik me ook nog los aanmelden?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 18 mei 2016 21:06

Yes please!

Metor
Moderator

Bericht door Metor » wo 18 mei 2016 21:20

GoodRiddance schreef:Yes please!
Done!
Kunnen we in ieder geval met een team starten ;-)

sladkovm
Kinderzitje
Fiets: Cervelo R3

Bericht door sladkovm » vr 20 mei 2016 10:10

I will skip de Peelrijt, but will be present at the OdK Crit. The wind is 4 bft btw, so might not last long ;)

Metor
Moderator

Bericht door Metor » vr 20 mei 2016 12:18

Omloop van de Peelrijt op 29 mei

Ingeschreven:
- Good Riddance
- Joostje
- Metor

Plaats reactie