Wedstrijden 2016

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Inky
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Re: Wedstrijden 2016

Bericht door Inky » ma 23 mei 2016 14:44

Afgelopen vrijdagavond stond de omloop van Nes op het programma. Een omloop van 12 km. Voor mij de eerste om loop die ik start. De hele middag waren de zenuwen al aan het opbouwen. Deze wedstrijd is voor zowel amateur dames als elite dames en gezien de startlijst, zouden er veel elite dames aan start staan. Rede voor nog meer zenuwen. Een echt omloop rijden in een groot (50 dames) peloton is toch wel heel spannend.

De omloop zelf was mooi. Eerst slingerend langs de Amstel naar Uithoorn, Voor Uithoorn rechtsaf, paar wegversmallingen. Daarna rechtsaf richting Amstelveen. Hier 1 van de knelpunten een scherpe bocht het fietspad op waar je hooguit 2 breed de bocht door kon. Hier wilde iedereen natuurlijk vooraan zitten dus was dringen. Daarna lang fietspad en vlak voor Amstelveen weer rechtsaf over de Nesserlaan naar de Amstel. Ook hier een smalle bocht waarna het wind mee was naar de Amstel en de snelheid dus flink de hoogte in ging. Hier heb ik in de eerste ronde het peloton bijna gemist, maar gelukkig kon ik weer aansluiten. Bij de Amstel weer rechtsaf slingerend naar Nes. Dit rondje moesten wij 3 maal rijden.

Op 1 moment na kon ik goed in het peloton blijven meerijden. Naar voren rijden in het peloton was erg lastig. Iedereen wilde dit! Uiteindelijk liep het uit op een massasprint. Ik wilde nog proberen mij een beetje te mengen in de sprint, maar op 500 mtr voor de streep werd er weer veel geslingerd door een aantal dames waardoor ik in de remmen moest. Hierdoor moest ik eerst weer op gang komen en was mij mengen in de sprint onmogelijk geworden. Wel door blijven rijden waardoor ik nog wat dames inhaalde voor de eindstreep. Na de wedstrijd wachten op de uitslag en ik mocht gewoon een enveloppe meenemen! 20ste!! Dat had ik nooit verwacht.

Dit was een hele goede en leuke leerschool! Rijden in een groot peloton. Was blij dat ik goed mee kon blijven rijden in dit peloton. Waar meer trainen toch al niet goed voor is!

Zaterdag ben ik ook nog gestart in de ronde van Katendrecht. Dit was de 2de wedstrijd van de Vrouwenwielrennen competitie. Nu een veel kleiner peloton en toch nog zware benen van vrijdag. Uiteindelijk 9de geworden.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 23 mei 2016 15:18

:oke: :oke: :oke:

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » ma 23 mei 2016 19:26

Goed bezig Inky! Gefeliciteerd met je eerste enveloppe. :oke:

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 23 mei 2016 20:15

:oke: :oke: :oke:
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 24 mei 2016 09:33

indobesar schreef:Hier beelden van het rondje gefilmd door Sladkovm.
Joost is een paar keer goed in beeld. ;-)

https://youtu.be/3S025ApSMYY
Tja dan blijkt koersen op een troosteloos en kil industrieterrein met 7 meter breed asfalt en goedlopende bochten op zondagochtend opeens toch wel heel aantrekkelijk. Lijkt wel een atb streetrace dit parcours.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 13 juni 2016 08:16

Afgelopen zaterdag werd het NK Masters verreden volgens de UCI klasses. Dat betekent truien voor de 30-34, 35-39, 40-44, enz. De 30-34 en 35-39 starten samen bij de 30+. Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan doen met de truien in een Masterklasse.
Het NK vond dit jaar plaats op een omloop. Meer NK-waardig dan afgelopen jaar toen het op een clubparcours plaatsvond.

De omloop was uitgestippeld in Middelharnis. Gegarandeerd een waaierkoers zou je denken. Maar er stond zaterdag nauwelijks wind. Wij hadden ook nog eens de mazzel dat bij de 30+ het zonnetje ging schijnen. 8) Ik heb de fietsen en gezichten gezien van de mannen die voor ons gereden hebben en die zagen er uit als beesten! Een ronde van ca. 8km met als belangrijkste kenmerk een smalle weg waarvan af je de 1,5km lange zeer brede finishstrook op draait.

Door het gebrek aan wind was het eigenlijk vrij makkelijk volgen. Wel een paar valpartijen op een punt waar de weg smaller werd na een bocht. Met z'n allen een bocht in duiken waar de weg smaller wordt past niet. 1x stond ik er achter stil, maar kon gelukkig zonder al te veel moeite weer aansluiten. 1x op het smalste gedeelte houden ze voorin in, waardoor er achterin geremd moet worden. Wat gevloek en achter mij een hoop herrie van een vallende renner. Pfff goed voor de spanning. :-?

Na 11 rondes zijn we toe aan de laatste ronde en wordt het steeds nerveuzer. Ik probeer goed van voren te rijden, maar als aan mijn kant alles geblokkeerd wordt komen ze aan de andere kant er allemaal weer voorbij. Ik vind het wel best en probeer zonder risico's m'n plek te houden. Doordat de koers niet selectief was zijn er teveel renners die een kans ruiken en bereid zijn veel risico's te nemen. Er raakt nog een renner naast de weg en die vliegt in de berm over de kop. Dan draaien we de finishstrook op en blijkt dat de koers toch meer energie heeft gekost dan ik dacht. Mijn sprint stelt niet heel veel meer voor. Plots knallen ze aan de linkerkant vol tegen het asfalt. Metor zit net voor me en kan er nog omheen, maar een paar man achter hem knallen er vol op. Dat is het moment op rustig uit te bollen en finish ik ergens halverwege het peleton.

Toch maar mooi een NK gereden :D Jammer dat er naast Metor en Pesah niet meer (CT)WTers waren.

hier nog wat bewegende beelden van uit de koers:
https://youtu.be/bqRzjesdyhA

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » ma 13 juni 2016 21:03

Afgelopen zaterdag het NK 40+ gereden. Wij starten al om 11.00 uur en ik geloof Marcel en JW om 16.00 uur. Heb ze dus helaas niet meer gezien en gesproken.
Op weg ernaartoe continue regen. Toen ik aan kwam zag ik de 50+ rijden en die zagen eruit alsof ze in de mijnen hadden gewerkt.

Enfin, geen warm up en geen verkenning gedaan. Was blij dat ik nog een nummer kreeg want was net te laat, de lijst was al weg. Gelukkig was de norse meneer van de knwu bij de inschrijving vergevingsgezind en mocht ik me toch nog opstellen. Eerste ronde achterin maar vond het daar niet lekker rijden dus toch maar naar voren. Halverwege ronde 2 zie ik een man of 5 vooruit met een paar honderd meter voorsprong en besluit ik er naartoe te rijden. Onderweg heb ik eigenlijk spijt want we zitten pas in ronde 2 van de 11 maar goed toch maar doorgetrokken. Het tempo ligt er goed op bij de mannen en er wordt goed samen gewerkt. Voel wel dat ik een van de mindere ben en laat daarom af en toe een beurt lopen zodat ik er niet ineens met een versnelling af gereden wordt. Vanaf ronde 7 begin ik er pas geloof in te krijgen dat we het wel eens zouden kunnen redden. In ronde 8 zit ik op kop als we een 90 graden bocht krijgen. Ik kijk voor de bocht (dom dom dom) even achterom en neem de bocht veel te hard. Rijd meters door het gras maar kan de fiets niet uit de sloot houden. De fiets zakt zo ineens een cm of 30 naar beneden en ik sta stil. Even naar de fiets gekeken maar het peloton zat niet ver achter ons dus ik moest door. Stap op en kan gelukkig met het peloton mee. Heb wel een rondje nodig gehad om even bij te komen. Schrik en teleurstelling zat er wel in. Me toch herpakt en weer naar voren gereden. Halverwege de laatste ronde nog geprobeerd weg te komen samen met een renner maar het peloton zat er vrij snel weer bij. In de sprint zat ik eigenlijk veel te ver van achteren maar kon via de linkerkant nog aardig wat plekken pakken. 11e.

Achteraf toch wel erg teleurgesteld. De valpartij was 100% mijn eigen schuld en echt nergens voor nodig en de kopgroep heeft het tot de finish gehouden, zij het niet dat er nog 7 man naartoe zijn gereden waaronder Erik Dekker, de latere winnaar. Maar ja 'wat als' telt niet dus volgend jaar maar revanche ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 13 juni 2016 21:08

bij de KNWU hebben ze heel iemand anders op plek 11 staan en kom jij niet verder dan de 23e plek???
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » ma 13 juni 2016 21:18

Zo dat heb je snel gezien Thierry. Dat dacht ik in eerste instantie ook totdat JW, Marcel en Martin me op de uitslagen van de organisatie wezen.
Aangezien ze de categorie hebben opgesplitst naar UCI categorien val ik in de 40-44 categorie en daar ben ik 11e geworden. De truien werden ook per UCI categorie uitgedeeld. Snap daarom ook niet waarom de knwu dan niet de uitslagen zo op hun site zetten...

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 13 juni 2016 21:21

pesah schreef:Zo dat heb je snel gezien Thierry. Dat dacht ik in eerste instantie ook totdat JW, Marcel en Martin me op de uitslagen van de organisatie wezen.
Aangezien ze de categorie hebben opgesplitst naar UCI categorien val ik in de 40-45 categorie en daar ben ik 11e geworden. De truien werden ook per UCI categorie uitgedeeld. Snap daarom ook niet waarom de knwu dan niet de uitslagen zo op hun site zetten...
zo stond het zaterdagavond ook al op wielerpunt.com. Heb KNWU site enkel ter controle nagekeken. dus naast amateurs, sportklasse, 30, 40,50, 60,70+ nu nog verdere onderverdeling?? nog effe en elke jaargang rijdt z'n eigen NK.. ( beetje zoals onze eigen kidsrace tijdens clubkamp.)

Groeistad klassieker werd/wordt na afloop ook altijd opgesplitst in 40+ en 50+. Voor mij persoonlijk telde altijd gewoon de scratch uitslag als daadwerkelijke klassering. Zelfde bij cyclo's.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » ma 13 juni 2016 21:29

Och op zich heb je wel een punt hoor. Voor mij hoeft die onderverdeling verder ook niet maar schijnbaar doen ze het overal in europa zo. Althans dat denk ik dan maar als de UCI regels worden gehanteerd. Sja, enfin.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 13 juni 2016 22:01

Als er genoeg deelnemers per categorie zijn waarom niet?

Nu was het alleen wel vreemd dat er na elke wedstrijd 2 truien uitgedeeld werden. Benieuwd wie er straks in een koers de trui mag dragen?

Plaats reactie