5 banen toernooi 12 t/m 31 mei 2016

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

5 banen toernooi 12 t/m 31 mei 2016

Bericht door Jan Willem » di 10 mei 2016 08:29

a.s. donderdag is de eerste wedstrijd van het 5 banen toernooi.

Afbeelding

nog (CT)WTers die hier aan de start verschijnen?

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Re: 5 banen toernooi 12 t/m 31 mei 2016

Bericht door MEG » di 10 mei 2016 08:38

Hugo meldde gisteren dat hij mee zou doen.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » di 10 mei 2016 09:15

Lijkt mij ook wel leuk.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » di 10 mei 2016 18:24

MEG schreef:Hugo meldde gisteren dat hij mee zou doen.

Klopt, ik sta donderdag aan de start.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 10 mei 2016 21:11

Hoe lang zijn die wedstrijden?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 10 mei 2016 21:28

Jan Willem schreef:Hoe lang zijn die wedstrijden?
Voor info , kijk voor info op websites van de organiserende vereniging.

Start iig om 19.15 uur
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 11 mei 2016 06:28

who cares schreef:
Jan Willem schreef:Hoe lang zijn die wedstrijden?
Voor info , kijk voor info op websites van de organiserende vereniging.

Start iig om 19.15 uur
Tja, zo ver was ik zelf ook al wel gekomen en daar staat dus dat het ter plekke wordt besloten.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 12 mei 2016 21:44

Vanavond bij de Sportklasse gestart samen met pesah.
Inky was ook mee en besloot toch ook maar te starten en zien hoe het zou gaan. Na een fikse verkoudheid is fietsen met stevige hoestbuien niet echt ideaal.
Wedstrijdduur was 70 min + 3 ronden. Al snel voelde ik dat de benen nog stijf waren van gisteren. Even door de wind naar voren knallen zat er vandaag niet in. Eigenlijk heel de wedstrijd een beetje achterin gehangen en vooral weer geoefend op tussen de wielen rijden en bochten nemen. Wellicht een beetje gebrek aan echte motivatie ook. Uiteindelijk als 30e over de streep gebold.

pesah zat wel lekker voorin. En Inky heeft de wedstrijd ook gewoon uitgereden. Maar die mogen zelf verslag doen.
:oke:
Laatst gewijzigd door Jan Willem op vr 13 mei 2016 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » do 12 mei 2016 21:54

Verslagje van mijn kant.
Bij de start kom ik niet in mijn pedaal en kom ik helemaal achterin het peleton terecht. Dat was allemaal zo nerveus dat ik snel naar voren ben gereden. De benen voelden erg goed en kon eigenlijk blijven gaan en dus continu voorin gezeten en diverse malen geprobeerd een ontsnapping op te zetten. Een ronde of 5/6 voor het eind rijd ik een heel stuk solo vooruit. Er komen 3 man bij echter als ik weer op kop kom en gas geef ben ik ze alle drie weer kwijt. Dacht dat het hopeloos zou zijn en wilde me naar het peleton laten zakken. Ik had eerlijk gezegd niet door dat het nog maar zo kort zou zijn. Toen kwamen er nog 3 bij die naar de voorsten wilden rijden. Daar aangesloten en ook hier weer veel kopwerk gedaan om bij de kop te komen. Dit lukte met nog 3 ronden te gaan. Dit draaide aardig tot een half rondje van het einde. Na een lange beurt van mij wilde niemand overnemen maar ik wilde niet naar de slachtbank. Als derde weer ingepikt en in de laatste bocht moest ik helaas in de remmen voor een gedubbelde. De twee man voor me hadden enkele meters en ik kon ze niet meer bij halen. Achter me was er een aardig gat dus kon op mijn gemak naar de finish. Nu dacht ik derde geworden te zijn maar het schijnt dat er al een groepje vandoor was. Ik heb nog steeds geen idee hoeveel het waren en hoeveel elite en hoeveel sportklasse. Dus weet niet hoeveelste ik geworden ben.

@JW weet jij waar ik de uitslagen kan vinden?

edit: gevonden, 7e

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » vr 13 mei 2016 08:27

Fotograaf: Foto Kristel http://myalbum.com/Fotokristel2016

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jan Willem op vr 13 mei 2016 09:10, 2 keer totaal gewijzigd.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 13 mei 2016 09:02

Ook hier lekker bezig :oke:

Gave foto's
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Metor
Moderator

Bericht door Metor » vr 13 mei 2016 10:42

Mooie foto's!!
Beverwijk is me iets te ver maar de andere 3 keren daarna wil ik wel komen knechten voor Pesah. Hij heeft een mooie uitgangspositie in het klassement zo!

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » vr 13 mei 2016 20:41

Mooie plaatjes! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » za 14 mei 2016 15:50

Metor schreef:Mooie foto's!!
Beverwijk is me iets te ver maar de andere 3 keren daarna wil ik wel komen knechten voor Pesah. Hij heeft een mooie uitgangspositie in het klassement zo!
Leuk aanbod Marcel! Maar het zou al leuk en gezellig zijn als je mee komt rijden. Vind het iets teveel eer als men zich voor mij wegcijfert en laten we eerst maar eens kijken hoe het donderdag in Beverwijk gaat.

Overigens is Beverwijk niet heel veel verder weg dan de andere parcoursen. Echter voor jou blijft het toch wel een pokke end rijden volgens mij.

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » vr 20 mei 2016 22:10

Gisteren de tweede wedstrijd bij BRC Kennemerland. Op de heenweg door maatje al lekker gemaakt hoe zwaar het rondje is met een flinke klim erin. Eenmaal aangekomen bleek er inderdaad een aardige klim in te zitten. Het rondje is 1100 meter lang en het is nergens echt vlak. Er zitten ook twee stukken klinkers in. Ik dacht dat het rondje selectief genoeg was om snel brokken in het peleton te krijgen. Vanaf de start dan ook de aanval gekozen en kon niet echt uit die modus komen ook al voelde ik dat dat niet vol te houden was. Iets verder dan halverwege koers was ik voorruit en op het moment dat we terug gepakt werden gingen er een paar elites volle bak vandoor. In eerste instantie niet gereageerd omdat ik even wilde herstellen echter had ik snel door dat dit de slag was en geprobeerd ernaartoe te rijden. Toen ik er bijna bij was liepen de benen helemaal vol en zag ik het gat tot mijn grote spijt en wat gevloek weer groter worden. Me toen maar terug in het peleton laten zakken om te herstellen. Lang duurde dat niet want hoorde al vrij snel dat het nog maar drie ronden waren. In de een na laatste ronde toch nog een keer geprobeerd weg te komen maar de jus was uit de benen. In de sprint nog iets van 8e van het peleton geworden volgens mij. Uiteindelijk 11e in de daguitslag en 5e in het algemeen klassement. Althans als ze de uitslag van de eerste wedstrijd er van mij weer bij plakken. Aanstaande dinsdag Sloten!

Sleuren op kop van het peleton:
Afbeelding
IMG_8006 by BRC Kennemerland, on Flickr

Herstellen:
Afbeelding
IMG_7950 by BRC Kennemerland, on Flickr

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 21 mei 2016 07:45

:oke: lekker bezig!

Dinslag op Sloten probeer ik er ook weer bij te zijn

Metor
Moderator

Bericht door Metor » za 21 mei 2016 08:23

Jan Willem schreef::oke: lekker bezig!

Dinslag op Sloten probeer ik er ook weer bij te zijn
+1!

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » di 24 mei 2016 22:02

Rit 3 van 5: Olympia - Sloten.

Vandaag een groot peloton. Volgens mij groter dan de andere dagen.
Ondanks dat ik weet dat op Sloten wegrijden knap lastig is, was ik toch weer bang dat er een groep zou wegrijden en ik er niet bij zou zitten.
Dus vanaf ronde 1 maar weer in de aanval. Was gelijk weg, alleen :S Nog even doorgetrokken en dan gewacht hopend op een groep dat zou komen maar dat was natuurlijk tevergeefs. Daarna nog een paar keer geprobeerd maar het peloton liet niet begaan. Op drie kwart koers me rond positie 20 genesteld en mezelf tot rust gemaand en overtuigd dat er niemand weg zou rijden. Niet veel later hoor ik ineens een bel. Kon me niet voorstellen dat die voor ons was maar rechts en links vlogen de sportklasse mannen naar voren. Dat was het teken om te gaan positioneren voor de sprint. Kon redelijk makkelijk naar voren rijden en bij het ingaan van de laatste bocht zat ik rond positie 4/5 in het wiel van een DTS'er. Deze kneep vervolgens in de remmen waardoor ik ook vol in de remmen moest en ook moest uitwijken naar rechts. Doordat ik snelheid minderde door het remmen kwamen ze daar over me heen en ik kon me fiets nog maar net rechtop houden. Flink gevloekt maar toch maar weer aanzetten want ieder puntje telt. Uiteindelijk 8e in de sprint. Ik baal wel als een stekker want bij de eerste 3 had er in gezeten. Had nog power genoeg in de benen toen het gebeurde.

Sta nu 5e in het algemeen klassement. Donderdag is het de beurt aan de Kampioen en gaan we naar Spaarnwoude.

Inky en JW reden ook sterk maar die zullen hun relaas nog wel doen...

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 25 mei 2016 13:28

dubbel.
Laatst gewijzigd door Jan Willem op wo 25 mei 2016 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 25 mei 2016 13:29

Het was gisteren idd lekker druk bij Olympia. We moesten bij de inschrijving al achteraan sluiten. Iets later dan gepland dan toch van start. Pesah zag ik al snel in de aanval gaan. Mezelf nog een keer zo breed mogelijk op kop gezet met een matig tempo toen Pesah vooruit was. 1 voor 1 sprongen ze erover. Zo lang het elites (ama, junioren, etc) waren was het helemaal prima. Maar er waren er veels te veel die naar voren wilden, dus kwam alles weer samen.

Dat was wel een beetje het verhaal van de avond. Nog een paar keer geprobeerd zelfweg te komen of naar de ontsnapping gesprongen, maar echt lang hebben die ontsnappingen nooit geduurd. Soms maar goed ook ;-) Echt lekker is het niet als je een peleton voor probeert te blijven en je benen aangeven dat je het nooit gaat redden. Op Sloten is het bijzonder lastig uit de greep van een op hol geslagen peleton te blijven.
Op een gegeven moment waren er wel een aantal vooruit. Geen idee of het elites waren of sportklasse, maar voorin het peleton werd geen aanstalten gemaakt om het gat te dichten. Dus er langs en met een stevig tempo en een lange kopbeurt er een slinger aan gegeven. Dat hielp, want alles schoot weer in gang en zo werd ook die ontsnapping weer teniet gedaan.
Plots zie ik Ingrid naar voren springen en inpikken :shock: . Er valt achter haar zelfs een gat.
Ik vond het bijzonder onduidelijk wie, wanneer aan het afsprinten was. Maar toen de dames en de nieuwelingen er tussenuit waren was het duidelijk dat wij aan de beurt waren. Tijd om nog verder naar voren te schuiven. Ik zie een paar man op een kleine voorsprong en voor ik het besef sta ik op de pedalen. "Dag peleton , hallo kopgroep". Ik wil in het laatst wiel inpikken, maar de renner die net van kop afkomt "dwingt" mij meteen mee te draaien. Ik heb nog vaart en geen zin om weer aan te moeten zetten om aan te pikken. Dus draai ik meteen mee. Rijden!! Zouden we het dan toch 1 rondje vol kunnen houden? Er wordt teveel gespaard voor mijn gevoel. Dat is funest en ruim voor de streep strand de ontsnapping.
Die poging was wel funest voor mijn sprint. Ik doe nog een poging, maar rol ergens halverwege het peleton over de meet. Vanuit mijn positie zie ik nog hoe Pesah klem wordt gereden.

Inky
Driewieler

Bericht door Inky » wo 25 mei 2016 17:04

Ook ik heb gisteren op sloten gereden. Aangezien ik deze week 4 wedstrijden gepland heb staan wilde ik niet al teveel energie verspillen en ging het mij vooral om te trainen in een groot peloton te rijden. Zoals Jan Willem al aangaf was er een heel groot peloton! Eerst maar geprobeert op 2/3 van het peloton te blijven rijden en de andere dames in de gaten te houden of ze niet stiekem mee zouden zitten bij een ontsnapping. Dit gebeurde gelukkig niet. Op 40 min (10 min voor einde) had ik besloten om naar voren te rijden om te zorgen dat ik iig van voorin het peloton kon afsprinten. Ik rij in een wiel van een man mee naar voren en ineens zit ik helemaal vooraan! Er springen een paar mannen weg en ik bedenk mij geen moment en spring mee. Even zijn we weg maar op het viaduct worden we weer ingerekend. Op dat moment, in de een na laatste ronde, valt een jongen voor mij stil en wijkt van zijn lijn af waardoor hij met zijn achterwiel tegen mijn voorwiel aanreed. Een hoop gekraak wat zorgt voor een kapotte spaak en slag in het wiel voor mij en ook voor hem. Beide staan we balend aan de kant, maar weten ook dat dit kan gebeuren.

Helaas een dnf terwijl ik goede benen had en nog maar 2 rondjes hoefde. Had daar goed de pest in... maar ja het is niet anders.

Vanavond maar, met Jan Willem zijn voorwiel, de dames CK van WTC de Amstel rijden. Hopen dat mijn benen nog zo goed zijn als gister!

pesah
Aluminium Racefiets

Bericht door pesah » di 31 mei 2016 21:57

Rit 4 - de Kampioen op Spaarnwoude.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als alle andere dagen. Heel de avond in de aanval maar niet weggekomen. 2 Ronden voor het eind als ik word teruggepakt door het peleton gaat Ruska ervandoor met een paar elite renners. Wist dat het de slag was maar moest eerst herstellen. Daarna 6e in de sprint en 7e in de wedstrijd. Gedeeld 5e in AK.

Rit 5 - DTS Zaandam
In het begin rustig gehouden maar aangezien er vanaf het begin hard gekoerst toch naar voren en paar keer geprobeerd. Op een gegeven moment zijn er een stuk of 12 vandoor. Rijd er dan samen met nog 2 man naar toe en uiteindelijk sluiten er nog een stuk of 3 aan van achteruit. We zijn weg met een grote groep waarvan 7 sportklasse renners. Belangrijker nog de mannen op plek 1 en 2 in het AK zitten er niet bij en dat bied perspectief. 3 rondes voor het eind dubbelen we het peloton en wordt het chaos. Het peloton laat ons niet langs en ik erger me er aan maar hoor achteraf dat dit normaal is. In de sprint zit ik goed geplaatst en zit als derde op het laatste rechte eind. Nummer 2 haalt nummer 1 in en 150 meter voor de lijn ga ik eroverheen. Denk het te halen echter zat er iemand in mijn wiel die nog redelijk hard over me heen komt. Die kan ik niet meer counteren. Tweede denk ik. Een maat van me die stond te kijken komt naar me toe vol ongeloof. Hij zegt je moet nog een ronde rijden....ik kijk om me heen en er zijn een aantal uit de kopgroep gestopt en een aantal doorgereden. Ik ga verhaal halen bij de jury en die geven aan dat wij nog door hadden moeten rijden. Bam dat deed wel even pijn. Van de 7 man uit de kopgroep zijn er schijnbaar 4 door gereden en zo wordt ik als 6e in de dag uitslag opgenomen. Een gedeeld 5e plaats is mijn plek echter is de ander een DTS'er en deze wordt daarom als 5e geklasseerd en ik als 6e. Sja.... :shock:

Al met al lekker gereden, veel plezier gehad en een hoop over koersen en mijn eigen krachten geleerd.
Op naar de volgende wedstrijden!

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 31 mei 2016 22:02

:oke:

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 01 juni 2016 08:41

Sterk gereden Pesah! Eindelijk in de ontsnapping. :oke: :oke:

Maar wat ontzettend balen dat je niet de kans hebt gehad om het af te maken.
De speaker is soms wel erg lastig te verstaan vanaf de fiets.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » wo 01 juni 2016 08:58

Zo dat is inderdaad wel even zuur, zit je erbij kan je het door communicatie fouten alsnog niet afmaken. Voor een volgende keer beter koop je dan ook niet zo veel.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Plaats reactie