NK Zwift 2017

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
JanV79
Kinderfiets
Fiets: Apex Chase
CTWT-lid: Ja

NK Zwift 2017

Bericht door JanV79 » wo 18 januari 2017 10:38

Ik zal er zelf niet aan deelnemen, maar ik denk dat er hier wel liefhebbers zijn voor deelname:

Het Nederlands Kampioenschap Zwift!

Zondag 26 februari 2017 heeft de KNWU de primeur voor een nationale virtuele titelstrijd op Zwift. Iedereen met een profiel op Zwift kan deelnemen, maar alleen Nederlandse deelnemers worden in de uitslag opgenomen

Voor meer info, zie: http://www.nkzwift.nl
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Re: NK Zwift 2017

Bericht door Jan Willem » do 19 januari 2017 10:41

Leuk initiatief! :oke:

Verwacht toch wel wat (CT)WTers aan de start. Excuus dat je wedstrijden eng vindt en bang bent om te vallen gelden niet ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 19 januari 2017 11:06

leuk, mag je een jaar lang een virtuele rood-wit-blauwe trui aan op je zolderkamertje! ;-)

en daarna virtuele rood-wit-blauwe bandjes op je shirt
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » do 19 januari 2017 14:24

Jan Willem schreef:Leuk initiatief! :oke:

Verwacht toch wel wat (CT)WTers aan de start. Excuus dat je wedstrijden eng vindt en bang bent om te vallen gelden niet ;-)
Misschien combineren met een CTWT clubkampioenschap?
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 19 januari 2017 14:32

PFW schreef:

Goed idee. De best geplaatste CTWTer wordt virtueel clubkampioen! Kunnen we wel een leuk prijsje voor bedenken.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » do 19 januari 2017 15:16

Jan Willem schreef:
PFW schreef:

Goed idee. De best geplaatste CTWTer wordt virtueel clubkampioen! Kunnen we wel een leuk prijsje voor bedenken.
... en steeds als je denkt: "Het kan niet gekker"... :lol: Geintje..veel plezier jongens :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » za 21 januari 2017 09:52

Wie zijn er van plan mee te doen? Tenzij het ineens 20 graden wordt natuurlijk, dan ga je niet binnen zitten :lol:

Een virtueel CK lijkt me wel mooi. Ik twijfel een beetje om het tijdens het NK te doen van de KNWU. Immers, ook in Zwift kun je nog wel wat voor elkaar betekenen qua ploegenspel en als je dus ook tegen elkaar gaat rijden, valt dat weg.

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » ma 23 januari 2017 17:50

Ik doe wel mee denk ik, lijkt me wel geinig ;-).

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 23 januari 2017 18:51

Niet iedereen heeft dezelfde trainer, dus de uitslag zal niet helemaal fair zijn.

Kluus
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » ma 23 januari 2017 19:13

Niels schreef:Niet iedereen heeft dezelfde trainer, dus de uitslag zal niet helemaal fair zijn.
Nee dat klopt, maar het is wel leuk om op deze manier de grenzen van zo'n virtueel platform op te zoeken, het is natuurlijk net zo (on)eerlijk als iedere andere wedstrijd op Zwift. ;-)

Hoe gaan ze trouwens met Zwiftpower gebruikers om?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » wo 15 februari 2017 11:00

Even een schopje:

Wie gaan er meedoen???

Ikzelf neig naar een ja. Al weer meer dan een week aan het hoesten dus de vorm is vrij matig. Dat én de combinatie van het carnavalsweekend waarbij ik op zaterdag vast het een en ander naar binnen werk dat niet zo produktief is voor de koers, leidt er waarschijnlijk toe dat ik ga uitslapen en dan om 12 uur op de hometrainer ga zitten.

Wel vrij kansloos maar het is wel geestig om aan toch een vrij innovatief iets van de KNWU mee te doen. Meestal zijn ze daar vrij conservatief dus wil ik het wel supporteren.

Voor wie mag ik knechten?

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » wo 15 februari 2017 21:11

Ik sla over, zit in een cardiologisch onderzoek en heb al even niet meer getraind.
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 26 februari 2017 09:41

Voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=-bYzd4HYdp0. Live commentaar van Bobbie Traksel en Steven Dalebout.

Start is om 11.00; ik zie toch enkele CTWT-ers in de lijst staan.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 26 februari 2017 12:05

"deze video is door de gebruiker verwijderd"

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 26 februari 2017 12:06

Jernst heeft gewonnen :oke:

Faxe
Fiets: Scott CR1 Team

Bericht door Faxe » zo 26 februari 2017 12:17

Ging als 8ste over de finish met ik denk 2 niet nederlanders voor mij. Had een snellere race verwacht.

Voorlopige uitslag
Afbeelding

Weet iemand of er ook dopingcontrole is :lol:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 26 februari 2017 13:28

Je reed lekker Eltjo!

Ik zat er eigenlijk prima bij maar ik had het in de derde ronde lastig en voor ik het wist zat ik op een klein gaatje. Toen zag ik de boel in de verte verdwijnen.

We zaten wel heel gezellig met z'n tweeën in de bijkeuken. Meneer werd vierde bij de B's met twee Belgen voor 'm en het lijkt erop dat die Nederlander ook nog in de verkeerde groep is gestart..misschien dus toch een NL kampioen bij ons thuis geworden :lol:

Ernest
Driewieler
Fiets: Koga Kimera

Bericht door Ernest » zo 26 februari 2017 13:31

Ik ging in ieder geval ook over de finish.. G.dgloeiende, echt afgezien. Goede nieuws is dat ik niemand voor me zag, maar achter mij ook niet.. Straks eens zoeken naar uitslagen.
Zat vanaf de start al snel in een groepje in de middenmoot, maar raakte die kwijt ergens waar het een paar procent omhoog ging. Vervolgens aangesloten bij een groepje van een man of zes, ging lekker totdat er ineens een grote groep C-rijders voorbij kwam. Van 'mijn' groepje sprongen er een paar mee en bleef ik met een andere Nederlander over. Later in een groep terecht gekomen van weer man of zes. Ging net en toen ik op een stukje afdaling voorop lag en drie tellen mijn benen stil hield om bij te komen, kwamen ze voorbij en kreeg ik het gat van 2 seconden niet meer dichtgereden. Laatste anderhalve ronde met ene van Moorsel gereden, die weinig problemen had om mij er in de laatste km's hard vanaf te rijden..
Hele ervaring, eerste 'race' haha. Wel echt lachen! (Onderweg niet overigens)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 26 februari 2017 13:48

Mooi man! Ik zag je bij de start staan.

Toen de eerste groep weg was, moest ik af en toe afstappen. Meneer naast me kon niet bij z'n toetsenbord dus moest ik helpen met powerups :lol:.

Wel grappig.

Faxe

Bericht door Faxe » zo 26 februari 2017 15:56

Op de KNWU site staan nu ook de "officiele" uitslagen: http://www.knwu.nl/mededelingen/officie ... e-nk-zwift

Sta daar als tweede in de B groep maar dat klopt volgens mij niet. Op Zwiftpower sta ik als zevende en vijfde Nederlander. Dat lijkt me wel juist.

Ben bij Zwift races vooral bang voor de eerste minuut na de start. Ben een slowstarter pur sang. Vanaf de eerste startrij vetrekken en op het goede moment de power up gebruiken zorgde er voor dat ik het in het eerste groepje zat. De vijf rondjes gingen verder redelijk probleemloos. Had nog wel harder gekund. Zeker vierde rondje ging niet hard. Had een gemiddeld hartslag van 144 :D Met een paar man even wegrijden lukt alleen niet. Eindspurt heb ik ook niet en ben dus blij met mijn plekje.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 26 februari 2017 17:43

Faxe schreef:Op de KNWU site staan nu ook de "officiele" uitslagen: http://www.knwu.nl/mededelingen/officie ... e-nk-zwift

Sta daar als tweede in de B groep maar dat klopt volgens mij niet. Op Zwiftpower sta ik als zevende en vijfde Nederlander. Dat lijkt me wel juist.

Ben bij Zwift races vooral bang voor de eerste minuut na de start. Ben een slowstarter pur sang. Vanaf de eerste startrij vetrekken en op het goede moment de power up gebruiken zorgde er voor dat ik het in het eerste groepje zat. De vijf rondjes gingen verder redelijk probleemloos. Had nog wel harder gekund. Zeker vierde rondje ging niet hard. Had een gemiddeld hartslag van 144 :D Met een paar man even wegrijden lukt alleen niet. Eindspurt heb ik ook niet en ben dus blij met mijn plekje.
Kijk je nooit naar ZwiftPower? Er zijn er heel veel meteen in A geklasseerd die als B waren ingeschreven.
Afbeelding

Faxe

Bericht door Faxe » zo 26 februari 2017 18:30

Ben uiteraard bekend met Zwiftpower. Uitslag die daar nu staat is voor de B rijders in de top 10 niet heel anders dan de volgorde waarmee over de finish gingen. Alleen Melvin Witteveen is gepromoveerd naar de A rijders.

Reportage op RTV Drenthe over het NK Zwift: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/119039/ ... -huiskamer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 26 februari 2017 19:10

Volgens "mijn" Zwiftpower zijn er 13 naar de A verplaatst, waardoor jij nu 7de bent. Mooi!
Afbeelding

Faxe

Bericht door Faxe » zo 26 februari 2017 19:32

Pino schreef:Volgens "mijn" Zwiftpower zijn er 13 naar de A verplaatst, waardoor jij nu 7de bent. Mooi!
Dat is niet waar. Kijk maar naar het hierboven geplaatste screenshot van de uitslag in de game. De uitslag die daarop staat wordt op geen enkele wijze beinvloed door Zwiftpower. Dat is gewoon de weergave van hoe we over de finish zijn gegaan. Dat mensen die in het verleden al de A kwalificatie hebben gehaald en nu meedoen aan de B race en later dan mij over de finish komen heeft natuurlijk geen invloed op mijn eindresultaat ;-)

Van de naar A gepromoveerde renners was alleen Melvin maar voor mij geindigd en de rest na mij als ik het zo bekijk op Zwiftpower. Vooral mensen die na mij zijn geeindigd hebben er van geprofiteerd.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » ma 27 februari 2017 10:39

Kortom, leuk concept, maar er blijkt nogal wat ruimte voor verbetering. :D

Plaats reactie