CTWT Koers v.d. maand 9 juli 2017: Omloop der Zeven Heuvelen

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Re: CTWT Koers v.d. maand 9 juli 2017: Omloop der Zeven Heuvelen

Bericht door Marcel3204 » vr 07 juli 2017 19:28

Berichtje voor deelnemende/bezoekende CTWT-ers.

Overmorgen zondag is het zover: de Omloop der Zeven Heuvelen. Als CTWT hebben we deelnemers in de categorieën amateurs/sportklasse en recreanten. Voor wat ontspanning voor en na de koers is er een CTWT-plek langs de omloop: op zo'n 200 meter voor de start-finish, op de kruising Meerwijkselaan-Zevenheuvelenweg is een mooi grasveldje (zie foto, genomen vanaf de Meerwijkselaan en je stuit op de Zevenheuvelenweg. Bedoelde grasveldje ligt achter de grote boom). Je komt er vanzelf langs als je vanaf de parkeerplaats van het Afrika-museum naar start/finish en permanence rijdt. Als het goed is wappert er een CTWT-vlag. Bas en ik zullen vanaf 8:45 uur tot 13 uur aanwezig zijn en voor wat drinken en een paar stoeltjes zorgen. Aanhang/supporters van CTWT-ers zijn natuurlijk ook welkom; kan er luid aangemoedigd worden bij elke doorkomst.

Goede reis naar Nijmegen zondag, en natuurlijk succes tijdens de koers.

Groet, Marcel en Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2
CTWT-lid: Ja

Bericht door ROnbrug » vr 07 juli 2017 19:37

Marcel3204 schreef:Berichtje voor deelnemende/bezoekende CTWT-ers.

Overmorgen zondag is het zover: de Omloop der Zeven Heuvelen. Als CTWT hebben we deelnemers in de categorieën amateurs/sportklasse en recreanten. Voor wat ontspanning voor en na de koers is er een CTWT-plek langs de omloop: op zo'n 200 meter voor de start-finish, op de kruising Meerwijkselaan-Zevenheuvelenweg is een mooi grasveldje (zie foto, genomen vanaf de Meerwijkselaan en je stuit op de Zevenheuvelenweg. Bedoelde grasveldje ligt achter de grote boom). Je komt er vanzelf langs als je vanaf de parkeerplaats van het Afrika-museum naar start/finish en permanence rijdt. Als het goed is wappert er een CTWT-vlag. Bas en ik zullen vanaf 8:45 uur tot 13 uur aanwezig zijn en voor wat drinken en een paar stoeltjes zorgen. Aanhang/supporters van CTWT-ers zijn natuurlijk ook welkom; kan er luid aangemoedigd worden bij elke doorkomst.

Groet, Marcel en Bas
Top geregeld! Tot zondag!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » za 08 juli 2017 07:16

Marcel3204 schreef:
vr 07 juli 2017 19:28

Groet, Marcel en Bas
Heel gaaf mannen. Zin in.

Martinello

Bericht door Martinello » za 08 juli 2017 11:27

GoodRiddance schreef:
do 06 juli 2017 08:41
Ik telde er 7. Mooi treintje ;-)
Voor het geval ik meegeteld ben in die 7... ik ben er niet bij :-|

Dennis
Kinderzitje
Fiets: Bianchi

Bericht door Dennis » za 08 juli 2017 12:00

Marcel3204 schreef:
vr 07 juli 2017 19:28

Groet, Marcel en Bas

Goed werk mannen. Schept hoopt ik geen verplichtingen om kort te eindigen :D

Tot morgen!

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » zo 09 juli 2017 05:03

Succes vandaag

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 09 juli 2017 13:05

RonaldVos vandaag 5e geworden bij de recreanten :oke: :oke: Met een heel klein beetje meer geluk had er een podiumplaats in gezeten

Hier een filmpje van de finish van de recreanten:

De overige CTWT-deelnemers waren wat minder succesvol, maar desondanks was het een mooi evenement en een geslaagde dag :) :oke: Hopelijk verschijnen hier nog wat bocht-tot-bocht verhalen

Later zal ik hier wat foto's plaatsen. Foto's verschijnen ook op de Facebook-pagina van CTWT.

PS: wie was het forumlid dat bij de post langskwam en zijn spullen in bewaring gaf? Ik ben ook benieuwd naar jouw verhaal
Querer es poder

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » zo 09 juli 2017 13:23

Zit er weer op. Na 1 ronde mooi voorin plaats kunnen nemen. Dit de 2 en 3e ronde kunnen handhaven waarbij ik op de derdebaan plaatsen verloor doordat ik niet vol omhoog reed. Ik zag wat bekende van de Tour de Lasalle en daar ging ik mooi bij in het wiel. Rondje later werd ik halverwege de derdebaan in 10e positie of zo van de weg gedrukt/gedwongen. Over het grind verloor ik rap wat plaatsen en toen brak het ook nog. Net achter het breukje in kunnen voegen en me helemaal de pleuris getrapt om terug te komen. In het groepje trok niemand echt door en toen zelf op kop gegaan en vanaf start/finish vol afgedaald en aan het eind terug in de grote groep. Lukte me helaas niet om voorin te komen dus veel te ver van achter weer aan de derdebaan begonnen. Toen kwam ik echt lucht te kort om aan te haken en werd ik definitief gelost. Nog 1 rondje alleen gereden en de laatste ronde niet meer gedaan.

Al met al jammer. Was denk ik goed genoeg om in de eerste grote groep te finishen maar meer dan dat zeker niet. Reed de rest de derdebaan net te hard voorop.

Voor en na de koers nog ket iedereen gesproken. Was leuk

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » zo 09 juli 2017 13:27

Gestart bij de recreanten wegens geen licentie. Ik rijd nooit wedstrijdjes dus ik wist dat het een veldslag zou worden. Zeker op dit terrein.
De eerste ronde was geneutraliseerd en dat leverde soms gevaarlijke situaties op. Op de Zevenheuvelenweg werd het sein gegeven dat het los kon. De eerste ronde reed ik al tegen mijn max aan zowat dus veel harder kon het niet.
Ze trokken voorin gelijk door en ik zat al gelijk aan een lang elastiek. Na de eerste passage van de finish hadden ze al een gaatje. Maar goed, gewoon doorploegen dan maar.
Bij Tivoli naar beneden de 70 aangetikt, waanzin :kots: en met een groepje de rest van de rondjes gemaakt.
Het was heel zwaar ondanks de parkoerskennis.
Na de 4de passage werden we uit koers genomen. Begrijpelijk, maar wel jammer.

Bas en Marcel bedankt voor de verzamelspot en de rest voor de aanmoedigingen :oke:

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » zo 09 juli 2017 13:41

Voor de start verzameld bij de post die Bas en Marcel hadden opgezet. Al warm gereden en ingeschreven. Mooi weer en weinig wind, ik had er zin in. Redelijk vooraan opgesteld en na het startschot gelukkig in één keer goed in het pedaal en direct wegwezen de afdaling in.Er was gelukkig best wat ruimte en het ging hard, héél hard, met > 75 kmh naar beneden :shock: . Op het 'hobbeltje'aan het eind van de afdeling werd het tempo gedrukt en konden we mooi aansluiten vooraan in de groep. De Waldgraaf ging ook nog goed tot we de Wylerbaan opdraaiden. Ik zat helemaal links van de weg en daar stond het echt helemaal stil. Het halve peloton schoot er rechts in de binnenbocht langs. Snel weer in gang getrokken de Wylerbaan op en in dolle vaart op de derde baan af. En toen... :kots: ontplofte ik. zakte op de klim dwars door de groep en over en uit. De rest van de ronde was aanklampen, maar bij start finish was het al over. Nog een rondje uitgereden en bij de verzamelplek gekeken hoe het de overige CTWT-ers was vergaan. Tot mijn verbazing stonden daar al aardig wat mannen,

Zware koers dus op een héééél mooi rondje. Ik hoop dat men kans ziet deze wedstrijd jaarlijks op de kalender te krijgen. Dat zou een echte aanwinst zijn!

Bas en Marcel dank voor de post en de koude cola :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » zo 09 juli 2017 18:55

Niels schreef:
zo 09 juli 2017 13:27
Gestart bij de recreanten wegens geen licentie. Ik rijd nooit wedstrijdjes dus ik wist dat het een veldslag zou worden. Zeker op dit terrein.
De eerste ronde was geneutraliseerd en dat leverde soms gevaarlijke situaties op. Op de Zevenheuvelenweg werd het sein gegeven dat het los kon. De eerste ronde reed ik al tegen mijn max aan zowat dus veel harder kon het niet.
Ja, daar had ik ook last van.
Ze trokken voorin gelijk door en ik zat al gelijk aan een lang elastiek. Na de eerste passage van de finish hadden ze al een gaatje. Maar goed, gewoon doorploegen dan maar.
Bij Tivoli naar beneden de 70 aangetikt, waanzin :kots: en met een groepje de rest van de rondjes gemaakt.
Het was heel zwaar ondanks de parkoerskennis.
Na de 4de passage werden we uit koers genomen. Begrijpelijk, maar wel jammer.
Ik een rondje eerder. In de 2e ronde zat ik op de Derde Baan een man of 10 achter je, maar het brak voor me. Ik kon bij de finish net niet meer mee met het groepje van 6 waar ik in zat, en dat vlak achter jouw groepje reed. De derde ronde alleen gereden en toen ik na de finish rechtsaf draaide hoorde ik de speaker roepen "en deze mannen mogen uit koers." Ik had geen zin om nog een rondje alleen te rijden en ben gestopt.

Toen het peloton langskwam, zaten daar nog een man of 60 in. Erachter twee groepen van een man of 10 en daarna jouw groep. Er waren dus ook in de eerste geneutraliseerde ronde al aardig wat gelost.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » zo 09 juli 2017 19:00

Ik vond onze CTWT post erg gaaf. Moeten we eigenlijk gewoon vaker doen.

Ergens in september bijvoorbeeld.

Eerste ronde was mooi, met een aantal CTWT-ers in de voorposten. Langzamerhand verdwenen die allemaal :lol:.

Uiteindelijk een super mooi rondje. Benen waren (de cijfers laten het ook zien) gewoon niet goed meer; dat voelde ik al een week of twee aan komen.

Nu even zomerpauze om in september nog wat moois te proberen.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 09 juli 2017 20:23

Dit zijn de mooiere wielermomenten van het jaar, al had ik meer van mezelf verwacht. Wel genoten van de entourage, het parcours en de CTWT-gezelligheid. Ronald was echt goed bij de recreanten, veel talent, mooi om te zien. Volgend jaar ben ik er weer bij.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 09 juli 2017 22:05

Hoe hard ging het nou uiteindelijk bij de recreanten?

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » zo 09 juli 2017 22:21

Proeme schreef:
zo 09 juli 2017 22:05
Ritje van Ronald; 38.4km/h https://www.strava.com/activities/1074865179
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Proeme

Bericht door Proeme » zo 09 juli 2017 22:55

Helder. Het kwam in de agenda hier thuis sowieso niet uit om eens zo'n wedstrijdje te proberen vandaag, maar dat was gezien deze snelheden ook compleet kansloos geweest.

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » ma 10 juli 2017 06:28

Ronald

Afbeelding

RonaldVos
Kinderzitje

Bericht door RonaldVos » ma 10 juli 2017 09:11

Schitterende foto niels👍
Zou je die willen appen naar 06......

Ik geloof dat het snelste rondje bij de recreanten ging met een gemiddelde van 43.5 zie mijn strava.

Bedankt mannen was een leuke dag gisteren..
Laatst gewijzigd door Alwin op ma 10 juli 2017 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 06nummer verwijderd nu foto's uitgewisseld zijn

marcello
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » ma 10 juli 2017 09:17

Knappe prestatie Ronald Jammer voor de overige CTWT'ers, maar geen schande gezien het deelnemersveld

Niels
Carbon Racefiets

Bericht door Niels » ma 10 juli 2017 09:28

RonaldVos schreef:
ma 10 juli 2017 09:11
Schitterende foto niels👍
Zou je die willen appen naar xxxxx
De foto heb ik zelf niet gemaakt. Komt van iemand anders op Strava, maar hij is ondertussen naar je op weg.

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » ma 10 juli 2017 12:23

indobesar schreef:
zo 09 juli 2017 22:21
Proeme schreef:
zo 09 juli 2017 22:05
Ritje van Ronald; 38.4km/h https://www.strava.com/activities/1074865179
Is wel iets vertekend.

- De eerste ronde was 'geneutraliseerd'. Ze stonden niet stil, maar waren wel 2 minuten trager die ronde dan in de vrije ronden.

- Op de Derdebaan zijn de tijden nauwelijks trager dan van de amateurs/sportklasse

- Het peloton reed een volle ronde ongeveer 30 seconden trager dan de amateurs. Echter, bij de snelste ronde was dat maar 15 seconden.

- Zonder de eerste ronde was de gemiddelde snelheid 41.9. Het peloton bij de amateurs had 42.5; bij de elite 42.9.

Al met al lijkt die 38,4 langzaam maar dat is niet het hele verhaal. Om met 43,0 zo'n ronde vol te maken, moet je toch echt wel gas geven...

Echt heel erg recreanterig voelt het allemaal niet aan. Ronald gaat gelukkig aan de licentie voor 2018.

(Toch?)

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 10 juli 2017 15:42

RonaldVos schreef:
ma 10 juli 2017 09:11
Ik geloof dat het snelste rondje bij de recreanten ging met een gemiddelde van 43.5 zie mijn strava.
En dat 1 week na het rijden van de Marmotte... :shock: :oke: :oke:

Ik vond het erg leuk om de verzamelpost langs het parcours - op 150 m van de finish - te verzorgen. Marcel had voor versnaperingen verzorgd (waarvoor dank!), en de vriendelijke verkeersregelaars gaven me vrij baan om naar de post te rijden en in te richten :oke: :oke: Ik mocht zelfs de auto langs het parcours laten staan. Als ik dat vooraf had geweten, had ik een tuintafel en -stoelen meegenomen. Het weer werkte ook goed mee: zonnig, droog, weinig wind en niet te warm 8)

Ook langs de kant was te zien dat de koersen van hoog niveau waren. Er werd serieus hard gereden, het leek nergens stil te vallen. Normaal gesproken ben ik er volgend jaar weer bij om de deelnemende CTWT-ers te ondersteunen en supporteren. Hopelijk hebben we dan een nog grotere afvaardiging dan de 9 man die gisteren meededen.
Querer es poder

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 10 juli 2017 15:57

Proeme schreef:
zo 09 juli 2017 22:55
Helder. Het kwam in de agenda hier thuis sowieso niet uit om eens zo'n wedstrijdje te proberen vandaag, maar dat was gezien deze snelheden ook compleet kansloos geweest.
snelheden zeggen niet zo heel veel. Het parcours maakt enorm veel uit bij wedstrijden. En in een peleton haal je heel andere snelheden dan bij gewoon toeren. Probeer eens een trainingswedstrijd op een club parcours. Dat is een mooie manier om met wedstrijdrijden te starten.

Proeme

Bericht door Proeme » ma 10 juli 2017 16:21

Jan Willem schreef:
ma 10 juli 2017 15:57
snelheden zeggen niet zo heel veel. Het parcours maakt enorm veel uit bij wedstrijden. En in een peleton haal je heel andere snelheden dan bij gewoon toeren. Probeer eens een trainingswedstrijd op een club parcours. Dat is een mooie manier om met wedstrijdrijden te starten.
ik weet dat snelheden niet alles zeggen, maar in dit geval echt wel genoeg. Het woord "recreanten" trok mijn aandacht en mede gecombineerd met een parcours dat leuk lijkt om te fietsen was het idee "laat ik het eens proberen" geboren. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat het niet realistisch was. Een trainingswedstrijd op een clubparcours zal ik hier in het noorden eens opzoeken, gewoon om een keer te proberen. Dan zien we daarna wel verder.

Sibon
Kinderzitje
Fiets: Cinelli Estrada

Bericht door Sibon » ma 10 juli 2017 20:22

En ik was de stiekem formummeelezer die zijn spullen bij de CTWT post in bewaring had gegeven. Dank Bas!

Mooie wedstrijd, schitterend parcours en goed geregeld. Mijn eerste criterium/ KNWU wedstrijd van dit jaar. Als late instromer zit ik nog steeds niet op mijn gemak in pelotons en zeker niet als er ook nog gedaald moet worden (klimmen is dan wel weer okay..) . Ik ging er een beetje vanuit dat er bij de start geloot zou worden op rugnr, maar het was wie-het-eerst komt etc. Achteraan starten dus.
In de kont van het peloton waar ik rondhing was het een beetje hollen-en-stilstaan. Afremmen voor de bochten en daarna weer hard aantrekken. Maar dat ging me relatief makkelijk af. Bergop ging het niet heel hard, maar echt makkelijk inhalen op de derde baan was het ook niet. Langzaam wat naar voren geschoven in de voorlaatste ronde, maar veels te laat om nog echt mee te doen (kopgroep van elf was al weg). In laatste ronde naar de kop van het peloton om als strijkijzer nog een beetje mee vooraan te kunnen sprinten. Maar zelfs dat mislukte door een flinke crash in de eindsprint. Ik zat gelukkig aan de goede kant, maar ben wel het hek ingevlogen. Wat kleine schade aan de fiets en mezelf, maar dat stelde niks voor. Uiteindelijk rond plekkie 50 over de finish gewandeld.. ;)

Mooi koersje. Mag van mij langer en zwaarder, maar zou zo maar volgend jaar weer op de agenda kunnen staan.

Plaats reactie