WVAN, wedstrijden in de peel

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: WVAN, wedstrijden in de peel

Bericht door Joostje » vr 13 mei 2016 08:34

Thierry le Brun schreef:
MrAnMo schreef:Mooie verhalen en leuk om te lezen.

Renners die op het rechte stuk een gat laten vallen en het in de bochten weer dichtrijden zijn ook mij bekend. super irritant. Ik had er ooit eens eentje bij de Coureur, toevallig sprak ik hem vorige week bij een ander event. Bleek die het express te doen. Zo kon die gauw zien wie er snel zenuwachtig werd, hij had genoeg power om eventueel een gat van 50 meter als nog zelf dicht te rijden en kon op die manier dan ook vaak een kopgroep forceren.
achteraan rijdend in een criterium kan het een perfecte manier zijn om energie te sparen. 'rustig' uitbollen ri de bocht en waar de rest voor je weer massaal moet afremmen rijd jij zonder te remmen de groep weer in. Moeten degenen achter je inderdaad niet al te zenuwachtig worden en ook gewoon rustig blijven zitten. Maar meer dan 2-3 man moet je dan niet achter je hebben.
Dit klopt inderdaad. Ik vind het ook niet erg als zulke personen zelf het gat dichten, en je ziet ook veelal aan de manier waarop ze fietsen of ze sterk zijn of niet. Maar het is des te erger als ze net voor de bocht langs komen zeilen, voor je de bocht doorgaan, en dan met volle bak wind tegen niet aan kunnen sluiten. Nou, als dat een paar rondes achter elkaar gebeurt op dezelfde plek ben ik er wel klaar mee. Het enige wat je dan kunt doen is een stukje naar voren opschuiven zodat je altijd van voren zit.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 13 mei 2016 10:54

Thierry le Brun schreef:
MrAnMo schreef:Mooie verhalen en leuk om te lezen.

Renners die op het rechte stuk een gat laten vallen en het in de bochten weer dichtrijden zijn ook mij bekend. super irritant. Ik had er ooit eens eentje bij de Coureur, toevallig sprak ik hem vorige week bij een ander event. Bleek die het express te doen. Zo kon die gauw zien wie er snel zenuwachtig werd, hij had genoeg power om eventueel een gat van 50 meter als nog zelf dicht te rijden en kon op die manier dan ook vaak een kopgroep forceren.
achteraan rijdend in een criterium kan het een perfecte manier zijn om energie te sparen. 'rustig' uitbollen ri de bocht en waar de rest voor je weer massaal moet afremmen rijd jij zonder te remmen de groep weer in. Moeten degenen achter je inderdaad niet al te zenuwachtig worden en ook gewoon rustig blijven zitten. Maar meer dan 2-3 man moet je dan niet achter je hebben.
+1 afgelopen weekend nog rondes zo achterin gezeten bij de Ronde van Amstelveen. Prima manier om de beentjes zo fris mogelijk te houden. Ik doe het ook express maar niet om te kijken of andere renners nerveus worden maar om gewoon lekker door te rijden in bochten.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » vr 13 mei 2016 13:46

Zo reed ik woensdag dus bij de WVAN. Daarom was het achteraan zo relaxed, ik kwam met hogere snelheid de bocht uit dus hoefde niet zo hard m'n best te doen om bij het opkomen rechte stuk de benodigde snelheid te pakken.

Enig probleem is dat niemand voor je een gat moet laten vallen want aangezien het op een sliert is getrokken, wordt het dan lastig om de jump te maken.

Je kunt beter goed achteraan zitten dan op 3/4e van de groep want dan zul je wel mee moeten in de sliert.

Basje
Kinderfiets
Fiets: Canyon Roadlite

Bericht door Basje » vr 13 mei 2016 14:25

Ik rijd toch het liefste in de kop van de koers. Daar kan je ook af en toe de beentjes stil houden en zelfs mee springen als je een keertje wilt. Meestal bij de eerste 15 wordt er ongeveer op dezelfde manier gereden als helemaal achteraan, en kan je gewoon je bochten op snelheid houden. Enige nadeel is dat je dan wel voorin moet komen, en lastiger, moet proberen te blijven. Ik kreeg het in Ronde van Amstelveen zwaar toen ik te ver van achteren kwam te zitten en op ongeveer driekwart moest gaan knallen om bij te blijven, toen voelde ik de benen met de ronde leger lopen.

Joostje

Bericht door Joostje » do 19 mei 2016 09:12

Deze week mocht er gekoerst worden in Milheeze. Toen ik vanuit Eindhoven reed, kwam de regen echt met bakken uit de hemel. Ik gokte er toch maar op dat het droger zou worden, en een blik naar boven leek dat ook zo te zijn.
Eenmaal aangekomen in Milheeze nog net tijd voor een rondje warm-up, zodat ik nog redelijk in het midden van het pak kon starten. 36 Amateurs aan de start. De eerste rondes was het even aftasten hoe de benen zouden zijn. Afgelopen zaterdag een sterke toertocht gereden, dus ik had goede moraal. Er was niet extreem veel wind, maar toch weet je dat het vrijwel altijd op de kant gaat bij dit soort koersjes.
In het begin van de wedstrijd was het vooral poging na poging van renners om weg te komen. Een aantal keren heb ik ook goed aangezet, en dat voelde prima. Helaas bleef het bij pogingen want echt weg kwamen we niet. Uiteindelijk was er dan toch een groepje van 7 weg. Uiteraard nadat ik eerst 3 keer had geprobeerd te ontsnappen en dus leeg was. Zo gaat dat altijd. :lol:

OK, bij de les blijven, en wachten tot de volgende versnelling komt. Er werd flink gejaagd met op het rechte stuk verschillende keren boven de 50 in het uur. Bijblijven ging verrassend goed. Op een gegeven moment zat ik opgesloten aan de binnenkant van de waaier, die mooi opgezet was door drie mannen van de Kempen. Dat wilde echter ook zeggen dat er vijf man kon ontsnappen zonder dat er te veel mee konden springen. Kortom, weer een slag gemist. Ik voelde me een beetje de Lotto-Jumbo van de WVAN zeg maar... :-?
Verwoede pogingen van het overgebleven peloton om ze bij te halen liepen op niets uit. Ik voelde me nog steeds sterk. OK, dan maar een gokje wagen. Volle bak probeerde ik in m'n eentje het gat te dichten naar de tweede groep. Ik kwam goed weg en zag de groep dichterbij komen. Het was alles of niets. Zo heb ik 3/4 ronde gereden en toen zag ik de droom langzaam in een illusie veranderen. Ik kwam niet dichterbij. Toen ik achterom keek, zag ik ook het peloton weer langzaam naderen, dus ik heb direct de benen stilgehouden, omdat ik het besef had gekregen dat ik de ultieme chasse patate had gecreeerd. :ass:

Omdat er toch nog flink door werd getrokken om met z'n allen het gat naar de tweede groep te dichten, scheurde het overgebleven pak uiteindelijk ook en gelukkig zat ik nu wel in het voorste deel. Hier bleven we met een mannetje of 8 lekker stevig doorrijden, en zo zouden we ook finishen. Op het laatst toch nog even doorgetrokken uiteraard, maar het ging om plaats 13. De kramp schoor er de laatste ronde in, maar dat was ook niet gek met hoe ik gereden had. Ik heb alles gegeven, veel gaten mee helpen dichtrijden in het begin, een paar keer meegesprongen, zelf solo een poging naar de tweede groep gewaagd, dus ik was goed leeg.

Uiteindelijk als een na laatste van de derde groep geeindigd op P19. Desondanks voelde ik me erg sterk, dus dat is goed voor de moraal. Volgende keer geluk hebben met de slag en wellicht wat slimmer koersen, maar ik heb in ieder geval genoten van een mooie wedstrijd.

Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 19 mei 2016 09:29

:oke: :oke:

Dat je in vorm was dat wist ik! Goed gereden man!
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 19 mei 2016 09:35

Ben je daar gewoon aan het lachen????

Goed gereden! Resultaten komen vanzelf.

Joostje

Bericht door Joostje » do 19 mei 2016 09:48

indobesar schreef::oke: :oke:
Dat je in vorm was dat wist ik! Goed gereden man!
Thanks!

GoodRiddance schreef:Ben je daar gewoon aan het lachen????

Goed gereden! Resultaten komen vanzelf.
:lol: Ik heb goede hoop voor de komende wedstrijden. Ik zal nog wel vaker wat alles of niets pogingen doen, want ik ben nu echt mezelf een beetje aan het verkennen, hoe ver ik kan gaan, etc. Aangezien winst nog lang niet binnen mijn bereik ligt, probeer ik op z'n minst toch wel pogingen te doen voor een top 10 klassering. Daar hoort af en toe een gokje bij. Ik was blij te zien dat ik redelijk snel herstelde van mijn ontsnappingspogingen. Voorheen zou ik resoluut gelost zijn.

pesah
Aluminium Racefiets
Fiets: Een mooie

Bericht door pesah » vr 20 mei 2016 23:07

Goed gereden en leuk geschreven! Heerlijk leesvoer.

Joostje

Bericht door Joostje » do 26 mei 2016 09:50

Asten Vlosberg, 43 amateurs en 38 masters aan de start.

Het weer was fantastisch, echt een perfect temperatuurtje met weinig wind. Dat betekende natuurlijk dat het een snelle koers zou worden, en dat bleek ook. 42,6 gemiddeld over 60k.

Dat het een saaie koers was kan ik niet zeggen, want als het saai is, ga je gewoon zelf een beetje spelen. En dat heb ik ook zeker gedaan. Ik voelde me goed, en het verloop was redelijk gelijk aan vorige week. Ik heb meerdere malen gereageerd en meegesprongen, zelf gesprongen richting de kopgroep, en een behoorlijk aantal keren het peleton meegesleurd om gaten te dichten. Kortom volop actie. Constant in de voorste gelederen gezeten en het viel me op dat ik vaak bij Stan in de buurt zat. Eenmaal naar achteren gedrukt was het redelijk eenvoudig opschuiven, en dat is wel eens anders op die smalle wegen.
Er probeerden echt constant mensen weg te komen, dus het was aanval na aanval. Maar het mocht niet baten. Tot 5 rondes voor het eind toch 6 renners wegkwamen. Ze bleven echt zo'n beetje op 7/8 sec hangen, maar hielden wel stand. In de laatste ronde zat ik goed voorin, maar ik mis gewoon duidelijk de sprintkracht t.o.v. de jongens die al een stuk langer fietsen. En op zo'n moment merk je dat goed. Toch gooide ik alles eruit en uiteindelijk als 18e (12e van het peloton) over de streep gerold.

Zeer tevreden en dat envelopje komt steeds dichterbij. :lol:

Afbeelding

^^^^^^ Leading the pack! :D

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » do 26 mei 2016 10:02

Leuk verslag en goed gereden :oke:
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 26 mei 2016 10:03

:oke: lekker bezig!

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 26 mei 2016 10:43

Mooi Joost! :oke:

Top10 gaat jou wel lukken dit jaar!
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 26 mei 2016 15:54

Joostje schreef:Asten Vlosberg, 43 amateurs en 38 masters aan de start.

Het weer was fantastisch, echt een perfect temperatuurtje met weinig wind. Dat betekende natuurlijk dat het een snelle koers zou worden, en dat bleek ook. 42,6 gemiddeld over 60k.

Dat het een saaie koers was kan ik niet zeggen, want als het saai is, ga je gewoon zelf een beetje spelen. En dat heb ik ook zeker gedaan. Ik voelde me goed, en het verloop was redelijk gelijk aan vorige week. Ik heb meerdere malen gereageerd en meegesprongen, zelf gesprongen richting de kopgroep, en een behoorlijk aantal keren het peloton meegesleurd om gaten te dichten. Kortom volop actie. Constant in de voorste gelederen gezeten en het viel me op dat ik vaak bij Stan in de buurt zat. Eenmaal naar achteren gedrukt was het redelijk eenvoudig opschuiven, en dat is wel eens anders op die smalle wegen.
Er probeerden echt constant mensen weg te komen, dus het was aanval na aanval. Maar het mocht niet baten. Tot 5 rondes voor het eind toch 6 renners wegkwamen. Ze bleven echt zo'n beetje op 7/8 sec hangen, maar hielden wel stand. In de laatste ronde zat ik goed voorin, maar ik mis gewoon duidelijk de sprintkracht t.o.v. de jongens die al een stuk langer fietsen. En op zo'n moment merk je dat goed. Toch gooide ik alles eruit en uiteindelijk als 18e (12e van het peloton) over de streep gerold.

Zeer tevreden en dat envelopje komt steeds dichterbij. :lol:

Afbeelding

^^^^^^ Leading the pack! :D
Ik zag de afzettingsborden staan in het gebied er om heen .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 26 mei 2016 17:49

Netjes Joost!!!! :oke: :oke: :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 26 mei 2016 17:50

Netjes Joost!!!! :oke: :oke: :oke:

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 28 mei 2016 20:40

Goed bezig Joost! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » do 02 juni 2016 09:55

Gisteravond ben ik niet geweest vanwege het slechte weer. Dat bleek een goede keus, want de wedstrijd is zelfs afgelast, zo hard stortregende het. Hulde aan Leo en consorten voor het toch maar weer komen opdagen (en opruimen) van alle spullen. Je moet er maar zin in hebben...

Overigens kon ik nu fijn een paar muurtjes texen thuis. Ook mooi. :)

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » do 02 juni 2016 10:52

Texen... Tacxen.... Same difference

Joostje

Bericht door Joostje » do 02 juni 2016 11:04

GoodRiddance schreef:Texen... Tacxen.... Same difference
Allebei saai. :lol:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 02 juni 2016 18:51

GoodRiddance schreef:Texen... Tacxen.... Same difference
Ach , vur da ge het wit bende er kloar mee.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joostje

Bericht door Joostje » do 09 juni 2016 10:36

Vlierden, voor de 2e maal.

Wederom een rondje Vlierden, omdat er geen vergunningen af werden gegeven door de gemeente Deurne voor een ander parkoers. Ik heb echt een haat liefde verhouding met dit rondje. Dit was mijn maiden-crit vorig jaar, waarbij ik er falikant af werd gereden in de eerste ronde. De tweede maal was enkele weken geleden en toen werd ik 24e. Het is een mooi rondje met veel wind, en een stukje slingerweg door het bos, waarbij je na compleet afremmen haaks in een keer vol het rechte stuk op gaat. Daar ging het dus ook flink hard en telkens op de kant.

Er stond flink wat wind, dus het was zo ongeveer de hele wedstrijd op de kant rijden. Af en toe echt met m'n tong op m'n schoenen bij kunnen blijven, maar het ging niet van harte. Het doet bij iedereen pijn denk ik dan maar. Op zich voelde ik me best aardig, maar ik kon toch niet zo lekker mee als de vorige koersen. De wind was gewoon killing. Een keer meegsprongen met een groepje zo halverwege de wedstrijd, maar meteen schoot alles vol, en gelukkig liep het ook op niets uit, want dat had ik nooit volgehouden. Er was al snel 9 man weg, waarvan er uiteindelijk 8 ook daadwerkelijk wegbleven.
Dit was echt weer een wedstrijd waarbij uitrijden een doel op zich werd, dus daar legde ik me ook bij neer. Al met al weer lekker gereden en vechten voor plek 9 ging hem ook niet meer worden. Toch tot het einde doorgereden, omdat ik vind dat je gewoon altijd je best moet doen tot het eind. Op een respectabele maar nietszeggende 23e plek gefinished. #progressie #pelotonvulling

Afbeelding

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » do 09 juni 2016 18:57

Mooi verslagje weer :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 09 juni 2016 20:05

en met een fietsende dominee of dominëende fietser als winnaar!
Heb z'n eerste koers ooit nog mee mogen maken (Ommen lang geleden) en daarna nog effetjes ploegleider van hem mogen zijn.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bianchi thijs
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bianchi Oltre xr2

Bericht door Bianchi thijs » vr 10 juni 2016 21:33

Die ene afvaller uit de kopgroep was ik helaas. Dat stuk achterop door het bos over slecht wegdek nekte mij na 10 ronden. Te rustig er doorheen en liet gaatje vallen bij opkomen rechte stuk. Dat gaat werd alleen een gat en toen was ik gezien

Plaats reactie