Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Knallen
Kinderzitje

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Knallen » vr 26 februari 2021 20:48

Jij hebt weer zo erg veel gefietst Fred
Wat een prestatie!

Ik heb ook een plaatje van de Posbank, van afgelopen november.Afbeelding

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 28 februari 2021 20:28

Elk weekend compleet ander weer. Van 10 gr. vorst (2 weken terug) via 15gr. en korte broek vorige week nu mist en rond vriespunt in de vroege ochtend. Maar wel lekker om zo’n 120 km te ‘gravelen’ om de hoek. Oorspronkelijk was het idee om te "gravelen" bij Apeldoorn, maar Fredje gaat niet in dichte mist met de auto op pad.
Dus vlot een gravelrondje "om de hoek" gepakt en dat wat de z.g. Winter Grill Ultimate graveltocht vanuit Lage Vuursche.
Nog voor 07:45u op pad en toen erg frisjes, maar te doen en later kwam het zonnetje gelukkig door.
Na 4:$7u en 120km op de klokken tevreden terug. https://www.strava.com/activities/4864762800
Oh ja, later in de middag de volgende hobby, namelijk "koken" onder genot van een kabouter.
Paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OK, sommige dingen "moeten".....................
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 07 maart 2021 16:55

Als er iemand met een "big smile" :mrgreen: heeft gefietst dit weekend, dan was ik er zeker 1 van. Dat goede gevoel vooral door bezoek aan revalidatie arts in Meander Medisch centrum waarvoor ik voor mijn klapvoet mocht opdraven. Tov december toen de voet naar mijn idee niet veel meer was dan hangend klomp vlees en botjes is er toch redelijk wat gevoel terug gekomen. Denk op 60% van wat het was en kan ook de schakelbeweging voor de motor weer maken (prio 1 voor ons). Ging met het idee van eventuele aanpassingen zoals brace etc. Maar samen met arts besloten om het nog 3 maanden verder aan te zien, want kans is nog steeds aanwezig dat het gevoel nog wat verder toe kan nemen. Dit los van de HMSN spierziekte, maar daarover eind vd maand meer bekend over. (OK, genoeg medisch nieuws)

Maar ik ging juichend het ziekenhuis uit om even later met de Scott Scale achterop de auto te zetten voor de z.g. "Battle Ultimate" bij Apeldoorn. Een rit van zo'n 100km met hooguit paar meter asfalt en zowel voor gravelbike als MTB. Itt sept. vorig jaar nu dus op de Scale. (rijd toch makkelijker op zo'n ronde)

Ideale omstandigheden, zonnetje, beetje wind en droge ondergrond (soms mul).
Qua ronde wordt je kriskras heen en weer gestuurd en ziet er op de plategrond chaotisch uit,
Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk 104 km in 4:22u weer terug. Moe maar voldaan.
https://www.strava.com/activities/4894600914

Zondag: Een langere graveltocht van huis uit die ik van het web geplukt had. Voor 8 uur al op de fiets en vanaf iets voorbij Amersfoort de route oppikken. Veel over de inmiddels voor mij bekende wegen en paden. Maar alles behalve vervelend of saai. Geen last vd kou ondanks dat het in het begin onder nul was, maar goed aangekleed en idd toch weer de winterschoenen heel goed te doen. Heel even het zonnetje er bij, maar niet zoals 2 weken terug. Maar verder lekker droge ondergrond, dus geen klagen.
Paar plaatjes om indruk te geven.

Afbeelding
Inderdaad: het had gevroren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na goed 6 uur fietsen net iets meer dan 150 km op de teller en ondanks zere benen een geweldig gevoel. https://www.strava.com/activities/4906347626
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 21 maart 2021 15:01

Had "grootse" plannen vandaag onder het motto: Nog te koud voor de motor (idd dat zaterdag weer opgepakt).
Dus zaterdagavond even leuke gravelroute van dikke 150 km geplukt en in mijn Garmin gezet. Met stukje er naar toe zou het uit moeten komen op zo'n 165 km. Dus tegen thuisfront: Ben er niet met de lunch.
Even voor 8'en op pad en niks zou mooie rit in de weg staan. Alleen voor gevoel toch fris windje. Via bekende gravelwegen en paar nieuwe stukjes tot iets voorbij Amerongen (iets over de 50 km) toch een stuk open vlakte en veel meer wind dan ik zin in had.
Met de wetenschap dat rest vd route meer in open veld zou zijn met flinke stukken tegenwind, maar besloten de route te laten voor wat het is en eigen draai aan te geven.
Uiteindelijk verste punt nog Rhenen en daarna weer terug richting Soest

Afbeelding

Afbeelding
Blijft mooi dit soort paden bij Amerongen

Uiteindelijk na 4:30u en 115 km terug en geen spijt dat rit heb ingekort. De langere gravelritten lopen gelukkig niet weg............
https://www.strava.com/activities/4983577726

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » zo 21 maart 2021 20:04

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 28 maart 2021 20:09

Een heeeeeeeeeeeeeeeel speciaal weekend eigenlijk. Normaal zou ik nu ritjes vanuit Tenerife uploaden, maar geen verrassing dat dit niet door ging. Maar niet getreurd, want nu afgelopen vrijdag naar neuroloog ivm "allerlei dingetjes". Gelukkig heel erg positief bericht, want lijkt er op dat de gevreesde HMSN toch aan mij voorbij zal gaan. OK, gaan nog paar onderzoeken plaats vinden ivm eventuele variant, maar zie ik positief tegemoet.
Tuurlijk weet ik dat mijn linker been alles behalve in orde is na ongeval Rhens en compleet versleten linker knie, maar niet te veel stil staan bij wat niet kan, maar wat wel kan.

Maar met zo'n bericht toch wat later maar vooral opgelucht vrijdag op mijn Scale gestapt voor een ritje Utrechtse Heuvelrug. Dus vanaf Soest lekker uiteindelijk tot Rhenen getrapt en weer terug.
Afbeelding
Blijft toch een geweldige "speeltuin" die UHR met leuke singletracks etc. die het MTB"en zo leuk maakt.
Uiteindelijk na iets meer dan 5uur met 110km/1.000 hm dik tevreden terug. https://www.strava.com/activities/5013888274

Zondag opnieuw op de MTB, maar nu Apeldoorn. Daar ligt 1 vd "old school" MTB routes ie technisch amper iets voorstellen, maar qua omgeving super zijn.
Dus voor 9 uur al op Apeldoorn en daar voor minimaal 1 ronde van de vaste MTB route die zo'n 50 km lang is. Vanaf begin voelde het goed aan en kon lekker tempo draaien. Denk dat dit soort rondes mijn toch net iets beter liggen dan al dat draaien en keren. Verder opmerkelijk hoe rustig het daar is tov de Utrechtse Heuvelrug. Alleen daarom vaker die kant op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua natuur ook super mooi. Na 2:08u alweer terug en toen maar vlot een gravelroute die in de buurt begon gepakt. Dat ging ook prima op de MTB en ook paar stukjes van de MTB route.
Alleen in de buurt van Kootwijk vol tegen wind en eerste regen. Vlot kijken op de buienradar en besloten om terug te gaan naar de auto. Dit ook met de wetenschap dat ik komende week toch vrij ben en de "schade" in kan halen.
Uiteindelijk na iets meer san 4:11u terug met 101 km op de teller, maar wel droog gebleven. https://www.strava.com/activities/5024764743

Grootse voordeel om eerder klaar te zijn was wat meer aandacht te besteden aan mijn andere hobby, namelijk de BBQ onder genot van een biertje.
Afbeelding

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » zo 28 maart 2021 22:17

Das goed nieuws Fred!

Tenerife staat ook op mijn checklist, hopelijk mag het dit jaar.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 04 april 2021 15:39

Heel ander weer dan begin vd week, dus ipv de racefiets in kort/kort werd het in het lang.
Vrijdag: Met de MTB vanaf Harderwijk een mooie ronde over de Noord Veluwe op GPS. Eerste deel stukje vd vaste MTB route Harderwijk, maar daarna (gelukkig) ook leuke doorgaande paden en van alles wat.
Omgeving heerlijk om te rijden en wat een rust daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind nog weer stukje MTB route Harderwijk, maar op dat moment niet echt zin meer in dat gehobbel en draaien/keren.
Maar goed, toch na 108 km en iets meer dan 5 uur weer terug.
https://www.strava.com/activities/5055024191

Zondag: Tijd voor de gravelbike en een leuke route van clubgenoot "geleend" via Strava.
Vanaf Soest eerst stuk asfalt om daarna afwisselend tussen de weilanden door te rijden tot de bossen bij Voorthuizen kwamen. Daar ook heerlijke stukken om te trappen en ook hier lekker rustig (beter als een UHR op zondag).
Ook hier super mooie natuur en paar foto momentjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste deel terug over de weg beetje tegenwind, maar nog te doen. Net geen 120 km op de teller en mooi zat. https://www.strava.com/activities/5066749661

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Bericht door Proeme » zo 04 april 2021 17:53

Eerste keer dit jaar een ritje met mn zwager gemaakt. 67km. Was lang genoeg ook. Ik had nog 15km hardlopen van gisteren in de benen en de wind was toch weer stevig en koud... Maar heerlijk gefietst :)

En nog even blijven kijken bij Suezkanaal 2.0
WhatsApp Image 2021-04-04 at 14.16.20.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 05 april 2021 18:40

fred mtb-sport schreef:
zo 04 april 2021 15:39
Met de MTB vanaf Harderwijk een mooie ronde over de Noord Veluwe op GPS. Eerste deel stukje vd vaste MTB route Harderwijk, maar daarna (gelukkig) ook leuke doorgaande paden en van alles wat.
en dat willen we graag zo houden dus niet te veel positieve reclame graag.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 08 april 2021 18:04

Thierry le Brun schreef:
ma 05 april 2021 18:40
fred mtb-sport schreef:
zo 04 april 2021 15:39
Met de MTB vanaf Harderwijk een mooie ronde over de Noord Veluwe op GPS. Eerste deel stukje vd vaste MTB route Harderwijk, maar daarna (gelukkig) ook leuke doorgaande paden en van alles wat.
en dat willen we graag zo houden dus niet te veel positieve reclame graag.
Eigenlijk niks aan die Veluwe :lol:

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 10 april 2021 15:30

Gisteren (waarschijnlijk) de beste dag qua weer vh weekend, dus leuke graveltocht gedaan. Donderdag eind van de middag mijn bike weer opgehaald bij mijn LBS en nu voorzien van setje Zippjes, dus dat alleen al een reden om te "gravelen".
Met de auto naar Harderwijk en vanaf daar de z.g. "Veluwe Gravelfest XL" dit ik van het web geplukt had.
Even voor 08:30u al op de fiets en vrij frisjes nog, maar prima te doen. Vanaf Harderwijk zo'n beetje over de hele Veluwe want via Elspeet, Apeldoorn, Beekbergen, Loenen naar Nationaal Park Veluwezoom. Daarna weer terug via Deelen, Hoenderloo, Radio Kootwijk, Garderen weer terug.
Uiteindelijk een kleine 167km op de teller en meer dan voldaan gevoel.https://www.strava.com/activities/5095974012

Paar plaatjes van onderweg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » zo 11 april 2021 06:42

Lekker als weekend al op vrijdag begint!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 11 april 2021 11:35

Jan Willem schreef:
zo 11 april 2021 06:42
Lekker als weekend al op vrijdag begint!
Yep, denk zo'n 15 jaar terug mijn full time baan van 38u p/w naar 34u p/w (4 x 8,5) parttime om kunnen laten zetten. Dus donderdagmiddag op kantoor "prettig weekend".
Maar een luxe die ik meer dan eens koester.

Plaats reactie