Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Proeme
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Proeme » za 28 mei 2022 23:01

langste afstand van de Tecklenburg Rundfahrt stond al sinds 2018 op mijn verlanglijstje. In 2020 zou het gebeuren. Vandaag met 2 jaar uitstel dan alsnog. Van de groep van 6 waren er maar 2 over, maar wij lieten ons niet weerhouden!

Raar weer. Moet je nou wel of geen armstukken? Wel of geen windstopper? Wel of geen beenstukken?
Bij de start nog fris, dus alles aan gedaan. Rest van de dag was nogal wisselend, want het maakt uit of de zon schijnt of dat er een wolk zit, het maakt uit of je in of uit de wind rijdt, het maakt uit of je bergop of bergaf gaat... nou ja, jullie kennen dat wel.
Dus armstukken naar beneden geschoven en weer omhoog getrokken en weer omlaag en weer omhoog etc...
Evenzo de rist van de windstopper: omlaag, omhoog, omlaag, omhoog...
Eigenlijk paste dat wel bij het parcours met de vele klimmetjes :roll:

Klimmen... ik zal er nooit echt goed in worden. Maar rustig omhoog trappen, dan kom je ook wel boven. En door dat vanaf klim 1 te doen was dat ook op klim 25 (nou ja, eigenlijk meer, maar ze werden niet allemaal genummerd) nog goed te doen. Sterker nog: waar in het begin iedereen me er af reed kon ik op de laatste klimmetjes mensen inhalen. Of dat nou zegt dat ik mijn krachten goed had verdeeld of dat ik intussen gewoon bij de mindere goden terecht was gekomen... dat laten we maar in het midden ;)

Krachten sparen was er bij de 2e klim van de dag niet bij trouwens. 200m, 25%. Auw... maar gelukt!

De meest vervelende klim van de vorige keren, die naar het voetbalveld, zat er nu niet in. Ik moet dus nog eens terug om die klim een keer écht op te komen. Maar de alternatieve route was minstens zo zwaar.

Dus toen we rond 17:15 uur over de finish rolden waren we moe, maar ook voldaan en trots op onze prestatie. Die kan van de bucket list af!

Werd nog ergens op een klim ingehaald door iemand die "He Wielertoerist" riep. Ik heb netjes terug gegroet, maar als ik aan het klimmen ben ben ik niet op mijn best, dus ik heb geen flauw idee wie dat was...

https://www.strava.com/activities/7217058816
163,8 km (da's inclusief retour auto - startfinish)
8 uur fietstijd
9,5 uur inclusief pauzes
en blijkbaar heb ik ergens boven de 70 km/h gefietst

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 07 september 2022 18:59

Vandaag eindelijk na veel te lange tijd weer eens een langere rit kunnen rijden.
In mei/juni was de motivatie wat minder en was ik drukker met mijn nieuwe motor. Eind juni kreeg ik COVID-19 en kreeg het redelijk te pakken. Herstel duurde langer dan ik hoopte en bleef steken tot ritjes van 3 tot 4 uur en vond ik het genoeg.
Maar daar vandaag eindelijk een wat langere rit kunnen maken van uiteindelijk zo'n 130 km en 5:30u op mijn gravelbike.
Met de auto vanaf Soest richting Harskamp om vanaf daar een mooie ronde te maken.
Voor het eerst ook in hele lange tijd geen stof, maar natte ondergrond en zelfs plassen. Idd het wordt toch weer herfst.
De route zat weer van alles in en wat een geweldige omgeving is de Veluwe op een gravelbike.
Hoop komende weken nog een paar langere ritten te kunnen pakken voor ik veroordeeld zal worden tot bank hangen en revalideren. Idd de knieprothese gaat er volgende maand in, maar dat overleef ik ook wel :mrgreen:
Paar plaatjes ter illustratie van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebber https://www.strava.com/activities/7769039975
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 14 september 2022 18:59

Vandaag nog net op "The Battle Ultimate XXL" kunnen rijden op mijn MTB, want vanaf morgen zijn de Kroondomeinen dicht tot 25 december.
Dus ook voor mijn geplande knieoperatie (11 oktober) dus kon nog even lekker losgaan over de bospaden.
De route van het web en echt kriskras, maar zonder kruisingen of dubbele stukken. Je moet het maar verzonnen hebben.
Had in ieder geval alle geluk van de wereld met het weer, want ietsjes zuidelijker regen. Nu in begin frisjes maar goed te doen.
Na zo'n 100 km was eerlijk gezegd het fijne er wel af en de laatste 50 km was toch wel harken.
Maar toch blij dat ik hem gereden heb, want na 11 oktober is het bank hangen, leren lopen etc. Dus voorlopig proberen nog paar mooie ritten te pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers: https://www.strava.com/activities/7807067757
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Bericht door Thierry le Brun » wo 14 september 2022 20:27

Er is hier al een idioot die 200 en 250km Kroondomeinen heeft gereden. Wel ongeldige pogingen want meerdere keren zelfde paden gereden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 15 september 2022 07:02

Thierry le Brun schreef:
wo 14 september 2022 20:27
Er is hier al een idioot die 200 en 250km Kroondomeinen heeft gereden. Wel ongeldige pogingen want meerdere keren zelfde paden gereden.
Ik weet idd van een bekende die groot deel van deze rit combineerde met nog hoop kris/kras om op zo’n 250 km uit te komen.
Maar een “geldige” Battle van boven de 150 km zou best aardig zijn, maar dan praten we over 2023 :lol:

Plaats reactie