Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » zo 08 januari 2023 16:55

Wat een genot vanmorgen met mijn SuperX op de weg. Het (echte) terrein in is iets wat ik nog niet durf gezien de korte tijd van de operatie. Maar op de weg ging het prima vanmorgen op mijn gravelbike. Bandjes op 4 bar en rijden maar.
Gelijk in het begin een flauw zonnetje en niet al te veel wind. De wegen wel (weer) zeiknat, maar zijn we inmiddels wel aan gewend.

Afbeelding

Vanaf Soest lekker richting de Loosdrechtse Plassen om via Hilversum en Lage Vuursche weer naar huis te gaan. Koste vanmorgen al bijna moeite om niet langer te rijden. Maar mijn fysio vindt 2:30u eigenlijk al te gek, maar hij kent zijn patient ook al te goed. :mrgreen:
Nog wel te merken dat na acceleratie vanaf lage snelheid of stilstand nog lastig is. Evenals wanneer het lichtjes oploopt zoals bij Lage Vuursche. Haalde ervoor net een groepje op het vlak in en die gingen in mijn wiel zitten (ze moesten eens weten). Maar bij het vals plat was het snel gedaan met Fredje.
Maakt niet uit, want voor het eerst al boven de 70 km kunnen rijden en hoewel snelheid nog ontbreekt kwam de "big smile" na afloop niet meer van mijn gezicht af. Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn van dit soort "korte/lullige" ritjes.
Het bewijs van "grensoverschrijdend/grensverleggend gedrag".... https://www.strava.com/activities/8357029292
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » zo 29 januari 2023 16:40

Niet alleen "vandaag gefietst", maar netjes verdeelt over de zaterdag en zondag.
Na mijn verse knie medio oktober was het vooral op de indoortrainer en op de weg met de SuperX en 1 maal stukje gravel, maar dat was toen nog te vroeg/intensief achteraf.
Maar nu op dik 15 weken en zeker zaterdag ideaal weer, eindelijk weer eens lekker kunnen "gravelen" en genieten van de omgeving.
Op zaterdag de kant van Hilversum op en zondag de kant van Leusden en Driebergen.

Afbeelding
Beide ritten zo'n 80 km lengte en zo'n 3:15u per keer. Qua afstand en tijdsduur grensverleggend.
Natuurlijk is de conditie er nog lang niet en kracht ook zeker niet. Dat laatste goed te merken al het omhoog gaat en na stilstand weer op gang komen.
Maar mag absoluut niet klagen om eerlijk te zijn, want vooral ook dat na zaterdag geen reactie was en ik zondag gewoon weer op pad kon. Dus Fredje is meer dan tevreden. :oke:
Dan zoals vaker een paar plaatjes en op naar het betere weer en weer ietsjes meer km's als dat mogelijk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Plaats reactie