Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door gios » ma 30 december 2019 17:55

IMG_20191230_155637.jpg
Rondje Volkerak gereden als jaarafsluiting. Fris windje wel en manmanman wat is m'n conditie toch slecht. Na 32 km schreeuwde ik al om mijn moeder. Toen mocht ik tegen de wind in het rondje afmaken. 65km in ruim 2,5 uur op de dikkebanden Kona.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

fred mtb-sport
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Scale 29'er, EVO, CX
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 01 januari 2020 20:20

Traditionele nieuwjaarsrit, maar in alle voorgaande jaren nog nooit zo koud gehad voor mijn gevoel.
Met de crosser op de weg gereden omdat echt terrein nog niet mogelijk is door de naweeën van operatie 2 december.
Toch goed ingepakt naar mijn idee al voor 11:00u op pad (nieuw record zo vroeg op 1-1), maar nat/koud/mistig. Temperatuur ook amper boven 0 graden. Had de hoop dat het misschien iets op zou klaren, maar heb alleen maar 4 uur grijze bende mogen ervaren.
Afbeelding
Onderweg best even getwijfeld om eerder om te draaien, maar met benen/heupgewricht ging het op zich goed en dat telde even meer dan de koudere handen (ondanks dikkere handschoenen).
Na iets meer dan 4 uur en 104 km thuis. https://www.strava.com/activities/2972875592

Vlot bakkie koffie/oliebol en daarna ligbad. De koude snel vergeten en binnen het uur lekker bij de open haard met een bokbiertje toch weer nagenieten.
Eerste rit richting Stelvio deze zomer in de knip. :mrgreen:
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 05 januari 2020 16:09

Gisteren op het gemakje 3 uurtjes op de SuperX op de weg met spreekwoordelijk "de handrem er op".
Vanmorgen vanaf het moment dat het licht werd opnieuw de weg op met mijn SuperX (zonde om mijn EVO van de indoortrainier af te halen met de pekelresten).
Ging vandaag bewust voor wat hogere belasting en dat proberen 4 uurtjes te doen, tenzij onderweg het geopereerde been op zou spelen.
Vanaf Soest richting het westen via Maarssen, Breukelen, Vinkeveen, Abcoude en weer terug via Vreeland, Hilversum en Maartensdijk naar Soest.
Qua weersomstandigheden weinig klagen, althans beter dan Nieuwjaarsdag. Maar nog steeds grauw, In dat opzicht nog geen minuut zon gehad dit jaar op de fiets :cry:

Afbeelding

Positief wel dat ik amper last had van het been, maar de conditie nog te wensen over laat. Maar niet zo gek op minder dan 5 weken na operatie.
Dus op naar volgend weekend en hopen op wat zon en hopelijk weer klein stapje verder.
Na 106 km in iets meer dan 4 uurtjes moe maar voldaan thuis. https://www.strava.com/activities/2983801401
Voor de liefhebbers: hier het archief van MTB-SPORT.NL. (geconverteerde pagina's als download naar PDF)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 12 januari 2020 17:40

Yes, de eerste + 5:00u rit vh nieuwe jaar al in de knip. Dat op minder dan 6 weken na mijn operatie iets wat ik niet verwacht had. Had mezelf zo'n 8 tot 9 weken gegeven met het idee "zou mooi zijn als ik eind januari een uurtje of 5 op de fiets zou kunnen rijden".
Vrijdag en zondag ritjes die door het weer beïnvloed werden. Vrijdag lang wachten tot het droog was en uiteindelijk nog zo'n 7o km getrapt. Vanmorgen op pad voor gravelronde, maar door de regen ingekort tot iets meer dan 50 km.
Zaterdag was echt "mijn dag". Mijn racefiets van de indoortrainer af gehaald en goed ingepakt op weg om te kijken hoe ver ik zou komen.
Even wennen aan de temperatuur, maar daarna langzaam maar zeker ging het super voor het gevoel. Gelukkig soms heel flauw zonnetje en was echt genieten. Verder opvallend veel wielrenners op de weg, tja die winter 2019/2020 gaat aan ons voorbij.
Bij Amerongen toch die "berg" op en toen merkte ik toch echt dat kracht en conditie er nog niet zijn. Werd toch wel erg hard ingehaald voor mijn doen.
Na zo'n 3 uurtjes even korte break en krentenbollen er in en door voor deel 2.
Afbeelding
Vanaf zo'n dikke 4 uur het fijne er wel af en icm tegenwind zakte snelheid aardig, soms net boven de pakweg 22 of 23 km/u.
Uiteindelijk na 5:12u terug met 141 km op de teller. (https://www.strava.com/activities/3001410348) Idd nog geen poldergemiddeldes, maar belangrijker nog was dat ik weinig reactie had op mijn been. Daar heel erg blij mee en heb ik de chirurg over 2 weken wat positiefs te melden.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 13 januari 2020 06:29

Mooi dat je alweer zo kunt fietsen :oke:

Kan vanaf nu alleen maar beter worden.
Op naar de Velomediane!

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » di 14 januari 2020 08:04

Alwin schreef:
ma 13 januari 2020 06:29
Mooi dat je alweer zo kunt fietsen :oke:
Kan vanaf nu alleen maar beter worden.
Dank je wel, nu maar hopen dat de (bijna onvermijdelijke) terugvalletjes beperkt blijven. Maar heb er vertrouwen in en nu kwestie van kracht weer opbouwen en dan komt de rest "vanzelf". Graag mooi/droog weer komende weekend, nu is het echt prut.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 19 januari 2020 21:17

Fietsmaat had mijn nieuwe huis nog nooit gezien. Dus hij appte "ik kom naar je toe fietsen". Prima, fiets ik met jou weer mee terug. Kunnen we het stuk tegenwind mooi samen fietsen.
Vanaf daar nog even via mijn zusje om mijn 5-weken-oude neefje een knuffel te geven (lees: hij viel op mijn schoot in slaap) en daar een kop thee te drinken en dan weer naar huis. Nét niet voor het donker thuis, maar goed, het zij zo. Wel 72km in de benen. :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 26 januari 2020 17:55

Dit weekend 2 graveltochten kunnen maken die beide ongeveer even lang waren (zowel qua km's als tijdsduur).
Vrijdag: Heel grijs en beetje gespetter, maar toch op pad voor de z.g. "Derry X-Mas 2019 gravelride". Eind december durfde ik dat nog niet aan ivm fysieke toestand met het been.
Maar nu wel en over de weg naar startpunt in Nijkerk. Vanaf daar naar Putten over hoofdzakelijk asfalt. Daarna via Garderen (met de kuil) richting Apeldoorn waar toch wel hele mooie gravelpaden liggen.
Afbeelding
De kuil bij Garderen niet echt succes, want dan ineens veel kracht zetten was toch nog pijnlijk en maar even een helling gelopen................
Daarna weer terug via afwisselende omgeving via Voorthuizen naar Nijkerk. Toen het stukje nog naar Soest en hoewel het niet hard waaide, toch pittig laatste stukje naar huis.
Uiteindelijk na 5:24u en 131 km weer thuis. https://www.strava.com/activities/3038977501

Zaterdag een dag om te vergeten (onze kat in moeten laten slapen)

Zondag: Opnieuw maar met de SuperX op pad, maar nu bekend terrein voor mij, namelijk de gravelpaden en fietspaden op de Utrechtse Heuvelrug.
Dus vanaf Soest via Amersfoort, de Treek, Austerlitz om uiteindelijk als verse punt iets achter Amerongen uit te komen. In begin heel even wat gespetter, maar laatste uren toch een flauw zonnetje.
Afbeelding
Kon in ieder geval een beetje m'n gedachten laten gaan, maar kon eea van zaterdag niet echt los laten en soms klein traantje (niet vanwege de wind) achter mijn bril.
Hoe dan ook, toch een leuke rit en met 5:22u toch nog 131 km op de klokken.https://www.strava.com/activities/3044967490

2 ritjes van iets meer dan 5 uur, geen klagen al gaat het nog niet 100% pijnloos. Dat komende dinsdag maar eens met de chirurg bespreken.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 31 januari 2020 21:59

Met het idee "vandaag de minst natte dag vh weekend" mijn EVO van de indoortrainer afgehaald om lekker stuk op de weg te trappen. (weekend ook schilderen, dus zal van buiten fietsen verder weinig komen)
Hoefde vandaag niet dik in te pakken, want qua temperatuur alles behalve winter. Meer beetje herfst met bijbehorende wind.
Vanuit Soest maar zo veel mogelijk richting het westen tot pakweg Mijdrecht om niet de fout te maken om de laatste km's met tegenwind te rijden. De wegen nog nat, maar verder geen druppel.

Afbeelding

Waren toch best aantal stukken met redelijke tegenwind waarbij ik amper de 20 km/u kon halen. Dit ook geholpen dat ik nog steeds niet te lang veel kracht kan zetten zonder pijnprikkels. Gelukkig zodra de belasting minder werd, verdwenen ook de pijntjes. Mag nog steeds niet vergeten dat ik pas 2 maanden terug onder het mes lag.

Na 5:16u toch nog 144km op de teller en mooi besluit van januari, https://www.strava.com/activities/3059074839

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 08 februari 2020 14:42

Stilte voor de storm, dus gisteren en vandaag maar getrapt. Ga er van uit dat het zondag niets wordt.
Vrijdag: Voor het eerst sinds mijn operatie van 1-12 de Scott Scale onder het stof vandaan getrokken met het idee om lekker eind te toeren.
Vanaf huis richting de vaste routes van Austerlitz en Zeist. Moet zeggen dat het weer wennen was en toch ook voorzichtiger reed dan normaal. Toen ook last van koude handen, maar verder geen klagen. Daarna richting landgoed den Treek gereden waar een nieuwe route wordt aangelegd en op forum mountainbike.nl enorm veel geschreven was. Beetje zoektocht en kwam op bepaald moment ook uit bij de kraanmachinist die aan het graven was.
Afbeelding

Hoe vers wil je de route hebben. Alleen aantal keren geplaagd door stil vallen (mul zand of net dat klimmetje wat ik niet haalde) en dat voelde niet echt lekker aan. Maar paar stukjes van de route beloven veel goeds, alleen einde aan vrij rijden in die omgeving. :cry:
Daarna nog wat stukken toeren om na iets meer dan 100 km en 5:11u terug.
https://www.strava.com/activities/3079276787

Afbeelding
Oh ja, zijn ook collega's die wel op vrijdag werken............

Op zich tevreden, maar ook duidelijk dat serieus off road en onverwachte stukken nog niet aan mij besteed zijn. Dus voorlopig toch wat meer gravelwerk of op de weg. Met de MTB hooguit beetje flowtrails.

Zaterdag: Alles behalve verse stel benen en in de nacht soms wat pijn in de benen, dus maar op pad voor (rustig) graveltochtje. Althans was de bedoeling.
Maar voelde ineens zo goed aan, dus tempo maar lekker opgeschroefd want tijdens fietsen amper pijn.
Qua route: Het bekend werk in "mijn achtertuin", maar verveelt nog steeds niet. Hoe lekker is het om binnen 5 minuten in de bossen en later over de heide te kunnen rijden.
Afbeelding

Na iets meer dan 3:30u net geen 90 km op de teller en mooi zat voor vandaag. https://www.strava.com/activities/3081634283

Proeme

Bericht door Proeme » za 08 februari 2020 15:00

Deze week meldde Marcel zich aan op het forum: viewtopic.php?f=16&t=22674

iemand uit Groningen, gebeurt niet zo vaak. Dus contact gezocht voor een gezamenlijk ritje en vandaag meteen daad bij woord gevoegd. Marcel kwam naar Eelde, daar sloot ik aan en samen deden we een rondje rondom Assen. Eerst flink tegenwind. Was pittig, zoveel km's zijn er nog niet gemaakt dit jaar. Immers, eerst moet de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee gereden worden (slechts half volbracht). De wind was best stevig. Maar daar heb je het tweede deel dan profijt van. En wat nieuwe weggetjes ontdekt in een regio waar ik nog niet zo vaak geweest ben. Ook altijd leuk :)

Al met al 79km op de teller toen ik weer thuis kwam. Prima voor een eerste ritje in opbouw naar meer :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 15 februari 2020 19:36

Gisteren voorlopig de langste rit na mijn operatie in december gemaakt, zowel in tijd als km's.
Mijn EVO maar weer van de Elite trainer afgehaald en op pad met idee een uurtje of 6 te pakken.
Vanaf Soest via Doorn naar Wijk bij Duustede om vanaf daar naar Schoonhoven over de dijk langs de Lek te rijden. In begin vd dijk een lekke band (spijkertje) en gerommel met afgebroken verlengventiel, dus was alles behalve happy op dat moment.
Toch maar door en continue beetje tegenwind. Na kleine 3 uurtjes bij Schoonhoven en even wat krentenbollen naar binnen en weer terug.
Afbeelding
Nu af en toe wind in de rug, maar minder dan ik gehoopt had. Na dikke 4:30u toch het beste er wel af en soms kramp op de wreef van mijn voet (iets nieuws).
Vlak bij Soest klein lusje om toch boven de 6 uur uit te komen wat lukte.
Na 6:09u net geen 170 km op de klok https://www.strava.com/activities/3098986106

Vandaag tegen beter weten in toch op pad met mijn gravelbike/crosser ondanks dat mijn benen aardig zeer deden. Beetje de bekende paden in de buurt gepakt, maar eigenlijk te moe om echt door te kunnen trappen. gem. hartslag van 113 verraad ook eea.
Dus na iets meer dan 3 uur en 76 km weer thuis https://www.strava.com/activities/3100990537
Morgen "gelukkig" geen fiets, maar Fredje moet plafond schilderen..............

Proeme

Bericht door Proeme » wo 19 februari 2020 21:00

Wat doe je in de voorjaarsvakantie? Juist: sporten! En vandaag was de fiets aan de beurt.

's Ochtends nog even de voorspellingen checken. Herfstvakantie zou momenteel immers een betere beschrijving van het weer zijn... Voorspellingen zien er acceptabel uit: wind wordt pittig, 's ochtends misschien een klein buitje, later droog en misschien zelfs zon.

Route gepland met 2 tussenstops bij familie. Zie ik die ook nog eens.

De voorspellingen waren vrij goed. De wind is de hele dag vervelend geweest. En onvoorspelbaar. Daar waar ik wind mee verwachte was het tegen, of juist andersom. En dan ook nog stukken waar mijn verwachting wél klopte. Ik begreep er weinig van en besloot maar om me er niet druk om te maken. Stukken pal tegen de wind in gingen toch wel langzaam, of ik nou wilde of niet.

En die regen? Dat klopte ook vrij aardig. Wat gespetter gehad, maar ik werd natter van opspattend water van de natte wegen dan van de regen zelf. Behalve dan 5km voor mijn eerste tussenstop. Weg langs een kanaal, verder helemaal open. Geen plek om te schuilen. En daar gingen de hemelsluizen even open. Ik was doorweekt...

Gelukkig had mijn zusje droge sokken voor me en een handdoek, en mocht ik heerlijk tegen de verwarming aan zitten om weer een beetje droog te worden. Mijn kleine neefje maakte het allemaal geen fluit uit. Die viel, rustend op en paar extra handdoeken zodat híj wel door zou blijven, heerlijk in slaap op mijn schoot.

Dat wat niet droog werd door de verwarming werd later droog door de wind en zo werd het een prima fiets-dagje mét 2 zusjes die blij waren dat ik weer eens langs kwam. 103km op de teller, mn eerste 100+ rit van het jaar. Ik ben tevreden.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 20 februari 2020 09:29

Dan heb je minder geluk gehad dan ik gisterenmiddag had. Ik heb het volledig droog kunnen houden.
Paar uurtjes gesnipperd om in de middag lekker stukje op SuperX te trappen, zag de racefiets niet zo zitten vanwege stevige wind.
Rond 13:00u op de fiets met het idee zo'n 4 tot 5 uur te trappen en ook beetje het idee van "hoe kan ik een leuke gravelroute zonder dubbele stukken rijden".
Met dat in mijn achterhoofd eerst richting het oosten, dus Amersfoort, landgoed den Treek, Austerlitz, Maarn, Zeist en Soesterberg. Daarna via het vliegveld (oei wat een tegenwind) richting Lage Vuursche en Hilversum. Zat iets meer asfalt in, maar ook genoeg gravel en iets bos.
Uiteindelijk na 4:35u tevreden terug met 114 km op de klokken https://www.strava.com/activities/3113971220
2020-02-20 09_18_41-Nieuw gravelrondje, lekker _ Rit _ Strava.png
Volgens bovenstaand screenshot ook aardig geslaagd in opzet qua rondje. Wellicht binnenkort nog wat bijschaven met paar andere gravelstukjes, maar denk voor veel gravelrijders best leuk rondje (doe er je voordeel mee).

Proeme

Bericht door Proeme » do 20 februari 2020 10:14

fred mtb-sport schreef:
do 20 februari 2020 09:29
Dan heb je minder geluk gehad dan ik gisterenmiddag had. Ik heb het volledig droog kunnen houden.
tsja, ik ook bijna. Van al die uurtjes op de fiets heeft het hooguit 10 minuten geregend. Maarja, daar word je wel nat van... :P

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 20 februari 2020 11:52

Proeme schreef:
do 20 februari 2020 10:14
fred mtb-sport schreef:
do 20 februari 2020 09:29
tsja, ik ook bijna. Van al die uurtjes op de fiets heeft het hooguit 10 minuten geregend. Maarja, daar word je wel nat van... :P
gisteravond hier vooral fris en winderig maar wel droog. Alle wegen, zelfs in de bossen, mooi drooggewaaid. na 3 uurtjes mooi op tijd terug om dochter op te pikken van haar training en juist toen begon het te regenen. gelukkig net niet hard genoeg om echt nat te worden. tellen we dus ook niet mee als 'regenrit'.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 21 februari 2020 20:22

Vandaag weer een lekkere gravelrit gedaan van iets meer dan 150 km. Vanuit Soest over de bekende paden richting Rhenen en toen maar stuk door naar oosten gegaan tot iets voorbij Wageningen. Daarna via Ede en stuk Ginkelse heide door naar Lunteren.
Vanaf Lunteren een stuk van eerder gereden gravelrit gepakt tot Amersfoort. Dat was het zwaarste gedeelte van mijn rit met die tegenwind en vooral sommige paden die er slecht bij lagen.
Vanaf Amersfoort wat meer beschut door de bossen naar Soest om na 6:22u (langste rit vh jaar) https://www.strava.com/activities/311919332
Even een paar pic's van vandaag en dan weten jullie waarom ik het gravelen steeds meer waardeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » za 22 februari 2020 23:08

Vandaag tijd voor de eerste toertocht van het jaar. De wekker ging dus om 6 uur. Ik vroeg me werkelijk af wat ik eigenlijk aan het doen was: regen, wind en 6 uur opstaan is een slechte combinatie.

Toch naar Dodewaard vertrokken. De wind gaat de komende 2 weken toch niet liggen en de voorspelling was dat het droog zou worden. Ik zag er onderweg weinig van. Ook bij de start even rustig aan gedaan, kop thee gedronken, want het regende nog. Ik was niet de enige met die gedachte.

Na de bui zetten velen zich in beweging. Het eerste stuk van de tocht ging van Dodewaard naar Otterlo, met onderweg de bekende Italiaanseweg bij Doorwerth en wat andere wegen die niet vlak zijn (voor een Groninger is het als snel een "klim"). Wind in de rug of schuin in de rug. Aanhaken bij een groepje ging niet, die gingen te hard. En mezelf kapot rijden om er bij te blijven leek me niet slim, wetend dat er nog een flink stuk tegenwind zou komen. En met zo'n windje in de rug is een groepje ook niet nodig. Gewoon lekker mijn eigen tempo gepakt. Lekker doorrijden, maar niet te gek. De Italiaanseweg omhoog ging niet snel, maar wel soepel. En dat vind ik zo in het begin van het seizoen goed genoeg.

Laatste stukje voor Otterlo kwam ik toch in een groepje en na de pauze kon ik weer bij hen aanhaken. Toen kwam de tegenwind, en die was stevig! Gelukkig had het groepje een sterke kopman die het beulswerk wel wilde doen en zo trapten we toch flink door. Zeker toen er een paar meer aansloten waardoor schuilen nog iets makkelijker werd.

Op een gegeven moment viel het groepje toch uit elkaar. Niet iedereen kon het tempo volgen. Met 4 man waren we nog samen, maar bij de eerste de beste klim (enkel bij een dijk omhoog) waren we elkaar ineens helemaal kwijt. Dan maar alleen door, dat was even pittig met die wind, maar gelukkig kwamen we al snel in de bossen terecht. Daar waren klimmetjes van de Utrechtse Heuvelrug meer uitdaging dan de wind, maar ook hier gingen de klimmetjes eigenlijk best soepel.

Aan het eind nog een paar kilometer in mijn eentje tegen de wind in moeten ploeteren, maar als je er bijna bent is dat niet zo erg meer, dan kun je gewoon alles geven om door die wind te beuken.

Hele dag geen regen meer gehad (die paar spetters mochten geen naam hebben) en bijna 103km op de teller: https://www.strava.com/activities/3121842292

Dikke prima :)

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 04 maart 2020 20:46

Kantoor (afdeling) in de verbouwing en aangegeven "Ga maar thuis werken"..........
Dat tot tegen 13:00u vol kunnen houden en toch maar even naar buiten gevlucht om wat km's op mijn SuperX te maken.
Prima temp. om te rijden in de buurt van Hilversum en wat kriskras rond getrapt om uiteindelijk na 110 km voldaan thuis te komen. https://www.strava.com/activities/3153781283
Afbeelding
Oh ja, paar gemiste oproepen maar dat komt donderdag wel...........
Zo'n ritje tussendoor altijd lekker.

Proeme

Bericht door Proeme » wo 04 maart 2020 22:56

Woensdag is mijn vrije dag en ik was vanmorgen eerder wakker dan ik verwacht had. Prima, dat geeft wat extra tijd voor de triatlon-training die ik gepland had. Eerst 6km hardlopen, daarna 50km rammen op de fiets. Heerlijk in het zonnetje. Ik vroeg me af waarom ik een lange broek aan had.

10 minuten thuis, begon het ineens hard te regenen. Timing was perfect dus :)

nog even 1 of 2 keer doen en dan zie ik die wintertriatlon wel zitten.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 05 maart 2020 07:14

Proeme schreef:
wo 04 maart 2020 22:56
10 minuten thuis, begon het ineens hard te regenen. Timing was perfect dus :)
Herkenbaar, ik zag onderweg terug naar Soest donkere wolken. Kom in de buurt van Soest en wegen zeiknat. Dus thuis zei vrouwlief "Je hebt het niet droog gehouden zeker?"
Jawel, Fredje heeft achter de bui aangefietst................

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 08 maart 2020 19:39

Voor de verandering niet op vrijdag getrapt (meeste km's vh jaar op vrijdag) maar mijn langste tocht van dit jaar gisteren gereden.
Voor half 8 al op de fiets met opkomende zonnetje, maar wel heel frisjes. Auto's bevroren. Doel was om vanaf Amerongen de "NL Grit gravelrit" te rijden die paar weken terug was verreden toen het "klootjesweer". Dus vanaf Soest via de bekende gravelpaden naar Amerongen. Dat was heen 34 km en vanaf dat moment de route op GPS gereden. In begin erg veel asfalt en de stukken onverhard waren soms aardig modderig. In de buurt van Ede paar stukjes over de MTB route, wat niet echt succes was. Althans paar flinke hobbels en goed voelbaar bij geopereerde been. Dus latere MTB stukjes min of meer vermeden.
Kant van Ede en de heide toch wel genot om te rijden en daar binnenkort maar weer naar toe.
Vanaf Oosterbeek weer terug en idd tegenwind, dus harder werken dan gedacht. Terug op Amerongen zat de 100km tocht er op en wat kortere terugweg gepakt.
Uiteindelijk na 7:08u thuis met 167 km op de teller. https://www.strava.com/activities/3162015263
Na afloop de normale pijn (bovenbenen etc.), maar geen verder reactie in de buurt vh heupgewricht. Dat een opsteker met nog een weekje voor Gran Canaria. OK, zal anders/zwaarder zijn met het klimwerk, maar met gerust hart alvast mijn racefiets in de EVOC tas gestopt.
Afbeelding

Paar plaatjes van zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 19 maart 2020 21:10

Niet helemaal "vandaag gefietst". OK, vandaag een rondje vlak en koud van krap 80 km na evacuatie uit Gran Canaria

Sinds gisterenavond 22:30u (18-3) weer veilig thuis in het koude(re) Nederland. Nog nooit zo blij geweest om thuis te komen, Normaal wat leukere ritjes en pic's, helaas dit keer niet.
Vrijdagmiddag 13-3: een verkennend stukje gedaan van 3 uurtjes met iets meer dan 80 km. https://www.strava.com/activities/3180087337
Beetje "lafjes" langs de kust en klein stukje landinwaarts want wilde niet te veel klimmen. De beroemde versperring was er nog steeds.
Afbeelding

Zaterdagmorgen 14-3: met "naar" gevoel al op pad voor de bekende rit naar de top. Zonovergoten en lekkere temperatuur, wat een genot. Maar onderweg al piekeren "hoe eerder naar huis" en boven op de top 2 extra vliegtickets voor 18-3 ipv 23-3 gekocht.
Natuurlijk wel even de bekende foto op de top
Afbeelding
Afdalen naar Telde ging niet top, slecht wegdek op flink aantal plekken en mistig en temp. die richting de 10 graden daalde, Onderin aardige bak wind, dus blij toen ik beneden was.
Vanaf daar terug naar Playa, kon de motivatie niet vinden voor wat extra (klim) km's. Dus met 114 km en dikke 2.500 hm weer terug bij hotel .
https://www.strava.com/activities/3182556869

Zaterdagavond de mededeling dat alles op slot ging vanaf maandag 08:00u. Dus dacht nog even op zondag een lange rit te rijden. Bleek dat het 24 uur eerder in ging, dus zwembad. Paar Noren gingen tegen beter weten in toch op pad en bij eerste klim terug gestuurd met mededeling "de snelste weg naar hotel". Geloof me, dat doe je daar echt wel.
Zondag 15-3: hangen bij zwembad en voorzag nog 2 volle dagen "hangen" bij het zwembad. Voor de meeste gasten eigenlijk geen verschil, maar wel voor mij..........
Maandag 16-3: een sportzaaltje gevonden bij hotel en op te kleine fiets toch uurtje wat gedaan en daarna naar het zwembad.
20200318_094830713_iOS.jpg
Verschil voor en na de "ophokplicht"

Rond de lunch de mededeling dat we alleen nog op kamer mochten blijven en alleen voor eten en drinken (idd de bar) naar buiten mochten. Na de lunch stonden paar tafeltjes en stoeltjes nog steeds paraat en daar maar gaan zitten met idee "kijken hoelang dit mag" . Nou om pakweg 18:00u er zo'n beetje vandaag gerold naar Mojito's :lol:
Dinsdag 17-3: Ontbijtje lekker lang uitgesmeerd om daarna buiten aan de espresso te gaan in inderdaad zelfde gedeelte. Vreemd, maar konden/mochten blijven zitten. Al snel alles plekken bezet en daar maar de hele dag door gebracht. Mojito's nog steeds lekker spul.

Woensdag 18-3: Vertrek naar huis, maar eerst nog wat boodschappen doen. Je mocht voor "levensmiddelen" naar de supermarkt.
20200318_091107254_iOS.jpg
De terugtocht ging niet vanzelf. Touringcar verscheen niet, dus uiteindelijk taxi.
Vliegveld overvolle hallen, konden er amper in maar was gelukkig andere ingang en kon daar vrij vlot naar incheck bali.
Op vliegveld alles donker en dicht, niks te krijgen. Dan uur vertraging met start en kreeg men eerst 1 vd motoren niet gestart (heel technisch verhaal vd piloot).
Verder dubbele boeking zitplaatsen en dan ‘oorlog’ in vliegtuig ondanks dat iedereen wel terug kon, wat een idioten zijn er.
Verder gelukkig wel Leffe blond onderweg.
Rond 22:30u thuis met de minst leuke vakantie van de 17 maal Canarische eilanden.

Maar was in ieder geval voor ons de allerlaatste keer Gran Canaria en niet vanwege deze ervaring, maar meer dat GC toch hard achteruit gaat. Veel leegstand shopping centers met Kashba extreem troosteloos. Boulevard kunnen ze ook beter plat gooien en iets nets van maken.
Ga je alleen voor fietsen dan minder boeiend, maar voor ons toch primair vakantie. Dus vanaf volgend jaar en misschien nog een paar jaar zal het in ieder geval Tenerife worden. Hoe lang, hangt af van fysieke toestand want kraakte toch aardig en ooit vond ik 60 jarigen oud toen ik er met mijn 44 jaar heen ging, maar nu........... Inderdaad dan ook 60 jaar en wil toch voor donker terug zijn.

Verder komende 2 weken sociale contacten vermijden, thuiswerk en fietsen zolang het nog toegestaan is en dan ook solo. Scheelt dat ik dat toch al liever doe.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 28 maart 2020 21:58

Voorlopig geen MTB voor ondergetekende. Iets met niet onnodig risico willen nemen om op zaterdagmiddag bij de eerste hulp als gecrashte MTB'er binnen te komen. (ik heb mezelf uit veiligheid een MTB verbod opgelegd, want iets met botjes breken in verleden).
Maar gelukkig het alternatief, namelijk mijn gravelracer. Deze fiets is onderhand goed waard voor me.
Om niet steeds op de UHR te trappen, vrij vroeg naar Ede gereden om vanaf daar 2 GPX'en te rijden. Beide van gravelrides.cc. De eerste en lus van 79 km en de 2e iets meer dan 50 km.
In begin frisjes, maar oh zo lekker rustig. Deze omgeving niet zo vaak gereden en oh wat is het daar mooi trappen. Weet nu dat ik vaker deze hoek op ga.
Onderweg relatief veel onverhard en mooie uitzichten en soms pittig klimwerk zoals hieronder.
Afbeelding

Verder alles zonovergoten, alleen die wind vooral in het begin best koud. Maar dit liever als warmer en bagger. Nu stofdroog en zelfs mul.

Overall net iets meer dan 130km en meer dan genoeg voor vandaag https://www.strava.com/activities/3227033303 Daarna nog lekker in de zon op terras thuis.

fred mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 03 april 2020 19:42

Dubbel gevoel vandaag met fietsen:
-A: Gisteren de eerste in mijn kennissenkring overleden aan het virus, dan komt het allemaal een stuk dichterbij.
-B: Normaal dit weekend met 15 clubgenoten in Bonsbeuren (vlak bij de Moezel), maar dat ging niet door.

Dus vanmorgen toch maar op de fiets gestapt voor een lange(re) rit op mijn SuperX. Van het web maar de "Backroads gravelrit Amerongen 2019" gepakt en op mijn Garmin gezet.
Vanaf Soest kleine 15 km tot de route in de buurt van Leusden. Vanaf daar een ronde van zo'n 120 km.
De route tussen weilanden door, rustige weggetjes en aantal gravelstroken. Dat laatste in aantal toch wat dunnetjes om eerlijk te zijn. Zeker geen super mooie tocht wat mij betreft.
Onderweg helaas 2 maal een buitje regen en zeker eerste keer vies koud en nat en duurde lang voor ik weer lekker op temperatuur was.
Onderweg verder wel lekker rustig, voor het gevoel lekker door kunnen trappen en kop beetje leeg maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 5:48u toch zo'n 152 km op de teller en mooi zat voor vandaag https://www.strava.com/activities/3249576687

Plaats reactie