Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door fred mtb-sport » zo 08 januari 2023 16:55

Wat een genot vanmorgen met mijn SuperX op de weg. Het (echte) terrein in is iets wat ik nog niet durf gezien de korte tijd van de operatie. Maar op de weg ging het prima vanmorgen op mijn gravelbike. Bandjes op 4 bar en rijden maar.
Gelijk in het begin een flauw zonnetje en niet al te veel wind. De wegen wel (weer) zeiknat, maar zijn we inmiddels wel aan gewend.

Afbeelding

Vanaf Soest lekker richting de Loosdrechtse Plassen om via Hilversum en Lage Vuursche weer naar huis te gaan. Koste vanmorgen al bijna moeite om niet langer te rijden. Maar mijn fysio vindt 2:30u eigenlijk al te gek, maar hij kent zijn patient ook al te goed. :mrgreen:
Nog wel te merken dat na acceleratie vanaf lage snelheid of stilstand nog lastig is. Evenals wanneer het lichtjes oploopt zoals bij Lage Vuursche. Haalde ervoor net een groepje op het vlak in en die gingen in mijn wiel zitten (ze moesten eens weten). Maar bij het vals plat was het snel gedaan met Fredje.
Maakt niet uit, want voor het eerst al boven de 70 km kunnen rijden en hoewel snelheid nog ontbreekt kwam de "big smile" na afloop niet meer van mijn gezicht af. Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn van dit soort "korte/lullige" ritjes.
Het bewijs van "grensoverschrijdend/grensverleggend gedrag".... https://www.strava.com/activities/8357029292
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 29 januari 2023 16:40

Niet alleen "vandaag gefietst", maar netjes verdeelt over de zaterdag en zondag.
Na mijn verse knie medio oktober was het vooral op de indoortrainer en op de weg met de SuperX en 1 maal stukje gravel, maar dat was toen nog te vroeg/intensief achteraf.
Maar nu op dik 15 weken en zeker zaterdag ideaal weer, eindelijk weer eens lekker kunnen "gravelen" en genieten van de omgeving.
Op zaterdag de kant van Hilversum op en zondag de kant van Leusden en Driebergen.

Afbeelding
Beide ritten zo'n 80 km lengte en zo'n 3:15u per keer. Qua afstand en tijdsduur grensverleggend.
Natuurlijk is de conditie er nog lang niet en kracht ook zeker niet. Dat laatste goed te merken al het omhoog gaat en na stilstand weer op gang komen.
Maar mag absoluut niet klagen om eerlijk te zijn, want vooral ook dat na zaterdag geen reactie was en ik zondag gewoon weer op pad kon. Dus Fredje is meer dan tevreden. :oke:
Dan zoals vaker een paar plaatjes en op naar het betere weer en weer ietsjes meer km's als dat mogelijk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 04 februari 2023 18:16

Vorige week 2 ritten van 80 km op de gravelbike, dat "opgebiecht" bij mijn fysio afgelopen dinsdag. Hij zei nog: Ga je zeker vragen wanneer je 100km mag doen. Ik gaf aan: Nee, hoor dat vertel ik je wel na het weekend..........
Dus vanmorgen vanuit Soest mijn min of meer standaard UHR gravelronde gedaan langs oa Zeist, Leersum en Amerongen en weer terug. Wat was dit genieten vanmorgen. Geen echte pijn onderweg, alleen na 80 km het beste er wel af voor mijn gevoel.
Maar na 4:10u fietsen stond er iets meer dan 102 km op de teller, dus missie geslaagd. https://www.strava.com/activities/8502812802
Overigens viel de snelheid mij ook meer dan mee, hooguit zo'n 1 km/u langzamer dan voor de operatie. Lastigste is nog het op gang komen na stilstand en als er geklommen moet worden. Dan gebrek aan kracht links merkbaar. Daar dus ism fysio aan werken.
Weinig pic's onderweg, maar wel deze op het Let de Sticherpad.
Afbeelding

Watergeus
Kinderfiets
Fiets: Van Nicholas
CTWT-lid: Ja

Bericht door Watergeus » vr 10 februari 2023 08:04

Fraaie plaatjes! Krijg er zin van.
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 11 februari 2023 17:42

Vandaag voor het eerst na mijn knieoperatie een rondje om mijn MTB gedaan. Feitelijk eerder dan ik vooraf had ingeschat. Ging uit van minimaal 6 maanden na operatie, maar 4 maanden bleek ook te kunnen.
Dus vanmorgen mijn Scale achter op de auto gezet en naar de vaste (MTB)route van Apeldoorn gegaan. Deze route allesbehalve "spannend", maar vooral vloeiend lopend en bijna overal brede paden. Feitelijk zou het op de gravelbike ook kunnen.
Omstandigheden ideaal en ondergrond ook goed te doen. Begin soms beetje onwennig, maar al snel het vertrouwde gevoel weer op de MTB.
Qua rijden viel het zeker niet tegen ondank dat Strava onverbiddelijk was "langzaamste keer ooit", maar kan me (meer) niet boeien. Was weer superblij dat ook dit weer kan, maar ook besef dat er nog voldoende werk aan de winkel is. Vooral kracht ontbreekt en als ik even ineens door stukje mul heen ging, viel ik bijna stil terwijl voorheen vol door kon. Ook dat is hopelijk kwestie van tijd. https://www.strava.com/activities/8541458202
Even een sfeerplaatje
Afbeelding
Morgen maar rondje op de gravelbike pakken

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 11 februari 2023 18:06

@Fred, dat stilvallen komt me heel bekend voor. Dat heb ik nu minder een jaar na mijn laatste heupoperatie.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 26 februari 2023 17:12

MTB achter op de drager en redelijk op tijd naar Apeldoorn om daar in ieder geval de vaste MTB-route van 51 km te pakken en dan nog "iets". Had een beetje in mijn hoofd om te kijken of 100km op de MTB weer mogelijk was na mijn verse knie in oktober. Dat vrijdag ook met fysio over gehad en die gaf aan "moet op zich kunnen als je maar niet te gek doet". Tja, hij kent Fredje :lol:
Dus nog voor 08:30u op de fiets en gelukkig genoeg kleding aan, want was frisjes en op de open stukken redelijk wat wind.
De MTB route ging lekker en zeker in begin ging het top. Gevoelsmatig wat vlotter dan 2 weken terug toen ik voor het eerst op de MTB zat. Klopte ook, want op dik 2 uur toch weer 4 minuutjes minder langzaam. Maar gevoel was goed.
Even langs de auto en krentenbol naar binnen en wat noordelijk gegaan en vooral de makkelijke paden, dus gravelbike had makkelijk gekund.
Ook dit weer genieten al was het beste er na 80 km wel af. Maakte niet uit, want met voldaan gevoel met iets meer dan 100 km op de teller terug bij de auto. https://www.strava.com/activities/8624925992
Mooiste ook dat ik onderweg geen pijn in de knie heb gehad en zal 2 uurtjes later met naar beneden lopen op de trap de "schade" meeviel.
Paar plaatjes van onderweg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: St. Joris - Grail
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 02 maart 2023 14:57

MTB Route van Apeldoorn kun je sowieso 90% met de gravelfiets makkelijk komen
Be someone who makes you happy.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 06 maart 2023 18:59

Harm Jan schreef:
do 02 maart 2023 14:57
MTB Route van Apeldoorn kun je sowieso 90% met de gravelfiets makkelijk komen
Klopt helemaal. Maar zitten paar stukjes in dan de MTB wat lekkerder/meer comfort. Nu zeker belangrijk gezien de knie.
Maar heb "moeilijkere" stukken Veluwe op de gravelbike gedaan. Geeft wel toe ik wellicht vlotter op MTB stap als het minder geplaveid is.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 18 maart 2023 19:20

Het trainingsweekend zat er voor mij helaas niet in, maar de fiets is vandaag echt niet binnen blijven staan. Samen met collega's en met leerlingen, met wie we binnenkort de Ventoux beklimmen om te klimmen tegen MS, zijn we naar Tecklenburg gegaan voor een training (en een gezamenlijke dag weg is ook gezond voor de teambuilding). Sommige kids zaten voor het eerst op de racefiets! Anderen hadden 1 of 2 ritjes geprobeerd, maar ook onervaren dus.

Dan 60km wegtrappen in Tecklenburg, met ruim 900 hoogtemeters, en dat zonder morren... toppers zijn het. Dat avontuur met ze op de Ventoux gaat prachtig worden.

Zelf ook heerlijk gefietst. Met als hoogtepuntje: eindelijk die klim naar de voetbalvelden eens op! Zat in het verleden in de Tecklenburg Rundfahrt en toen moest ik beide keren dat ik daar reed van de fiets af op die klim :(. Vorig jaar was de route anders en kon ik het niet opnieuw proberen. Baalde ik toen stiekem wel een beetje van. Vandaag kan ie alsnog van mijn lijstje.

Inmiddels zie ik ook mooie ritten en leuke foto's op Strava verschijnen vanuit het Trainingsweekend :oke:

Plaats reactie