Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door MEG » za 04 december 2021 15:08

Dat is balen. Sterkte

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 06 december 2021 09:44

verdorie, dat is niet best. Sterkte!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 06 december 2021 17:58

ai Fred... beterschap!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 06 december 2021 18:40

stukje gefietst gisteren. Ik rekende op kou, viel reuze mee.

Fiets was meegegaan naar de kerk. Na de dienst vrouw met de auto naar huis, ik op de racefiets. Daarbij een flinke omweg genomen bij een leerling langs die door quarantaine de sinterklaasviering van de klas had gemist. Kado'tje mee, aanbellen. Ze wist van niks, dus leuke verrassing :)

50km weggetrapt. Vooraf leek me dat een mooie hoeveelheid in de kou. Achteraf had dat best richting de 70km gemogen. Ach, prima zo.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » vr 31 december 2021 18:09

Misschien 1 van de meest "lullige" ritjes van het jaar, maar wel heel erg blij mee.
4 weken terug keihard onderuit op mijn linker heup en ritje in ambulance. Daarna hoop ongemakken en heel veel pijn.
Toch na 6 dagen op de indoortrainer en dat 23 dagen trouw elke dag gedaan met langzaam opbouwend "schema". Begon met krap 140 watt en uiteindelijk richting de 200 watt. Fietsen ging goed, maar lopen/staan/liggen vaak erg pijnlijk. Maar dat scenario wel bekend na de breuk uit 2003 en eind 2019 toen het ijzerwerk er uit mocht.
Afgelopen woensdag toch groen licht van mijn fysio om toch buiten te trappen en dat dan maar ook gedaan. Opnieuw mijn rode bolide (was nog smerig van de crash op 3-12), maar nu wel op de weg.
Dus rondje in de buurt gedaan en was weer genieten. Met iets meer dan 60 km voorbeeldig gehouden aan de opdracht van mijn fysio. Was genieten en best blij dat het weer mocht/kon.
https://www.strava.com/activities/6450787486

Afbeelding

Daarmee seizoen 2021 afsloten en toch aardig wat km's. Zou zonder de schuiver zelfs een record geweest zijn, maar als telt niet.

Afbeelding
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 01 januari 2022 15:36

Nieuwjaarsdag altijd "gevaarlijk" voor mij want laatse 10 jaar toch 2 maal de pechdienst moesten bellen.
Afgelopen nacht zat ik daar weer en kreeg al te horen "Als je pech hebt, heb je echt pech waant wij zijn er niet...".
Ondanks dat toch op pad en nadat gisteren mijn eerste rit na de zware val begin december goed verlopen was, ging ik nu voor iets meer.
Opnieuw op de SuperX en beetje de richting de plassen. Dat om in ieder geval niet te hoeven klimmen en onnodig kracht moeten zetten. Daarnaast gewoon een mooie ronde.
ronde nieuwjaarsdag.jpg
Qua weer zeker geen klagen want leek bijna voorjaar.
20220101_115003422_iOS.jpg
In ieder geval na iets meer dan 110 km en 4 uurtjes tevreden thuis. https://www.strava.com/activities/6455514927
Merkbaar was dat ik de laatste 4 weken "niks" had gedaan en dan is 4 uur best eind. Maar geen pijn tijdens fietsen en positief.
Zal komende week wel iets op te biechten hebben bij mijn fysio, maar hij kent me inmiddels :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 01 januari 2022 16:53

Snel, snel, een screenshot. Ik loop 100 meter op je voor :D :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » zo 30 januari 2022 21:40

Zijn we in dit nieuwe jaar gestopt met fietsen?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 30 januari 2022 21:52

Binnen fietsen telt niet.
Afbeelding

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 31 januari 2022 17:14

Knallen schreef:
zo 30 januari 2022 21:40

nee hoor. Al 2 ritten gemaakt, totaal 135km. Da's meer dan ik ooit gedaan heb in januari :roll:

rit over de Veluwe was een mooie. Zachte band en pomp vergeten was wel wat jammer. Gelukkig zat er een fietsenmaker in Uddel :)

Otterlo - Kootwijk - Uddel - Vierhouten - Vaassen - Apeldoorn - Hoog Soeren - Hoenderloo - Otterlo

Mooie ronde. Ik doe hem graag in het voorjaar nog eens. Ik vrees alleen dat er dan ook veel te veel andersoortige fietsers onderweg zijn.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 31 januari 2022 17:34

Proeme schreef:
ma 31 januari 2022 17:14
Knallen schreef:
zo 30 januari 2022 21:40

nee hoor. Al 2 ritten gemaakt, totaal 135km. Da's meer dan ik ooit gedaan heb in januari :roll:

rit over de Veluwe was een mooie. Zachte band en pomp vergeten was wel wat jammer. Gelukkig zat er een fietsenmaker in Uddel :)

Otterlo - Kootwijk - Uddel - Vierhouten - Vaassen - Apeldoorn - Hoog Soeren - Hoenderloo - Otterlo

Mooie ronde. Ik doe hem graag in het voorjaar nog eens. Ik vrees alleen dat er dan ook veel te veel andersoortige fietsers onderweg zijn.
Ik rij er het hele jaar door. Dit zijn hoofdzakelijk de gewone doorgaande wegen. Dat gaat wel goed. Zodra je de fiets paadjes op gaat wordt het snel drukker. Bijv hoog buurlo Hoenderloo.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 31 januari 2022 18:09

Van Emst tot Apeldoorn wel een lang fietspad gehad. En Hoog Buurlo - Hoendeloo inderdaad. De rest maak ik me niet zo'n zorgen om (al was ik wel van plan de route iets aan te passen om de grootste wegen over te kunnen slaan).

Maar goed, dat zien we dan wel. Misschien ga ik wel op heel andere plekken fietsen.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 13 februari 2022 17:18

Eindelijk weer eens een echte lange tocht sinds mijn zware val begin december. Hoewel ik nog voor de gevolgen daarvan bij de fysio loop, feitelijk "groen licht" om los te gaan qua fietsen.
Dus op zaterdag de "Rock Solid ‘21" gereden maar dan zelf op GPS. Route iets aangepast en vanuit Soest vertrokken op de gravelbike.
Zonnetje scheen al lekker, maar temp. op dat moment nog iets onder het vriespunt maar gelukkig weinig wind op dat moment.
De route in feite vanaf Soest richting Nijkerk, Ermelo, Putten, Garderen, Kootwijkerbroek, Lunteren, Woudenberg en weer terug.
Onderweg van alles qua ondergrond inclusief paar modderstukken om lekker te ploegen, lekkere bospaden, gradvelpaden, fietspaden en natuurlijk ook gewoon asfalt. Gezien afstand een mooie mix van alles. Minpuntje hooguit de wind (tegen) in het 2e deel van de rit en natuurlijk tegenwind.
In ieder geval geen spijt dat ik deze ronde gedaan heb en geeft vertrouwen voor over 5 weken als ik hopelijk lange(re) tochten op Tenerife wil rijden.
Na 6:50u stond er 164 km op de teller en meer dan genoeg https://www.strava.com/activities/6671785676

Paar sfeerplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 20 februari 2022 16:33

Niet echt een topweek (7 uur indoor en 3 uur buiten), maar dat is blijkbaar "winter" 2021/2022.
Zaterdag: Na de storm zowaar droog en mooi even tijd om blokje om te pakken op de gravelbike. Alleen niet het echte bos in , maar gewoon op de weg gebleven. Was voldoende gewaarschuwd om dat even achterwege te laten en kon onderweg wel begrijpen waarom en zeker nadat ik een hoop foto's uit het bos langs zag komen.
Dus iets na 09:00u op pad en stond harde en frisse wind. Niet echt lekker, maar alles beter dan regen en andre narigheid.
Afbeelding
Onderweg alle wegen en fietspaden nog bezaaid met afgewaaide takken en andere zooi.
Verder nog 1x zelfs afstappen door dikke boom op de weg. Na iets meer dan 3 uur nog 83 km op de teller en mooi zat. https://www.strava.com/activities/6705363875

Zondag: Weer het vertrouwde uitzicht op scherm van de Ipad en groter scherm met concert (Nightwish dit keer) en maar een Kinomapje gedaan.
Zo'n 90 minuten er klaar mee, maar de regen kletterde tegen de ramen. Dus in dat opzicht beter voor elkaar.
Afbeelding
Maar mag onderhand wel voorjaar worden in aanloop naar 10 dagen Tenerife vanaf 18-3. Voor die tijd nog paar keer lang buiten fietsen op de racefiets zou wel lekker zijn.

Knallen
Kinderzitje

Vandaag gefietst.

Bericht door Knallen » zo 20 februari 2022 20:02

Niet vandaag, maar dit was vorig jaar in oktober

Ik begon te fietsen vanuit Los Cristianos, het zuiden en volgens mijn Garmin moest ik eerst langs Monkey Park fietsen en daar door een heel rustig dorpje fietsen richting het noorden. De vulkaan Teide was mijn bestemming.
Maar dat was een shortcut! Een verkorte weg.
Betekende meteen een hele steile klim vanuit het zuiden!

Dat was achteraf niet slim van mij om de kortste weg te plannen in mijn Garmin. Kortste weg is ook meteen steil beginnen haha!

Eenmaal aangekomen op mijn bestemming heb ik deze platen gemaakt, geniet!

Een natuurpark op ruim 2100 meter hoogte boven de wolken
En vanaf daar weer naar beneden fietsen, het was ruim 40 km afdalen!!!

Was een fantastische fietsvakantie in Tenerife

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 27 februari 2022 17:32

Gisteren een klein gravelrondje van 80 km "om de hoek" vanaf huis over bekende gravelpaden.
Vanmorgen eerst met de auto naar Harderwijk gegaan om vanaf daar lekker stuk te zwerven over de Veluwe. Bewust geen route in mijn Garmin gezet want vertrouwde op de "GPS tussen de oren".
Om 07:45u vanaf de parkeerplaats op pad en was heel frisjes (lees koud), maar wel mooi wit bevroren tegen de opkomende zon.
Verder had Fredje het bos op dat moment voor zich (ok, samen met de dieren). Maar wat een rust op dat moment.
Qua rijden was het super en uiteindelijk als verse punt tot radio Kootwijk gereden om daarna weer terug te gaan. Na 5 uurtjes trappen stond er 120 km op de teller https://www.strava.com/activities/6745681141

Paar (winterse) sfeerplaatjes van deze leuke rit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » zo 27 februari 2022 19:20

mooie plaatjes weer hoor. Ik lees niet altijd je hele verhaal, maar kan enorm genieten van de foto's die er steeds bij staan. Ga zo door :)

zelf een ritje van 57 km gemaakt vandaag. Was van plan te gaan schaatsen maar met dit mooie weer is fietsen natuurlijk een veel betere optie. De windkracht viel nog wel tegen. Windkracht 3 voorspeld. Ja, dahaaaag.

Ok, ik was al voor de 7e dag op rij aan het sporten, dus vermoeide benen zullen ook een rol gespeeld hebben. Vakantie is nu voorbij, morgen weer werken en dus even een rustdag kwa sport.

Maar wat een heerlijk weer om te fietsen. Dan maar wat langzamer, het was wel genieten.

Knallen
Kinderzitje

Vandaag gefietst.

Bericht door Knallen » di 29 maart 2022 14:59

Afgelopen zondag: de Omloop van Zandvoort (route 85km)
Exclusief heen/terug fietsen van 50km.

De zon was aanwezig, maar voelde best koud.
Er waren verzorgingsposten met eten & drinken en WC aanwezig.
Boven de 3200 deelnemers waren er.
Iedereen startte vanaf de pitstraat van het circuit van Zandvoort, we mochten één rondje circuit fietsen voordat we naar buiten/omgeving Zandvoort gingen fietsen.

Ik heb nog nooit zoveel mensen bij mekaar gezien sinds de corona pandemie van 2019/2020.
Was leuk!

Over 2 weken doe ik het volgende evenement:

Amstel Gold Race op 9 april
100km heuvels fietsen.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 10 april 2022 18:22

Na een week van feitelijk niks doen (ok, vrijdag mislukt rondje van 2:15u) vanwege het weer, vandaag gelukkig wer eens ouderwets "los kunnen gaan" op de gravelbike.
Zag bij toeval een rit van Laurens ten Dam vanaf Arnhem over de Veluwe. Deze ietsjes verbouwd met startpunt de bossen bij Kootwijkerbroek. Lekker op tijd en nog voor kwart voor 8 al op de fiets. Was frisjes zo rond het vriespunt en bleef ook lang frisjes. Dan zo'n beetje het enige buitje regen na zo'n 90 minuten. Maar gelukkig niet te lang en kon het genieten beginnen. Maar vooral opnieuw: Wat een rust op veel stukken Veluwe, niet te geloven.
Na zo'n dikke 5 uur was het fijne er af en was het "harken". Later toch ook weer de linker knie die wat begon te protesteren, maar dat komt hopelijk in oktober wel weer goed. Kon blijven trappen en wat stuk/versleten kan toch niet verder stuk............
Na 6:45u trappen toch 164 km op de klokken wat nog zo'n kleine 5 km/u gemiddeld langzamer is dan Laurens. Niet belangrijk, want was weer een ouderwets rit.
https://www.strava.com/activities/6959697259
Thuis vlot douchen en aan de kabouter en iets lekkers op de BBQ gemaakt.
Paar sfeerplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knallen
Kinderzitje

Bericht door Knallen » zo 10 april 2022 20:37

Niet vandaag, maar gisteren de Amstel Gold Race toerversie gefietst:

Prachtig met het publiek bij de Fromberg en de Cauberg!
De peloton was breed en oneindig!

Valkenburg leeft weer

En vandaag natuurlijk de race van de profs gezien van dichtbij, op de Cauberg

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 13 april 2022 08:17

De korte broek is weer uit de kast gekomen. Op naar de zomer!

De Achterhoek in is altijd prettig rijden.
57AEDB21-B2EB-4849-BB6F-661385C66179.jpeg
4AA1E78E-7EC8-465D-AA1F-18DE2A70AEC8.jpeg
1979BDEB-CEBF-4E81-960B-86DFD289AEBD.jpeg
https://www.strava.com/activities/6970452542
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » do 14 april 2022 22:34

Vandaag op de fiets naar mijn zusje. Kortste weg 25km, maar dat is suf. Moest ook nog even een stapeltje papieren ophalen op het werk. Totaal 113km.

Westenwind voorspeld. Dat is ideaal, want dan heb ik tweederde van de rit wind mee.

Nou, daar klopte dus mooi geen donder van. Ik vraag me af of ik de wind überhaupt mee heb gehad :(

Maar wel 113km weggetrapt in het zonnetje. De eerste kort-kort-rit dit jaar. Da's toch mooi :)

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » ma 25 april 2022 18:05

Weer optimaal genoten van de mooie natuur op de Veluwe op (inderdaad alweer) mijn gravelbike onder mooie weersomstandigheden. OK, fris windje stond er maar verder zonovergoten rit.
Gestart van Kootwijkerbroek rond 08:00u voor een ronde die uiteindelijk op 134 km uitkwam (https://www.strava.com/activities/7032796100). In deze route weer zo'n beetje alles wat het zo leuk (voor mij dan) maakt. Ideale mix is het inmiddels geworden en MTB steeds meer naar de achtergrond.
Paar plaatjes om indruk te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje voor de liefhebber

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 30 april 2022 16:39

Het was vandaag de bedoeling om even flink wat kilometers te maken. Een route vanaf huis, door Drenthe, was het idee. Tot ik zag dat de wind uit het noorden kwam én de Winsumer Wierdentocht vandaag gereden werd. Dan kan ik op de fiets naar de start, die tocht (100km) rijden en wind mee weer naar huis.

Zo gezegd, zo gedaan. Het was wel koud 's ochtends vroeg, maar dat werd later op de dag beter (al rij ik liever kort-kort).

163km op de teller. https://www.strava.com/activities/7064971397
Hoppa :)

Toertocht was wel rustig (of ik reed achter de meute aan?). Van die 163km heb ik denk ik 153 solo gereden...
Nou ja, prima training dus richting Tecklenburg en Elfstedentocht :)

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » wo 04 mei 2022 14:58

gefietst met iemand van de schaatsvereniging.

60km
12x de VAM-berg op

:)

Plaats reactie