Vandaag gefietst.

Alles over training, schemas, zones. Wat moet je wel en wat kan je beter niet eten.
Proeme
Moderator
CTWT-lid: Ja

Re: Vandaag gefietst.

Bericht door Proeme » za 28 mei 2022 23:01

langste afstand van de Tecklenburg Rundfahrt stond al sinds 2018 op mijn verlanglijstje. In 2020 zou het gebeuren. Vandaag met 2 jaar uitstel dan alsnog. Van de groep van 6 waren er maar 2 over, maar wij lieten ons niet weerhouden!

Raar weer. Moet je nou wel of geen armstukken? Wel of geen windstopper? Wel of geen beenstukken?
Bij de start nog fris, dus alles aan gedaan. Rest van de dag was nogal wisselend, want het maakt uit of de zon schijnt of dat er een wolk zit, het maakt uit of je in of uit de wind rijdt, het maakt uit of je bergop of bergaf gaat... nou ja, jullie kennen dat wel.
Dus armstukken naar beneden geschoven en weer omhoog getrokken en weer omlaag en weer omhoog etc...
Evenzo de rist van de windstopper: omlaag, omhoog, omlaag, omhoog...
Eigenlijk paste dat wel bij het parcours met de vele klimmetjes :roll:

Klimmen... ik zal er nooit echt goed in worden. Maar rustig omhoog trappen, dan kom je ook wel boven. En door dat vanaf klim 1 te doen was dat ook op klim 25 (nou ja, eigenlijk meer, maar ze werden niet allemaal genummerd) nog goed te doen. Sterker nog: waar in het begin iedereen me er af reed kon ik op de laatste klimmetjes mensen inhalen. Of dat nou zegt dat ik mijn krachten goed had verdeeld of dat ik intussen gewoon bij de mindere goden terecht was gekomen... dat laten we maar in het midden ;)

Krachten sparen was er bij de 2e klim van de dag niet bij trouwens. 200m, 25%. Auw... maar gelukt!

De meest vervelende klim van de vorige keren, die naar het voetbalveld, zat er nu niet in. Ik moet dus nog eens terug om die klim een keer écht op te komen. Maar de alternatieve route was minstens zo zwaar.

Dus toen we rond 17:15 uur over de finish rolden waren we moe, maar ook voldaan en trots op onze prestatie. Die kan van de bucket list af!

Werd nog ergens op een klim ingehaald door iemand die "He Wielertoerist" riep. Ik heb netjes terug gegroet, maar als ik aan het klimmen ben ben ik niet op mijn best, dus ik heb geen flauw idee wie dat was...

https://www.strava.com/activities/7217058816
163,8 km (da's inclusief retour auto - startfinish)
8 uur fietstijd
9,5 uur inclusief pauzes
en blijkbaar heb ik ergens boven de 70 km/h gefietst

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Fiets: Meerdere............
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 07 september 2022 18:59

Vandaag eindelijk na veel te lange tijd weer eens een langere rit kunnen rijden.
In mei/juni was de motivatie wat minder en was ik drukker met mijn nieuwe motor. Eind juni kreeg ik COVID-19 en kreeg het redelijk te pakken. Herstel duurde langer dan ik hoopte en bleef steken tot ritjes van 3 tot 4 uur en vond ik het genoeg.
Maar daar vandaag eindelijk een wat langere rit kunnen maken van uiteindelijk zo'n 130 km en 5:30u op mijn gravelbike.
Met de auto vanaf Soest richting Harskamp om vanaf daar een mooie ronde te maken.
Voor het eerst ook in hele lange tijd geen stof, maar natte ondergrond en zelfs plassen. Idd het wordt toch weer herfst.
De route zat weer van alles in en wat een geweldige omgeving is de Veluwe op een gravelbike.
Hoop komende weken nog een paar langere ritten te kunnen pakken voor ik veroordeeld zal worden tot bank hangen en revalideren. Idd de knieprothese gaat er volgende maand in, maar dat overleef ik ook wel :mrgreen:
Paar plaatjes ter illustratie van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebber https://www.strava.com/activities/7769039975
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » wo 14 september 2022 18:59

Vandaag nog net op "The Battle Ultimate XXL" kunnen rijden op mijn MTB, want vanaf morgen zijn de Kroondomeinen dicht tot 25 december.
Dus ook voor mijn geplande knieoperatie (11 oktober) dus kon nog even lekker losgaan over de bospaden.
De route van het web en echt kriskras, maar zonder kruisingen of dubbele stukken. Je moet het maar verzonnen hebben.
Had in ieder geval alle geluk van de wereld met het weer, want ietsjes zuidelijker regen. Nu in begin frisjes maar goed te doen.
Na zo'n 100 km was eerlijk gezegd het fijne er wel af en de laatste 50 km was toch wel harken.
Maar toch blij dat ik hem gereden heb, want na 11 oktober is het bank hangen, leren lopen etc. Dus voorlopig proberen nog paar mooie ritten te pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers: https://www.strava.com/activities/7807067757
Geniet van het fietsen zonder je te ergeren of boos te maken over anderen of drukte. Je schiet er geen RUCK mee op. :D

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 14 september 2022 20:27

Er is hier al een idioot die 200 en 250km Kroondomeinen heeft gereden. Wel ongeldige pogingen want meerdere keren zelfde paden gereden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » do 15 september 2022 07:02

Thierry le Brun schreef:
wo 14 september 2022 20:27
Er is hier al een idioot die 200 en 250km Kroondomeinen heeft gereden. Wel ongeldige pogingen want meerdere keren zelfde paden gereden.
Ik weet idd van een bekende die groot deel van deze rit combineerde met nog hoop kris/kras om op zo’n 250 km uit te komen.
Maar een “geldige” Battle van boven de 150 km zou best aardig zijn, maar dan praten we over 2023 :lol:

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 01 oktober 2022 06:30

Gisterenochtend weer eens mijn min of meer bekende gravelronde over de Utrechtse Heuvelrug gedaan.
Was wel weer toe aan lekker stuk buiten trappen na vorig motorweekend (zonder fietsen) en afgelopen dagen met Zwift.
Iets na 8'en vertrokken en toen best frisjes, dat was ik nog niet gewend. Maar verder kwam gelukkig het zonnetje wel door en werd het prima fietsweer.
Route https://www.strava.com/activities/7888868225 vanuit Soest naar iets voorbij Amerongen en weer terug om net boven de 100 km uit te komen en met de lunch weer terug te zijn om daarna binnen het uur op de motor te stappen.
Paar plaatjes en nog even ervan genieten nu het nog kan.

Afbeelding

Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 09 oktober 2022 18:16

Waarschijnlijk vandaag het laatste ritje van 100 km + dit jaar met de wetenschap dat Fredje overmorgen een verse knie krijgt.
Dus het vandaag maar even van genomen op de racefiets. Alleen tegen mijn gewoonte in pas rond 11:00u vertrokken omdat het ervoor nog (te) koud was en geen zin had in verkleedpartij. Alleen dat later starten is niet mijn ding. Voor die tijd doe je soort van niks en je wilt ook weer niet te lang onderweg zijn want nog effe lekker op eigen terras thuis in zonnetje is ook lekker. Daarnaast de motivatie om echt lang te gaan is/was er niet meer.
Maar de 4 uur dat ik getrapt heb was heerlijk ondanks meer wind in de polder dan verwacht. Weet dan ook weer waarom daar zoveel windmolens staan om al die Tesla's op gang te houden :D

Afbeelding

Fietsen in de polder(s) was lekker rustig, maar vlak bij huis in de buurt Eemnes, Baarn, Lage Vuursche echt druk en voelde me daar niet op gemak met zoveel andere weggebruikers. Extreem defensief rijden, want vallen etc. en knie openhalen is opschuiven operatie. Gelukkig niks gebeurt maar weet weer dat ik op "prime time" aantal plekken moet vermijden.
Uiteindelijk na iets meer dan 4 uur terug met 117 km op de teller https://www.strava.com/activities/7936298454
Na afloop fiets schoon maken en verhuisd naar mijn Elite indoortrainer om op mijn Addict te kunnen revalideren op moment dat de fysio groen licht geeft.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 19 november 2022 13:20

39 dagen na geslaagde operatie (verse knieprothese) weer voor het eerst weer buiten fietsen op de gravelbike.
Althans als je de huis/tuin/keuken fiets niet meetelt, want ga al tijdje op die fiets naar fysio (1.100 meter) .
Afgelopen periode dagelijks op de Elite trainer. Nu groen licht van de fysio maar uitdrukkelijk aangegeven "Niet te gek doen of overdrijven".
Dik ingepakt dus op de fiets want laatste keer was kort/kort en nu echt meer kleding dan normaal bij deze temperaturen, want wist dat warm fietsen lastig zou worden.
Qua route de bekende simpele gravelpaden gepakt en echt rustig aangedaan. Paar klimmetjes (vals plat) op extreem licht verzet, want kracht zetten is er nog niet bij.
Maar Fredje kreeg het steeds kouder en kouder en na iets meer dan anderhalf uur en 34 km weer thuis, maar door en door koud. Had me terugkeer iets leuker voorgesteld dan zo'n koud ritje.
Maar het begin is er weer en dat telde zwaarder. Denk weel morgen maar binnenblijf, want voor langzaam fietsen is het buiten echt te koud.

Afbeelding

Afbeelding
Het "bewijs" voor mijn fysio dat ik echt rustig getrapt heb. (handig dat Strava :mrgreen: )

LethalP
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door LethalP » za 19 november 2022 17:12

Fijn dat je weer terug bent Fred!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 29 november 2022 20:32

Net op Zwift ingehaald door een zekere J. de Bruijn.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » di 29 november 2022 20:51

Alexander schreef:
di 29 november 2022 20:32
Net op Zwift ingehaald door een zekere J. de Bruijn.
Zijn meer hondjes die Fikkie heten .
Ik fiets trouwens buiten of ik fiets niet.

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 24 december 2022 16:13

Yes, eindelijk weer eens een ritjesbuiten. Na mijn knieoperatie half oktober (volledige prothese) nog niet veel buiten getrapt.
De laatste keer was 2 december en toen achteraf vet overbelast bij een ritje van 2 uur, want toen iets boven vriespunt en om warm te blijven ver over de grens.
Dus afgelopen weken met koudere periode uit lijfsbehoud op de indoortrainer gebleven en daar dagelijks zo'n uur op getrapt.
Maar vandaag eindelijk droog en niet koud, dus kon lekker in de middag er weer eens op uit.
Proberen niet te intensief te rijden, niet gek laten maken door e-bike die me inhaalde bij tegenwind en vooral ook op tijd terugschakelen.
Marga (vrouwlief) vooraf "je doet wel rustig aan" en na afloop maar even het bewijs op Strava getoond, het segment "Zeisterweg tot de top" toch plek 106 van mijn 107 pogingen ooit...........
Onderweg verder genieten en voelde gelukkig goed aan. Afstappen en stukje lopen naar huis zag er niet uit. Zal vast wel iets van reactie komen, maar toch stille hoop dat ik misschien morgenochtend ook even blokje om kan maken.
Deze https://www.strava.com/activities/8286215968 in de knip
Voorlopig al lang blij als ik 2 uurtjes per keer kan maken. De langere ritten komen wel richting voorjaar, ga me daar nu niet te druk meer om maken.
20221224_140331026_iOS.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » vr 30 december 2022 21:24

Vanmorgen een pre-corona-traditie in ere hersteld: met mensen van de ijsvereniging een oliebollenrit maken. Oftewel: rondje van zo'n 50km met (minimaal) 2 oliebollenkramen onderweg :)
Helaas maar met 2 personen, maar dat kwam ook door ziekte. Volgend jaar zijn we wel met meer. Wel veel wind vandaag. Heen en weer naar huis kwam ik op 70km, maar die laatste 10km naar huis was ik amper vooruit te branden tegen de wind in...

En dan ging ik 's avonds ook nog een schaatstraining doen. Mijn beentje zeiden 'au' :oeps:

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 december 2022 13:04

Het jaar uitgegaan met meer water in twee uur dan in 364 dagen er voor. De Wisenttrail vooraf gecontroleerd op uitpijling. Zo zeiknat heb ik het bos nog nooit gezien. 3/4 was door het water rijden. Geen plaatjes, want geen waterdichte camera mee.
Maar afgemaakt, evenals die volkomen stompzinnige Festive 500.

https://www.strava.com/activities/8315312170#kudos
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 31 december 2022 14:08

DSC_1977~3.JPG
Bijna 15 graden, is ie dicht.....

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 december 2022 15:52

Thierry le Brun schreef:
za 31 december 2022 14:08
DSC_1977~3.JPG

Het ijs is waarschijnlijk gesmolten.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 31 december 2022 16:04

Pino schreef:
za 31 december 2022 15:52
Thierry le Brun schreef:
DSC_1977~3.JPG

Het ijs is waarschijnlijk gesmolten.
Zag wel op een aantal bomen langs de Amersfoortse weg iets wat op wit schuim leek. Geen idee wat het was. Had iets weg van sneeuwbaard of ijshaar wat je soms ziet als het net rond vriespunt is

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 december 2022 16:18

Thierry le Brun schreef:
za 31 december 2022 16:04

Zag wel op een aantal bomen langs de Amersfoortse weg iets wat op wit schuim leek. Geen idee wat het was. Had iets weg van sneeuwbaard of ijshaar wat je soms ziet als het net rond vriespunt is
Hier ook in het Orderbos. Ik vraag het mijn boomexpert.
Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 december 2022 16:21

DA188270-BDC3-416C-BB17-E933A7B1C639.jpeg
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 31 december 2022 16:39

Pino schreef:
za 31 december 2022 16:21
Na een Nachtvorstje van een week of twee geleden dan?

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 31 december 2022 17:01

Thierry le Brun schreef:
za 31 december 2022 16:39
Pino schreef:
za 31 december 2022 16:21
Na een Nachtvorstje van een week of twee geleden dan?
Deze week hebben we nog wat ijs gehad. Misschien zijn de bomen “diep” bevroren?
Afbeelding

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » za 31 december 2022 17:12

Thierry le Brun schreef:
DSC_1977~3.JPG

OK, dan maar goed dat ik niet vandaag dacht "Kom ga ijsje halen op de motor". Wacht wel even.
Denk dat vandaag een snorkel ideaal was

fred mtb-sport
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door fred mtb-sport » zo 01 januari 2023 13:57

Vanmorgen tegen 10 uur op pad met mijn SuperX voor rondje over de weg, maar in tegenstelling tot vorige jaren geen 100+ rit. Meestal was dat het geval muv de keer dat de buurman me op moest halen na pech. Die had van tevoren al aangegeven "geen ophaaldienst vandaag....".
Voor eerste dag januari prima omstandigheden en uiteindelijk na its meer dan 2:30u en 65 km op de klokken meer dan tevreden terug, want de verse knie is nog maar 11 weken oud. Aan het einde wel te merken dat conditie minder is en het lijf (lees linker been) niet alles kon waarderen, maar met de rest vd dag rust moet het weer goed komen.
In ieder geval niet vaak zo blij/tevreden geweest met een rondje van 66 km https://www.strava.com/activities/8319985891 :D
Afbeelding

Watergeus
Kinderfiets
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » zo 01 januari 2023 20:50

Geheel naar traditie van circa een kwart eeuw op 1 januari rond 8.30 op de fiets gestapt. In al die jaren slechts één of twee keer gemist wegens lichamelijk malheur dan wel rotweer. Als ik niet zo'n koukleum was had het vandaag in korte broek gekund.

Wat heerlijk. 10.45 uur en enkele minuten na het ontwaken van de wederhelft weer terug. Ruim op tijd voor het sociale programma. Geen sociale punten kwijtgespeeld.

Zin in de rest van het jaar. Wens u allen hetzelfde!
Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » wo 04 januari 2023 17:27

Zo, de eerste kilometers van het jaar zitten in de benen. Op de mountainbike, groene route bij Diever. Laten we zeggen: regen van boven geen last van gehad, maar hier en daar stonden een paar plassen op het parcours waar we niet om heen konden

Gelukkig had ik droge kleding en schoenen mee :P

Plaats reactie