Raar weer. Moet je nou wel of geen armstukken? Wel of geen windstopper? Wel of geen beenstukken?
Bij de start nog fris, dus alles aan gedaan. Rest van de dag was nogal wisselend, want het maakt uit of de zon schijnt of dat er een wolk zit, het maakt uit of je in of uit de wind rijdt, het maakt uit of je bergop of bergaf gaat... nou ja, jullie kennen dat wel.
Dus armstukken naar beneden geschoven en weer omhoog getrokken en weer omlaag en weer omhoog etc...
Evenzo de rist van de windstopper: omlaag, omhoog, omlaag, omhoog...
Eigenlijk paste dat wel bij het parcours met de vele klimmetjes

Klimmen... ik zal er nooit echt goed in worden. Maar rustig omhoog trappen, dan kom je ook wel boven. En door dat vanaf klim 1 te doen was dat ook op klim 25 (nou ja, eigenlijk meer, maar ze werden niet allemaal genummerd) nog goed te doen. Sterker nog: waar in het begin iedereen me er af reed kon ik op de laatste klimmetjes mensen inhalen. Of dat nou zegt dat ik mijn krachten goed had verdeeld of dat ik intussen gewoon bij de mindere goden terecht was gekomen... dat laten we maar in het midden

Krachten sparen was er bij de 2e klim van de dag niet bij trouwens. 200m, 25%. Auw... maar gelukt!
De meest vervelende klim van de vorige keren, die naar het voetbalveld, zat er nu niet in. Ik moet dus nog eens terug om die klim een keer écht op te komen. Maar de alternatieve route was minstens zo zwaar.
Dus toen we rond 17:15 uur over de finish rolden waren we moe, maar ook voldaan en trots op onze prestatie. Die kan van de bucket list af!
Werd nog ergens op een klim ingehaald door iemand die "He Wielertoerist" riep. Ik heb netjes terug gegroet, maar als ik aan het klimmen ben ben ik niet op mijn best, dus ik heb geen flauw idee wie dat was...
https://www.strava.com/activities/7217058816
163,8 km (da's inclusief retour auto - startfinish)
8 uur fietstijd
9,5 uur inclusief pauzes
en blijkbaar heb ik ergens boven de 70 km/h gefietst