Triathlon

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Triathlon

Bericht door Ronald » di 09 juli 2019 00:08

Zondag meegedaan aan de Cross Triathlon in Gasselte, erg gaaf: 1,5 km zwemmen (iets minder gaaf trouwens), 45 km op de MTB en 18,7 km trailen. CTWT pakkie deed het prima ;-)

Afbeelding

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » di 09 juli 2019 08:16

Hoe gaaf is dit! :oke: :oke: :oke: :oke: :oke:

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 09 juli 2019 12:33

Goed bezig! Die 1,5km zwemmen is bijna je afstand voor de Ventoux dus - hoewel je niet tevreden bent over de snelheid - zit dat wel snor.

Dat crossen is ideaal qua intervallen. Echt intervaltrainingen zijn best lastig om goed te doen en met zo'n MTB ritje dwing je dat af. Om vervolgens het hardlopen nog te doen... ideaal!

Zelf tevreden?

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 09 juli 2019 13:24

GoodRiddance schreef:
di 09 juli 2019 12:33
Zelf tevreden?
Niet over het zwemmen, dat ging echt slecht, maar wel over het duurvermogen, mijn laatste looprondje (van de drie) ging het snelst.

MTB is inderdaad een heel ander soort inspanning dan op de tijdritfiets. Zal ook wel aan mijn skills liggen, maar ik kan alleen op de vlakke stukken echt het verschil maken en vol gaan. In de bochten is het toch vooral go with the flow.

arnofiets
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate Di2

Bericht door arnofiets » wo 10 juli 2019 18:47

Ronald schreef:
di 09 juli 2019 13:24
GoodRiddance schreef:
di 09 juli 2019 12:33
Zelf tevreden?
Niet over het zwemmen, dat ging echt slecht, maar wel over het duurvermogen, mijn laatste looprondje (van de drie) ging het snelst.
En dat laatste is voor de Ventouxman wel het belangrijkste! Ik heb inmiddels 3 sprints en één OD triathlon achter de rug deze zomer en maak me juist zorgen over mijn duurvermogen. De sprints gaan (behoudens dat vermaledijde zwemmen) best goed, na het zwemmen een grote inhaalrace maar dat motiveert wel. Maar afgelopen zondag kwam ik bij de Olympic Distance in Hoorn er weer eens achter dat na 1,5 uur het beste er wel af is. Ik vind het ook moeilijk om een spaarstand te vinden, zo'n 8 tot 10 slagen onder mijn omslagpunt, dan fietsen mensen me voorbij en ga ik toch weer te hard.... maar na een half uur ploeteren in het water en een ruim uur op mijn omslagpunt is 10 km hardlopen geen makkelijke opgave. Ik heb gelukkig nog twee maanden om lange rustige trainingen te doen.

En ik moet mezelf dwingen om langzaam naar de Ventoux toe te rijden.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » wo 10 juli 2019 21:55

Dan zul je toch je fietssnelheid omlaag moeten bijstellen.

Op omslagpunt (FTP) is voor een OD waarschijnlijk te hard. Dan ben je gaar na een uur dus is het wellicht beter om op 80% van je FTP te gaan zitten. Kost qua snelheid wel iets (maar niet eens zoveel) maar je 'wint' dat terug bij het lopen.

Bij de Ventoux zul je jezelf op de fiets ook moeten inhouden. Zeker op het vlakke stuk richting Ventoux.

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » do 11 juli 2019 07:59

@Arno, volgens mij is dat gewoon een kwestie van meer duurtrainingen, met name op de fiets (en dan goed pacen tijdens de wedstrijd natuurlijk). Voor een OD moet je redelijk dicht op je FTP kunnen fietsen (85-95%) om daarna een nette 10km te kunnen lopen. Bij een halve ligt dat tussen de 75-85%, zoals GoodRiddance ook al schrijft (al is de Ventouxman natuurlijk heel anders dan een vlakke halve triathlon). En bij ODs en langer wordt eten en drinken natuurlijk belangrijker.

Plaats reactie