Wie lopen er allemaal

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Proeme
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Wie lopen er allemaal

Bericht door Proeme » do 22 oktober 2015 08:59

ja, ik heb dezelfde vraag...
de afstand kan ik aan. Althans, in trainingen. Maar die zijn vlak... :P

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 22 oktober 2015 09:06

Proeme schreef:ja, ik heb dezelfde vraag...
Parcours een keertje verkennen en je weet wat je te wachten staat ;-)
Querer es poder

Zef
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 09:57

Bas schreef:
ja, voor dit zoort advies zit ik natuurlijk hier op dit forum :ass: :lol:

Parkour heb ik al vaker op de fiets gedaan, maar om nu echt naar het verre noorden te gaan net om het per voet te verkennen voel ik wat overdreven! Hoe je vlak versus z-tijd vergelijken (voor diegene wie het zelf al heeft gedaan!) zou super handig zijn.

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » do 22 oktober 2015 11:27

Bas schreef:
als Nijmegen nou om de hoek lag...

dan ging ik die heuvels ook wel regelmatig fietsen ;)

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » do 22 oktober 2015 14:10

Ieder jaar denk ik, ik moet ook wat meer lopen in de winter. Leuke afwisseling. Maar na een paar keer slaan bij mij de pijntjes al toe en pak ik weer heel snel de fiets. Zo ook weer dit jaar. Na 3 keer 'trainen' (met een max van 5 kilometer) ook een lokale 10 km gelopen in een tijd van 39.10. Resultaat: tevreden gevoel, maar overal pijn een week lang. Het probleem bij lopen is moeite heb met rustig opbouwen, qua conditie kan blijven gaan, maar een lichaam heb dat er totaal niet aan gewend is. Dit was het dus weer voor dit jaar, vanaf nu maar weer gewoon de fiets.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » do 22 oktober 2015 15:28

Ace schreef:Ieder jaar denk ik, ik moet ook wat meer lopen in de winter. Leuke afwisseling. Maar na een paar keer slaan bij mij de pijntjes al toe en pak ik weer heel snel de fiets. Zo ook weer dit jaar. Na 3 keer 'trainen' (met een max van 5 kilometer) ook een lokale 10 km gelopen in een tijd van 39.10. Resultaat: tevreden gevoel, maar overal pijn een week lang. Het probleem bij lopen is moeite heb met rustig opbouwen, qua conditie kan blijven gaan, maar een lichaam heb dat er totaal niet aan gewend is. Dit was het dus weer voor dit jaar, vanaf nu maar weer gewoon de fiets.

Ik ben ook gaan lopen ( hardlopen durf ik het nog niet te noemen ). Voor de afwisseling, in de winter. Een eerste keer 5km maakte bovenstaande meteen duidelijk, niet doen ! Heb nu een paar keer maximaal 3km gelopen en de pijntjes blijven weg. Het is voor de afwisseling wel goed.
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » do 22 oktober 2015 17:08

Dingo schreef:
Ace schreef:Ieder jaar denk ik, ik moet ook wat meer lopen in de winter. Leuke afwisseling. Maar na een paar keer slaan bij mij de pijntjes al toe en pak ik weer heel snel de fiets. Zo ook weer dit jaar. Na 3 keer 'trainen' (met een max van 5 kilometer) ook een lokale 10 km gelopen in een tijd van 39.10. Resultaat: tevreden gevoel, maar overal pijn een week lang. Het probleem bij lopen is moeite heb met rustig opbouwen, qua conditie kan blijven gaan, maar een lichaam heb dat er totaal niet aan gewend is. Dit was het dus weer voor dit jaar, vanaf nu maar weer gewoon de fiets.

Ik ben ook gaan lopen ( hardlopen durf ik het nog niet te noemen ). Voor de afwisseling, in de winter. Een eerste keer 5km maakte bovenstaande meteen duidelijk, niet doen ! Heb nu een paar keer maximaal 3km gelopen en de pijntjes blijven weg. Het is voor de afwisseling wel goed.
Ja39:10 hardlopen en dan klagen over pijn! Heb je dik verdient ;-)

Ik moest zelf nu langzaam opbouwen en heb vaak noch pijn, maar het gaat wel beter ( na een jaar van aan-af lopen.) nu maar hopen het blijft te doen tot november voor de zevenheuvelenloop en dan weer terug op de fiets!

Corniel
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Bericht door Corniel » vr 23 oktober 2015 16:29

Bas schreef:Het Z-woord is gevallen ;-)
Het Z-woord?

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » vr 23 oktober 2015 17:41

Zevenheuvelenloop!

Dutchy Marc
Fiets: Niks aparts
Contacteer:

Bericht door Dutchy Marc » za 24 oktober 2015 09:25

Zef schreef:
Proeme schreef:
Bas schreef:Het Z-woord is gevallen ;-)
:D

voor mij wordt het de eerste keer. Fatsoenlijk de finish halen is het doel.
Ja, ik ben er ook voor de eerste keer en ben wel benieuwd of ik de heuvels ann kunnen. :lol:

Ik heb de Tilburg Ten (Miles) in 1:13 gedaan, maar dat was heuvelloos... Heen idee wat mijn Z-tijd zal zijn...
1:08 ... de heuvels schelen weinig in tijd, er is zelfs ooit 2x een WR gelopen op dat parcour in 2001 op de 15km bij de mannen en 2009 bij de vrouwen. Qua parcour, de laatste 5km gaan bergaf, daar waar je het meest moe bent gaat boven verwachting soepel.
As cycler retired

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » za 24 oktober 2015 11:38

Het schijnt dat Afrikanen de namen van de Zevenheuvelenloop niet snappen: "waar zijn die heuvels dan?"

:P

JeroenB
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door JeroenB » ma 26 oktober 2015 10:00

Over het algemeen loopt vrijwel iedereen een relatief snelle tijd in Nijmegen. Het parcours is gewoon snel, ook als je het afzet tegen een volledig vlak parcours zoals b.v. de TTM.

De eerste 5 km van de Zevenheuvelenloop lopen licht omhoog maar dan ben je nog fris. Na ruim 6 kilometer krijg je de Zevenheuvelenweg, dat is wel even op en neer maar omdat de weg daar mooi breed is vind ik dat je daar per saldo niet zoveel last van hebt qua tempo. Het vervelendste vind ik altijd dat stukje op de Postweg richting het Fletcher Hotel, dat is wel stijl maar vooral ook smal dus vaak druk verkeer. Daarna is het vrijwel alleen maar vlak of omlaag terug de stad in; op een klein stukje bij 12,5 - 13 km na maar daar staat Bas dit jaar iedereen aan te moedigen dus dat komt goed !!

Corniel
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Bericht door Corniel » di 27 oktober 2015 11:14

Proeme schreef:Het schijnt dat Afrikanen de namen van de Zevenheuvelenloop niet snappen: "waar zijn die heuvels dan?"
En terecht. Met een beetje fantasie kan je er twee ontwaren. Heuveltjes dan. :)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 27 oktober 2015 16:25

Een heuvel is een verhoging in het land. In de geomorfologie onderscheidt men heuvels en bergen. Een top die minder dan 200 meter boven zijn omgeving uitsteekt is een heuvel. Is het hoogteverschil met de omgeving groter dan heet het een berg.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 27 oktober 2015 16:30

who cares schreef:
Een heuvel is een verhoging in het land. In de geomorfologie onderscheidt men heuvels en bergen. Een top die minder dan 200 meter boven zijn omgeving uitsteekt is een heuvel. Is het hoogteverschil met de omgeving groter dan heet het een berg.
Zit er geen minimum aan? De molshoop in mijn tuin (een van de vele) zou ik geen heuvel noemen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 27 oktober 2015 16:36

GoodRiddance schreef:
who cares schreef:
Zit er geen minimum aan? De molshoop in mijn tuin (een van de vele) zou ik geen heuvel noemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Engli ... a_Mountain
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » di 27 oktober 2015 17:19

haha, die film moest ik ook aan denken :)

zijn de wierden en terpen hier in het noorden dan ook heuvels? In dat geval heb ik 'de heuvel van Oosten' al eens beklommen :P

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 27 oktober 2015 19:20

Proeme schreef:haha, die film moest ik ook aan denken :)

zijn de wierden en terpen hier in het noorden dan ook heuvels? In dat geval heb ik 'de heuvel van Oosten' al eens beklommen :P
Een terp is een kunstmatige heuvel

Een terp is van oorsprong een Fries woord en is een (kunstmatige) heuvel die wordt opgeworpen om bij hoogwater een droge plek te hebben. Het is dus eigenlijk een vluchtheuvel, maar steeds vaker werd het ook een woonheuvel en in sommige gevallen werden er zelfs complete dorpen op deze terpen gebouwd. In Groningen gebruikt men ook wel het woord wierde, in Noord-Holland een werf.
Wierde (landvorm)
'Esinge in 't Westerkwartier van Groeningen' aquarel door Aart Schouman 1772

Een wierde is een kunstmatige heuvel, opgeworpen om bij hoogwater een droge plek te hebben. Zulke heuvels komen voor langs de gehele kust van de Waddenzee. Wierden werden niet alleen gemaakt om door mensen te worden bewoond, maar ook om het vee te beschermen en om er soorten geriefhout, dat slecht tegen natte grond kan, op te laten groeien.

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 27 oktober 2015 19:26

GoodRiddance schreef:
who cares schreef:
MOLSHOOP
1) Aardheuvel 2) Bergje omhooggewoelde grond 3) Bult van aarde 4) Door mol opgeworpen aardhoopje 5) Door een mol opgeworpen aardhoopje 6) De verwachting van een insecteneter (crypt.) 7) Soort heuvel
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... MOLSHOOP/1

Afbeelding

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » di 27 oktober 2015 23:50

jeuj, ik ben een heuvel opgefietst :P

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » wo 28 oktober 2015 10:23

JeroenB schreef:Over het algemeen loopt vrijwel iedereen een relatief snelle tijd in Nijmegen. Het parcours is gewoon snel, ook als je het afzet tegen een volledig vlak parcours zoals b.v. de TTM.

De eerste 5 km van de Zevenheuvelenloop lopen licht omhoog maar dan ben je nog fris. Na ruim 6 kilometer krijg je de Zevenheuvelenweg, dat is wel even op en neer maar omdat de weg daar mooi breed is vind ik dat je daar per saldo niet zoveel last van hebt qua tempo. Het vervelendste vind ik altijd dat stukje op de Postweg richting het Fletcher Hotel, dat is wel stijl maar vooral ook smal dus vaak druk verkeer. Daarna is het vrijwel alleen maar vlak of omlaag terug de stad in; op een klein stukje bij 12,5 - 13 km na maar daar staat Bas dit jaar iedereen aan te moedigen dus dat komt goed !!
Bedankt! Precies wat ik wilde weten!

Zef
Kinderfiets

Bericht door Zef » wo 28 oktober 2015 10:33

who cares schreef:
GoodRiddance schreef:
who cares schreef:
MOLSHOOP
1) Aardheuvel 2) Bergje omhooggewoelde grond 3) Bult van aarde 4) Door mol opgeworpen aardhoopje 5) Door een mol opgeworpen aardhoopje 6) De verwachting van een insecteneter (crypt.) 7) Soort heuvel
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoo ... MOLSHOOP/1
Ja, met al de techneuten hier krijg je snel een analytische antwoord (wat helemaal verkeerd is!) Er zijn echt geen 7 heuvels, alleen maar hellingen en glooiïngen!

"Zeven heuvelen, of toch niet?
De naam van het parcours is afgeleid van de Zevenheuvelenweg die een belangrijk deel van het parcours uitmaakt. Je verwacht op deze weg zeven heuvels, maar als je het parcours loopt, zul je merken dat er geen zeven heuvels zijn. Vanwaar dan toch de naam Zevenheuvelenweg? Emeritus hoogleraar Jan Piket legt uit waar het woord zeven voor staat."
http://www.zevenheuvelenloop.nl/deelnem ... ours-15-km

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 28 oktober 2015 11:12

Het profiel van het parcours ziet er als volgt uit:

Afbeelding
Querer es poder

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 28 oktober 2015 17:00

http://ridewithgps.com/routes/10971191

Als je heel nauwkeurig kijkt zou je 7 heuvels kunnen ontwaren.

Afbeelding

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » do 12 november 2015 18:27

over de 7heuvelenloop...

ik kan in het boekje nergens vinden of er douche-gelegenheid is en zo ja, waar dan. Ik zou toch graag douchen voor ik weer in de trein stap. Waar kan dat?

Plaats reactie