Wie lopen er allemaal

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Wie lopen er allemaal

Bericht door MEG » do 12 november 2015 18:51

Proeme schreef:over de 7heuvelenloop...

ik kan in het boekje nergens vinden of er douche-gelegenheid is en zo ja, waar dan. Ik zou toch graag douchen voor ik weer in de trein stap. Waar kan dat?
Die is er niet. Een van de minpunten van deze loop. Je zit in een parkeergarage zonder faciliteiten.
na afloop kom je langs watertappunten waar je je even op kunt frissen.
Eenmaal in de garage is er niets. Ik nam altijd deo en een natte washand mee van thuis.
N

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » do 12 november 2015 21:49

Hmm, dat is inderdaad een flink minpunt. Al zal er zondag hemelwater genoeg zijn...

JeroenB
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Dedacciai Nerissimo

Bericht door JeroenB » zo 15 november 2015 22:43

Vandaag mijn 3e deelname aan de Zevenheuvelenloop. Mijn voorbereiding was - afgezien van een korte onderbreking - prima geweest; ietsje korter dan vorig jaar maar gezien de progressie de afgelopen weken moest een PR er toch wel in zitten. Ook waren de temperaturen weer prima voor een mooie tijd; en het regende stevig tijdens de treinrit naar Nijmegen maar in het startvak en tijdens de loop bleef het droog.

De wind was zoals verwacht wel een factor om rekening mee te houden, die leek soms heel onverwacht uit alle hoeken te komen. De eerste 5 km gaan toch vrijwel rechtdoor dezelfde richting in, maar ik had het idee dat ik in dat stuk zowel wind mee als vol wind tegen heb gevoeld daar. Op de Zevenheuvelenweg stond de wind soms schuin in de rug, maar af en toe kwam er ook een rukwind van opzij of schuin tegen. Geen pijl op te trekken, raar en lastig om je tempo goed vast te houden.

Gelukkig stond ik dit jaar in een aardig startvak (oranje) waardoor ik veel minder last heb gehad van langzamer verkeer dan de afgelopen 2 jaar, het ging om mij heen aardig "in mijn tempo" en dat loopt toch echt het lekkerst.

De eerste 5km heb ik geprobeerd zo ontspannen mogelijk te lopen, daarna een beetje gas erbij maar wel wat reserve houden voor de finale. De voor mij traditioneel lastige kilometer 10-11 over de Postweg ging iets beter dan vorige jaren, maar even daarna werden we van de weg afgeleid en moesten een klein stukje over een modderig pad dat parallel loopt aan de weg. Ik begreep er niks van en baalde van de opstopping voor mijn neus die hierdoor ontstond; maar later hoorde ik van andere deelnemers dat daar een boom half was omgewaaid en dat de hoofdbaan vanwege onze veiligheid afgesloten was. Dat had ik niet gezien....

Op de Kleefsebaan heb ik vervolgens geprobeerd weer op tempo te komen maar toen bleek het beste er toch al wel af te zijn. Pas bij de aanmoediging van Bas op Kwakkenbergweg kon ik iets versnellen en bergaf terug naar het centrum van Nijmegen ging het niet superhard maar wel weer lekker.

Ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt om mijn PR jaar op jaar aan te scherpen maar het is toch gelukt; de teller stopte op 1:12:23. Vooraf had ik misschien op ietsje meer gehoopt, maar al met al ben ik heel tevreden met de prestatie van vandaag.

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 november 2015 00:24

Mijn eerste ervaring met de 7heuvelenloop was een positieve. Het weer zat mee: de regen stopte op het moment dat ik mijn B&B verliet en begon weer vlak voordat we op het station waren om de trein naar huis te pakken. Ok, de regen kwam dus iets te vroeg, maar met paraplu geeft dat niet. Die paraplu is overigens op dat stukje nog wel gesneuveld in de wind dus ligt nu in een Nijmeegse afvalbak.

Die wind... die was een factor onderweg. Zoals Jeroen al schrijf totaal onvoorspelbaar. Ach, ik ga toch niet voor een snelle tijd dankzij mijn hamstringblessure van afgelopen zomer. Ik ben al lang blij dat ik mee kan doen.

Mooi parcours. Soms stukken met publiek dat je aanmoedigt. Soms stukken waar je niks anders hoort dan de voetstappen van de deelnemers en het suizen van de wind. Wegen waarvan ik dacht: "ik moet hier ook eens fietsen". Mooi om bovenop een heuvel de horde mensen voor je te zien op de afdaling en volgende klim. Iets minder mooi als je vervolgens zelf die klim op moet...

Het lopen ging heerlijk. Niet mijn normale wedstrijdtempo, maar dat was vandaag (voor mij) sowieso onmogelijk. Het stukje oponthoud vanwege de gevaarlijke boom vond ik dan ook geen probleem. Die boom: brandweer was al bezig met een hoogwerker de gevaarlijke takken er af te halen toen ik langs kwam. Zag eruit alsof je daar écht niet onderdoor wilde. Zo'n opstopping is dan jammer (vooral als je wél voor een goede tijd loopt), maar hier kunnen ze natuurlijk niets aan doen.

En dan, na zo'n 12,5km nog een klimmetje. Oi, dat vonden mijn benen niet leuk meer. Voor mijn gevoel waren daarna de laatste 2km naar de finish daarna ook wel zwaar, maar fijn omdat je weet dat je er bijna bent en het gewoon gaat lukken om de finish te halen. Achteraf vertelde Runkeeper mij dat dat mijn snelste twee kilometers waren. Ja, dan snap ik wel dat de benen zwaar voelden...

Een mooie ervaring. Volgend jaar weer. En dan wél fit aan de start...

JeroenB

Bericht door JeroenB » ma 16 november 2015 12:59

Proeme schreef: Het stukje oponthoud vanwege de gevaarlijke boom vond ik dan ook geen probleem. Die boom: brandweer was al bezig met een hoogwerker de gevaarlijke takken er af te halen toen ik langs kwam. Zag eruit alsof je daar écht niet onderdoor wilde. Zo'n opstopping is dan jammer (vooral als je wél voor een goede tijd loopt), maar hier kunnen ze natuurlijk niets aan doen.
Uiteraard, de veiligheid is belangrijker dan mijn eindtijd. Ik had alleen een paar motoragenten gezien die de boel blokkeerden, maar ik had niets meegekregen over de aanleiding. Ik werd door omstanders gewaarschuwd voor een bankje dat ergens op kniehoogte stond, ik hoop dat daar niemand tegenaan is gelopen.

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 november 2015 13:05

dat bankje heb ik dan weer niet gezien... Jij zult één van de eerste zijn geweest die daar is tegengehouden. Toen ik er langs kwam was het moeilijk te missen wat de reden was ;)

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 16 november 2015 13:54

Mooie prestaties mannen! :oke: :oke: Leuk om een keer als toeschouwer mee te maken :)
Querer es poder

JeroenB

Bericht door JeroenB » ma 16 november 2015 14:13

Bas schreef:Mooie prestaties mannen! :oke: :oke: Leuk om een keer als toeschouwer mee te maken :)
Wel zo relaxed :)
Maar een niet te onderschatten taak: met enthousiast publiek erbij is het veel leuker !

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 16 november 2015 17:20

JeroenB schreef:Gelukkig stond ik dit jaar in een aardig startvak (oranje) waardoor ik veel minder last heb gehad van langzamer verkeer dan de afgelopen 2 jaar, het ging om mij heen aardig "in mijn tempo" en dat loopt toch echt het lekkerst.
Volgend jaar in vak geel of zelfs in blauw (1:03 invullen) gaan staan scheelt echt.. Ik startte nu in blauw en vorige keer in geel. Liep niemand in de weg en kon lekker met de stroom mee. Scheelt net weer iets.
JeroenB schreef:Pas bij de aanmoediging van Bas op Kwakkenbergweg kon ik iets versnellen en bergaf terug naar het centrum van Nijmegen ging het niet superhard maar wel weer lekker.
Waarvoor hulde Bas! :oke: Ik zat echt steenkapot op dat moment.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 november 2015 17:52

even opgezocht... Kwakkenbergweg was dat bultje waar mijn benen "au" zeiden op 12,5 km.
Ik heb Bas niet bewust gezien. Logisch, want ik ken Bas niet en hij kent mij niet. En mijn omschrijving "blond haar, bril, oranje shirt, zwarte broek" zal niet veel helpen :P

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 16 november 2015 18:04

Gister was weer een mooi evenement. :D

Gestart in het blauwe startvak, lekker vooraan. Voordeel is dat je echt lekker de ruimte hebt om te lopen, een stuk meer ruimte dan (achter) in geel of in oranje starten. Kwam dit keer zeker goed uit vanwege de onverwachte versmalling in Berg en Dal.
Na een druk/heftig weekje op het werk voelde ik bij de eerste kilometer al dat het een zware dag ging worden. Hoewel de hartslag netjes rond/boven omslagpunt bleef en het nog niet al teveel pijn deed had ik moeite om gefocussed te blijven op tempo en merkte hier en daar dat ik teveel liep te genieten ipv doorlopen :oops: Wilde rond de 1:05 lopen met 22 minuten op de eerste 5km. Dat werd een beetje meer en helaas geen echt aflopend schema voor de km's daarna maar wel mooi vlak gelopen. Vanaf Berg en Dal wel stevig de wind (schuin) tegen :kots: dat kostte een forse extra inspanning en zal vast ook tijd gekost hebben. Kon vanaf km 9 lekker met de lopers om mij heen mee en begon zowaar ook behoorlijk wat lopers weer in te halen. Na de geniepig oplopende 11e km zat ik wel echt totaal stuk. Gelukkig komt kort daarna de afdaling.
Op km 12,5 een welgemeend "loop nou eens door, man!" van Bas :oke: en vanaf daar de eindsprint maar ingezet om op 1:08:11 uit te komen. Als ik mij niet vergis mijn snelste tijd sinds 2007 :-) (dit was volgens mij de 16e keer dat ik 'm liep)

Was weer een mooi dagje.
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 16 november 2015 20:17

Zag er goed uit Ottey ;-) Ik kon zien dat je er daar echt voor moest werken, klasse :oke:
Ottie schreef: Op km 12,5 een welgemeend "loop nou eens door, man!" van Bas :oke:
Reactie van mijn zus: "wat riep je nou, loop nou eens door?? Eikel" :lol:

Ik: "daar kan die jongen heel goed tegen" ;-) Gelukkig heeft het goed uitgepakt

@Proeme: blind haar en bril klopt, maar de rest niet. Volgende keer een CTWT-shirt aantrekken, wel zo makkelijk :)
Querer es poder

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 november 2015 20:47

bestaan er CTWT-hardloopshirts? wil er best eentje lenen dan volgend jaar ;)

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 16 november 2015 21:14

Proeme schreef:bestaan er CTWT-hardloopshirts? wil er best eentje lenen dan volgend jaar ;)
Of gewoon lid worden!
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » ma 16 november 2015 22:07

Die optie sluit ik niet uit, maar ik heb sterke twijfels of ik daar als noorderling veel baat bij zal hebben...

vc-charlie
Aluminium Racefiets

Bericht door vc-charlie » di 17 november 2015 08:34

Proeme schreef:Die optie sluit ik niet uit, maar ik heb sterke twijfels of ik daar als noorderling veel baat bij zal hebben...
Welicht niet als je uitgaat van gezamenlijk trainen, hoogstwaarchijnlijk wél als je uitgaat van de evenementen die er door CTWT georganiseerd worden en er daar een paar van meepakt.
Afbeelding

JeroenB

Bericht door JeroenB » di 17 november 2015 08:58

Proeme schreef:bestaan er CTWT-hardloopshirts? wil er best eentje lenen dan volgend jaar ;)
Om eerlijk te zijn heb ik bij wijze van test in een training eens een stukkie gelopen in mijn CTWT shirt, maar dat vind ik toch niet fijn. Het blijft wielerkleding en die hoort strak te zitten. Op de fiets is het tenue ideaal maar ik vind het te strak zitten bij de schouders en armen tijdens het lopen.

Enne, ik train ook altijd solo, er wonen niet zoveel CTWT-ers bij mij om de hoek. Maar we zijn wel een gezellige club die o.a. afspreekt bij evenementen. En met de naderende kledingronde en het maken van plannen voor 2016 is het een goed moment om lid te worden :D

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 26 november 2015 23:17

Sinds vorige week loop ik weer, mijn vriendin steunen en motiveren 8) , en ik weet weer dat lopen niet mijn ding is, op sprinten na. Fietsen is meer mijn ding op het moment.

Ach, wel leuk om GF op deze manier te motiveren op weg naar de 5K op 5:00/km. :oke:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » di 15 december 2015 09:04

Afgelopen zaterdag heb ik de West Coast Challenge gelopen. Dit is een wedstrijd voor duo's waarbij om en om van Hoek van Holland naar Den Helder wordt gelopen en gefietst over het strand (de route kan ook andersom, afhankelijk van de windrichting). De CTWT beach ride clinic van enkele weken geleden kwam goed van pas, het belangrijkste is om te herstellen tijdens het fietsen (en voldoende te eten en te drinken). Het was een mooi avontuur en we zijn uiteindelijk 6e (van de 29 gestarte teams) geworden.

Zie hier mijn vrij uitgebreide verslag: http://www.amstelracing.nl/?p=764

En hier de website van de WCC: http://www.westcoastchallenge.nl/

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 15 december 2015 11:24

Mac944 schreef:Afgelopen zaterdag heb ik de West Coast Challenge gelopen. Dit is een wedstrijd voor duo's waarbij om en om van Hoek van Holland naar Den Helder wordt gelopen en gefietst over het strand (de route kan ook andersom, afhankelijk van de windrichting). De CTWT beach ride clinic van enkele weken geleden kwam goed van pas, het belangrijkste is om te herstellen tijdens het fietsen (en voldoende te eten en te drinken). Het was een mooi avontuur en we zijn uiteindelijk 6e (van de 29 gestarte teams) geworden.

:oke: respect! Mooi avontuur en prestatie!!!

JeroenB

Bericht door JeroenB » wo 16 december 2015 16:31

Mac944 schreef:Afgelopen zaterdag heb ik de West Coast Challenge gelopen. Dit is een wedstrijd voor duo's waarbij om en om van Hoek van Holland naar Den Helder wordt gelopen en gefietst over het strand (de route kan ook andersom, afhankelijk van de windrichting). De CTWT beach ride clinic van enkele weken geleden kwam goed van pas, het belangrijkste is om te herstellen tijdens het fietsen (en voldoende te eten en te drinken). Het was een mooi avontuur en we zijn uiteindelijk 6e (van de 29 gestarte teams) geworden.

Wow, een hele prestatie zeg, respect ! Ik wist trouwens helemaal niet af van het bestaan van dit soort wedstrijden/evenementen, leuk om te lezen.

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » za 14 mei 2016 19:00

doelstelling voor dit voorjaar: een 10km lopen onder 45 minuten. Vorig jaar had ik dat doel ook maar kwam ik niet verder dan 45m11. Op zich ook niet slecht, maar die 45 minuten is zo'n mooie grens waar ik graag eens onder duik.

Vandaag mijn 3e 10km van het seizoen. De eerste was te vroeg in het seizoen voor een PR, de tweede was niet op ideale ondergrond (en door de regen zelfs beroerde ondergrond), dus vandaag was de eerste echte mogelijkheid.

Eindtijd: 44m20

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » ma 16 mei 2016 20:06

Proeme schreef:doelstelling voor dit voorjaar: een 10km lopen onder 45 minuten. Vorig jaar had ik dat doel ook maar kwam ik niet verder dan 45m11. Op zich ook niet slecht, maar die 45 minuten is zo'n mooie grens waar ik graag eens onder duik.

Vandaag mijn 3e 10km van het seizoen. De eerste was te vroeg in het seizoen voor een PR, de tweede was niet op ideale ondergrond (en door de regen zelfs beroerde ondergrond), dus vandaag was de eerste echte mogelijkheid.

Eindtijd: 44m20

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D
Gefeliciteerd! :oke:

Proeme
Carbon Racefiets

Bericht door Proeme » do 03 november 2016 22:34

Bas schreef:Het Z-woord is gevallen ;-)
dit jaar nog niet. Maar ik ga hem weer lopen. Nog (iets meer dan) 2 weken te gaan...

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » do 03 november 2016 23:10

Zondag is de Nedereindsebergloop. Misschien een leuke voorbereiding?

Plaats reactie