Niet over het zwemmen, dat ging echt slecht, maar wel over het duurvermogen, mijn laatste looprondje (van de drie) ging het snelst.
En dat laatste is voor de Ventouxman wel het belangrijkste! Ik heb inmiddels 3 sprints en één OD triathlon achter de rug deze zomer en maak me juist zorgen over mijn duurvermogen. De sprints gaan (behoudens dat vermaledijde zwemmen) best goed, na het zwemmen een grote inhaalrace maar dat motiveert wel. Maar afgelopen zondag kwam ik bij de Olympic Distance in Hoorn er weer eens achter dat na 1,5 uur het beste er wel af is. Ik vind het ook moeilijk om een spaarstand te vinden, zo'n 8 tot 10 slagen onder mijn omslagpunt, dan fietsen mensen me voorbij en ga ik toch weer te hard.... maar na een half uur ploeteren in het water en een ruim uur op mijn omslagpunt is 10 km hardlopen geen makkelijke opgave. Ik heb gelukkig nog twee maanden om lange rustige trainingen te doen.
Afgelopen zondag was het zover. Best tevreden met mijn debuut.PFW schreef: ↑di 18 juni 2019 12:40Ik heb me aangemeld voor een traithlon clinic (start to tri), 8x trainen in aanloop naar de Rutbeek Triathlon (1/8) in Enschede op 18 augustus.
Grootste uitdagingen zijn vooral om het zwemmen beetje onder de knie te krijgen en hardlopen zonder blessures op te bouwen.
Dat zwemmen is inderdaad de grootste winst te halen. Ik verlies daar zo 2 tot 5 minuten op de mensen voor me in de uitslag. En het energieverbruik verstoort ook de vervolgstappen Als ik zie dat ik bij het fietsen het eerste rondje een hartslag van 173 heb, tweede ronde 170 en derde ronde 167 bij nagenoeg hetzelfde vermogen, dan gaat er daar iets niet goed...GoodRiddance schreef: ↑di 20 augustus 2019 21:37Prima uitslag! Zeker als je nog een stuk schoolslag hebt gedaan, dan zit daar nog veel tijdwinst in. Niet alleen omdat je sneller gaat maar met een betere borstcrawl, kom je ook nog relaxter het water uit. Blijkbaar houd je het nu nog niet 500 meter vol, dat betekent dat je in de meters die je nu wel borstcrawl doet, waarschijnlijk druk energiespenderend bezig bent.
Als ik je zo inschat (cycloverhalen genoeg...) dan zit er nog wel meer snelheid op de fiets in. Go low (en small) or go slow, zeg maar.
Lopen heb ik zelf geen verstand van. Ik doe maar wat en hoop zo in ieder geval wat meer gevoel te krijgen voor wat werkt. In ieder geval heb je prima gelopen aan de tijden te zien.
Genoeg basis om op verder te bouwen. Nog plannen voor dit jaar of wordt het 2020?
Ik weet nog wel iets leuks voor dit jaar: Ronald en ik doen mee met de ventouxman. Door wat afhakers zijn daar weer wat plaatsen vrij gekomen
Doe jij er nog dit jaar of is het bij één jaar gebleven?
Als ik al 2km zou kunnen zwemmen en 20km kunnen lopen, zou ik het zeker doen. Lijkt me een hele mooie uitdaging (stiekem is het vooruitzicht op een deelname aan een dergelijke wedstrijd in de toekomst wel aanleiding geweest om triathlon een keer uit te proberen).
Dit jaar niet. Maar ik denk niet dat het bij 1 jaar blijft, ik ga zeker ooit nog wel wat doen. Maar ik wil de komende tijd eerst nog wat fietsdoelen afvinken..GoodRiddance schreef: ↑wo 21 augustus 2019 20:11Doe jij er nog dit jaar of is het bij één jaar gebleven?
Smaakte het naar meer? Kunnen we je ook individueel een keer treffen op een triathlon?Thierry le Brun schreef: ↑zo 01 september 2019 12:47Mag me hier ook een keer melden! Soort van semi triathlon vuurdoop vandaag in Abbekerk.
nee, daarvoor missen bij mij de twee essentiele basisonderdelen voor de traithlon: het zwemmen en lopen. Zie mezelf daar de komende jaren niet echtarnofiets schreef: ↑zo 01 september 2019 18:54Kunnen we je ook individueel een keer treffen op een triathlon?Thierry le Brun schreef: ↑zo 01 september 2019 12:47Mag me hier ook een keer melden! Soort van semi triathlon vuurdoop vandaag in Abbekerk.
Haha, nu val je door de mand. Je traint dus wel.Thierry le Brun schreef: ↑zo 01 september 2019 19:08nee, daarvoor missen bij mij de twee essentiele basisonderdelen voor de traithlon: het zwemmen en lopen. Zie mezelf daar de komende jaren niet echtarnofiets schreef: ↑zo 01 september 2019 18:54Kunnen we je ook individueel een keer treffen op een triathlon?Thierry le Brun schreef: ↑zo 01 september 2019 12:47Mag me hier ook een keer melden! Soort van semi triathlon vuurdoop vandaag in Abbekerk.
trainingstijd voor opofferen. sorry![]()
TRIATHLONIronman 70.3 : Laurent Jalabert et Alexandre Vinokourov champions du monde à Nice
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast