Triathlon

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: Triathlon

Bericht door MEG » ma 27 september 2021 18:10

:oke:
Volgens mij was Maarten daar ook.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 27 september 2021 21:25

goed bezig hoor!

er zijn natuurlijk weinig triatlons geweest de afgelopen 1,5 jaar. Maar ik heb binnenkort weer een wintertriatlon op de planning staan. In Groningen

En stiekem kijk ik al naar de wintertriatlon van Enschede van maart 2022. Ik zou in 2020 meedoen. Was het eerste weekend dat dingen niet meer mochten. In 2022 alsnog voelt dan toch als een mijlpaal ofzo.

arnofiets
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Canyon Ultimate Di2

Bericht door arnofiets » di 28 september 2021 09:09

Proeme schreef:
ma 27 september 2021 21:25
goed bezig hoor!

er zijn natuurlijk weinig triatlons geweest de afgelopen 1,5 jaar. Maar ik heb binnenkort weer een wintertriatlon op de planning staan. In Groningen

En stiekem kijk ik al naar de wintertriatlon van Enschede van maart 2022. Ik zou in 2020 meedoen. Was het eerste weekend dat dingen niet meer mochten. In 2022 alsnog voelt dan toch als een mijlpaal ofzo.
Dank je!
Ik ga me ook opgeven voor wintertriatlon Groningen, misschien kom ik je daar tegen? Ook wintertriatlon Leeuwarden en Enschede staan in de planning en héél misschien de wintertriatlon op de Weissensee (moet ik nog wel leren langlaufen....).

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » di 28 september 2021 10:42

MEG schreef:
ma 27 september 2021 18:10
Volgens mij was Maarten daar ook.
Klopt, niet in CTWT-tenue (dat er ook als trisuit erg strak uitziet, Arno was ook goed herkenbaar) maar in de kleding van mijn triathlonvereniging IZGS. Nooit geweten dat je zo leuk kan fietsen in de omgeving van Hoorn. En zo ongemerkt was dit alweer de zesde triathlon van het seizoen, over een kleine maand doe ik alleen nog de hele Ironman in Cascais. Wintertriathlon lijkt me ook wel eens geestig, maar mijn schaatsen is nog slechter dan mijn zwemmen.

Afbeelding

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » di 28 september 2021 17:42

arnofiets schreef:
di 28 september 2021 09:09
Proeme schreef:
ma 27 september 2021 21:25
goed bezig hoor!

Dank je!
Ik ga me ook opgeven voor wintertriatlon Groningen, misschien kom ik je daar tegen? Ook wintertriatlon Leeuwarden en Enschede staan in de planning en héél misschien de wintertriatlon op de Weissensee (moet ik nog wel leren langlaufen....).
Langlaufen ga ik niet aan beginnen. Weet sowieso nog niet of ik naar de Weissensee ga voor natuurijs. Wellicht wordt het Zweden.

ik wist niet dat Leeuwarden ook eentje had. 12 februari zie ik. Staat genoteerd, niks is nog definitief. Maar in Groningen zal ik mijn CTWT fietsshirt aan doen. Daar kan ik ook wel in hardlopen en schaatsen ;)

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 30 oktober 2021 19:50

Proeme schreef:
di 28 september 2021 17:42
Maar in Groningen zal ik mijn CTWT fietsshirt aan doen. Daar kan ik ook wel in hardlopen en schaatsen ;)
oh... deze belofte was ik totaal vergeten en ik zie hem nu terug nu het te laat is...

maar vandaag dus de wintertriatlon van Groningen. Vooraf toch spanning: er is regen voorspeld, het is absoluut niet koud. Wat wordt dan de kledingkeuze? Bij hardlopen heb je het snel te warm maar je moet wel met lange broek en lange mouwen de ijsbaan op. Maar je wilt niet met natte kleding de ijsbaan op. Dus als je dan toch al kleding moet wisselen, dan toch maar gaan voor korte mouwen bij lopen en fietsen? Tot in het wisselvak getwijfeld wat ik zou doen. Samen met het meisje (mevrouw?) naast me. Die heeft weet ik het hoe vaak haar jas uitgedaan, shirt er onderuit, toch maar weer aan, alleen shirt aan maar dan zonder jas, toch weer anders... Ik was niet de enige die het ingewikkeld vond.

Uiteindelijk gekozen voor een dun loopshirt met lange mouwen, en mijn fietsshirt (tsja, geen CTWT-shirt dus) er al overheen. Wel half open geritst.

Zoals verwacht: het hardlopen was warm. Maar verder liep het heerlijk. Doordat er vlakbij nog een ander evenement was, was het "rondje" een beetje suf heen en weer. Maar het tempo zat er lekker in zonder dat het belachelijk veel energie kostte. 23m33 op de (bijna) 5km is een prima tijd.

Helm op, schoenen wisselen, en gaan. Al vrij snel werd me duidelijk dat we een pittig windje van opzij hadden. Maar opzij is niet erg, ik kon een lekker tempo maken. Ook hier was het een heen-en-weer-parcours. Geen idee waarom het traditionele parcours niet gebruikt kon worden, dat was een mooi rondje. Maar vanwege onverwachte wegwerkzaamheden op het nieuwe rondje moesten ze als noodgreep dit heen-en-weer-parcours gebruiken. Nou ja, ook goed. Na de keerlus ontdekte ik wel waarom sommige stukken zo lekker fietsten... donders, het waaide eigenlijk best wel hard. En daar moest ik nu nog tegen in... Veel tijd verloren daar. Het stuk zijwind was wel weer prima gelukkig. Gemiddelde ergens rond de 27 km/h uiteindelijk. Ben ik tevreden mee.

Zowel hardlopen als fietsen had op zich best sneller gekund... maar ik wist dat ik nog moest schaatsen. En dat is traditioneel mijn moeilijkste onderdeel. Is het ook als de de onderdelen los bekijkt, ipv achter elkaar aan. En tsja, dat moet dan nu als laatste. En het is nog héél vroeg in het schaatsseizoen...

De regen was onderweg nogal meegevallen, dus jasje wisselen was niet nodig. Schaatsen aan, zooi in een tas en gaan. Medewerkers ruimen die tas voor me op, prima systeem. Op het ijs een rustig tempo gepakt. Mezelf niet gek laten maken, ik moet immers 27 rondes! Helaas niet iemand kunnen vinden waar ik kon aanhaken, dus alles in m'n eentje moeten rijden. Benen liepen vol. Rug hield de schaatshouding niet vol. Dan maar rechtop schaatsen, maar verder wel gewoon de slag maken. Paar jaar geleden was het dom gekrabbel. Dit leek nog wel op schaatsen.

Ik was de tel kwijt van het aantal rondes. Mijn moeder en zusje waren ineens gekomen om aan te moedigen en konden wel het scorebord zien: "Je bent al op 25!". Ja, 26 dus, want ik was inmiddels een ronde verder. Oh, maar wacht... dan begin ik nu aan mijn laatste rondje!

En zo was ik ineens bij de finish. De armen mochten wel even de lucht in. Trots dat ik weer de finish gehaald heb.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » zo 31 oktober 2021 09:58

:oke: Zag het op Strava voorbij komen. Lijkt me best een leuk evenement om eens te doen (hoewel ik absoluut geen hardloper ben...)

Heb je nog schaatsles? Daar kun je nog wel winst pakken. Schaatsen is echt letterlijk de slag te pakken krijgen. Mijn trainer noemt schaatsen dan ook een denksport. Iedere keer is het weer de aandacht houden bij de slag.
Op naar de Velomediane!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » zo 31 oktober 2021 22:57

ja, ik train 1x per week bij de schaatsclub. Maar dat is natuurlijk nog maar net begonnen en het hele vorige seizoen was er geen training door corona.

Dus momenteel ben ik niet zo'n goede schaatser. Maar ik merkte voor corona wel progressie in de lessen. En nu heb ik een nieuwe trainer en die is best wel positief, wat mij ook positief maakt, maar het is nog lang niet wat het wezen moet. Komt wel. Deze trainer zegt: "veel doen, en dan ineens kun je het". Ik vergelijk het daarom wel met autorijden. Daar dacht ik dat ik het nooit zou leren en toen ineens ging het goed en was het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

In de training schaats ik ook wel beter dan ik gisteren deed. Maar dan heb ik geen 5 kwartier andere sport in de benen als ik begin met schaatsen :P
Alwin schreef:
zo 31 oktober 2021 09:58
Lijkt me best een leuk evenement om eens te doen (hoewel ik absoluut geen hardloper ben...)
12 februari Leeuwarden
19 maart Enschede

Alwin
Moderator

Bericht door Alwin » ma 01 november 2021 10:36

Proeme schreef:
zo 31 oktober 2021 22:57
Deze trainer zegt: "veel doen, en dan ineens kun je het".
En dan begint het pas :lol: . Wat ik bij ons bij de beginners zie is dat met name de bocht moeilijk is doordat ze te bang zijn om met vaart de bocht in te gaan. Terwijl pootje over juist makkelijker is met voldoende vaart.
Op naar de Velomediane!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » ma 01 november 2021 18:05

Dan begint het pas? Prima hoor, lekker door groeien. Maar laat eerst dat momentje maar eens komen ;)

Die vaart maak ik wel. Overstappen kan ik ook wel, min of meer. Maar ik zet daarna mijn voeten niet goed neer zodat ik niet door kan met overstappen. Eerst weer een tussenslag nodig. In theorie weet ik wel wat er moet, maar op snelheid lukt dat nog niet helemaal...

arnofiets

Bericht door arnofiets » di 09 november 2021 22:11

Proeme schreef:
zo 31 oktober 2021 22:57
ja, ik train 1x per week bij de schaatsclub. Maar dat is natuurlijk nog maar net begonnen en het hele vorige seizoen was er geen training door corona.

Dus momenteel ben ik niet zo'n goede schaatser. Maar ik merkte voor corona wel progressie in de lessen. En nu heb ik een nieuwe trainer en die is best wel positief, wat mij ook positief maakt, maar het is nog lang niet wat het wezen moet. Komt wel. Deze trainer zegt: "veel doen, en dan ineens kun je het". Ik vergelijk het daarom wel met autorijden. Daar dacht ik dat ik het nooit zou leren en toen ineens ging het goed en was het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

In de training schaats ik ook wel beter dan ik gisteren deed. Maar dan heb ik geen 5 kwartier andere sport in de benen als ik begin met schaatsen :P
Alwin schreef:
zo 31 oktober 2021 09:58
Lijkt me best een leuk evenement om eens te doen (hoewel ik absoluut geen hardloper ben...)
12 februari Leeuwarden
19 maart Enschede
Ah, jij deed ook mee. Ik weet niet precies hoe je eruit ziet, dacht dat je met de kwart meedeed, net als ik, riep nog Proeme? naar iemand, maar werd niet begrijpend aangekeken. Was jij dus niet :-?

Het was een pittige wedstrijd, starten met lopen is riskant, ik ga al snel te hard van start. Ik liep de 10 km in 43:30 en dat is maar 1:30 langzamer dan mijn PR, flink in het rood dus, maar het ging wel lekker. Bij de eerste wissel trok ik een knoopje in mijn veter, daar heb ik 3 minuten staan pielen voordat ik hem eruit had! Fietsen was zwaar en uitkijken door modder en bladeren op het parcours, de 43 km legde ik af in 1:14 (34,7 gem.). Bij het schaatsen kon ik gelukkig aanhaken bij een groepje dat rondjes 50 reed, het had iets sneller gekund, maar de andere groepen reden een stuk sneller. Het jammere van een wintertriathlon is dat je geen idee hebt waar je ligt in de wedstrijd, de kwart/achtste en de trio's schaatsen allemaal tegelijk op de baan. Uiteindelijk deed ik er 2:52 over en werd ik 13e overall en 3e bij de heren 50 en dat was beter dan wat ik verwacht had!

Ik ga zeker ook meedoen in Leeuwarden en Enschede.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » di 09 november 2021 23:28

arnofiets schreef:
di 09 november 2021 22:11
Ah, jij deed ook mee. Ik weet niet precies hoe je eruit ziet, dacht dat je met de kwart meedeed, net als ik, riep nog Proeme? naar iemand, maar werd niet begrijpend aangekeken. Was jij dus niet :-?
haha :lol:

Nee, ik deed de achtste. Maar dat noemen ze de sprint, wat ik een bijzondere naam vind voor 7 kwartier sporten :roll:

Mocht je heel per ongeluk iemand hebben gezien in een oranje shirt met de skyline van Groningen (Martinitoren heel herkenbaar) er op... dat was ik ;)
arnofiets schreef:
Uiteindelijk deed ik er 2:52 over en werd ik 13e overall en 3e bij de heren 50 en dat was beter dan wat ik verwacht had!
nietjes!
arnofiets schreef:
herinner me even dat ik dan wél mijn CTWT-shirt aan doe.

arnofiets

Bericht door arnofiets » wo 10 november 2021 08:43

Proeme schreef:
di 09 november 2021 23:28
Ah, doe ik dat ook, team CTWT! De zwarte of de witte? Doe je weer de 'sprint'?

Alwin
Moderator

Bericht door Alwin » wo 10 november 2021 12:08

Misschien dat ik Enschede ook wel op de kalender zet. Maar dan moet ik eerst m'n heup testen voor het hardlopen. Die geeft nog wel eens problemen...
Op naar de Velomediane!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » wo 10 november 2021 20:55

arnofiets schreef:
wo 10 november 2021 08:43
Proeme schreef:
di 09 november 2021 23:28
Ah, doe ik dat ook, team CTWT! De zwarte of de witte? Doe je weer de 'sprint'?
De nieuwe. En ja, weer de sprint.
Moet nog wel even met de vrouw overleggen of ik die dagen weg kan, maar ik zou niet weten waarom niet.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » do 27 januari 2022 19:42

arnofiets schreef:
Leeuwarden gaat niet door
voor Enschede heb ik me inmiddels ingeschreven

arnofiets

Bericht door arnofiets » vr 28 januari 2022 17:49

Ja, ik had anders denk ik ook niet meegedaan vanwege een pijnlijke lies, hopelijk op tijd hersteld voor Enschede, ik ben ook ingeschreven daarvoor.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » vr 28 januari 2022 18:59

hoop ik ook. Beterschap

arnofiets

Bericht door arnofiets » za 05 maart 2022 15:13

Proeme schreef:
vr 28 januari 2022 18:59
hoop ik ook. Beterschap
Helaas kan ik niet meedoen. Succes!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » zo 06 maart 2022 14:01

arnofiets schreef:
za 05 maart 2022 15:13
Helaas kan ik niet meedoen.
ah, da's balen.
Succes!
dank je. Mijn hardloopwedstrijd van gisteren voorspelt veel goeds. Maarja, dat was sowieso al mijn beste onderdeel, dus hoeveel zoden het echt aan de dijk zet gaan we zien.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 19 maart 2022 18:28

Wintertriatlon Enschede. Zoals beloofd in CTWT-outfit, maarja, de rest is op trainingsweekend :P

Het was prachtig weer! Wind was nog wel wat frisjes. En had best iets minder sterk mogen zijn.

Eerst 5km hardlopen. Plan was om net onder de 5 minuten per km te lopen. Met een gemiddelde van 4m51 per km is dat wel gelukt, want daar is ook de wissel naar het fietsen nog in meegerekend. En dat ondanks onverharde stroken! Officieel 23m13 (maar dat zegt weer niet alles, want het was iets minder dan 5km)

Dan het fietsen. Begint met een klimmetje naar een brug. Niet een heel stevig klimmetje, maar je voelt hem toch als je net van het hardlopen komt en net start met fietsen. Aan de overkant van het water 3 rondes van 8km. Deels wind mee (zoef!), maar natuurlijk ook deels wind tegen... oei, dat ging niet makkelijk. Geprobeerd een leuk tempo en ritme te pakken voor mezelf en weinig energie te verspillen. Er moet immers nog geschaatst worden en dat is altijd mijn moeilijkste onderdeel.
Eigen meting ging het , inclusief wissel van fiets naar ijs, is 27,2 km/uur gemiddeld. Voor mijn doen (en zéker met die windtegen-stukken) gewoon erg goed.

Na de 3 rondes weer terug naar het wisselvak. Die brug nog weer over natuurlijk, dus weer dat klimmetje. Maar ik merkte dat ik de energie had om lekker omhoog te rammen. Dus dat was wel een goed teken voor het schaatsen. En eenmaal op het ijs: wat is die baan in Enschede mooi! Ik ben Kardinge gewend, maar dat is niet volledig indoor. Kardinge is wel overdekt maar niet volledig afgesloten, dus het klimaat van buiten komt ook naar binnen. Maar in Enschede is het wel volledig indoor. En dat merk je aan het ijs. Dat blijft gewoon goed. Heerlijk!

Vermoeidheid was er natuurlijk wel. En 27 rondjes achter elkaar hard door schaatsen is gewoon lastig, zelfs als ik uitgerust begin. Maar met dat goede ijs wordt het wel een stuk eenvoudiger. Af en toe even een bochtje rust pakken, niet te gek doen, lekker glijden. En dan nét niet binnen een half uur die 27 rondjes rijden (30m44).

Voor de zekerheid nog even een extra rondje gereden, want in Groningen ging het wel eens mis met de tijdswaarneming. Dan zeiden ze dat ik gefinished was en kon ik achteraf op mijn eigen transponder zien dat ze een ronde te weinig hadden geteld (dat deden ze dan bij iedereen, dus voor de wedstrijd maakt dat niet uit, maar voor het eigen gevoel wel).

Al met al 5km hardlopen + 22km fietsen + 27 rondjes schaatsen in 01:47:53.
Daar ben ik best wel dik tevreden mee :D

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » za 19 maart 2022 20:29

Top gedaan.
Maar waar zijn de foto's?

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 19 maart 2022 20:49

MEG schreef:
za 19 maart 2022 20:29
Top gedaan.
ja, dat wil ik ook wel weten... Had zelf geen fotograaf bij me. Heb wel verschillende fotografen zien staan (met hesje, dus dat was vermoedelijk van de organisatie) en volgens mij ben ik een paar keer vol in beeld genomen, dus ik zou ze ook graag zien...

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Wombcat » za 19 maart 2022 21:33

Goed bezig!

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » zo 20 maart 2022 08:31

MEG schreef:
za 19 maart 2022 20:29
JGB-220319-121033-056.jpg
AJE-20220319-123917-0605.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie