Marathon 2019

Schaatsen, hardlopen en andere sporten mogen hier geplaatst worden
Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Marathon 2019

Bericht door Alwin » ma 08 april 2019 11:40

Dat is zeker knap. Ik hoor meerdere verhalen van lopers die rond de 34 km de man met de gereedschapskist tegenkwamen. Tot dat punt liepen ze op een schema binnen 3u15 en uiteindelijk op 4 uur uitkwamen. Of een richttijd hadden van 4 uur en uitkomen op 5 uur.
Op naar de Velomediane!

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » ma 08 april 2019 21:43

GoodRiddance schreef:
ma 08 april 2019 10:37
De uitslag is openbaar ;-)
aangezien ik niet alle real-life-namen ken helpt dat niet per se. Bovendien staat daar niet bij hoe hij het zelf ervaren heeft.
Aangezien zijn doel 4 uur was, is 3:59:07 bijzonder netjes :oke:
dat is inderdaad zeer netjes! Scorebordjournalistiek zegt: goed opgebouwd!

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » do 11 april 2019 22:26

WIELERTOERIST LOOPT EERSTE MARATHON
Zondag 7 april, 9:30 uur, Schiedamsedijk, Rotterdam. Ik zit tegen de dranghekken van startwave 3. Ik kijk omhoog en zie de zon naar me schijnen tussen de kranen van de ponton van het Maritiem Museum in de Leuvehaven. In een laatste moment van rust sluit ik mijn ogen en luister ik naar de Hermes Houseband op Spotify. Vandaag moet het gebeuren! Het sportieve hoofddoel van 2019: de marathon!

km 0, 10:14. De speaker geeft het startsein voor wave 3 en we zijn vertrokken. Vlak voor ik de Erasmusbrug oploop beantwoord ik de uitgestoken hand van Leen Huijzer (beter bekend als Lee Towers) met een high five.

km 1, Ik passeer mijn familie en geef mijn autosleutel af aan Meike. Luca roep ik toe, die vanaf opa's schouder op me neerkijkt.

km 5, Als ik vanaf de Stadionweg alweer voor de vierde keer omhoog loop besef ik hoeveel verborgen hoogtemeters de marathon eigenlijk heeft. Het gemiddelde tempo is met 5:29 goed, al is het twee seconden boven het gewenste gemiddelde in het eerste deel. Maar de hartslag is minstens 5 slagen hoger dan verwacht. Rustig aan dus.

km 9, Ik draai het Havenspoorpad op, waar Concorde me toeroept. Ik roep terug. Even later duikt hij naast me op met een flesje water. De drankenpost is dan net geweest dus ik vraag hem de inhoud van het flesje helemaal over me heen te gooien tegen de hitte, wat hij ook doet. Bedankt Robert!

km 17. Het rondje om Ahoy. Op de hoek Vaanweg de eerste DJ Booth die keihard Children van Robert Miles draait. Kippenvel. Hartje voor de DJ die met een duim wordt beantwoord. Even later rond Ahoy weer kippenvel vanwege de grote menigte die ons toejuicht.

km 20. Met een tussentijd van 1u50 kan ik tevreden zijn. Ik blijf vlak. Toch begint de marathon nu al te wegen en de hartslag komt akelig dicht bij 170.

Halve marathon. Zus Jenette geeft het flesje AA-drink aan en ik grits tegelijkertijd mijn gelletjes uit het plastic tasje dat Arjen beet heeft. Een hoog pitstop gehalte en voordat mijn beduusde zwager weet wat er gebeurt loop ik al verder en roep ik nog hard "bedankt!" achterom. Met een tijd van 1:56:30 op de halve marathon weet ik dat ik op schema lig, maar weet ik ook dat ik weinig marge heb en niet mag verslappen.

km 23, Brielselaan, langs de Maashaven. Bij de eerste kilometers van het tweede deel van de marathon weet ik dat ik het op "Noord" zwaar ga krijgen. De hartslag zit nu definitief op 170+ en dicht bij mijn omslagpunt. Bij de overgang Dorpsweg / Brielselaan, met de kruising naar de Maastunnel loopt de weg weer akelig omhoog. En in km 23 gebeurt te vroeg wat ik zo lang mogelijk had willen uitstellen: de 23ste kilometer loop ik vrijwel exact op de kritieke grens van 5:40 per kilometer. Voor het eerst win ik geen tijd op het 4-uur schema. Maar de wetenschap dat op km 25 Meike en Luca staat te wachten met Ronald en Tomas geeft kracht, evenals de gedachte dat ik daarna snel van het lange stuk door Zuid af ben en weer de Erasmusbrug over mag naar Noord.

km 25, Laan op Zuid. Als ik van de Putselaan linksaf sla en de Laan op Zuid oploop voelt dat als thuiskomen. Mijn woon-werkroute met auto of fiets op de dagen dat ik op kantoor werk. Later dan verwacht staat lief Meike klaar met Red Bull en wat gelletjes. Luca zit alweer op de schouders van opa en geef ik gauw een kus op de mond. Het tempo weet ik rond de 5:35 min/km te houden. Op naar de Erasmusbrug.

km 26/27, einde Laan op Zuid/Erasmusbrug. Mijn Garmin horloge doet even raar en geeft ineens een kruissnelheid van meer dan 6 minuten per kilometer aan terwijl ik in hetzelfde tempo blijf lopen. Dat blijkt ook wel als ik iets versnel en ik bij Wilhelminaplein kort voor het opdraaien van de Erasmusbrug volgens de Garmin ineens laag in de 5 minuten per kilometer blijk te lopen. Km 27 loop ik daardoor ineens in 5:14 min/km. Door dit gedoe met de Garmin mis ik nicht Natasja die mij kort voor de Erasmusbrug stond aan te moedigen. Bovenop de Erasmusbrug staat schoonfamilie van broer Bas voor mij te klappen en juichen. Leuk!

km 29, Blaak. Opnieuw staat er iemand voor me klaar met bevoorrading. Vriend Remco staat op de uitkijk en heeft het tasje in de aanslag. Hij loopt met me mee en vraag wat ik wil hebben. Ik laat het bij een red bull, ik heb nog gelletjes genoeg met dank aan de eerdere bevoorrading op 21 en 25 km. Ik ben geconcentreerd en voel dat het zwaarder gaat worden. Daardoor mis ik bijna Elco, Adriënne en Elise. Elise roept hard waardoor ik het gelukkig toch zie en mijn duim omhoog steek. Ik draai onder de kubuswoningen links de Mariniersweg op voor het laatste deel van de marathon.

km 30, Net voor de bocht naar links naar de Boezemstraat, de weg richting Kralingsebos, passeer ik het 30km punt, waarbij de andere weghelft het 40km punt passeert met tegemoetkomende deelnemers die het Kralingsebos al uit zijn. Dat is mentaal wel even zwaar. Inmiddels ligt mijn snelheid onder de kritieke grens voor 4 uur: 5:46 min/km met een hartslag vrijwel op het omslagpunt. Ik besef dat het kantje boord gaat worden om een tijd onder de 4 uur te lopen.

km 31-36: Dit is het stuk waar iedere ervaringsdeskundige van de Rotterdamse marathon voor waarschuwt: het rondje rond de Kralingseplas met eerst de Bosdreef en daarna de Boszoom, ofwel het Kralingsebos. Ik ben voorbereid op de klimmende meters van de Bosdreef. Als na het dalende stuk de Bosdreef nóg een keer omhoog blijkt te lopen valt dat toch tegen. Ik draai de Boszoom op. Mijn snelheid ligt nu net onder de 6 minuten per kilometer, ik lever nu dus elke kilometer tijd in op mijn opgebouwde marge voor sub 4. Dat moet niet teveel oplopen.

km 37-39: Vergeet het Kralingsebos, vergeet de Bosdreef met zijn glooiende meters. De man met de hamer staat toch echt op de Kralingseplaslaan, waar je feitelijk het bos al uit bent en terugloopt om via Crooswijk de Blaak en Coolsingel te bereiken. Hier gaat het licht uit en kom ik mezelf vreselijk tegen. Mijn lichaam schreeuwt om even lekker te gaan wandelen, maar ik besef dat dat het begin van het einde is en ik me dat voor sub 4 absoluut niet mag permitteren. Ik zie paarse olifanten, blauwe krokodillen en roze apen. Ik zie af. Kilometer 39 is mijn langzaamste: 6:31 min/km. Ik besef dat als ik nu niet meer kan versnellen, ik sub 4 kan vergeten. Het besef daalt in dat ik in dat geval de missie sub 4 op enkele minuten zal missen. "You can't always get what you want, part 2"

km 40/41: Ik word boos. Als het dan tóch niet lukt, dan moet ik er potdomme wél alles aan hebben gedaan! Het is nog drie kilometer. Hup, alles uit de kast! De bijna ondraaglijke pijn duurt nog hooguit een ruim kwartier. Ik versnel. Ik beland in een spreekwoordelijke tunnel met voor me alleen nog de weg, waarbij ik helemaal niets meer meekrijg van het gebrul van het fantastische publiek in de Boezemstraat en alles van wat er verder nog rond me gebeurt. In mijn beleving moet ik nog een keer naar rechts en weer naar links, maar dan blijk ik al op de Mariniersweg te lopen en doemen in de verte in het trillende licht van de zon de kubuswoningen op. Ik ben er nu echt bijna! Ik versnel nog eens, kijk op mijn horloge en zie dat het goed zit met mijn tempo. Ik lever nu niets meer in en win zelfs weer seconden op schema sub-4.

km 41: Blaak: Ik draai rechts onder de kubuswoningen door de Blaak op. Nog steeds de concentratie en focus en de ondraaglijke pijn. Ik zie niets en ik hoor niets, ik wil alleen maar naar de bocht en rechtsaf de Coolsingel op. Dat Remco, Caroline, Elco, Adriënne, Elise en ook Jenette en Arjen op de Blaak staan en me toejuichen voor het laatste deel, ik krijg er (helaas) niets meer van mee.

km 42: Wat is die pleuris Coolsingel eigenlijk lang! Waar blijft die finishboog!? Hebben ze m weggehaald!? Links van me schreeuwen Meike en Luca me toe. Ik neem het waar maar heb de kracht niet om te reageren, bovendien zie ik de finishboog nog steeds niet. De klok op mijn Garmin tikt genadeloos naar de 3:58:00. Ik zie de finishboog. Maar wat is tie ver! Ik moet verdomme nog sprinten om sub 4 te lopen! Volgens mijn Garmin had ik er al moeten zijn, geeft 42,2km maar ik ben er nog niet. Ik sprint en kijk op mijn horloge. 3:58:45, 46, 47, kom op met die finishmat!

Finish: Bliep, Bliep, zegt de finishmat onder me. Ik druk de stopknop van mijn Garmin in. 3:59:13!!! Ik heb het gehaald! Kan niet anders. Ik drukte op start bij de bliep van de startmat dus het kan hooguit een paar seconden schelen. Dat blijkt achteraf ook. 3:59:07 is mijn officiële marathontijd. Ik wankel en wordt opgevangen door een medewerker. Ik moet gaan zitten en wordt naar een bankje begeleid. Later blijkt dat de bank voor de eerste opvang door het medische team. Ik heb serieus lang nodig om bij te komen, praat wat onsamenhangend tegen een fysiotherapeute die wat siroop voor me haalt. En nog een keer. Ik drink het op. En moet er niet aan denken om ooit nog op te staan. Pas bijna een half uur later heb ik de kracht om recht te staan en contact te maken met familie en vrienden die achter de hekken op het Stadhuisplein op me wachten. Ik strompel naar de hekken en lach ze toe. Ik heb het gehaald. Het is voorbij.
Laatst gewijzigd door Ariën op za 28 december 2019 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
T = 148

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » vr 12 april 2019 06:37

Wow! Mooi verslag Ariën :D
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Proeme

Bericht door Proeme » vr 12 april 2019 07:03

prachtig verslag. Ik kan de pijn bijna voelen!

knap gelopen!

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » vr 12 april 2019 08:04

Heel mooi verslag van een hele mooie prestatie Ariën! Je hebt in je eerste marathon duidelijk alle stadia van een marathon meegemaakt, inclusief gelukkig het nog moeten en kunnen versnellen aan het einde om je target te halen. En als dat dan lukt is alle pijn de moeite waard geweest. Sub-4 in je eerste marathon onder deze omstandigheden is gewoon een topprestatie!

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr 12 april 2019 09:44

Mooi verslag! Zou bijna zin krijgen om zelf te gaan hardlopen. Gelukkig blijft het bij bijna....
Op naar de Velomediane!

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » vr 12 april 2019 09:54

Superprestatie Ariën!
Ik ken verschillende deelnemers die hebben meegedaan en niet 1 heeft zijn/haar streeftijd gehaald, hopelijk geeft het jou prestatie nog wat extra glans.

Nu alleen nog leren om snel te zwemmen! :twisted:

Ariën
Aluminium Racefiets

Bericht door Ariën » vr 12 april 2019 16:47

Bedankt voor de reacties mannen!

Ik ben zeker tevreden, al moet ik zeggen dat ik vooraf niet gedacht had zo stuk te gaan en ik had zeker niet gedacht dat het een ware strijd zou worden om sub 4 te lopen. Maar de onheilstijdingen van Ed Aldus (onze lokale weerman hier) werden met de dag slechter. Ik was dan ook erg verbaasd over de recordtijden overall en Nederlands, al zijn ze in Kenia natuurlijk wel wat gewend. Warmte ligt me totaal niet.

Enne, zwemmen zit er niet in, dat kan ik niet. Wel schoolslag, maar ik kan niet crawlen :-?

Tot slot ben ik blij dat ik een marathon op mijn naam heb, maar weet ik heel zeker dat fietsen de mooiste sport is.
T = 148

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » za 13 april 2019 17:47

Mooi verhaal Ariën! :oke:
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 13 april 2019 17:56

Uitstekende prestatie!! :oke:

En mooi opgeschreven :oke:

Proeme

Bericht door Proeme » za 13 april 2019 18:51

Ariën schreef:
vr 12 april 2019 16:47
Tot slot ben ik blij dat ik een marathon op mijn naam heb, maar weet ik heel zeker dat fietsen de mooiste sport is.
jij hebt duidelijk nog nooit geschaatst. ;)

Ariën
Aluminium Racefiets

Bericht door Ariën » ma 15 april 2019 20:24

Proeme schreef:
za 13 april 2019 18:51
Ariën schreef:
Schaatsen is een mooie sport. Twee weken per vier jaar, tijdens de Olympische Winterspelen. Vanaf de bank voor de TV dan wel te verstaan :lol: . Voorts ééns in de 20+ jaar als er een Elfstedentocht is, ook vanaf de bank. :D

Schaatsen kan ik al net zo goed als zwemmen, dus niet aan mij besteed. Ik ben elk jaar blij als het schaatsseizoen er op zit, want dan beginnen de voorjaarsklassiekers weer 8)
T = 148

Proeme

Bericht door Proeme » ma 15 april 2019 20:26

haha, dat laatste gevoel ken ik wel. Maar dan wel met natuurijs-kilometers (liefst in NL, anders in het buitenland) in de benen

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 17 april 2019 06:25

Proeme schreef:
Ariën schreef:
Je hebt ook MTb marathons. Ook vreselijk leuk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

spokes
Moderator

Bericht door spokes » ma 28 oktober 2019 09:35

concorde schreef:
ma 29 oktober 2018 19:33
Mijn marathondebuut zit er op, gisteren in Etten Leur meegedaan. :oke: Nu kan ik weer gaan fietsen! ;-)

Best tevreden met de tijd, maar de 2e helft was wel behoorlijk zwaar. Steeds meer spierpijn in de benen, en op het eind leek het voor mijn gevoel niet echt meer op hardlopen... De kou (7 C) en de stevige noordoostenwind zullen daar ook wel een rol in hebben gespeeld. Misschien had ik beter een lange broek aan kunnen doen, maar ik was bang dat ik het anders te warm zou hebben.
Kwa eten had ik het goed geregeld. Vooraf in de auto een paar broodjes gegeten. Dan bij de start vertrokken met een flesje 0.5 liter hypertone sportdrank (bevat 70 g koolhydraten, kan je max in een uur opnemen). Flesje hou ik gewoon in de hand. En die sportdrank heb ik gedurende de eerste 24 km opgedronken. Daar stond mijn zoon, die me een 2e flesje sportdrank aanreikte die ik gedurende de rest van het parcours zou opdrinken. Ook op 10 km en op 30 km een flesje 0.5 liter water aangepakt, die kon je daar afgeven. Een flesje met bidontuutje drinkt veel beter dan een bekertje, ik heb er genoeg zien tobben en morsen. Die flesjes water kon ik ook makkelijk verdelen over steeds ca 20 km. Extra water had ik vooral nodig omdat die sportdrank erg geconcentreerd was. Grootste deel van de marathon heb ik dus 2 drinkflesjes in mijn handen gehad.
Na afloop flinke stijve spieren, teruglopen naar de zaal en de auto ging niet echt soepeltjes. Vandaag alweer een stuk beter, alhoewel trappenlopen nog geen pretje is. ;-)

Ik ben heel benieuwd naar een verslagje van de 2019 editie? Moet haast wel een nieuw pr geworden zijn toch? En dan ook nog 3e worden in de age group op 1 seconde van de nr. 2. Hoe kan dat nou?

Ariën
Aluminium Racefiets

Bericht door Ariën » ma 28 oktober 2019 21:13

Ik zie op website van de organisatie voor Robert een tijd staan van 2:47:26, onvoorstelbaar knap :oke: :oke: :oke: Bovendien een prachtig vlak schema zonder enig verval :oke:

Qua weer en ingedachtig het weer tijdens de marathon van Rotterdam ben ik wel jaloers: Het was afgelopen zondag met een koufront wel gevoelig frisser dan de zaterdag en de dagen daarvoor, dat moet je treffen. In 2018 was het zo te lezen nog kouder, maar 7 graden als hardlooptemperatuur teken ik voor als het alternatief op of dichtbij 20 graden is.

Verder niet jaloers: het zal nog heel lang duren voordat ik ooit weer een marathon ga lopen. :D

Van harte gefeliciteerd Robert, een ongekende prestatie!
T = 148

concorde

Bericht door concorde » ma 28 oktober 2019 21:23

Okee, een verslagje van de 2019 editie.

Inmiddels mijn 3e marathon, in juni had ik mijn 2e marathon in Amersfoort gelopen. Die was goed gegaan, en ik had toen als voorbereiding wat meer langere afstanden getraint, om wat beter de lange afstand aan te kunnen. Dus de laatste 5 weekenden steeds 35 km gelopen of wat meer. En dan de laatste anderhalve week wat rustiger.

Nu dus voor Etten Leur een vergelijkbare voorbereiding. Mijn doel was om de tijd van Amersfoort te verbeteren (2:53), en als dat niet zou lukken dan een 2e doel om binnen de 3 uur te lopen, en als dat niet zou lukken dan was het doel om sneller dan vorig jaar te zijn (3:05).

Vantevoren wat twijfelen wat ik aan moest doen, het was 12 graden en een matige noordwestenwind. Besloten om in korte broek en korte mouwen te gaan lopen, benen ingesmeerd met vaseline. Dat bleek de juiste beslissing, geen problemen gehad met kou.

Bij de inschrijving 2 flesjes drinken afgegeven (0,5 liter water, 0,5 liter hypertone sportdrank). Deze zouden bij de bevoorrading op 20 km klaarstaan. Goed geregeld!

Bij de start ook 2 flesjes bij me, in elke hand één. Is misschien een beetje ongemakkelijk, maar het grote voordeel is dat ik op elk willekeurig moment een slok water of energiedrank kan nemen, en niet afhankelijk ben van die rotte bekertjes bij een bevoorrading.
Na de start kwam ik in een goede groep terecht van uiteindelijk 8 man. Daarvoor liepen er nog 2, dus op dat moment liepen we voor plaats 3 t/m 10. Lekker tempo, ongeveer 3:50-3:55 / km, voelde aan als enige reserve tov de 10 of 21 km wedstrijden van afgelopen maanden. Goed groepje, helaas kreeg ik wat steken in mijn zij/buik, maar paar keer diep ademen en tegen aan duwen en ging wel weer. Bij de bevoorrading op 20 km mijn flesjes gepakt, kostte even tijd en daardoor moest ik een gaatje van 25 meter dichtlopen. Toen begon ik ook te merken dat het best snel ging. Doorkomst op de halve marathon was ca 1:22, even rekenen leerde dat ik dus heel ruim onder mijn streeftijd zat. Nog een paar km verder vond ik het toch net te snel gaan in het groepje, dus moest hun laten gaan en op eigen tempo verder. Langzaam zie je het gat dan steeds groter worden.... Tempo aanvankelijk nog steeds onder 4:00/km, maar op 26 km kwam het boven deze grens en bleef er ook steeds boven. En die rotte steek kwam ook weer terug, dus weer diep ademen en wat duwen, en gelukkig verdween die steek ook weer.
Met nog 15 km te gaan begon ik mijn benen steeds meer te voelen, steeds meer verzuurd.
Nou ja, kilometers aftellen dan maar, en beetje van bocht tot bocht lopen. Voor me zag ik niemand meer en achter me eigenlijk ook niet.
Die laatste kilometers zijn dan wel zwaar hoor, met die zere benen! In de verte zag ik ineens dat er iemand gelost had uit de groep, en daar kwam ik steeds dichter bij. Even een ander doel voor ogen. Met nog 5 km te gaan haalde ik hem in, en liep ik dus op plek 9.
Op 39,5 km moest je nog een viaduct over, ook geen pretje meer met die verzuurde benen. Maar daar zag ik ook dat er nog iemand gelost had uit de groep. Ook daar liep ik geleidelijk naartoe en op een paar honderd meter voor de finish kwam ik bij hem. Maar bij de streep bleek hij toch net nog wat betere benen te hebben en sprintte mij voorbij.
Maakte mij niet uit, want ik was heel dik tevreden met mijn tijd van 2:47:24 (netto). PR dus dik verbeterd! En uiteindelijk 9e plaats overall.
En na afloop.... tja ... met hele stijve benen teruggestrompeld naar de auto. Nou ja, iets minder erg dan vorig jaar.

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 29 oktober 2019 08:07

Wat een tijd..... :shock:

Erg knap :oke:
Op naar de Velomediane!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 29 oktober 2019 08:47

het kon dus nog sneller :shock: Lekker hoor!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 29 oktober 2019 10:19

Ontzettend knap. Ook mooi dat je begint te koersen tijdens het lopen ;-)

Al nieuwe plannen?

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » di 29 oktober 2019 11:16

GoodRiddance schreef:
di 29 oktober 2019 10:19
Ontzettend knap. Ook mooi dat je begint te koersen tijdens het lopen ;-)

Al nieuwe plannen?
Zwemmen zit ook al in de genen, dus die triathlon zal wel snel volgen. Gefeliciteerd met die toptijd Robert :oke:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 29 oktober 2019 11:57

gios schreef:
di 29 oktober 2019 11:16
Zwemmen zit ook al in de genen, dus die triathlon zal wel snel volgen. Gefeliciteerd met die toptijd Robert :oke:
Ik heb net onder (vrij sociale) druk ingeschreven voor Ironman Italie volgend jaar. Robert is welkom! (De rest trouwens ook... ik wacht nog steeds op het debuut van Michel ;-))

spokes
Moderator

Bericht door spokes » di 29 oktober 2019 13:07

Ik vind het niet alleen een prachtige prestatie, ook in het verslag druipt het talent er van af. Goed ingedeeld, op tijd getemporiseerd, herpakt en daarmee alle vooraf gestelde doelen gehaald. 2.47 is voor 90% van de marathonlopers onhaalbaar. Jammer dat je de loper voor je niet voor kon blijven want het bleek dus een directe concurrent in de age group te zijn. Bij de Marathon van Berlijn liep de winnaar een paar seconden boven het wereldrecord. Ik vraag me dan altijd af of die gasten in de wetenschap dat ze dus met een paar seconden op 42 km een nog knappere prestatie neerzetten geen spijt hebben dat ze ergens onderweg iets hebben laten liggen. Mentaal zouden 10 seconden toch altijd wel ergens gevonden kunnen worden?
GoodRiddance schreef:
di 29 oktober 2019 11:57
Ik heb net onder (vrij sociale) druk ingeschreven voor Ironman Italie volgend jaar. Robert is welkom! (De rest trouwens ook... ik wacht nog steeds op het debuut van Michel ;-))
Daar hebben we een apart topic voor. :ass:
Ik ga 7-12 eerst weer de 1/2 west coast challenge lopen. Ik ben mentaal iig nog niet zo ver om nu al verdere doelen vast te leggen. ga je Venetië doen?

GoodRiddance
Carbon Racefiets

Bericht door GoodRiddance » di 29 oktober 2019 14:29

Ironman Emilia-Cervia. We gaan met een groepje. Een select aantal doet de hele op zaterdag, de rest de halve op zondag.

Maar dat is inderdaad een ander topic.

Overigens weet ik niet of die 90% klopt.. het zou zomaar een stuk hoger kunnen liggen. 2u47 is echt een hele strakke tijd.

Plaats reactie