17 september Camerig Classic

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Proeme
Moderator
CTWT-lid: Ja

Re: 17 september Camerig Classic

Bericht door Proeme » do 08 september 2022 18:10

dan maar lastige koffie...

hup 50 man! Doe mee :oke:

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: St. Joris - Grail
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » ma 12 september 2022 12:53

Ik moet helaas afhaken. (als er kosten zijn gemaakt, dan stuur ze maar door)

Vrijdag ben ik opgeroepen voor een test om te kijken of mijn hartstilstand voortkomt uit het Brugadasyndroom. Na de test mag ik 24 uur geen autorijden, niet zwaar inspannen, omdat er een goedje ingespoten wordt die door het lijf moet worden afgebroken.
Be someone who makes you happy.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675

Bericht door Alwin » ma 12 september 2022 21:44

Jammer Harm-jan, was wel gezellig geweest als je er bij was. Veel succes vast met het onderzoek!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Op naar de Velomediane!

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » wo 14 september 2022 12:36

Ja, ik was er graag bij geweest al is het maar om mijn fiets te showen... ;)

Voor mij is het niet heel erg belangrijk het onderzoek omdat ik al een oplossing heb, maar omdat een syndroom is dat erfelijkbelast is, kan het zijn dat als het onderzoek dit laat zien dat mijn dochter of mijn broertjes het ook hebben. Daar kun je maar beter op tijd bij zijn.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » wo 14 september 2022 14:12

dus toch wel een belangrijk onderzoek. Succes daarmee!

Harm Jan
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » za 17 september 2022 13:24

Hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad.

Mijn test was negatief, dus ik heb het syndroom niet, dat is goed nieuws.

Proeme
Moderator

Bericht door Proeme » za 17 september 2022 22:03

gefeliciteerd met het goede nieuws Harm Jan

Het was een mooie dag. Gelukkig weinig regen. En voor de regen die er wel was: gelukkig kon ik het lange-mouw-shirt van Edwin lenen. Mijn windstopper (die ook vaak dienst doet als regenjas) lag nog thuis...

warmfietsen op de Loorberg, daarna meteen ook weer stilzitten voor vlaai ("het is nu nog droog, als we nat zijn geregend wil je niet meer stilzitten"). Vervolgens 1x gezamenlijk het rondje Camerig en in de wedstrijd reed ik hem nog 2x + Camerig op. Aan het eind van de tweede ronde kwam Pleun me op een ronde zetten. Vlak onder de top. Grappig, want dat had ik onderweg ook uitgerekend. Dat klopte mooi :)

Op de top van de Camerig was ik nog niet helemaal op, maar ik twijfelde over nog een ronde. Ik wist eigenlijk wel dat ik op de Wolfhaag al spijt zou krijgen van een extra ronde. Dus omgedraaid en afgedaald naar Buitenlust, waar Arthur al een plekje had veroverd (maar hij had al wel een ronde meer gereden dan ik). Achteraf had ik misschien een klein ander lusje moeten verzinnen. Iets van 10km ipv 20km. Goed, met Arthur in Buitenlust zitten was ook gezellig. Toen de rest er ook was nog even lekker wat gegeten met z'n allen.

Maar na dat uur rust was ik minder moe dan de mannen die meer gereden hadden én minder rust hadden gehad. Dus toen zij om de Gulperberg heen stuurden, ben ik nog maar even naar boven geknald. Bloedsmaak in de bek boven. Heerlijk slot van een mooie dag!

Volgend jaar weer met 20 deelnemers?

Alwin
Moderator

Bericht door Alwin » ma 19 september 2022 07:48

De weersvoorspellingen waren niet al te best voor zaterdag. Door mijn heupproblemen en een sterfgeval in de directe familie had ik sinds Rad am Ring nauwelijks serieus gefietst. Eén keer de Grand Colombier op tijdens de vakantie maar dat was ook niet echt een succes. Ik had daardoor niet zo gek veel zin in de Camerig Classic maar als je organisator bent, kun je niet afzeggen. Ik haalde Edwin op en in de auto werd de stemming al beter. Positieve insteek van Edwin: deze dag is de beste van het weekend qua weer. Toen we de snelweg af reden en het heuvellandschap weer zagen, kwam de zin wel weer terug. Limburg blijft mooi. Terwijl iedereen zich klaarmaakte voor vertrek begon het te regenen maar toen we vertrokken was het weer droog. Op het gemakje reden we via de Loorberg richting de Camerig. Bij de koffie werd gevraagd of de openhaard verder opgestookt moest worden. Dat hebben we maar niet gedaan, anders kwamen we waarschijnlijk niet meer weg....

De eerste ronde hebben we gezamenlijk afgelegd en daarna was het koers. Nou ja, Arthur, Edwin en Pleun reden weg, Cor en ik hebben een beetje gelijk tempo en klommen gestaag verder terwijl Philip de achterhoede vormde. Na drie ronden was bij mij de koek wel op. We zouden nog één keer de Camerig beklimmen maar dat lukte mij maar net. Ik kon Cor niet meer volgen. We stonden nog niet lang boven te wachten toen Pleun aan kwam zetten als winnaar, niet veel later gevolgd door Edwin. Philip en Arthur bleken al in Buitenlust te zitten en wij voegden ons snel bij hun. Daar even wat gedronken en gegeten en toen op naar de auto's.

Conclusie: het was weer een geslaagde dag! Het weer viel reuze mee en bleek inderdaad de beste dag van het weekend. Mijn basisconditie bleek voldoende om 109 km in Limburg te fietsen en ook heel prettig. Ik heb geen last gehad van die knakkende heup. Pijnvrij was het nog niet helemaal maar het ging goed. Jammer dat er niet meer deelnemers waren......
Op naar de Velomediane!

Alwin
Moderator

Bericht door Alwin » ma 19 september 2022 07:49

Harm Jan schreef:
za 17 september 2022 13:24
Hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad.

Mijn test was negatief, dus ik heb het syndroom niet, dat is goed nieuws.
Dat is goed nieuws Harm Jan!
Op naar de Velomediane!

Plaats reactie