CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: CTWT trainingen vanuit Eindhoven (vanaf 9-01-2016)

Bericht door Joostje » ma 14 maart 2016 11:56

Dingo schreef: Eenmaal permanent vastgezet waren we met zn drieen de grote groep kwijt.
Ach, het is geheel volgens het protocol, alleen nu een extra mannetje kwijtgeraakt. 8)

Ik heb ook heerlijk getraind. In groep 2 aangesloten (niet geheel vrijblijvend), maar dat bleek de beste beslissing van de dag. Er werd goed gedraaid op een mooi tempo. Aan het eind nog even doorgetrokken en de pijp was wel leeg.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 14 maart 2016 12:38

Beelden van een deel van het tempo rondje van Groep 1.https://vimeo.com/158749469

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 21 maart 2016 14:12

Afgelopen zaterdag weer 20 man aan vertrek. Dit keer iets andere training. Rondje van 120km uitgezet, waarbij we langs een kanaal in Belgie over een afstand van ong 20km tempo hebben gereden. We hebben de groep hiervoor in 2 groepen opgedeeld. De weg langs het kanaal is een jaagpad, nagenoeg zonder bochten, alleen om een haventje heen, en 1 keer kanaal oversteken. Geen auto's maar wel opletten voor andere gebruikers van het jaagpad, zoals andere wielrenners en hardlopers. Op zich prima weg om met een groepje kop over kop te rijden. Al met al weer een mooie training.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 21 maart 2016 15:44

Rob T schreef:Afgelopen zaterdag weer 20 man aan vertrek. Dit keer iets andere training. Rondje van 120km uitgezet, waarbij we langs een kanaal in Belgie over een afstand van ong 20km tempo hebben gereden. We hebben de groep hiervoor in 2 groepen opgedeeld. De weg langs het kanaal is een jaagpad, nagenoeg zonder bochten, alleen om een haventje heen, en 1 keer kanaal oversteken. Geen auto's maar wel opletten voor andere gebruikers van het jaagpad, zoals andere wielrenners en hardlopers. Op zich prima weg om met een groepje kop over kop te rijden. Al met al weer een mooie training.
Het was inderdaad een mooie, maar zware training. Vooral na 3 weken niet fietsen. Dan is 20km tempo rijden a 37-38 gem. slopend. :kots: . De terugweg was de koek dan ook op. Gelukkig "thuis" gebracht en verwend bij Huize RobT. :)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 21 maart 2016 15:46

indobesar schreef:
Rob T schreef:Afgelopen zaterdag weer 20 man aan vertrek. Dit keer iets andere training. Rondje van 120km uitgezet, waarbij we langs een kanaal in Belgie over een afstand van ong 20km tempo hebben gereden. We hebben de groep hiervoor in 2 groepen opgedeeld. De weg langs het kanaal is een jaagpad, nagenoeg zonder bochten, alleen om een haventje heen, en 1 keer kanaal oversteken. Geen auto's maar wel opletten voor andere gebruikers van het jaagpad, zoals andere wielrenners en hardlopers. Op zich prima weg om met een groepje kop over kop te rijden. Al met al weer een mooie training.
Het was inderdaad een mooie, maar zware training. Vooral na 3 weken niet fietsen. Dan is 20km tempo rijden a 37-38 gem. slopend. :kots: . De terugweg was de koek dan ook op. Gelukkig "thuis" gebracht en verwend bij Huize RobT. :)
Ik dacht, ik zeg even niets over dat dode vogeltje dat op het muurtje zat bij ons thuis ;-)

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » ma 21 maart 2016 15:50

Haha dat was best treurig ja. Gelukkig heb jij een hart van goud! 8)

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 21 maart 2016 16:12

Je eerste koers is pas over 2,5 week joh. Tijd genoeg!

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » do 24 maart 2016 07:48

Aangezien de opkomst in Den Bosch minimaal is zaterdag (zou een solorit worden), haak ik maar eens aan in Eindhoven.
Op naar de Velomediane!

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 01 april 2016 08:04

Morgen, 2 april, vertrekken we niet vanaf onze vaste vertrekpunt, maar vanaf wielercafe de Velosoof. Wel gewoon om 9 uur. We rijden de toertocht van 100KM die daar begint.

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » vr 01 april 2016 08:24

Rob T schreef:Morgen, 2 april, vertrekken we niet vanaf onze vaste vertrekpunt, maar vanaf wielercafe de Velosoof. Wel gewoon om 9 uur. We rijden de toertocht van 100KM die daar begint.
:oke:

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » zo 03 april 2016 11:13

Gisteren was de CTWT rit vanuit Velosoof. Mooi uitgepeilde tocht door het Brabantse land. Zoals vaak met de Eindhoven groep worden toertochten op tempo gereden. Dat heb ik geweten... :oeps:
Ik had geen goede benen, nog verzuurd van eerdere ritjes, en moest er naar een uur af. Hieronder een plaatje van het afzien:
Afbeelding

De rest van de groep heeft flink doorgereden, zie de rit van RobT (https://www.strava.com/activities/533298788) of Rene (https://www.strava.com/activities/533786070) met snelle tijden op segmenten en KOM's. Tim is helemaal een klasbak door er extra KM's aan te plakken.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » zo 03 april 2016 19:08

indobesar schreef:Gisteren was de CTWT rit vanuit Velosoof. Mooi uitgepeilde tocht door het Brabantse land. Zoals vaak met de Eindhoven groep worden toertochten op tempo gereden. Dat heb ik geweten... :oeps:
Ik had geen goede benen, nog verzuurd van eerdere ritjes, en moest er naar een uur af.
Als jij wilt gaan koersen dit seizoen, is er nog veel werk aan de winkel zo te horen

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 03 april 2016 19:32

Bontempi schreef:
indobesar schreef:Gisteren was de CTWT rit vanuit Velosoof. Mooi uitgepeilde tocht door het Brabantse land. Zoals vaak met de Eindhoven groep worden toertochten op tempo gereden. Dat heb ik geweten... :oeps:
Ik had geen goede benen, nog verzuurd van eerdere ritjes, en moest er naar een uur af.
Als jij wilt gaan koersen dit seizoen, is er nog veel werk aan de winkel zo te horen
Als ik jou was, zou ik geen carriere als motivational speaker kiezen :lol:

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » zo 03 april 2016 19:40

Bontempi schreef:
Yup. Vanochtend met Coudewater ging gelukkig wel lekker. Nog niet wat het moet zijn, maar we zijn op de goede weg...

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » zo 03 april 2016 21:38

GoodRiddance schreef:
Bontempi schreef:
Als ik jou was, zou ik geen carriere als motivational speaker kiezen :lol:
Die intentie heb ik niet, zeker gezien de resultaten de laatste jaren van de koersende CTWT-ers, veel gepraat, weinig wol.

Ik stop mijn energie wel in een paar veldrijders, die staan nog eens in de uitslagen :), vind het wel mooi dat er nu wat goede initiatieven zijn die misschien tot resultaat leiden en hoop jullie ook nog eens te zien op een veldrit

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 04 april 2016 12:47

Vanaf dinsdag 5 april gaan we ook op de dinsdagavond trainen.

Vertrek om 18:00 uur vanaf Animali.

Rondje van ongeveer 80km waarbij er delen in flink tempo gereden worden en daarna weer rustig zodat iedereen weer kan aansluiten.

Morgen een rondje verkennen, via kluis, kanaal, Luyksgestel, Verzetje, Waalre, HT campus.

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » di 05 april 2016 07:39

Rob T schreef:Vanaf dinsdag 5 april gaan we ook op de dinsdagavond trainen.

Rondje van ongeveer 80km waarbij er delen in flink tempo gereden worden en daarna weer rustig zodat iedereen weer kan aansluiten.

Morgen een rondje verkennen, via kluis, kanaal, Luyksgestel, Verzetje, Waalre, HT campus.
Wordt de starttijd t.z.t. wat later als het wat langer licht is? 19.00 bijvoorbeeld?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 05 april 2016 08:13

WimL schreef:
Rob T schreef:Vanaf dinsdag 5 april gaan we ook op de dinsdagavond trainen.

Wordt de starttijd t.z.t. wat later als het wat langer licht is? 19.00 bijvoorbeeld?
Dat staat niet in de planning, de meesten eten na de training en dan is half 9 terug een mooie tijd.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 05 april 2016 21:17

De eerste dinsdagavond training viel letterlijk in het water, met een hoop hagel.

toch met 4 man vertrokken, maar na 5km sloeg het weer al om. Uiteindelijk met z'n tweetjes er nog een redelijke training van gemaakt. Route wel ingekort, ipv de geplande 80 vonden we 55 toch wel genoeg.

Volgende week 2e kans.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 05 april 2016 23:31

Rob T schreef:De eerste dinsdagavond training viel letterlijk in het water, met een hoop hagel.

toch met 4 man vertrokken, maar na 5km sloeg het weer al om. Uiteindelijk met z'n tweetjes er nog een redelijke training van gemaakt. Route wel ingekort, ipv de geplande 80 vonden we 55 toch wel genoeg.

Volgende week 2e kans.
Ik zag die bui al hangen en die kwam hier ook over , met bliksem en hagel / zware regenval.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 06 april 2016 08:06

Mss reden we ook wel door de bliksem maar door de kletterende regen en hagel heb ik daar niets van gemerkt.

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » vr 08 april 2016 21:23

Bontempi schreef: Die intentie heb ik niet, zeker gezien de resultaten de laatste jaren van de koersende CTWT-ers, veel gepraat, weinig wol.

Ik stop mijn energie wel in een paar veldrijders, die staan nog eens in de uitslagen :), vind het wel mooi dat er nu wat goede initiatieven zijn die misschien tot resultaat leiden en hoop jullie ook nog eens te zien op een veldrit
Ach, fiets pas twee jaar dus moet nog veel leren. De andere koersende CTWT'ers doe je hiermee wel te kort...

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 15 april 2016 15:41

Zaterdag 23 april (bij slechte weer voorspelling zaterdag 30 april) Is het plan om een rondje in de Eifel te maken.
Allen. Voorstel voor zaterdag 23 april. Trainen in de Eifel. Rondje van ong 160km.
Om 09:00 uur op de fiets stappen in Roetgen. Is ong 1:30 rijden vanaf Eindhoven.
Vertrek uit Eindhoven om 07:00 uur.
De route staat op strava. Zet hem in je Garmin. https://www.strava.com/routes/4668551
Na 110km koffiestop in Einruhr Café zur Post. Waar ze heerlijk gebak hebben.
Het is geen wedstrijd. Maar er wordt wel verwacht dat je goed doorrijdt. Dus heb je een hersteltraining gepland, of een D1 training, ga dan niet mee.
Iedereen die regelmatig mee traint moet dit goed kunnen rijden.
Bij regen voorspelling schuiven we de rit een week door naar 30 april.
Wie heeft er zin?

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 15 april 2016 15:52

Rob T schreef:Zaterdag 23 april (bij slechte weer voorspelling zaterdag 30 april) Is het plan om een rondje in de Eifel te maken.
Allen. Voorstel voor zaterdag 23 april. Trainen in de Eifel. Rondje van ong 160km.
Om 09:00 uur op de fiets stappen in Roetgen. Is ong 1:30 rijden vanaf Eindhoven.
Vertrek uit Eindhoven om 07:00 uur.
De route staat op strava. Zet hem in je Garmin. https://www.strava.com/routes/4668551
Na 110km koffiestop in Einruhr Café zur Post. Waar ze heerlijk gebak hebben.
Het is geen wedstrijd. Maar er wordt wel verwacht dat je goed doorrijdt. Dus heb je een hersteltraining gepland, of een D1 training, ga dan niet mee.
Iedereen die regelmatig mee traint moet dit goed kunnen rijden.
Bij regen voorspelling schuiven we de rit een week door naar 30 april.
Wie heeft er zin?
Heerlijk gebak wat 10km verder op de Widdau hinderlijk in de weg gaat zitten!

probeer deze ook in te plannen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 18 april 2016 09:38

Thierry le Brun schreef:
Heerlijk gebak wat 10km verder op de Widdau hinderlijk in de weg gaat zitten!

probeer deze ook in te plannen.
Leuk. Ik hou je op de hoogte van de plannen.

Plaats reactie