13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: 13 mei 2018: CTWT Clubkampioenschap

Bericht door Thierry le Brun » za 12 mei 2018 18:46

NielsH schreef:
za 12 mei 2018 18:24
heb echter veel getraind afgelopen weken (ik denk wel 12 dagen van de 14) en ben erg moe.
Ik schat de kans dat de winnaar van morgen vandaag 230km door de ardennen heen heeft lopen scheuren redelijk hoog in.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » za 12 mei 2018 20:19

NielsH schreef:
za 12 mei 2018 18:27
Pizzi schreef:
za 12 mei 2018 17:06
Alexander schreef:
za 12 mei 2018 09:25
Overigens geeft Google Maps nog onterecht een blokkade aan op de Heemraadsweide. Die was er woensdag niet meer toen ik even met de kids het parcours ging verkennen. Kun jij dit bevestigen NielsH?
Heemraadsweide tussen Batauweg en Middenweide is vrij lang dicht geweest. Als 'ie nu open is: geen probleem. Als 'ie tóch nog dicht is: minuutje omrijden via Batauweg en vervolgens de Middenweide.
Ik woon er om de hoek, dus net gecheckt. Is open!
Net even mijn vrouw laten zien hoe ze met de auto moet rijden en de weg is inderdaad open. Het bord dat naast de weg staat kun je dus negeren.

Ik twijfel nog steeds of ik met mijn nieuwe fiets kom. Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant heb ik er net 42km mee gereden en nog niet helemaal gewend aan een iets andere zit en gedrag van de fiets. Daarnaast moet je denk ik niet koersen op zo'n parcours met je dure nieuwe fiets, zeker als je niet gewend bent wedstrijden te rijden.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » za 12 mei 2018 20:33

Alexander schreef:
za 12 mei 2018 20:19
NielsH schreef:
za 12 mei 2018 18:27
Pizzi schreef:
za 12 mei 2018 17:06

Heemraadsweide tussen Batauweg en Middenweide is vrij lang dicht geweest. Als 'ie nu open is: geen probleem. Als 'ie tóch nog dicht is: minuutje omrijden via Batauweg en vervolgens de Middenweide.
Ik woon er om de hoek, dus net gecheckt. Is open!
Net even mijn vrouw laten zien hoe ze met de auto moet rijden en de weg is inderdaad open. Het bord dat naast de weg staat kun je dus negeren.

Ik twijfel nog steeds of ik met mijn nieuwe fiets kom. Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant heb ik er net 42km mee gereden en nog niet helemaal gewend aan een iets andere zit en gedrag van de fiets. Daarnaast moet je denk ik niet koersen op zo'n parcours met je dure nieuwe fiets, zeker als je niet gewend bent wedstrijden te rijden.
Nooit nieuw materiaal uittesten in een koers

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » za 12 mei 2018 22:04

Thierry le Brun schreef:
za 12 mei 2018 18:46
NielsH schreef:
za 12 mei 2018 18:24
heb echter veel getraind afgelopen weken (ik denk wel 12 dagen van de 14) en ben erg moe.
Ik schat de kans dat de winnaar van morgen vandaag 230km door de ardennen heen heeft lopen scheuren redelijk hoog in.
Nee joh, veel te moe! ;-)
Maar BBQ-en moet wel lukken, dat heb ik vandeweek ook nog flink geoefend. :oke:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 13 mei 2018 07:30

Veel plezier mannen en laat het smaken .

Afgelopen vrijdag nog gemerkt dat vele klimmetjes veel te veel van mij vergen. Alles in een rustig tempo bergop gereden.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » zo 13 mei 2018 10:51

veel plezier vandaag. En succes aan de kids!

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » zo 13 mei 2018 11:38

Het lukt mij niet om de proloog te rijden. Ik moest vanmorgen onverwachts met mijn vader naar het ziekenhuis ivm hartklachten. Inmiddels is mijn vader weer thuis, maar ik moet e.e.a. hier begeleiden. Ik probeer wel om 15:30 te starten. Ik meld het even hier omdat ik even niet weet hoe de organisatie te bereiken.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » zo 13 mei 2018 11:40

Ik kan eerder komen dus hopelijk is er nog ruimte om een rondje voor de proloog te rijden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Op naar de Velomediane!

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » zo 13 mei 2018 19:54

Mijn tijdrit was niet alles. Eigenlijk te weinig ingereden en indelen van de rit blijft lastig. Uiteindelijk bleek ik de tweede tijd gereden te hebben.

We vertrokken bij de B's zoals afgesproken rustig aan de wegwedstrijd. Misschien wel iets te rustig. Na 3 rondjes kwamen de A's al voorbij op de klim. Michel zat een beetje verstopt en reed ongemerkt bij ons weg. Chris en ik gingen in de achtervolging maar kregen het gat niet meer dicht. In de laatste ronde lette ik niet op en was Chris gevlogen. Daarmee werd ik derde en ook derde overall.

De echte winnaars waren de kinderen die ondanks de regen toch allemaal hun rondjes reden en blij waren met hun prijs. Ik denk dat ze het niet zo erg vonden dat de medailles vergeten waren.

De bbq was natuurlijk ook weer top verzorgd. Ouderen bedankt voor de organisatie en de gezellige middag. Volgend jaar weer!

Op naar de Velomediane!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 13 mei 2018 20:09

Die proloog is echt stom. Vooral omdat ik er structureel niks van bak. Nu wist ik meteen dat Bas en Rolf sowieso sneller waren en dat plek 3 overall eigenlijk het hoogst haalbare was. Geen idee van mijn tijd maar het draaide voor geen meter dus ik verwacht er weinig van.

De koers dan. Ik was al geen voorstander van het rijden over die steentje in de regen maar tijden de wedstrijd werd dat vanaf ronde 1 mijn nachtmerrie. Glibberen en glijden, dan ga ik dus vierkant door de bocht. In ronde weet-ik-niet-maar-niet-veel gingen mijn targets Bas en Rolf aan en sloot ik vrij gemakkelijk aan. Bovenop, glibberen en glijden naar het gras, door het gras en zo bijna tot stilstand komend weer terug de weg op. Houdoe en bedankt, de twee vogels waren gevlogen.

Het groepje van vijf draaide op zich wel maar het ging niet echt hard. Overduidelijk dus dat het om plek 3 zou gaan. Even de concurrentie bekeken en geconcludeerd dat Pleun de grote tegenstander was. Het uur volgemaakt met wat beurten maar geen enkel moment echt nog enorm mijn best gedaan zodat ik fris de finale in kon gaan. In de laatste ronde kon ik wel enigszins uittekenen waar Pleun zou gaan en aldus geschiede. Er zat nog wel iemand tussen en toen die een gat liet, moest ik eromheen. Een gat van een meter of 10 zo snel mogelijk vóór het stuk wind tegen gedicht. Niemand in het wiel dus lekker de sprint afgewacht en de vriendelijke Brabander voorbij gereden. Die was al moe van een halve ronde beuken dus die tegenstand was alleszins te doen.

Derde plek dus, ook algemeen. Zonde van die glijpartij bovenop want ik wilde stiekem toch wel graag de wegwedstrijd winnen. Nu was het vijftig minuten lang rustig afwachten tot de sprint voor plek 3.

Maar: de kids race was top! Twee medailles binnengeharkt die helaas niet konden worden uitgereikt. Hier was het de talk of the autorit terug want de meiden raakten er niet over uitgepraat dat ze 'de koers' hadden gewonnen maar dat er geen medailles waren. Ik vrees dat ze nu iedere dag naar de brievenbus rennen om te kijken of ze er al zijn.

We hebben trouwens 100 + foto's verzameld (waarvan dan vaak 70 niet scherp, maar toch). Ik zal eens kijken waar ik die handig kan droppen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 13 mei 2018 20:28

Alwin schreef:
zo 13 mei 2018 19:54
Mijn tijdrit was niet alles. Eigenlijk te weinig ingereden en indelen van de rit blijft lastig. Uiteindelijk bleek ik de tweede tijd gereden te hebben.

We vertrokken bij de B's zoals afgesproken rustig aan de wegwedstrijd. Misschien wel iets te rustig. Na 3 rondjes kwamen de A's al voorbij op de klim. Michel zat een beetje verstopt en reed ongemerkt bij ons weg. Chris en ik gingen in de achtervolging maar kregen het gat niet meer dicht. In de laatste ronde lette ik niet op en was Chris gevlogen. Daarmee werd ik derde en ook derde overall.

De echte winnaars waren de kinderen die ondanks de regen toch allemaal hun rondjes reden en blij waren met hun prijs. Ik denk dat ze het niet zo erg vonden dat de medailles vergeten waren.

De bbq was natuurlijk ook weer top verzorgd. Ouderen bedankt voor de organisatie en de gezellige middag. Volgend jaar weer!

Je mag toch niet meeliften met de A's :oeps:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Alwin
Moderator
Contacteer:

Bericht door Alwin » zo 13 mei 2018 20:41

who cares schreef:
Je mag toch niet meeliften met de A's :oeps:
Dat deed hij ook niet. Het reed een beetje door elkaar in de klim en boven had hij opeens een gat. Hij twijfelde volgens mij nog even en reed toen door. Geheel terecht.

Op naar de Velomediane!

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » zo 13 mei 2018 21:53

Beetje jammer dat de vogel zo snel gevlogen was.
Nog in de chasse patat er achteraan maar het gat was al te groot, nooit meer teruggezien.

Daarna een beetje wat GR zei.
Ik wou de sprint in ieder geval niet afwachten met GR en WWWeber in de groep, dus toen maar op het heuveltje.
Probleem was dat dat nogal groot achterop stond zodat GR mee kon springen, en zoals een echte coureur uiteraard niet overnemen.

Ben overigens nog wel benieuwd naar de precieze tijden van de proloog.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » zo 13 mei 2018 22:59

Het was een geslaagde dag ondanks het natte weer en de kids vonden het fantastisch en achteraf vond mijn vrouw het ook wel leuk mee te gaan.

En uiteraard zoals van tevoren besproken: een man een man, een woord een woord. Ik heb me bij de B's "opgeofferd" om als 4de en laatste te eindigen en dus net buiten het podium. Zo ging het natuurlijk niet helemaal... Eerlijk gezegd had ik het best koud en het eerste stuk reed ik achterin nadat ik de start gemist had en ik had niet zo zin in die spetters in mijn gezicht.

Dus ik besloot om wat vaker op kop te rijden om zo wat warm te worden en zo dacht ik "de koers wat hard" te maken. Maar de rest. bleek achteraf, hield het fluitend bij en toen de A's voorbij gingen en spokes geniepig weg reed op het klimmetje en ChrisN en Alwin besloten om er achteraan te gaan had ik niet de macht om weer aan te zetten en zodoende had ik het voor mezelf onnodig "hard" gemaakt. Maar ik was inmiddels wel warm geworden.

En toen werd het een race tussen mij en vriendin van Basje, waar we regelmatig aan het stuivertje wisselen waren. Ik was sneller op het klimmetje en zij was sneller in de afdaling en het rechte stuk naar de finish. En zo wist ik, om de eer voor mezelf te redden, dat het in de laatste ronde een kwestie was van vol doortrekken op de klim en daarna hopen dat het gat groot genoeg is. Maar het gaatje werd al geslagen in de voorlaatste ronde en ondanks mijn ruime voorsprong bleef er op het rechte stuk naar de finish maar weinig van over.

Uiteindelijk een goede training geweest en uiteraard afsluiten met wat cijfertjes. Ik had een NP van 210 watt wat neerkomt op 3,44watt/kg en een gemiddelde wattage over een uur van 205 watt, en zelfs nog een aardig wattage over 3 minuten van 289 watt. Geen slechte cijfers op een dergelijk bochtig parcours en natte weersomstandigheden.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 14 mei 2018 07:27

Hierbij de uitslagen van de onderdelen

A's

Proloog

1 Basje 2;57;73
2 r.snaterse 3;02;51
3 Lethalp 3;06;39
4 GoodRiddance 3;10;94
5 el_loco 3;12;71
6 concorde 3;13;04
7 WWWebber 3;15;65

Wegwedstrijd

1 Basje
2 r.snaterse
3 GoodRiddance
4 Lethalp
5 Julle
6 WWWebber
7 el_loco
8 Nielsh
9 Dennis
dnf Concorde

B's

Proloog

1 Spokes 3;19;73
2 Alwin 3;35;55
3 ChrisN 3;35;88
4 Annemarie 3;44;63
5 Alexander 3;44;86
6 Michael 4;29;65

Wegwedstrijd

1 Spokes
2 ChrisN
3 Alwin
4 Alexander
5 Annemarie

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » ma 14 mei 2018 07:34

Alexander schreef:
zo 13 mei 2018 22:59
Het was een geslaagde dag ondanks het natte weer en de kids vonden het fantastisch en achteraf vond mijn vrouw het ook wel leuk mee te gaan.

En uiteraard zoals van tevoren besproken: een man een man, een woord een woord. Ik heb me bij de B's "opgeofferd" om als 4de en laatste te eindigen en dus net buiten het podium. Zo ging het natuurlijk niet helemaal... Eerlijk gezegd had ik het best koud en het eerste stuk reed ik achterin nadat ik de start gemist had en ik had niet zo zin in die spetters in mijn gezicht.

Dus ik besloot om wat vaker op kop te rijden om zo wat warm te worden en zo dacht ik "de koers wat hard" te maken. Maar de rest. bleek achteraf, hield het fluitend bij en toen de A's voorbij gingen en spokes geniepig weg reed op het klimmetje en ChrisN en Alwin besloten om er achteraan te gaan had ik niet de macht om weer aan te zetten en zodoende had ik het voor mezelf onnodig "hard" gemaakt. Maar ik was inmiddels wel warm geworden.

En toen werd het een race tussen mij en vriendin van Basje, waar we regelmatig aan het stuivertje wisselen waren. Ik was sneller op het klimmetje en zij was sneller in de afdaling en het rechte stuk naar de finish. En zo wist ik, om de eer voor mezelf te redden, dat het in de laatste ronde een kwestie was van vol doortrekken op de klim en daarna hopen dat het gat groot genoeg is. Maar het gaatje werd al geslagen in de voorlaatste ronde en ondanks mijn ruime voorsprong bleef er op het rechte stuk naar de finish maar weinig van over.

Uiteindelijk een goede training geweest en uiteraard afsluiten met wat cijfertjes. Ik had een NP van 210 watt wat neerkomt op 3,44watt/kg en een gemiddelde wattage over een uur van 205 watt, en zelfs nog een aardig wattage over 3 minuten van 289 watt. Geen slechte cijfers op een dergelijk bochtig parcours en natte weersomstandigheden.
Mooi verslag man. En idd bijna podium! Lees er uit dat er maar 1 lek had hoeven te rijden.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » ma 14 mei 2018 07:49

Totaal uitslag:

Dames

1. Annemarie

A's

Totaal uitslag - punten
1 Basje - 3
2 r.snaterse - 6
3 GoodRiddance - 10
4 Lethalp - 11
5 el_loco - 19
5 WWWebber - 19
Concorde
Dennis
NielsH
Julle

B's

1 Spokes - 3
2 ChrisN - 7
3 Alwin - 8
4 Alexander - 13

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 14 mei 2018 08:26

WWWebber schreef:
ma 14 mei 2018 07:49
Totaal uitslag:

...
5 el_loco - 19

...
BAM! Toch mooi ff een top 10 notering binnengesleept! :lol: 8) :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » ma 14 mei 2018 09:35

Mijn voorbereiding om het clubkampioenschap begon al in 2017. Een lobby binnen het bestuur voor een nieuwe datum voor het ck. Waarbij ik zeker zou weten dat alle familiegezinde renners (dus de B elite) zichzelf al zouden uitschakelen. Het perfecte plan werd door het bestuur gedragen en toen ook de NB dit nog eens extra onderschreef door 12 mei als enige optie bij ons neer te leggen was mijn plan compleet. Een CK op Moederdag, alle serieuze concurrentie bij de B's was voorbaat uitgeschakeld, succes verzekerd.
Het trainingsweekend als voorbereiding was een goede basis, nu doortrekken naar 12 mei. Hier en daar nog een evenementje er tussendoor om de voorbereiding te optimaliseren. Trainingswedstrijdje met Dennis, een halve marathon, triathlonnetje en zaterdag voor het ck mijzelf nog een flinke zwem, fiets en loop training opgelegd van zo'n 5,5 uur.
Er kon niets misgaan. Tot ik ineens zag dat ChrisN zich had aangemeld (en dat op zijn eigen verjaardag), mijn eeuwige concurrent in het B peloton. Ik ben nog niet vaak voor hem geëindigd.

De proloog, deze voelde wat onprettig, ik had niet het gevoel dat ik heel erg snel was gegaan, maar uiteindelijk bleek ik ruimschoots de snelste te zijn en niet onbelangrijk ook niet sneller dan de langzaamste in het A peloton, dus mijn plekje in de B groep was gelegitimeerd.
Dan de wegwedstrijd, met 4 man en 1 dame aan de start op een inmiddels kletsnat parcours was duidelijk dat het niet ging om wie het slimste reed, maar wie de sterkste was. Nauwelijks plek om te schuilen de wind als vanouds tegen op het achterste gedeelte en mee richting de finish.
Gezien mijn meer dan beroerde sprint capaciteiten had ik al besloten dat ik echt niet 50 minuten gezellig keuvelend met Chris en alle anderen die er bij konden blijven in mijn wiel ging rijden om in de laatste drie rondjes te proberen weg te stoempen op de berg of tegen de wind in.
De B's hadden afgesproken om niet te snel te starten. Na een rondje op kop en een testje op de klim, het was tenslotte ook bij ons gewoon een wedstrijd, nestelde ik mij achter Alexander die dankbaar 1,5 ronde op kop ging rijden. Al in de derde ronde kwamen de eerste A rijders die een minuut eerder dan de B's zijn gestart achterop om ons voor het eerst op een ronde te zetten. Dit voelde bijna beschamend en ik wilde niet nog eens 3 of 4 keer die mannen voorbij zien vliegen terwijl ik mijn benen aan het stilhouden was. Toen ruim voor de tunnel het peloton van het in 3-en gebroken A-veld in volle achtervolging op de koplopers ons inhaalde vond ik het wel mooi geweest. Ik wilde koers. Op de klim zette ik wat aan en met de A-rijders een meter of 40 voor mij en op kop van het wat zoekende B peloton was er binnen een mum van tijd een gat. Nog even achterom gekeken en inderdaad getwijfeld of ik ging wachten, maar met voor de tweede keer de bevestiging dat ik in deze groep toch steeds de boel op gang zou moeten trekken besloten om alleen door te gaan rijden. In de volgende ronde zag ik dat er een reactie van Chris was. Hij probeerde bij te komen en Alwin reed daar niet ver achter. Hmmm, twijfel, ga ik dit alleen redden of niet. Ik reed door en op start finish zag ik dat Chris en Alwin iets dichterbij kwamen. Na de volgende klim leek de poging van de heren echter mislukt, ik zag dat het gat groter was en ik had niet de indruk dat ze dit nog gingen dichtrijden zonder dat het ze veel krachten zou kosten. Sterker nog in de ronde daarna betrof het gat al bijna de hele klim. Wel zaten inmiddels de laatste achterblijvers uit het A-peloton tussen mij en de achtervolgers in, zou dat nog uitmaken? Nadat Niels voorbij reed was de tweede A rijders achter mij een ronde later verdwenen. Concorde had er de brui aangegeven vertelde hij later. Het duurde een paar ronden voordat ook Dennis mij inhaalde en dan merk je toch echt wel dat het verschil tussen de A en B renners best groot is. Ik kon als sterke B renner de achterhoede van de A's echt niet bijhouden, maar liep wel makkelijk verder en verder uit op Chris en Alwin. Inmiddels kon ik goed zien dat het gat tussen mij en mijn achtervolgers steeds groter werd. Toen de koplopers van de A groep mij voor de tweede keer voorbijreden was ik blij om te constateren dat ik niet veel meer dan 2 ronden zou gaan toegeven. Het gat tussen de koplopers met het overgebleven A peloton was flink gegroeid en toen ook zij mij voorbij reden net voor de klim wilde ik proberen om hier aan te haken. Maar die klim is waar het grootste verschil tussen de A en B renners zit. De benen liepen snel vol en ik kon ze echt met geen mogelijkheid omhoog volgen. Op de recht stukken daarna liepen ze niet heel erg ver uit. Maar waar ik tot nu toe alles alleen gedaan had wilde ik het ook op die manier afmaken. Inmiddels waren Chris en Alwin voor mij opgedoken en het idee dat ik ze op een rondje kon rijden gaf natuurlijk net dat beetje extra kracht om ze in de ronde daarna voorbij te rijden, er op en er over! Dit was ook het moment dat de bordjes 3, 2 en 1 ronde voor mij in beeld kwamen. Rustig uitbollend op het laatste recht stuk en met 2 handen in de lucht was mijn missie voor het B kampioenschap geslaagd. Ondanks dat ik het verschil tussen de A en B renners groot vindt, is met een vergelijkbare voorbereiding volgend jaar voor mij de B groep eigenlijk geen optie meer. Hopelijk lukt het mij om de A renners dan bij te houden. Al denk ik wel dat het deelnemersveld hier ook een bepalende factor in is. Een groter B peloton maakt het moeilijker om weg te rijden en de concurrentie zal ook groter zijn.

Na een snelle douche ben ik snel achter de bbq gaan staan om de aanwezige kinderen te belonen voor hun prestaties en geduld.
Familie Weber, dank voor de coördinatie rond de wedstrijd, wat mij betreft verliep dit perfect. BBQ was als vanouds goed en ook de NB had haar zaakjes prima voor elkaar. Martin voor de mooie woorden tijdens het overhandigen van de bloemen. Moeders die hun Moederdag hebben "opgeofferd" voor de fietsende mannen, jullie zijn de echte helden van de dag!!

el_loco
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 14 mei 2018 10:44

Het was weer een leuke dag! Vooraf gerekend op een kletsnatte koers, maar toe ik aankwam leek het allemaal best wel mee te vallen. Inrijden ging droog best lekker en de proloog was pijnlijk maar volgens mij best ok. (tijd weet ik overigens niet, maar veel harder kon ik niet) Inmiddels was wel duidelijk dat er voor mij niet zoveel meer inzat dan proberen te volgen, want Bas, Rolf en Harm (en een aantal anderen :lol: ) rijden toch echt wel een stuk harder dan ik en ik merkte dat het klimmetje me best wel pijn deed.

Dan de koers: inmiddels was alles kletsnat geregend en na twee rondjes infietsen was ik ook doorweekt, hadden we dat maar alvast gehad. Na de start kon ik de eerste paar versnellingen nog wel volgen, maar toen er echt gas werd gegeven door Rolf en Bas moest ik passen. Groepje gevormd waar nog wat mensen in terugwaaiden en/of aan kwamen sluiten. Na een ronde of 2 had ik mijn hartslag wel weer onder controle maar de regen sloop wel in de benen, zat weinig jus meer in. Dus besloten om mooi mee te draaien, maar zeker niks teveel te doen.
Al die spray van je voorganger recht op je knar, weinig zicht, natte bochten. Ik vond het best intensief. Ook een aantal keer met het achterwiel weggegleden op de klinkers. (misschien een idee voor de volgende keer bij natte omstandigheden om de omweg te nemen) Was blij dat het A+3 sein werd gegeven. Bij de een-na-laatste start-finish passage stom genoeg op kop gekomen, waarna niemand meer overnam. De demarrage van Pleun en het antwoord van Harm kon ik absoluut niet volgen. Dus uitgebold over de finish en direct onder de douche.
Al met al een flinke inspanning geleverd met die regen, had behoorlijk zere benen. Maar gezien het feit dat ik al een jaar geen koers meer had gereden viel het resultaat en het feit dat ik het tempo van het `peloton` kon volgen absoluut niet tegen. Moest helaas weg vóór de BBQ, maar dat zal vast gesmaakt hebben.

Veel dank aan de organisatoren en mede deelnemers, het was leuk! :oke:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » ma 14 mei 2018 10:47

spokes schreef:
ma 14 mei 2018 09:35
.. door 12 mei ... nu doortrekken naar 12 mei.
Je bent er nog helemaal ondersteboven van?
spokes schreef:
Na een rondje op kop en een testje op de klim, het was tenslotte ook bij ons gewoon een wedstrijd, nestelde ik mij achter Alexander die dankbaar 1,5 ronde op kop ging rijden.
Graag gedaan!

ps. Ik was zo bezig met "op kop" rijden dat ik even niet in de gaten had wat "rechts, rechts" betekende. Toen is ook het gaatje ontstaan waar je vervolgens indook. En daarna had ik niet meer de power om aan te haken.
spokes schreef:
Familie Weber, dank voor de coördinatie rond de wedstrijd, wat mij betreft verliep dit perfect. BBQ was als vanouds goed en ook de NB had haar zaakjes prima voor elkaar. Martin voor de mooie woorden tijdens het overhandigen van de bloemen. Moeders die hun Moederdag hebben "opgeofferd" voor de fietsende mannen, jullie zijn de echte helden van de dag!!
+1

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » ma 14 mei 2018 11:13

Hierbij mijn relaas.

De dag ervoor hadden onze kinderen een thuiswedstrijd bij Kampen, de vrijdag al druk met opbouwen, zaterdag voor dag en dauw op om de boel verder klaar te zetten, om vervolgens de hele dag lekker in de zon te bakken en het verkeer te regelen. Daarna nog weer afbreken en om half 9 weer thuis bleek al snel toch niet een hele ideale voorbereiding. Voelde me s'morgens wel wat brak en hier en daar een spierpijntje. Tijdens het warm rijden voelde het toch niet heel slecht, dus maar kijken wat t wordt. De proloog liep toch niet helemaal lekker, had niet de punch in de benen die ik normaal(voor mijn doen dan) wel heb. Tijd was toch sneller dan vorig jaar, maar de omstandigheden waren ook wel wat gunstiger.

De kidsrace was weer als vanouds geweldig, mooi om te zien hoe dat jonge grut hun eigen wedstrijd rijdt en met de grootste verhalen weer aan komen. Vera had een hele strijd gestreden met iemand onderweg die steeds voor haar ging rijden, daar was ze op een gegeven moment klaar mee en toen is ze heel hard weggereden en niet meer ingehaald aldus Vera.... :lol: :lol: Ook een speciale vermelding voor Meine, die in de rode lantaarn positie toch zeker niet geduwd wilde worden, maar zelf wilde fietsen. That's the spirit, topper in wording! ;-) :D

Dan de wedstrijd. Het was inmiddels gaan regenen. Direct vanuit de start werd er gereden en probeerde 2 man weg te sluipen, even laten rijden, maar die werden toch al vrij snel weer ingerekend. Daarna gingen de sterke mannen zich ermee bemoeien. Basje en Rolf trokken op een gegeven moment op de klim door en hadden een gat te pakken. Lethalp in de achtervolging en ik zat daar nog weer achter met achter me een groepje van 3. Ik had al snel door dat het een heilloze missie was om in mn 1tje te proberen dat gat dicht te rijden. Zo top voelde ik me niet. Wachten op de 3 achter me en samen het gat naar Lethalp weer dicht gereden. Tot mijn verbazing miste ik Concorde in de groep en ik zat al naar achteren te kijken waar hij bleef, maar hij kwam niet. Het gat met de eerste 2 bleef de eerste paar ronden nog redelijk constant, maar op een gegeven moment liepen ze toch uit en waren ze uit het zicht. Het was wel duidelijk dat we nog voor plek 3 streden. Inmiddels was het afzien begonnen. Ik zat bij GR in het wiel, wie op de klinkers iedere keer bijna in de berm belandde om vervolgens met een sprint weer terug te rijden naar de groep. Ik miste mn punch dus iedere keer op karakter en eigen tempo weer terug rijden naar de groep, dat ging nog het beste. Maar het beste raakte er toch wel vanaf, een paar keer laten lopen om nog wat krachten te sparen, ik zag al wel dat Lethalp en GR het sterksten waren bij ons in de groep, ik miste de macht om mee te gaan in de laatste ronde bij de demarrage op de berg. Nog wel geprobeerd, maar niet gelukt. Verder laten lopen en uitgereden naar de finish en als 6e over de streep.

Al met al toch weer top, weer leuke nieuwe leden ontmoet. BBQ was weer prima en ook de organisate van de NEB was top. Heb me weer goed vermaakt. :D

WWWebber
Aluminium Racefiets

Bericht door WWWebber » ma 14 mei 2018 11:18

Tip voor volgend jaar: zet je banden niet te hard voor de klinkers. Ik had ze op 7,5 bar en had geen enkel probleem op de klinkers.

Wel eens vaker op de berg bovenlangs over de klinkers gereden met meer dan 8 bar, maar dan stuiter ik daar ook de bocht uit......

el_loco
Contacteer:

Bericht door el_loco » ma 14 mei 2018 13:53

WWWebber schreef:
ma 14 mei 2018 11:18
Tip voor volgend jaar: zet je banden niet te hard voor de klinkers. Ik had ze op 7,5 bar en had geen enkel probleem op de klinkers.

Wel eens vaker op de berg bovenlangs over de klinkers gereden met meer dan 8 bar, maar dan stuiter ik daar ook de bocht uit......
:oke: :oke: Thanx

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 14 mei 2018 15:19

Zijn er nog foto's van de kidsrace, want op dat moment was ik er nog niet?

Plaats reactie