12 en 13 april 2019: Met CTWT naar Parijs - Roubaix

Alle informatie over Cycling Team WielerToerist
MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Re: 12 en 13 april 2019: Met CTWT naar Parijs - Roubaix

Bericht door MEG » di 16 april 2019 16:28

Alwin schreef:
di 16 april 2019 14:00
Dat gevoel op de wielerbaan kan ik me heel goed voorstellen. Alleen moet je daarvoor die stroken over. Ieder jaar denk ik 'dat moet ik ook een keer doen'. Dan rij ik later weer over een strook in de buurt (kinderspel vergeleken met P-R) en dan ben ik toch weer genezen. Misschien moet ik gewoon ooit een poging wagen......
Vraag het Pleun, die heeft dit jaar voor het eerst meegedaan. Hij reed wel met 32mm banden. ;-)

Lethalp
Moderator
Fiets: Wilier Zero SLR

Bericht door Lethalp » di 16 april 2019 17:20

MEG schreef:
di 16 april 2019 16:28
Alwin schreef:
Dat gevoel op de wielerbaan kan ik me heel goed voorstellen. Alleen moet je daarvoor die stroken over. Ieder jaar denk ik 'dat moet ik ook een keer doen'. Dan rij ik later weer over een strook in de buurt (kinderspel vergeleken met P-R) en dan ben ik toch weer genezen. Misschien moet ik gewoon ooit een poging wagen......
Vraag het Pleun, die heeft dit jaar voor het eerst meegedaan. Hij reed wel met 32mm banden. ;-)
U vraagt..

https://www.strava.com/activities/2286359600

Wat een fantastische ervaring! In de weken vooraf nog wel enige 'lichte paniek' in verband met de vorm tijdens het trainingsweekend welke toch wat achter was gebleven ten opzichte van normaal in maart (als gevolg van Carnaval en Ziek).

Vrijdags geparkeerd in Roubaix en in het goede gezelschap van Koos en Martin als echte toerders met bagage op de rug/fiets door het Franse land naar Caudry met onderweg nog wat kiekjes te maken en even te ouwehoeren met een Belg welke met de camper al klaar stond voor zondag.
Dat fietsen met bagage dat was al een ervaring op zich.. maar goed bevallen!
Maulin de Vertain.jpg
In een pittoresk hotel (lees op een soort van half industrieterrein) in Caudry de nacht doorgebracht en 's morgens met de fiets naar de start.
Nummer ophalen, bagage afgeven en snel vertrekken! Het was tenslotte -1 dus stilstaan geen optie.

Gezamenlijk met Roy, Koos en Martin gestart maar na een paar stroken besloten door te rijden. Met de koude tegenwind was het lastig groepjes, welke een beetje snelheid houden, zoeken om te schuilen. Na iedere strook groepje uiteen en begon het feest weer opnieuw.

Buiten een kleine schuiver op Carrefour de l'Arbre zonder noemenswaardige problemen gefinished in iets meer dan 6uur fietstijd.
Vooral zéér content over de materiaalman, mezelf dus. Gekozen om op de crosser met hydraulische schijven én 33mm wegbandjes te rijden op lage druk waardoor de kasseien net wat minder zeer deden dan bij de gemiddelde toerist. Menig pompje, bidon, gereedschap en alle mogelijke andere spullen op de kasseien zien liggen welke van de fietsen waren afgestuiterd.

Vooraf zei ik nog ééns en nooit meer, maar ik twijfel alvast voor volgend jaar!
P-R25.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Watergeus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Van Nicholas

Bericht door Watergeus » di 16 april 2019 21:59

Pfff. Begint toch wel een dingetje te worden, zo'n zware klassieker. Fijn dat ik tussen de kasseien door achter de brede rug van MEG mag zitten.... Voordeel was dat de stroken gort en gort droog lagen, zelfs de kleikantjes waren kneiterharde betonstrookjes. Voor het eerst sinds jaren Arenberg/Wallers weer helemaal kunnen rijden. En toch: de jaren gaan tellen. Ik neem de volgende keer een bis-route mee voor als het regent met vergelijkbare tegenwind.
De mooiste fietsverbinding tussen twee punten is nóóit een rechte lijn

Lowermate
Aluminium Racefiets
Fiets: Cannondale Synapse

Bericht door Lowermate » wo 17 april 2019 07:49

Alwin schreef:
Ik dacht ook, ik fiets deze 1 keer en nooit weer en zie, daar stond ik afgelopen zaterdag toch weer voor :D al vond ik het deze keer inderdaad stukken zwaarder dan vorig jaar. Niet zo gek , vorig jaar zomerse temperature en wind mee.

Plaats reactie